Bibbi_ Skrevet 19. juli #36061 Del Skrevet 19. juli (endret) Roe skrev (13 timer siden): temu er elendig og det er bra at flere snakker om det og åpner øynene for det billige rælet derfra... 😂 folk betaler hvertfall ikke overpris for ræl da, slik mange gjør når de handlet hos Careless! Endret 19. juli av Bibbi_ 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 19. juli #36062 Del Skrevet 19. juli (endret) Bibbi_ skrev (3 timer siden): 😂 folk betaler hvertfall ikke overpris for ræl da, slik mange gjør når de handlet hos Careless! 😂😂😂😂😂😂 jeg kjøper mye heller det du fullstendig subjektivt kaller for "overpriset ræl" som sørger for arbeidsplasser i Norge samt hvor produsenten må følge norske regler og standarder, enn å kjøpe billig dritt fra temu som man ikke aner noe som helst om, som kan inneholde giftige stoffer og støtte barnearbeid for alt man vet. men deg om det. da kan man iallefall ikke sitte å kritisere Careless om man benytter seg av temu sjæl, det blir flaut. ✌🏽 Endret 19. juli av Roe 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 19. juli #36063 Del Skrevet 19. juli Roe skrev (18 timer siden): temu er elendig og det er bra at flere snakker om det og åpner øynene for det billige rælet derfra... Vært veldig fornøyd med det jeg har bestilt på Temu jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 19. juli #36064 Del Skrevet 19. juli Roe skrev (18 timer siden): temu er elendig og det er bra at flere snakker om det og åpner øynene for det billige rælet derfra... Alt på temu er ikke elendig. Jeg har kjøpt masse neglfiler, både elektriske og vanlige som jeg har vært veldig fornøyd med. Det er mye på temu som er bra til en fin pris. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 19. juli #36065 Del Skrevet 19. juli Men hadde vi synes det var greit om vi kutta i regler for arbeidende her hjemme? Om det var fritt frem for 12 timers dager 7 dager i uka og 75 kr timen? Er det greit om fyllstoffer i produkter er "litt" kreftfremkallende bare det blir mye billigere for oss som forbrukere? For det er jo en grunn til regler... Ræl eller ikke, SE må jo følge retningslinjer lik alle andre her i landet. Selv om fabrikker kan produsere ting nesten side om side vil det ikke si at det er samme produkter. Kan det spares noen plasser så kan man nesten garantere at det blir gjort. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 19. juli #36066 Del Skrevet 19. juli Bibbi_ skrev (6 timer siden): 😂 folk betaler hvertfall ikke overpris for ræl da, slik mange gjør når de handlet hos Careless! Det at du mener det er «ræl» betyr ikke at det faktisk er det. Dine meninger får du lov å ha, men det er ikke greit å rakke ned på andre fordi de mener det motsatte. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. juli #36067 Del Skrevet 19. juli kittkatt skrev (2 minutter siden): Det at du mener det er «ræl» betyr ikke at det faktisk er det. Dine meninger får du lov å ha, men det er ikke greit å rakke ned på andre fordi de mener det motsatte. Så det er greit for dere å kalle Temu ræl, men det er ikke lov å si careless er overpriset ræl?🙃 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 19. juli #36068 Del Skrevet 19. juli Orly skrev (3 minutter siden): Så det er greit for dere å kalle Temu ræl, men det er ikke lov å si careless er overpriset ræl?🙃 Jeg har ikke kalt Temu ræl ? Get your ducks in a row. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 19. juli #36069 Del Skrevet 19. juli 5 minutter siden, kittkatt said: Det at du mener det er «ræl» betyr ikke at det faktisk er det. Dine meninger får du lov å ha, men det er ikke greit å rakke ned på andre fordi de mener det motsatte. Synes i grunnen det er godt innafor å kalle klær lagd av tynne polyesterstoffer og andre stoffer produsert med masse kjemikalier, slurvete søm, løse tråder, strikk som løsner, nupper, krøllete plagg, farge som slipper, rare størrelser og generelt mye produksjonsfeil for ræl. Sammenlignbart med annet "kinaræl". 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. juli #36070 Del Skrevet 19. juli (endret) kittkatt skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke kalt Temu ræl ? Get your ducks in a row. Sjarmerende , nei du sa ikke det men en annen sa det og da ble det ikke reagert på av deg.. Endret 19. juli av Orly 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. juli #36071 Del Skrevet 19. juli Villroses hage skrev (6 minutter siden): Synes i grunnen det er godt innafor å kalle klær lagd av tynne polyesterstoffer og andre stoffer produsert med masse kjemikalier, slurvete søm, løse tråder, strikk som løsner, nupper, krøllete plagg, farge som slipper, rare størrelser og generelt mye produksjonsfeil for ræl. Sammenlignbart med annet "kinaræl". Enig i dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 19. juli #36072 Del Skrevet 19. juli Villroses hage skrev (3 minutter siden): Synes i grunnen det er godt innafor å kalle klær lagd av tynne polyesterstoffer og andre stoffer produsert med masse kjemikalier, slurvete søm, løse tråder, strikk som løsner, nupper, krøllete plagg, farge som slipper, rare størrelser og generelt mye produksjonsfeil for ræl. Sammenlignbart med annet "kinaræl". Har du prøvd klærne, og hvilke klær? At klærne er krøllete har vel mer med de som pakker å gjøre, og størrelser tabellen har heller ikke noe med at det er produsert i Kina å gjøre. Jeg har ikke hatt problemer med mine klær. Det betyr ikke at jeg er ekstremt fornøyd med klærne, eller at jeg er ‘fan’ eller har noen ‘venninnefølelse’. Jeg synes ganske enkelt at det er en ufin diskusjon her. Og som SE sier så er det regler norske bedrifter må følge, og da må man gå utifra at det ikke er ulovlige kjemikalier som blir brukt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 19. juli #36073 Del Skrevet 19. juli (endret) Orly skrev (16 minutter siden): Sjarmerende Hva er sjarmerende? Regner med du fant et speil? Neida 🙂 Men du kommer med beskyldninger som ikke har noe med meg å gjøre. Hvem er ‘dere’? EDIT: Jeg ser du endra innlegget ditt. Hvorfor drar du meg inn i noe som jeg ikke har sagt noe om, som du selv sier. Kommentaren din blir bare verre og verre. Endret 19. juli av kittkatt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 19. juli #36074 Del Skrevet 19. juli Jeg blir så provosert når frøken Tandberg snakker om at "vi" skal skape treningstøy sammen. Dette er ett stort savn for alle med former.. Jeg vet ikke helt hvor på nett folk ser når de skal se på klær men de kan ikke se nøye. Fordi det er ett hav der ute med treningstøy for oss med former. Curvii str 64.. Zizzi str58.. Ellos str 64.. Tights str xxl.. Adidas str 4xl.. Cubus xxl.. KappAhl str 3xl... Sportmann str 4 xl.. Balion str xxl.. Shein 5xl... Å dette var bare noen nettbutikker jeg sjekket. SE får folk til og tro at hun er enestående på størrelser.. Bilde fra SE sin snapchat 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. juli #36075 Del Skrevet 19. juli arnoyb skrev (3 timer siden): Men hadde vi synes det var greit om vi kutta i regler for arbeidende her hjemme? Om det var fritt frem for 12 timers dager 7 dager i uka og 75 kr timen? Er det greit om fyllstoffer i produkter er "litt" kreftfremkallende bare det blir mye billigere for oss som forbrukere? For det er jo en grunn til regler... Ræl eller ikke, SE må jo følge retningslinjer lik alle andre her i landet. Selv om fabrikker kan produsere ting nesten side om side vil det ikke si at det er samme produkter. Kan det spares noen plasser så kan man nesten garantere at det blir gjort. La oss nå ikke glemme at den ene fabrikken hun brukte tidligere nettopp hadde lange dager, lite fridager i løpet av ei uke og lav lønn for jobben som ble gjort. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. juli #36076 Del Skrevet 19. juli Roe skrev (5 timer siden): 😂😂😂😂😂😂 jeg kjøper mye heller det du fullstendig subjektivt kaller for "overpriset ræl" som sørger for arbeidsplasser i Norge samt hvor produsenten må følge norske regler og standarder, enn å kjøpe billig dritt fra temu som man ikke aner noe som helst om, som kan inneholde giftige stoffer og støtte barnearbeid for alt man vet. men deg om det. da kan man iallefall ikke sitte å kritisere Careless om man benytter seg av temu sjæl, det blir flaut. ✌🏽 Bare kjipt når frontfiguren viser et slett forhold til regler da. Hjelper ikke å ha lover å regler når de ikke følges og brudd dokumenteres daglig. Vet du forresten hvem Careless bruker til å sjekke at de følger lover og regler rundt klesproduksjon? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 19. juli #36077 Del Skrevet 19. juli Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Bare kjipt når frontfiguren viser et slett forhold til regler da. Hjelper ikke å ha lover å regler når de ikke følges og brudd dokumenteres daglig. Vet du forresten hvem Careless bruker til å sjekke at de følger lover og regler rundt klesproduksjon? Så denne på snapchat Bilde fra SE sin snapchat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. juli #36078 Del Skrevet 19. juli Snublefot62 skrev (9 minutter siden): Bare kjipt når frontfiguren viser et slett forhold til regler da. Hjelper ikke å ha lover å regler når de ikke følges og brudd dokumenteres daglig. Vet du forresten hvem Careless bruker til å sjekke at de følger lover og regler rundt klesproduksjon? 👏 Er visst ikke så farlig at hun bryter lover og regler omtrent hver eneste dag.. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 19. juli #36079 Del Skrevet 19. juli 1 hour ago, kittkatt said: Har du prøvd klærne, og hvilke klær? At klærne er krøllete har vel mer med de som pakker å gjøre, og størrelser tabellen har heller ikke noe med at det er produsert i Kina å gjøre. Jeg har ikke hatt problemer med mine klær. Det betyr ikke at jeg er ekstremt fornøyd med klærne, eller at jeg er ‘fan’ eller har noen ‘venninnefølelse’. Jeg synes ganske enkelt at det er en ufin diskusjon her. Og som SE sier så er det regler norske bedrifter må følge, og da må man gå utifra at det ikke er ulovlige kjemikalier som blir brukt. Når varer blir pakket krøllete (eller ikke glattes ut før de sendes til kunder), oppfatter jeg kvaliteten, eller kvalitetskontrollen rælete. Også et tegn på elendig kvalitet når en bedrift ikke evner å sikre at plaggene følger deres egen størrelsestabell fra produksjon til produksjon. De øvrige kvalitetsbristene jeg nevnte, er nettopp problemer som er gjengangere i omtaler av tøy fra Careless. Også pussig at kliss makne plagg tilbudt hos Careless også finnes hos Temu og andre som tilbyr kinavarer. Jada, jeg har bestilt klær fra Kina (ikke Temu). Makan til elendig kvalitet har jeg aldri sett. Bestiller ikke igjen! Finnes sikkert ok varer, men åpenbart mye ræl! Jeg ville ikke stolt 100% på at plagg produsert i Kina eller andre land i østen og fjerne østen ikke inneholder rester av skadelige kjemikalier. Heller ikke om de tilbys av norske firma. Håper det blir foretatt hyppige stikkprøver av slike importer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 19. juli #36080 Del Skrevet 19. juli Snublefot62 skrev (16 minutter siden): Bare kjipt når frontfiguren viser et slett forhold til regler da. Hjelper ikke å ha lover å regler når de ikke følges og brudd dokumenteres daglig. Vet du forresten hvem Careless bruker til å sjekke at de følger lover og regler rundt klesproduksjon? https://elements-production.no/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå