Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (33 minutter siden):

Japp. Der var regnskapet offentliggjort.

Driftsinntekter på ca 82 mill, årsresultat på ca 16 mill (etter skatt). Det er imponerende mye. Det må jeg si. Det gir da en donasjon på 1,6 mill til en valgfri sak for Sara Emilie.

Men - Sara Emilie skrøyt av over 100 mill i omsetning. Hun bommet med 18 mill. 18%.

Og i forhold til pant som det ble snakket om i går og gjeld så har de utestående gjeld på nesten 3 mill i brukt kassakreditt og nesten 5 mill i leverandørgjeld.

Men ut fra dette så tar de ut ca 14 mill i utbytte. Så de har råd til salt i grøten der altså.

Så de har betalt ned på gjeld også? Soliditeten er høy? Det lønte seg åpenbart at folk ikke returnerte varer og at kundeservice er så dårlige på tilbakemeldinger når folk kontaktet de for reklamasjon i 2023.  Og jeg er enig med deg at kvaliteten er dårlig uansett hvor mye de selger for , som Temu. Lurer på når den berømte CEO skal tre inn i rollen sin? Tross alt snart 5 mnd siden det ble annonsert. Kudos for at så mye av inntekten gikk til ME foreningen. Det kommer godt med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (12 minutter siden):

Rart fordi jeg tror faktisk det er flertall som liker det hun selger, enn det noen prøver å fremstille her. Det viser også tallene. Den store andelen benytter seg  ikke av finn/facebook/tise. Samme med at den store andelen er ikke her på KG og ønsker og nedsnakke Careless og gjøre narr av det som en sekt/amish vibe.

Blande inn Temu som selger over hele verden ja visst. Men faktisk, så får man faktisk gode produkter der også får en slikk og ingenting.

 

Nok en gang har synsingen og spekulasjonene her i tråden (som fremstilles som den absolutte sannhet) slått ut feil. Det var jammen sjokkerende. Et årsresultat på svimlende 16 millioner, men det er da klart at ikke kundene synes produktene er gode. :fnise:

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (32 minutter siden):

Rart å ha så stor omsetning med så dårlig merkevare som hun har 🤔 merkelig.

Dette viser at hun har flere fornøyde kunder der ute enn misfornøyde kunder 💃🥳

Dette hjelper godt til ME forskning 💙

Ja,enig... tydeligvis veldig fornøyde kunder..

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (12 minutter siden):

Det eneste tallene viser er at hun har solgt for 82 mill.

At de fleste liker produktene er en ren spekulasjon på lik linje med påstanden om at de fleste kundene kommer fra bibelbeltet.

Når de fortsetter å handle hos henne og hun har solgt for 82 mill så trenger man ikke spekulere.... det sier sitt, kundene er fornøyde. Forstår virkelig ikke at folk har problemer med å se det.

Men om det er slik om, la oss si 5 år, vet jeg ingenting om, men det har andre spekulert i at da er de konkurs, husker ikke nøyaktig antall år. Men time will tell. Håper for hennes del at hun får det til og at det varer 🙏

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En driftsmargin på nesten 20 prosent er imponerende. Får ikke det med misfornøyde kunder. 

Er det ikke bare å innse at folk setter pris på dårlig/medium kvalitet? 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (7 minutter siden):

En driftsmargin på nesten 20 prosent er imponerende. Får ikke det med misfornøyde kunder. 

Er det ikke bare å innse at folk setter pris på dårlig/medium kvalitet? 

 

Bare å ta av seg hatten... dårlig/ medium kvalitet til en ekstrem pris..🎩

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (5 minutter siden):

Når de fortsetter å handle hos henne og hun har solgt for 82 mill så trenger man ikke spekulere.... det sier sitt, kundene er fornøyde. Forstår virkelig ikke at folk har problemer med å se det.

Men om det er slik om, la oss si 5 år, vet jeg ingenting om, men det har andre spekulert i at da er de konkurs, husker ikke nøyaktig antall år. Men time will tell. Håper for hennes del at hun får det til og at det varer 🙏

Så ut fra disse tallene klarer du altså å konkludere med at de fleste er fornøyd og at dette i stor grad er kunder som kommer tilbake.

Hvem er det som spekulerer nå?

La meg stille et åpenbart spørsmål - dersom Careless hovedsakelig har fornøyde kunder som kom igjen (og igjen) - trengte de da å investere flere titalls millioner i fjor i flere butikker?

For meg høres det bortkastet ut. Om kundegrunnlaget er relativt fast og det er gjentakende kjøp fra fornøyde kunder så kan en ha en mer nøktern vekst med å tjene penger først og så utvide for egne penger etterpå.

For det de åpenbart gjør nå er å ha en eksplosiv vekst. Når andre kjeder legger ned butikker så tar Careless opp lån for å utvide raskt. Det er risky.

For selv om du ser det blind på 82 mill i omsetning og 16 mill i årsresultat etter skatt - så er det åpenbart 60 mill der i kostnader. Og mye av de kostnadene er i annet enn varelager.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt interessant å lese her når det er spekulasjoner og dårlig stemning hvis man sier at det tydeligvis er fornøyde kunder. For det er ikke spekulasjoner når det blir sagt at det er så mange misfornøyde kunder? Det er ikke noen dokumentasjon på at kundeservice er dårlig over hele linja. Hva vet noen her om at ikke andre kunder har fått god hjelp av dem? Bare fordi en og annen her inne, og et par på en Facebook gruppe, ikke er fornøyd så trenger ikke det å gjelde majoriteten. 

Kundebasen til Careless er ganske mye mindre enn Temu, så det er jo en festlig sammenligning. De har likevel solgt MYE. Om dere vil finne ut om det er en overvekt av misfornøyde kunder kan dere begynne å legge sammen annonsene og se om dere kommer opp i en sum som kan begrunne påstanden. Foreløpig peker tallene mot at plaggene selger godt. Merk deg at jeg ikke sier noe om kvaliteten, det er nemlig irrelevant. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (22 minutter siden):

Det er jo litt interessant å lese her når det er spekulasjoner og dårlig stemning hvis man sier at det tydeligvis er fornøyde kunder. For det er ikke spekulasjoner når det blir sagt at det er så mange misfornøyde kunder? Det er ikke noen dokumentasjon på at kundeservice er dårlig over hele linja. Hva vet noen her om at ikke andre kunder har fått god hjelp av dem? Bare fordi en og annen her inne, og et par på en Facebook gruppe, ikke er fornøyd så trenger ikke det å gjelde majoriteten. 

Kundebasen til Careless er ganske mye mindre enn Temu, så det er jo en festlig sammenligning. De har likevel solgt MYE. Om dere vil finne ut om det er en overvekt av misfornøyde kunder kan dere begynne å legge sammen annonsene og se om dere kommer opp i en sum som kan begrunne påstanden. Foreløpig peker tallene mot at plaggene selger godt. Merk deg at jeg ikke sier noe om kvaliteten, det er nemlig irrelevant. 

Morsomt at sammenligningen med Temu har gått over hodet på flere.

Sammenligningen gjorde jeg for å vise at bare fordi man har høye tall så er ikke produktene nødvendigvis gode. For det var det som var påstanden.

Ellers er det jo det vanlige at den ene leiren skylder på den andre for spekulasjoner. Allikevel så konkluderer en med at kundene er fornøyd ut fra regnskapstall. Som vanskelig kan brukes objektivt til dette. Mens at mange er misfornøyd hentes jo ut fra tilbakemeldinger på Trustpilot og bruktgruppa på FB. Noe som i motsetning faktisk har en relevans.

Endret av Snublefot62
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Morsomt at sammenligningen med Temu har gått over hodet på flere.

Sammenligningen gjorde jeg for å vise at bare fordi man har høye tall så er produktene gode. For det var det som var påstanden.

Ellers er det jo det vanlige at den ene leiren skylder på den andre for spekulasjoner. Allikevel så konkluderer en med at kundene er fornøyd ut fra regnskapstall. Som vanskelig kan brukes objektivt til dette. Mens at mange er misfornøyd hentes jo ut fra tilbakemeldinger på Trustpilot og bruktgruppa på FB. Noe som i motsetning faktisk har en relevans.

Temu gikk ikke over hodet, så der bomma du. Selv om folk ikke er enige med deg, så ta ikke ting for gitt. Er mange fornøyde kunder der også. De har også returordning, får tom penger tilbake.

Er du medlem i bruktgruppa og ser hva som foregår, eller leser du sladder her i fra? 

Trustpilot, en stund var det jo påstander her inne at SE slettet negative tilbakemeldinger der også, rart det er noen negative igjen. Ikke alle skriver på trustpilot, kanskje de ikke er urbane nok de som er fornøyde? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Temu gikk ikke over hodet, så der bomma du. Selv om folk ikke er enige med deg, så ta ikke ting for gitt. Er mange fornøyde kunder der også. De har også returordning, får tom penger tilbake.

Er du medlem i bruktgruppa og ser hva som foregår, eller leser du sladder her i fra? 

Trustpilot, en stund var det jo påstander her inne at SE slettet negative tilbakemeldinger der også, rart det er noen negative igjen. Ikke alle skriver på trustpilot, kanskje de ikke er urbane nok de som er fornøyde? 

Jo...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt sikkert en god del som kjøper produkt for å se om det er noe en er fornøyd med, men som også ikke returnerer eller gir tilbakemelding eller viderselger om man er misfornøyd.

Jeg tipper at på et punkt så er folk metta på de produktene at det ikke selger like bra på sikt.. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Rart fordi jeg tror faktisk det er flertall som liker det hun selger, enn det noen prøver å fremstille her. Det viser også tallene. Den store andelen benytter seg  ikke av finn/facebook/tise. Samme med at den store andelen er ikke her på KG og ønsker og nedsnakke Careless og gjøre narr av det som en sekt/amish vibe.

Blande inn Temu som selger over hele verden ja visst. Men faktisk, så får man faktisk gode produkter der også får en slikk og ingenting.

 

Veldig rart hvis det er sååå mange fornøyde da det tusser av salgsannonser på facebooksiden, der ting er brukt en gang, eller lite brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (1 time siden):

Temu gikk ikke over hodet, så der bomma du. Selv om folk ikke er enige med deg, så ta ikke ting for gitt. Er mange fornøyde kunder der også. De har også returordning, får tom penger tilbake.

Skivebom. Igjen. Jeg snakket ikke om hvorvidt kundene til Temu var fornøyde men om det var gode produkt/god merkevare bare pga stor omsetning.

Causuality doed not imply causation.

Eller på norsk. Sammenfallende impliserer ikke sammenheng.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (6 minutter siden):

Veldig rart hvis det er sååå mange fornøyde da det tusser av salgsannonser på facebooksiden, der ting er brukt en gang, eller lite brukt. 

Florerer av ByTimo klær også f.eks på Tise. Nye med lapp på, brukt 1 gang, lite brukt, er ikke de fornøyde med det merket da? Er det samme som dårlig kvalitet? Om man baserer seg på det? Mer ByTimo enn Careless.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 desember 2023 sier Sara Emilie Tandberg i ett intervju til Netthandel " Forrige uke bikket careless 100 millioner i omsetning . "  

Ja hun har tjent mye penger men hvorfor må hun lyve om omsetning til nettaviser? Kan hun ikke bare være ærlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elskersommer skrev (Akkurat nå):

6 desember 2023 sier Sara Emilie Tandberg i ett intervju til Netthandel " Forrige uke bikket careless 100 millioner i omsetning . "  

Ja hun har tjent mye penger men hvorfor må hun lyve om omsetning til nettaviser? Kan hun ikke bare være ærlig?

Fordi hun har ikke peiling. Og et ekstremt behov for å skryte/hevde seg selv.

Hun sier «forrige uke» altså i starten på desember  da mener hun å ha PASSERT 100 mill i omsetning. Dersom dette hadde vært sant burde altså omsetningen vært vesentlig høyere etter desember. Det er tross alt en av årets største shopping måneder - også for klær.

Vi vet nå at det ikke kan ha vært rett. Og uttalelsen har enten kommet ut fra uvitenhet (trygghet i at daglig leder bommer med mer enn 18%) eller løgn. Eller en blanding.

Og før noen sier noe, nei det er ikke spekulasjon. Vi vet hva hun sa, og vi vet hva resultatet nå er. Det er ikke spekulasjon. Og har noen en bedre forklaring på hvordan daglig leder kan ta feil av mer enn 18 millioner så er jeg nysgjerrig.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Fordi hun har ikke peiling. Og et ekstremt behov for å skryte/hevde seg selv.

Hun sier «forrige uke» altså i starten på desember  da mener hun å ha PASSERT 100 mill i omsetning. Dersom dette hadde vært sant burde altså omsetningen vært vesentlig høyere etter desember. Det er tross alt en av årets største shopping måneder - også for klær.

Vi vet nå at det ikke kan ha vært rett. Og uttalelsen har enten kommet ut fra uvitenhet (trygghet i at daglig leder bommer med mer enn 18%) eller løgn. Eller en blanding.

Og før noen sier noe, nei det er ikke spekulasjon. Vi vet hva hun sa, og vi vet hva resultatet nå er. Det er ikke spekulasjon. Og har noen en bedre forklaring på hvordan daglig leder kan ta feil av mer enn 18 millioner så er jeg nysgjerrig.

Kanskje det er snakk om 100 millioner totalt, og ikke 100 millioner i regnskapsåret. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snublefot62 said:

Så ut fra disse tallene klarer du altså å konkludere med at de fleste er fornøyd og at dette i stor grad er kunder som kommer tilbake.

Hvem er det som spekulerer nå?

La meg stille et åpenbart spørsmål - dersom Careless hovedsakelig har fornøyde kunder som kom igjen (og igjen) - trengte de da å investere flere titalls millioner i fjor i flere butikker?

For meg høres det bortkastet ut. Om kundegrunnlaget er relativt fast og det er gjentakende kjøp fra fornøyde kunder så kan en ha en mer nøktern vekst med å tjene penger først og så utvide for egne penger etterpå.

For det de åpenbart gjør nå er å ha en eksplosiv vekst. Når andre kjeder legger ned butikker så tar Careless opp lån for å utvide raskt. Det er risky.

For selv om du ser det blind på 82 mill i omsetning og 16 mill i årsresultat etter skatt - så er det åpenbart 60 mill der i kostnader. Og mye av de kostnadene er i annet enn varelager.

Man blir dessverre sjelden rik ved å unngå risiko. Det er bedre å smi mens jernet er varmt, dvs utvide nå som det er i vinden, og benytte anledningen til å øke inntektene. Sakte vekst funker sjelden særlig bra på lavkvalitetsklær. 

Selvfølgelig er det kostnader ved å selge, men 20 prosent driftsmargin viser jo at kostnadene ikke er særlig høy i forhold til inntjeningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CaroLis

Wow! Det var en stor sum! Håper ME forskningen får en stor sum i år også 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...