Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gasellen skrev (19 minutter siden):

I absolutt alt også det..

Hun er alltid sistemann ute til ting. 
Hun begynte med body positivity når det hadde vært en greie i årevis og prøvde gjøre det til sitt eget og bygge konto på det etter at interiør og småbarn failet. 

Når alle begynte å kutte barneeksponering gikk det flere år før hun kom etter og gjorde det samme. Og da snakket hun ikke om annet. Akkurat som om hun var Norges første og eneste influencer som valgte bort å eksponere barna sine...

Det føles som hun ikke helt har fått med seg at mammakropp og barseltid ble normalisert for mange år siden. Og at ingen presser deg til å "komme i form igjen" etter fødsel asap. 

Vi har sett det før. Deigræv, hengende buk og pupper som sagger på knærne.

Vi trenger ikke at SaraE skal ta denne kampen. Den er ferdig kjempet for mange år siden. Og vi heier på alle kropper.

"Kampen" hun tar opp nå er for å overbevise seg selv og ingen andre..
Folk har avfulgt CBE og de andre "perfekte" damene og bryr seg ikke om sånt lengre. 

Tviholder fortsatt på crocks fra 2006 og hiver seg på trender i markedet når alle andre har gått videre til sitt neste prosjekt.

Det må være slitsomt å alltid være sistemann ut av startporten og aldri komme på sine egne originale ideer og verdier eller "eie" contentet sitt, men bare dilte etter alle andre og gjøre det som funker for dem og håpe at suksessen kommer din vei også. 

Det mest originale hun har gjort de siste årene er å bruke en sko som var populær i 2006 som et slags måleinstrument for snøsmelting. 

Kanskje er det det hun skulle prøvd å ta patent på. For der var hun ihvertfall først ute. 

(Det tipset skal du få gratis av meg Sara!)

Ja,det er nettopp det.

Fremstår bare masete og uorginalt å gnåle om ting som var en het potet for 10 år siden..

Til å være kronisk pålogget er hun jammen sent ute med trender.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharpa VinterBerg skrev (7 timer siden):

Unnskyldninger og bortforklaringer… Hva tror du folk som er i arbeid sånn på ordentlig gjør om dagene?? De som jobber 100% stilling, har barn som skal hentes og leveres i barnehage og skole/SFO. Barn som skal på diverse fritidsaktiviteter?? Er ingen unnskyldning å la huset fallere og ikke holde huset sånn noenlunde i orden. Denne «jobben» Sara holder på med består hovedsakelig av å syte og klage mens hun snikreklamerer og eksponerer mindreårige. Lovbrudd altså.. Dette er noe du mener er verdt å forsvare??

👏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Ja,det er nettopp det.

Fremstår bare masete og uorginalt å gnåle om ting som var en het potet for 10 år siden..

Til å være kronisk pålogget er hun jammen sent ute med trender.

Hun er pålogget egne salgskanaler, men det betyr ikke at Tandberg følger med i tiden og er pålogget det som foregår i samfunnet, eksempelvis dette med miljø, overforbruk og hva som er bærekraftig forretningsdrift.

Debatten rundt barneeksponering på nettet og farene rundt dette med tanke på dark room, og at mindreårige ikke kan gi samtykke om å bli brukt i kommersiell sammenheng i salgskanalene, ser det ikke ut som Tandberg bryr seg om. 
Denne snikreklamen hun til stadighet holder på med, utviser manglende respekt for lovverket, samt via skjult reklame føres publikum bak lyset. 

Selv sitter hun i egne kanaler og skryter over at hun har så mye kompetanse… Hallo i luken.

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (11 timer siden):

Men, ser du egentlig storyene hennes? Hun sier jo at både hun selv og mannen jobber ræva av seg for tiden. Hun går ikke hjemme og har ingenting å gjøre, hun jobber og skal ta seg av et spedbarn samtidig. Mannen jobber også tydeligvis lange dager for å klargjøre for 30 ukers pappaperm. Det må da være greit å få litt hjelp av foreldrene sine om de har mulighet da?? 
Å si at noen har lav boevne fordi det i perioder er så hektisk at hun ikke rekker alt selv, det er drøyt! 
Jeg snakket med mange som hadde hjemmekontor og skulle ta seg av barn samtidig under pandemien, de var utslitte. De følte ikke de strakk til hverken her eller der og at de måtte fordele arbeidsdagen utover hele døgnet for å komme i mål. Det var ingen som sa at «de går jo bare hjemme og burde klart dette lett» da. Da hørte jeg kun sympati med folk som måtte sjonglere hverdagen med barn og jobb. Selv om mange ikke ser på influenseryrket som jobb (og det kan jo stemme for mange som liker å kalle seg influenser), så gjør Sara ganske mye annet enn å poste reels og storys på insta og snap. Hun skal snart åpne butikk nr to og skal lansere ny bikinikolleksjon i disse dager. Jeg tenker at alle som ikke har gjort dette selv kan slutte å uttale seg om hvor mye/lite hun jobber. Selv om hun legger ut endel gjennom dagen er det jo mye vi ikke ser.
For meg er det en styrke å be om hjelp dersom det er behov for det for å holde hodet over vannet!  

Jeg har aldri skrevet at hun bare går hjemme og gjør ingenting, er fullt klar over at hun jobber.  Å det med lav boevne har jeg aldri sagt meg verken enig eller uenig i, men skjønner at folk har reaksjoner. 

Å sammenligne det å ha hjemmekontor vs. jobben til SE blir litt feil. Mye av jobben hennes foregår via telefon, enten om det er snapchat, reels på insta, telefonmøter osv. Dvs at hun kan jobbe litt hvor og når hun vil.  JA hun skal åpne butikk nå, og har kanskje ekstra mye å gjøre, men hun er jo ikke fysisk med å lager butikken, hun gjør ting over telefon. 

Men skal sies at hun har aldri iløpet av den tiden jeg har fulgt henne, har klart å holde det noenlunde ryddig i hjemmet sitt. Det siste jeg fikk med meg var at minstemann sov så godt, og oppimot 3 timer, i vugga si. Da har hun 3 timer til disposisjon, som hun velger å bruke på kun jobb. Hun har kunne brukt 30 minutt av tiden på å shine. 

Du ser på det som en styrke, jeg ser på det som dårlig prioritering. Hun går hjemme store deler av døgnet, hun kan faktisk sette av et 10-minutt her og et 10-minutt der til å brette tøy, rydde, vaske osv. Hvis situasjonen er slik at de som er voksne i dette huset ikke klarer å gjøre de enkleste oppgavene i hjemmet, da prioriterer de feil. Ingen tvinger SE til å jobbe så mye som hun gjør, hun kan delegere bort arbeid, hun har trossalt ansatte. Det samme gjelder V, regner med han ikke er den eneste som jobber i butikken.

De har 3 barn, så hjemmet burde faktisk være en prioritet. Det å la det "forfalle" (i mangel på bedre ord akkurat nå) og rett og slett vasse i rot (som hun viser selv på snap), er i mine øyne dårlig av de som foreldre. 

Å bruke mye tid av dagen sin på å snakke om, og å flytte på en crocs har hun tid til. Men crocsen gir hun penger i lommeboka, det gjør nødvendigvis ikke bretting av tøy og kasting av papp😃

• Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla_s skrev (8 minutter siden):

De har 3 barn, så hjemmet burde faktisk være en prioritet. Det å la det "forfalle" (i mangel på bedre ord akkurat nå) og rett og slett vasse i rot (som hun viser selv på snap), er i mine øyne dårlig av de som foreldre. 

Veldig enig i dette.

Jeg snakker ikke om "min" eller "din" standard men den gjennomsnittlige standarden folk flest har.

Sara er under denne,å det er ikke heldig for noen,verken stor eller liten.

Å ha det skittent hjemme er heller ikke heldig for helsen,det er ikke kun snakk om estetikk slik enkelte tror.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G
C8H10N4O2 skrev (2 timer siden):

Tror du at de som står i kassa på apoteket har stort å si angående hvem kjeden de jobber for inngår reklamesamarbeid med?

Nei, det tror jeg ikke, men et sted må man begynne. Jeg sender også mail til markedsansvarlig. Bedre å gjøre litt og forsøke enn å bare godta, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verba
Fru G skrev (10 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke, men et sted må man begynne. Jeg sender også mail til markedsansvarlig. Bedre å gjøre litt og forsøke enn å bare godta, tenker jeg. 

Enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tantesofie skrev (På 27.4.2023 den 17.22):

Det stemmer ikke dessverre. Å tilføre kroppen insulin blir aldri like finurlig som kroppens eget system. Å ha sunt kosthold som unngår for høye og frekvente topper i blodsukkeret kan redusere insulinbehov, gi færre effekter av sykdommen og bedre effekt av insulin, selv om man er avhengig av insulin i tillegg. Alle med insulinavhengig diabetes får overtid følgeproblemer av sykdommen sin, og målet er å redusere disse mest mulig.

Hvorfor skulle diabetikere feks drikke lightbrus, hvis de bare kan kjøre på med insulin? 

Nå skal vi ikke diskutere diabetes i denne tråden, men lightbrus er fordi sukkerholdig drikke gir en voldsom blodsukkerstigning før man kan rase fort ned igjen, og det er vanskelig å få tilført riktig insulin. Juice og annen sukkerholdig drikke kan diabetikere fint drikke, da disse inneholder andre viktige ingredienser som vitaminer og mineraler. Brus er jo "bare" sukkervann.

Vår datter som har hatt diabetes type 1 siden hun var 4 år (er nå 21 år) har i hvert fall levd slik som jeg forklarte i mitt første innlegg, og det er slik vi ble opplært og slik vi har fått beskjed om på hver eneste kontroll i alle år. Og hun har HbA1c på 6,7 som er veldig bra, og ingen fare for følgeproblemer per i dag. Samme hvor mange enheter med insulin hun setter i løpet av et døgn...

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmuggost skrev (På 27.4.2023 den 18.27):

Dette stemmer ikke! Av diabetes lege og sykepleiere blir de med diabetes oppfordret til et godt kosthold. Lange eller korte karbohydrater? Nok protein i måltider? Grønnsaker? Dette for å ta vare på hjerte og kar, og følgesykdommer. Det stemmer at man setter mer insulin hvis man er i bursdag og skal spise sukker/fett, men å drive på sånn hjemme kan man ikke. Så har du et diabetesbarn så må man litt opp i ringa på kosthold. Det er ikke sunt for en kropp og fyke opp og ned i blodsukker. Og det vil det gjøre når bukspyttkjertelen ikke selv produserer insulin.. 

Svarer som jeg gjorde den andre som mener jeg tar helt feil:

Nå skal vi ikke diskutere diabetes i denne tråden, men lightbrus er fordi sukkerholdig drikke gir en voldsom blodsukkerstigning før man kan rase fort ned igjen, og det er vanskelig å få tilført riktig insulin. Juice og annen sukkerholdig drikke kan diabetikere fint drikke, da disse inneholder andre viktige ingredienser som vitaminer og mineraler. Brus er jo "bare" sukkervann.

Vår datter som har hatt diabetes type 1 siden hun var 4 år (er nå 21 år) har i hvert fall levd slik som jeg forklarte i mitt første innlegg, og det er slik vi ble opplært og slik vi har fått beskjed om på hver eneste kontroll i alle år. Og hun har HbA1c på 6,7 som er veldig bra, og ingen fare for følgeproblemer per i dag. Samme hvor mange enheter med insulin hun setter i løpet av et døgn...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (18 timer siden):

Men da er det fornuftig å begynne et sted som har noe med saken å gjøre. Det å prøve å stille den som tilfeldigvis ekspederer deg til veggs fører sannsynligvis ikke fram noe sted. Skal du gjøre noe er nok en epost til markedsansvarlig en mer fruktbar plass å starte ja.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er engstelig for hva andre mennesker tenker om en, får man som regel til svar at nesten alle er så opptatt med sitt eget at det legges ikke merke til hva andre gjør. 

Er ikke så sikker på at det stemmer når jeg leser denne tråden. Her blir det meste lagt merke til.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Japp skrev (3 minutter siden):

Hvis man er engstelig for hva andre mennesker tenker om en, får man som regel til svar at nesten alle er så opptatt med sitt eget at det legges ikke merke til hva andre gjør. 

Er ikke så sikker på at det stemmer når jeg leser denne tråden. Her blir det meste lagt merke til.

Jeg kommer til å rapportere deg for avsporing og brukerdebatt hvis du fortsetter i samme stilen. Slike kommentarer som dette her har ingenting i tråden å gjøre. I tillegg kommer jeg til å rapportert de som svarer deg for det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (4 minutter siden):

Så, er eierskapet i Careless oppdatert nå? Eier Tandberg hele firmaet alene nå? 

Har ikke Sara flagget noe om dette i egne kanaler?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden):

Har ikke Sara flagget noe om dette i egne kanaler?

Aner ikke, jeg følger henne ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lill :) skrev (2 minutter siden):

Er ikke det underlig, med tanke på at Tandberg bekreftet til frujohansen at dette skulle bli oppdatert 1.mai?

Jepp, meget merkelig. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (44 minutter siden):

Jeg kommer til å rapportere deg for avsporing og brukerdebatt hvis du fortsetter i samme stilen. Slike kommentarer som dette her har ingenting i tråden å gjøre. I tillegg kommer jeg til å rapportert de som svarer deg for det samme. 

Ok, det var bare en betraktning og du får bare rapportere. Ikke rettet mot noen spesifikke. Og man kan i aller høyeste grad si at det meste blir lagt merke til og kommentert i denne tråden uten at det er noe avsporing. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...