skruf Skrevet 19. mars 2023 #16241 Skrevet 19. mars 2023 Tidstrøyte skrev (1 time siden): Om det er slik at SE velger flaske foran amming så skulle jeg ønske hun var ærlig om det. Det er vel et helt greit valg, men jeg ser jo av diskusjonen her inne at det å bruke flaske er noe som ikke faller i god jord hos alle. Kanskje derfor foreldre som bruker flaske føler de må forsvare bruken. Det er det jeg har sagt heie tiden; ingen problemer med mme, men vær ærlig om det. Eller; en trenger ikke nevne i det heie tatt om man ammer eller gir mme, det viktigste er at babyen blir mett. Hadde ikke Sara blottstilt dette så hadde det heller ikke blitt en diskusjon Poenget sånn som jeg ser det er at Sara uttalte at hun gledet seg til masse babykos, hud mot hud og amming. Samsove med puppen ute sånn at det var selvbetjening. Hun sa hun visste at de 2-3 første månedene for å få ammingen godt etablert var tøffe, men etter den kneiken så gikk det bra. Dette basert på egne erfaringer etter å ha fullammet de to eldste lenge. Så hun kan det jo, og vet hva som må til for å øke og opprettholde melkeproduksjonen Mens i realiteten så viser hun noe helt annet. Hun jobbet med Careless straks de var kommet hjem, kjøper bæreseie for å ha begge hendene fri til jobbing, ammer med laptoppen oppå babyen, klager over at han ikke sover sånn at hun får jobbet, forteller at mannen jobber 12 timer daglig sånn at det meste faller på henne. I tillegg et eldre barn med kronisk sykdom som trenger mye oppfølging. Et hus som flyter. Det er rett og slett kaos og stress, og det har det vært siden de kom hjem fra barsel. Ender med at hun blir syk, høy crp (en blodprøve som viser bl.a om det er virus eller bakterie; høy crp = bakterieinfeksjon) og antibiotika. Og oppi alt dette informerer hun om at hun må supplere med mme da hun ikke har nok melk selv. Det er det folk reagerer på, ikke at hun gir mme. Og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor. Hun kunne unngått helt disse diskusjonene ved å ikke utlevert babyen, amming og vektoppgang. Eller hun kunne vært ærlig om at akkurat nå er det å få Careless opp og frem viktig for henne og derfor latt faren tatt hovedansvar for babyen. Som jeg nevnte i et innlegg som bie slettet så leste jeg nettopp i avisa om ei nybakt mor som var advokat og som hadde er nyoppstartet advokatbyrå, og som var på jobb igjen under ei uke etter fødsel. Far tok all permisjon og babyen fikk flaske med mme. Og det er helt greit det (hadde dog ikke tatt samme valget selv, nyfødt og babytiden er så kort og du får den aldri tilbake), men vær heller ærlig om det Eller som sagt; bare dropp å informere om amming, mme, vektoppgang, prioriteringer osv osv. Eksponering av barn er ikke bare å vise frem barnet, men også den muntlige eksponeringen Ingen er superkvinner som nailer både fullt fokus på karriere og fullt fokus på en nyfødt. Prøver man på det så møter man veggen tilslutt. Og Sara som har en ME-diagnose latent bør være ekstra obs på det. Det siste hun trenger nå er at den slår ut i full blomst igjen sånn som da hun var yngre og blir pleietrengende selv. Da brister alt. 10 18
Gjest Juhu25 Skrevet 19. mars 2023 #16242 Skrevet 19. mars 2023 Tidstrøyte skrev (1 time siden): Om det er slik at SE velger flaske foran amming så skulle jeg ønske hun var ærlig om det. Det er vel et helt greit valg, men jeg ser jo av diskusjonen her inne at det å bruke flaske er noe som ikke faller i god jord hos alle. Kanskje derfor foreldre som bruker flaske føler de må forsvare bruken. Hva vet du hvorfor jeg sier jeg tror det ? Eller hva vet du min egen erfaring hva jeg gjorde , om jeg selv hadde amme eller mme barn eller begge deler … Hva jeg tenker om andre foreldrene hvor står det ? , når her jeg personlig skriver om SE at jeg tror det HUN velger . Utifra hvordan Sara fremstiller alt før graviditet rundt amming og etterpå . Hva hun sier og gjør så jq det ser ut , derfor jeg skrev det jeg skrev . Det er grunnen jeg tror . Hun som har ammet 2 ganger før , nesten amme ekspert utifra boka hun kjøpte burde selv vite skal du få til amming så skal du først ta telefon vekk , la jobben på side, HA TID og slutte stresse seg selv så stresser en ikke baby heller . Hun sier har melk da burde hun klare det hvis hin prioriterer riktig her … Tålmodighet … Hadde ikke hun melk , hun ville nok fortelle det da hun skriver alt annet . og da ville jeg skrive jeg forstår henne at hun gir flaske .
Era Vulgaris Skrevet 19. mars 2023 #16243 Skrevet 19. mars 2023 Tidstrøyte skrev (53 minutter siden): Ok, da har vi ulik forståelse av både begrepet vanskjøtsel og hva som er god omsorg. For min del skal det mer til enn å feks. gi baby flaske og sende barn til besteforeldre. Jeg håper og tror at både skole og helsestasjon hadde reagert dersom SE vanskjøttet barna sine, eller ikke hadde omsorgsevne. Og jeg synes du bagatelliserer. Isolert sett er verken flaske eller sette ungene hos besteforeldre noe negativt eller tegn på vanskjøtsel. Jeg snakker om hvor fokuset hennes ligger, på tilknytning, oppmerksomhet, og hva som er BARNAS beste. 5 7
Gjest Vinterferie Skrevet 19. mars 2023 #16244 Skrevet 19. mars 2023 2 hours ago, Era Vulgaris said: Å sette egne behov til de grader foran behovene til en nyfødt er vanskjøtsel. Å sende vekk barn hun har 50% av tiden er vanskjøtsel. Hun dekker sine egne behov hele tiden, det er ikke god omsorg. En kan lure på hvorfor hun valgte å få et tredje barn, hun har jo ikke tid til noen av dem. At barna er en helg med besteforeldre er ikke vanskjøtsel, uavhengig om Sara Emilie har barna 50 %.
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. mars 2023 #16245 Skrevet 19. mars 2023 Vinterferie skrev (7 minutter siden): At barna er en helg med besteforeldre er ikke vanskjøtsel, uavhengig om Sara Emilie har barna 50 %. Sara dokumenterer at hun ikke setter barnas behov først i sine kanaler. At noen gidder å forsvare dette virket og leder av AS er særdeles merkelig. 9 10
Gjest Kattedama Skrevet 19. mars 2023 #16246 Skrevet 19. mars 2023 (endret) Det er ikke rakettforskning å forstå at SE AS går glipp av store inntekter når hun ikke lenger skal være med på Bloggerne. Det man ser er vel desperasjon for å få inn penger. Da må integriteten kastes over bord. Endret 19. mars 2023 av Lill :)
Era Vulgaris Skrevet 19. mars 2023 #16247 Skrevet 19. mars 2023 Vinterferie skrev (50 minutter siden): At barna er en helg med besteforeldre er ikke vanskjøtsel, uavhengig om Sara Emilie har barna 50 %. Stråmann. Prøv igjen. 3 1 8
Exkt Skrevet 19. mars 2023 #16248 Skrevet 19. mars 2023 Leste på jodel nå at det fremdeles foregår juks med anmeldelsene til Careless. Se jodel og nyeste anmeldelsen på trustpilot. 8 6
Tidstrøyte Skrevet 19. mars 2023 #16249 Skrevet 19. mars 2023 skruf skrev (2 timer siden): Det er det jeg har sagt heie tiden; ingen problemer med mme, men vær ærlig om det. Eller; en trenger ikke nevne i det heie tatt om man ammer eller gir mme, det viktigste er at babyen blir mett. Hadde ikke Sara blottstilt dette så hadde det heller ikke blitt en diskusjon Poenget sånn som jeg ser det er at Sara uttalte at hun gledet seg til masse babykos, hud mot hud og amming. Samsove med puppen ute sånn at det var selvbetjening. Hun sa hun visste at de 2-3 første månedene for å få ammingen godt etablert var tøffe, men etter den kneiken så gikk det bra. Dette basert på egne erfaringer etter å ha fullammet de to eldste lenge. Så hun kan det jo, og vet hva som må til for å øke og opprettholde melkeproduksjonen Mens i realiteten så viser hun noe helt annet. Hun jobbet med Careless straks de var kommet hjem, kjøper bæreseie for å ha begge hendene fri til jobbing, ammer med laptoppen oppå babyen, klager over at han ikke sover sånn at hun får jobbet, forteller at mannen jobber 12 timer daglig sånn at det meste faller på henne. I tillegg et eldre barn med kronisk sykdom som trenger mye oppfølging. Et hus som flyter. Det er rett og slett kaos og stress, og det har det vært siden de kom hjem fra barsel. Ender med at hun blir syk, høy crp (en blodprøve som viser bl.a om det er virus eller bakterie; høy crp = bakterieinfeksjon) og antibiotika. Og oppi alt dette informerer hun om at hun må supplere med mme da hun ikke har nok melk selv. Det er det folk reagerer på, ikke at hun gir mme. Og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor. Hun kunne unngått helt disse diskusjonene ved å ikke utlevert babyen, amming og vektoppgang. Eller hun kunne vært ærlig om at akkurat nå er det å få Careless opp og frem viktig for henne og derfor latt faren tatt hovedansvar for babyen. Som jeg nevnte i et innlegg som bie slettet så leste jeg nettopp i avisa om ei nybakt mor som var advokat og som hadde er nyoppstartet advokatbyrå, og som var på jobb igjen under ei uke etter fødsel. Far tok all permisjon og babyen fikk flaske med mme. Og det er helt greit det (hadde dog ikke tatt samme valget selv, nyfødt og babytiden er så kort og du får den aldri tilbake), men vær heller ærlig om det Eller som sagt; bare dropp å informere om amming, mme, vektoppgang, prioriteringer osv osv. Eksponering av barn er ikke bare å vise frem barnet, men også den muntlige eksponeringen Ingen er superkvinner som nailer både fullt fokus på karriere og fullt fokus på en nyfødt. Prøver man på det så møter man veggen tilslutt. Og Sara som har en ME-diagnose latent bør være ekstra obs på det. Det siste hun trenger nå er at den slår ut i full blomst igjen sånn som da hun var yngre og blir pleietrengende selv. Da brister alt. Ja, ser den. Hadde ikke SE delt så hadde det ikke vært diskusjon. Jeg oppfattet endel andre innlegg om flaskebruken som om flaske og erstatning var fy-fy. Mulig jeg misforsto, men jeg synes det er unødvendig å rakke ned på det å bruke flaske fordi man ønsker det. 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. mars 2023 #16250 Skrevet 19. mars 2023 Exkt skrev (11 minutter siden): Leste på jodel nå at det fremdeles foregår juks med anmeldelsene til Careless. Se jodel og nyeste anmeldelsen på trustpilot. Leste på Trustpilot at jukset pågår ennå. Careless sletter negative omtaler. 5 12
Tidstrøyte Skrevet 19. mars 2023 #16251 Skrevet 19. mars 2023 Juhu25 skrev (2 timer siden): Hva vet du hvorfor jeg sier jeg tror det ? Eller hva vet du min egen erfaring hva jeg gjorde , om jeg selv hadde amme eller mme barn eller begge deler … Hva jeg tenker om andre foreldrene hvor står det ? , når her jeg personlig skriver om SE at jeg tror det HUN velger . Utifra hvordan Sara fremstiller alt før graviditet rundt amming og etterpå . Hva hun sier og gjør så jq det ser ut , derfor jeg skrev det jeg skrev . Det er grunnen jeg tror . Hun som har ammet 2 ganger før , nesten amme ekspert utifra boka hun kjøpte burde selv vite skal du få til amming så skal du først ta telefon vekk , la jobben på side, HA TID og slutte stresse seg selv så stresser en ikke baby heller . Hun sier har melk da burde hun klare det hvis hin prioriterer riktig her … Tålmodighet … Hadde ikke hun melk , hun ville nok fortelle det da hun skriver alt annet . og da ville jeg skrive jeg forstår henne at hun gir flaske . Jeg forstår ikke alt du skriver her. Men min kommentar tidligere om at det må være greit å velge flaske, var myntet på kommentaren din om at du tror SE bruker flaske fordi det er enklere for henne. Jeg oppfattet det som om du mente at å bruke flaske ikke er greit om man kan amme. Beklager om jeg misforsto utgangspunktet ditt. 1
Exkt Skrevet 19. mars 2023 #16252 Skrevet 19. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden): Leste på Trustpilot at jukset pågår ennå. Careless sletter negative omtaler. I tillegg er det påfallende mye "feil" med anmeldelsene til både Careless og ByLien. Dårlige anmeldelser får 5 stjerner. Tilfeldig? Neppe. 9 1
Tidstrøyte Skrevet 19. mars 2023 #16253 Skrevet 19. mars 2023 Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Og jeg synes du bagatelliserer. Isolert sett er verken flaske eller sette ungene hos besteforeldre noe negativt eller tegn på vanskjøtsel. Jeg snakker om hvor fokuset hennes ligger, på tilknytning, oppmerksomhet, og hva som er BARNAS beste. Selv om SE er ivrig på sosiale medier tror jeg det er endel av hennes hverdag vi ikke ser. Jeg tror også hun poster enkelte ting for å skape debatt, hun kan dette gamet her og vet hva som skal til for å skape engasjement rundt firmaet sitt. Veldig enig i at eksponering av barn er svært negativt, men jeg mener at det ikke er grunnlag for å bruke begreper som vanskjøtsel og ikke god omsorg ut fra det vi ser. Om det er nødvendig håper jeg de som er i posisjon til å vurdere omsorgsevnen gjør det. 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. mars 2023 #16254 Skrevet 19. mars 2023 Exkt skrev (5 minutter siden): I tillegg er det påfallende mye "feil" med anmeldelsene til både Careless og ByLien. Dårlige anmeldelser får 5 stjerner. Tilfeldig? Neppe. Det også. 6
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. mars 2023 #16255 Skrevet 19. mars 2023 Tidstrøyte skrev (3 minutter siden): Selv om SE er ivrig på sosiale medier tror jeg det er endel av hennes hverdag vi ikke ser. Jeg tror også hun poster enkelte ting for å skape debatt, hun kan dette gamet her og vet hva som skal til for å skape engasjement rundt firmaet sitt. Veldig enig i at eksponering av barn er svært negativt, men jeg mener at det ikke er grunnlag for å bruke begreper som vanskjøtsel og ikke god omsorg ut fra det vi ser. Om det er nødvendig håper jeg de som er i posisjon til å vurdere omsorgsevnen gjør det. Sikker på at hun vet hva hun holder på med? Det ser ut som hun driver med å kansellere seg selv med denne uansvarlige og hodeløse eksponeringen av den stakkars ungen. 4 6
Tidstrøyte Skrevet 19. mars 2023 #16256 Skrevet 19. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden): Sikker på at hun vet hva hun holder på med? Det ser ut som hun driver med å kansellere seg selv med denne uansvarlige og hodeløse eksponeringen av den stakkars ungen. Hehe, ja det kan du si. Det er mange influencere jeg stusser over, SE inkludert. Men jeg innbiller meg at de fleste større influencere bruker kanalene sine for det de er verdt, og at de ikke går av veien for å poste ting de vet både engasjerer og provoserer. Dessverre. 1
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. mars 2023 #16257 Skrevet 19. mars 2023 Tidstrøyte skrev (2 minutter siden): Hehe, ja det kan du si. Det er mange influencere jeg stusser over, SE inkludert. Men jeg innbiller meg at de fleste større influencere bruker kanalene sine for det de er verdt, og at de ikke går av veien for å poste ting de vet både engasjerer og provoserer. Dessverre. Ja, de bruker kanalene sine for alt det er verdt. Men noen ganger går det over stokk og stein med tanke på innholdet som blir publisert. Jeg kan ikke se for meg at voksne mennesker støtter opp om eksponering av ungen. 3 5
Gjest Sprite Skrevet 19. mars 2023 #16258 Skrevet 19. mars 2023 Er jo shady hele greiene med careshitless. Fikk Mail tidligere idag om påfyll i outleten. Samme dritet som lå der sist jeg sjekka. Gidder ikke engang fjerne det som er utsolgt.
Snublefot62 Skrevet 19. mars 2023 #16259 Skrevet 19. mars 2023 minmote.no la vel ut 15 kjolenyheter for noen dager siden. Ingen av de var Careless sine, ByLien sine eller Amicas sine. Til tross for sammenligning med ByTimo. ByTimo derimot var representert. 16 1
Smurfii Skrevet 19. mars 2023 #16260 Skrevet 19. mars 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): minmote.no la vel ut 15 kjolenyheter for noen dager siden. Ingen av de var Careless sine, ByLien sine eller Amicas sine. Til tross for sammenligning med ByTimo. ByTimo derimot var representert. Syns faktisk det er et stort hån mot byTIMo å sammenligne Careless og Amicas med de. Ser lett at byTIMo blir kopiert når det kommer til print og utseende, og pris(SYKT NOK!) men kvalitet? hell no.😑 derfor syns jeg det er heeeelt sinnsykt at de har samvittighet til å ta så mye for plaggene sine(Careless og Amicas) ByLien trodde jeg bare hadde kaffekopper, duftlys/pinner og håndklær? Syke priser hun å opererer med forresten…..;p 20 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå