Gjest Vinterferie Skrevet 13. mars 2023 #15961 Skrevet 13. mars 2023 27 minutter siden, Lill said: Jeg har satt meg nok inn i det , og oppfordrer derfor folk å melde inn til FT. At en influenser med såpass lang fartstid ikke respekterer reglene er ganske drøyt. Forbrukerne skal forstå når de blir utsatt for reklame, sier Trond Rønningen, direktør i Forbrukertilsynet, og legger til: – Det er et grovt brudd på loven når næringsdrivende ikke er ærlige og åpne om at de opptrer på vegne av virksomheten. Du mener altså at når Sara Emilie har på seg en Careless kjole uten å merke det som reklame er et lovbrudd?
J.. Skrevet 13. mars 2023 #15962 Skrevet 13. mars 2023 Vinterferie skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri hørt at Sara Emilie har snakket om å gjøre kjoler bærekraftig etter nyttår. Jeg følger Sara Emilie på snap hver sag. Hun har ikke sagt det der. Det var vel @Sharpa VinterBerg som sa det. Kanskje hun kan fortelle hvor hun har den informasjonen fra? Det har hun såvisst. Nevnte det for senest 2 uker siden. Men,hun sa "å gjøre CARELESS" mer bærekraftig,ikke nødvendigvis kjolene. Viste at istedet for å pakke kjolene i individuell plastikk,er det pakket i papp/papir. Istedet for plast tags til taggen i nakken med str osv,er den nå av tråd. Dette skulle spare x kg søppel i året,noe det jo også gjør. Men så er jo selve plaggene 100% plastikk istedet.. 1 4
Gjest Kattedama Skrevet 13. mars 2023 #15963 Skrevet 13. mars 2023 (endret) Vinterferie skrev (4 minutter siden): Du mener altså at når Sara Emilie har på seg en Careless kjole uten å merke det som reklame er et lovbrudd? JA! Så lenge det ikke er på Careless sin IG eller Snap skal det merkes. Hvor vanskelig er det å forstå? SE AS merket Snapchat story med #reklame i forbindelse med Careless for en uke eller to siden, hun vet hva som gjelder men velger åpenbart å ikke merke konsekvent. Endret 13. mars 2023 av Lill :)
Gjest Kattedama Skrevet 13. mars 2023 #15964 Skrevet 13. mars 2023 J.. skrev (2 minutter siden): Det har hun såvisst. Nevnte det for senest 2 uker siden. Men,hun sa "å gjøre CARELESS" mer bærekraftig,ikke nødvendigvis kjolene. Viste at istedet for å pakke kjolene i individuell plastikk,er det pakket i papp/papir. Istedet for plast tags til taggen i nakken med str osv,er den nå av tråd. Dette skulle spare x kg søppel i året,noe det jo også gjør. Men så er jo selve plaggene 100% plastikk istedet.. Er alt hun selger i polyester?
J.. Skrevet 13. mars 2023 #15965 Skrevet 13. mars 2023 (endret) Lill skrev (3 minutter siden): Er alt hun selger i polyester? Vet ikke om det er alt,det kan du alltids sette deg inn i hvis du ønsker. Men mye av det er jo 50% eller mer. Syns alt fra Careless er såpass stygt at jeg hadde ikke kjøpt det uansett. Endret 13. mars 2023 av J.. 2 5
Gjest Vinterferie Skrevet 13. mars 2023 #15966 Skrevet 13. mars 2023 3 minutter siden, J.. said: Det har hun såvisst. Nevnte det for senest 2 uker siden. Men,hun sa "å gjøre CARELESS" mer bærekraftig,ikke nødvendigvis kjolene. Viste at istedet for å pakke kjolene i individuell plastikk,er det pakket i papp/papir. Istedet for plast tags til taggen i nakken med str osv,er den nå av tråd. Dette skulle spare x kg søppel i året,noe det jo også gjør. Men så er jo selve plaggene 100% plastikk istedet.. Dette har hun snakket og vist mange ganger. At det står på agendaen å ta bedre miljøvalg for Careless i 2023. Dette har jeg nevnt tidligere i tråden i dag. Men jeg har aldri hørt henne snakke om at kjoler som skal gjøres bærekraftig i 2023.
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mars 2023 #15967 Skrevet 13. mars 2023 Vinterferie skrev (11 minutter siden): Jeg har aldri hørt at Sara Emilie har snakket om å gjøre kjoler bærekraftig etter nyttår. Jeg følger Sara Emilie på snap hver sag. Hun har ikke sagt det der. Det var vel @Sharpa VinterBerg som sa det. Kanskje hun kan fortelle hvor hun har den informasjonen fra? Joda, hun snakket om det, vinterferie.. på snap før jul.. Det samme gjaldt Amicas kjolene som også skulle være bærekraftige.. det et er mønster her og Sara vikler seg inn i løgner. For en måte å drive butikk. 5 4
Tradegy Skrevet 13. mars 2023 #15968 Skrevet 13. mars 2023 2 minutter siden, J.. said: Syns alt fra Careless er såpass stygt at jeg hadde ikke kjøpt det uansett. Så bra kan det sies 1 4
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mars 2023 #15969 Skrevet 13. mars 2023 Vinterferie skrev (2 minutter siden): Dette har hun snakket og vist mange ganger. At det står på agendaen å ta bedre miljøvalg for Careless i 2023. Dette har jeg nevnt tidligere i tråden i dag. Men jeg har aldri hørt henne snakke om at kjoler som skal gjøres bærekraftig i 2023. Vel, men det skjer ikke.. 1
J.. Skrevet 13. mars 2023 #15970 Skrevet 13. mars 2023 Vinterferie skrev (16 minutter siden): Dette har hun snakket og vist mange ganger. At det står på agendaen å ta bedre miljøvalg for Careless i 2023. Dette har jeg nevnt tidligere i tråden i dag. Men jeg har aldri hørt henne snakke om at kjoler som skal gjøres bærekraftig i 2023. Nettopp. 1
J.. Skrevet 13. mars 2023 #15971 Skrevet 13. mars 2023 Tradegy skrev (15 minutter siden): Så bra kan det sies Ja,sånn "rene ord for penga",så er deti hvert fall min mening om klærne. Men det er jo fint det treffer noen. 2
Gjest Verba Skrevet 13. mars 2023 #15972 Skrevet 13. mars 2023 elskersommer skrev (2 timer siden): Å den sa hun da at hun hadde kjøpt på finn.no... og sier at man kan fint kjøpe brukt fremfor nytt.. har jeg hørt så feil? Ja, akkurat der må du ha hørt feil dessverre 🙈 Hun sa hvertfall på snap at akkurat den hadde hun kjøpt av en vennepar. Det er jeg 100% sikker på 😂🙈
Gjest Verba Skrevet 13. mars 2023 #15973 Skrevet 13. mars 2023 (endret) J.. skrev (3 timer siden): "Vi har kjøpt den av et vennepar" og "jeg har kjøpt den via Finn.",har hun sagt. Hun kan jo godt ha kjøpt den av et vennepar via Finn. Poenget er i hvert fall at hun sier den er kjøpt brukt. Hvilket medie det foregikk på spiller vel liten rolle. Åja! Fikk kun med meg at de hadde kjøpt den av et vennepar jeg. Har hun å sagt at hun har kjøpt den på Finn? Endret 13. mars 2023 av Verba
Gjest Verba Skrevet 13. mars 2023 #15974 Skrevet 13. mars 2023 Vinterferie skrev (28 minutter siden): Dette har hun snakket og vist mange ganger. At det står på agendaen å ta bedre miljøvalg for Careless i 2023. Dette har jeg nevnt tidligere i tråden i dag. Men jeg har aldri hørt henne snakke om at kjoler som skal gjøres bærekraftig i 2023. Men da blir jo folk litt forvirra da, når hun sier at CARELESS skal bli mere miljøbevisst osv. kjolene er jo en del av Careless.
Hjertestein Skrevet 13. mars 2023 #15975 Skrevet 13. mars 2023 Verba skrev (45 minutter siden): Men da blir jo folk litt forvirra da, når hun sier at CARELESS skal bli mere miljøbevisst osv. kjolene er jo en del av Careless. Slik jeg og tolket det. 2
Gjest Verba Skrevet 13. mars 2023 #15976 Skrevet 13. mars 2023 Når hun sier at Careless skal jobbe mot å være mere miljøbevisst så omhandler det ALT careless selger. Bikini, kimono, nattklær, KJOLER. Så må vi ikke glemme at amicas gikk stolt ut å sa hvor bærekraftige de var. Ja, var så bærekraftig at det ble tv2sak det.
elskersommer Skrevet 13. mars 2023 #15977 Skrevet 13. mars 2023 Lill skrev (2 timer siden): Nei, hvis ikke det er merket så vet man ikke det. Men skulle det vise seg at innleggene skulle vært merket, så er det Careless som er ansvarlig for denne feilmerkingen. Men jeg tviler jo på om de har kjøpt disse klærne for egne penger 1
Gjest Kattedama Skrevet 13. mars 2023 #15978 Skrevet 13. mars 2023 Verba skrev (5 minutter siden): Når hun sier at Careless skal jobbe mot å være mere miljøbevisst så omhandler det ALT careless selger. Bikini, kimono, nattklær, KJOLER. Så må vi ikke glemme at amicas gikk stolt ut å sa hvor bærekraftige de var. Ja, var så bærekraftig at det ble tv2sak det. Da må de produsere klær som ikke er i polyester https://www.framtiden.no/202002247544/aktuelt/forbruk/resirkulert-polyester-–-keiserens-nye-gronnvasking.html
elskersommer Skrevet 13. mars 2023 #15979 Skrevet 13. mars 2023 Verba skrev (1 time siden): Ja, akkurat der må du ha hørt feil dessverre 🙈 Hun sa hvertfall på snap at akkurat den hadde hun kjøpt av en vennepar. Det er jeg 100% sikker på 😂🙈 Jeg gir meg på den..
Gjest Fru G Skrevet 13. mars 2023 #15980 Skrevet 13. mars 2023 J.. skrev (2 timer siden): Vet ikke om det er alt,det kan du alltids sette deg inn i hvis du ønsker. Men mye av det er jo 50% eller mer. Syns alt fra Careless er såpass stygt at jeg hadde ikke kjøpt det uansett. Aurora kjolene er 100% polyester. Simpelt, billig og miljøversting. Bortsett fra at 1000,- for en kjole i 100% polyester kan ikke betegnes som billig. Slike kjoler selges til 500 lappen ish.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå