Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Gjest LudaLi
Skrevet
Malya skrev (12 minutter siden):

Vil helst ikke tenke på hvordan det blir neste uke. Med 3 små barn i huset. 

😳😅

Videoannonse
Annonse
Gjest LudaLi
Skrevet
mhjo skrev (11 minutter siden):

Jeg er faktisk enig det du skriver her. Jeg liker Sara jeg, men ser absolutt hva du skriver her - og kjenner på mye av det samme.

Det er noe som ikke stemmer med henne. Hun har mista det helt og det fremstår som at hun kun tenker penger.

Skrevet (endret)

Det en normal oppegående mor hadde gjort, er å logge av og legge seg i senga for kroppskontakt, hvile, kos og amming. Hadde hun gjort det, er jeg sikker på at hun hadde fått mer melk. Håper de rundt henne også ser hvor uforsvarlig det hun driver med er, og setter ned foten. Eller at hun leser her inne, og innser hvor prioriteringen bør være akkurat nå.

hun som nesten har eksamen i ammehjelp burde vite dette…..

Endret av Lubbetutt
Skrivefeil
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest Malya
Skrevet
Mamak skrev (4 minutter siden):

Det er noe som ikke stemmer med henne. Hun har mista det helt og det fremstår som at hun kun tenker penger.

Fremtiden til barna er sikret, takket være jobben hennes, sier hun. Vel og bra det. Men hva med nåtiden? Barndommen til barna? 

Skrevet
Lubbetutt skrev (5 minutter siden):

Det en normal oppegående mor hadde gjort, er å logge av og legge seg i senga for kroppskontakt, hvile, kos og amming. Hadde hun gjort det, er jeg sikker på at hun hadde fått mer melk. Håper de rundt henne også ser hvor uforsvarlig det hun driver med er, og setter ned foten. Eller at hun leser her inne, og innser hvor prioriteringen bør være akkurat nå.

Alt det stress og kav hun fremviser går ut over melkeproduksjon, det er jo velkjent. Og at hun uttrykker irritasjon over at babyen ikke sover nok, er helt horribelt. Det er hennes ansvar å hjelpe baby å finne ro. Slik hun uttrykker seg, legger hun ansvaret hos baby, og det er sykt. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Som sagt følger jeg henne ikke. Men har hun noen gang vært på trilletur med den lille?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Som sagt følger jeg henne ikke. Men har hun noen gang vært på trilletur med den lille?

Ikke etter at far begynte å jobbe igjen. Tror hun var på to turer før det

• Liker 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (Akkurat nå):

Har dokumentert 1 trilletur med barnefar rett etter de kom hjem (mistenker at det var mest for Instafeeden,da den og SC ble fyllt godt opp med denne ene turen..) og en "trilletur" ute i innkjørselen (dokumentert på SC).

Men,ingen klarer å sove på tom mage.

Sa på SC for kanskje en time siden at han nå ammet OG drakk MME rett etterpå,og da sovnet han å alt var bare velstand igjen..

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Lubbetutt skrev (21 minutter siden):

Og prisen for årets mammapoliti, går til… 🥁🥁🥁

Det er ikke det at du ikke har noen gode poeng, men måten du skriver på og å dømme andre nedenom og hjem utifra det lille du ser ila en dag…

Endret av Anim92
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (6 minutter siden):

Jeg er nysgjerrig - har det noe å si?😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anim92 skrev (1 minutt siden):

Jeg er nysgjerrig - har det noe å si?😅

Bare vær nysgjerrig du 😄

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns det er skikkelig ufint å betvile hennes evner som mamma. Selv om folk er imot eksponering av barn, er det relativt drøyt å kalle det for omsorgssvikt. Hun er en bedrift, ja, men som influenser lever hun av å vise hverdagen sin PLUSS å reklamere for de andre bedriftene sine. Ja, det blir en snedig smørje innimellom, men å antyde at hun bryr seg mer om jobb enn sine egne barn er rett og slett stygt. Når jeg ser snappene hennes ser jeg en dame som prøver så godt hun kan å sjonglere jobb og nyfødt baby. At babyen ikke vil sove er jo selvsagt fortvilt, uansett om man er i permisjon eller jobber. Hadde selv urolig baby og selv om jeg hadde permisjon ble jeg jo så sliten av å hele tiden måtte bære rundt på babyen. Det er mange grunner til at babyer ikke legger på seg som de skal, at ammingen ikke funker og at babyer er urolige. Det må være lov å vise flere sider av det å ha barn uten at man blir beskyldt for å være en dårlig mor. Hadde hun gjort alt perfekt hadde nok det vært feil også. Da hadde hun nok fått pes for å forherlige nyfødttiden. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er faktisk direkte kvalmt å se det hun legger ut for tiden. Alt er bare irritasjon og klaging over at babyen ikke spiser nok, ikke sover nok og at det er slitsomt å jobbe samtidig. I dag presterte hun å si "bah" eller "fader" når det sultne spedbarnet våknet mens hun satt å jobbet. Det passer jo ikke må skjønne, hun har jo jobb. Og neste uke med tre barn blir enda verre. Hun evner rett og slett ikke å se seg selv og konsekvensene av at hun kringkaster dette for "hele verden". 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Tessa12 skrev (1 time siden):

Jeg blir rett og slett skremt, ei jeg kjenner hadde også en baby som var noe urolig, men som plutselig gikk over til å sove mye, gjerne så den måtte vekkes til måltidene. Hun syns han var så flink, og som førstegangsfødende ung mor så viste hun jo ikke bedre. Inntil en dag da hun ikke fikk babyen til å våkne ordentlig, det viste seg at hun hadde alt for lite næring i melka, babyen var så underernært at den holdt på å dø. 
Man skulle tro en som har nyfødt baby for tredje gang visste litt bedre….

SE har tydeligvis gitt inntrykk av at hun kunne amming, DET hadde hun gjort før og det var null stress. Nå viser det seg jo at hun har lite melk og kanskje ikke var så god på den ammingen som hun har gitt utrykk for.
For et par uker siden snakket hun så tydelig om at hun var sår på brystknoppene og at det var helt normalt i starten - det ser hun resultatet av nå.. lite melk! Såre bryst = feil sugetak = lite melk. Så enkelt fungerer det.
Hun nektet å ta i mot hjelp, da får hun betale prisen for det nå. 
Å jobbe fulltid i tillegg er neppe noe melkeproduksjonsboost det heller. Virkelig på tide å ta deg en pause, Sara!

Og ps; veldig, veldig sjeldent med næringsfattig melk (da er man svært underernært selv i tilfelle), det var nok lite melk hos damen du forteller om også.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Minombre skrev (15 minutter siden):

Jeg syns det er skikkelig ufint å betvile hennes evner som mamma. Selv om folk er imot eksponering av barn, er det relativt drøyt å kalle det for omsorgssvikt. Hun er en bedrift, ja, men som influenser lever hun av å vise hverdagen sin PLUSS å reklamere for de andre bedriftene sine. Ja, det blir en snedig smørje innimellom, men å antyde at hun bryr seg mer om jobb enn sine egne barn er rett og slett stygt. Når jeg ser snappene hennes ser jeg en dame som prøver så godt hun kan å sjonglere jobb og nyfødt baby. At babyen ikke vil sove er jo selvsagt fortvilt, uansett om man er i permisjon eller jobber. Hadde selv urolig baby og selv om jeg hadde permisjon ble jeg jo så sliten av å hele tiden måtte bære rundt på babyen. Det er mange grunner til at babyer ikke legger på seg som de skal, at ammingen ikke funker og at babyer er urolige. Det må være lov å vise flere sider av det å ha barn uten at man blir beskyldt for å være en dårlig mor. Hadde hun gjort alt perfekt hadde nok det vært feil også. Da hadde hun nok fått pes for å forherlige nyfødttiden. 

Jeg ser en person som klager i over halvparten av storien sin på babyen og ammingen. Av de nesten 70-80 klikkene jeg måtte gjennom idag, ser jeg i halvparten egentlig kun en irritert mor. Som nettopp legger ut at «hun er litt furt for at babyen sovner på pappaen» etter at hun har brukt hele dagen på å klage på at babyen forstyrrer henne på jobb fordi han ikke sover. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Sunstone skrev (24 minutter siden):

Det er faktisk direkte kvalmt å se det hun legger ut for tiden. Alt er bare irritasjon og klaging over at babyen ikke spiser nok, ikke sover nok og at det er slitsomt å jobbe samtidig. I dag presterte hun å si "bah" eller "fader" når det sultne spedbarnet våknet mens hun satt å jobbet. Det passer jo ikke må skjønne, hun har jo jobb. Og neste uke med tre barn blir enda verre. Hun evner rett og slett ikke å se seg selv og konsekvensene av at hun kringkaster dette for "hele verden". 

Jeg sier også «bah» når babyen akkurat hadde sovnet og jeg endelig skulle rydde kjøkkenet, sitte på do lengre enn 30 sekund eller endelig tok meg tid til å ringe mamma. 

Jeg elsker ikke babyen mindre av den grunn, eller gir den mindre omsorg.

Jeg synes diskusjonen dras i en skikkelig støgg retning her. Ja, med ø.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
HelloMindy skrev (4 minutter siden):

Jeg ser en person som klager i over halvparten av storien sin på babyen og ammingen. Av de nesten 70-80 klikkene jeg måtte gjennom idag, ser jeg i halvparten egentlig kun en irritert mor. Som nettopp legger ut at «hun er litt furt for at babyen sovner på pappaen» etter at hun har brukt hele dagen på å klage på at babyen forstyrrer henne på jobb fordi han ikke sover. 

Du ser altså ikke humoren i den siste kommentaren i den siste snappen du nevner? 
Det er neimen ikke rart man dømmes nord og ned nei.

Edit: nettopp det spørsmålet minner meg egentlig om hvorfor jeg skulle slutte å kommentere i denne tråden. Ja, SE gjør tidvis dumme feil. Men… Alt dras alltid ut av proporsjoner, en spøkefull kommentar blir tatt på ramme alvor. For en humørløs gjeng. Jeg melder meg ut igjen😅 

Endret av Anim92
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Anim92 skrev (1 minutt siden):

Jeg sier også «bah» når babyen akkurat hadde sovnet og jeg endelig skulle rydde kjøkkenet, sitte på do lengre enn 30 sekund eller endelig tok meg tid til å ringe mamma. 

Jeg elsker ikke babyen mindre av den grunn, eller gir den mindre omsorg.

Jeg synes diskusjonen dras i en skikkelig støgg retning her. Ja, med ø.

Jeg syns også at å kalle det omsorgssvikt og spekulere i hvorfor hun ikke har nok melk er ufint og unødvendig. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Anim92 skrev (2 minutter siden):

Du ser altså ikke humoren i den siste kommentaren i den siste snappen du nevner? 
Det er neimen ikke rart man dømmes nord og ned nei.

Edit: nettopp det spørsmålet minner meg egentlig om hvorfor jeg skulle slutte å kommentere i denne tråden. Ja, SE gjør tidvis dumme feil. Men… Alt dras alltid ut av proporsjoner, en spøkefull kommentar blir tatt på ramme alvor. For en humørløs gjeng. Jeg melder meg ut igjen😅 

Nei, jeg ser ikke humoren i det. Ikke etter dagens dokumentasjon fra henne. Så da får jeg være humorløs, det overlever jeg. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg likte veldig Sara fordi jeg husker da hun snakket om ønske om et barn og sorgen for å ikke få et barn til da hun var i forrige forhold. Jeg kjente meg igjen i henne da jeg er i samme situasjon. 
da hun ble gravid så ble jeg så glad på hennes vegne men so bare en person som konstant klaget på at det ikke passer no og hun har ikke tid. Graviditeten ble ikke nytet som jeg trodde hun skulle. Hun så å si satte ingang fødselen sin ved å be jordmor røske til under og drev å planlagte når det passet seg å føde. Å no så vet jeg hun ikke poster alt men hva jeg skulle gitt for å få en baby som jeg kan holde og kose med. 
blir så lei meg for jeg vil aldri oppleve det igjen 

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...