Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Sprite skrev (1 minutt siden):

Fått med deg hvor mye hun juger eller?

Det er 100% ok å påpeke løgner, når hun blir tatt i løgn. Når det kan dokumenteres. Men å påstå at folk juger uten å ha noe som helst harde fakta på bordet, blir bare dumt (synes jeg).

Endret av Anim92
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anim92 skrev (2 minutter siden):

Det er 100% ok å påpeke løgner, når hun blir tatt i løgn. Når det kan dokumenteres. Men å påstå at folk juger uten å ha noe som helst harde fakta på bordet, blir bare dumt (synes jeg).

Antakeligvis skrev jeg! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (5 minutter siden):

Antakelsene er nok basert på løgnhistorier som er blitt servert i salgskanalene. Kan ikke stole på noe Tandberg formilder i sine kanaler. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (32 minutter siden):

Der er jeg enig. Jeg tviler ikke på at hun har blitt strippa, men der ser man hvor lite troverdighet hun har. Hun kan for det selv med alle småløgnene. Unødvendig av henne. Men jeg tror ikke hun lyver akkurat her da

Endret av Verba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (1 time siden):

Jeg ble strippet 12 dager før termin med mitt andre barn så mulig det er litt ulik praksis rundt omkring 🤔

Mye mulig det altså. Men da har de et grunnlag vil jeg tro. Ikke bare fordi det er ønsket at barnet kommer før termin. Og med alle de vondtene hun har hatt den siste tiden er det nesten rart jordmor tørr. Og potensielt gjør ikke strippingen/tøyningen noe annet enn å irritere enda mere 🤦🏻‍♀️ Og det er vel egentlig bare å slite mor enda mere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathyzz skrev (1 time siden):

Mye mulig det altså. Men da har de et grunnlag vil jeg tro. Ikke bare fordi det er ønsket at barnet kommer før termin. Og med alle de vondtene hun har hatt den siste tiden er det nesten rart jordmor tørr. Og potensielt gjør ikke strippingen/tøyningen noe annet enn å irritere enda mere 🤦🏻‍♀️ Og det er vel egentlig bare å slite mor enda mere. 

Ja det er jeg helt enig i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødebaggen pakkes for 345 gang,mens mann lufter hund for NÅ blir det fødsel!

(Som hun har sagt 12 ganger daglig i 2 mnd..)

Var hun slik med de forrige og?

Endret av J..
  • Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (31 minutter siden):

Fødebaggen pakkes for 345 gang,mens mann lufter hund for NÅ blir det fødsel!

(Som hun har sagt 12 ganger daglig i 2 mnd..)

Var hun slik med de forrige og?

Kan ikke huske det var sånn når hun gikk gravid med forrige. Fulgt henne siden hun hadde interiør instagram og ikke livstil. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært fødeklar i 2 måneder. Det har gått i styrtfødsel, kynnere, modningsrier, sammentrekninger, jordmor og 1 cm åpning nærmest døgnet rundt. For å ikke snakke om alle disse magebildene. Det må da være slitsomt å gjenta seg selv hver eneste dag.  De siste 6 månedene har kun dreid seg om fødsel.

En annen ting ~ hvorfor dette behovet med å filme seg selv i alle situasjoner.  I mine øyne har Sara tapt seg. Likte henne mye bedre før hun ble en «stor» influencer.

Nå er fødebagen klar og hunden luftet, så nå blir det nok fødsel.!

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fødebagen 🤦🏻‍♀️ Skulle tro det skulle pakkes et helt lastebillass. Første for 2måneder siden selv, kan ikke si jeg drev på med slikt styr. Bare den sto i gangen var jeg fornøyd 🥴😅 Det har gått måneder med den fødebagen og enda er den ikke klar 🥴😳

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisha* skrev (25 minutter siden):

Hun har vært fødeklar i 2 måneder. Det har gått i styrtfødsel, kynnere, modningsrier, sammentrekninger, jordmor og 1 cm åpning nærmest døgnet rundt. For å ikke snakke om alle disse magebildene. Det må da være slitsomt å gjenta seg selv hver eneste dag.  De siste 6 månedene har kun dreid seg om fødsel.

En annen ting ~ hvorfor dette behovet med å filme seg selv i alle situasjoner.  I mine øyne har Sara tapt seg. Likte henne mye bedre før hun ble en «stor» influencer.

Nå er fødebagen klar og hunden luftet, så nå blir det nok fødsel.!

Enig, jeg savner slik jordnær hun var før.. Alle kan vi forandre oss, men det har noe med den ydmykheten hun hadde før som har blitt borte. Hun virker mere hoven og ovenpå. Litt lyst til å kalle det kamuflert arrogant oppførsel som kommer mer og mer. Og ingen halshogging av meg nå, men med Robin var hun så naturlig morsom 😳 Hvor ble det av den siden av henne. Hun virker til å sette på et falskt lykkelig fjes. 

Men det er bare en personlig oppfattelse av hvordan hun har blitt. Hvordan ståa egentlig er, vet ingen andre enn hun. 

• Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathyzz skrev (16 minutter siden):

Den fødebagen 🤦🏻‍♀️ Skulle tro det skulle pakkes et helt lastebillass.

døøør😂😂 spot on!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kathyzz skrev (29 minutter siden):

Enig, jeg savner slik jordnær hun var før.. Alle kan vi forandre oss, men det har noe med den ydmykheten hun hadde før som har blitt borte. Hun virker mere hoven og ovenpå. Litt lyst til å kalle det kamuflert arrogant oppførsel som kommer mer og mer. Og ingen halshogging av meg nå, men med Robin var hun så naturlig morsom 😳 Hvor ble det av den siden av henne. Hun virker til å sette på et falskt lykkelig fjes. 

Men det er bare en personlig oppfattelse av hvordan hun har blitt. Hvordan ståa egentlig er, vet ingen andre enn hun. 

Hun har som du sier forandret seg mye. Det er som hun har tatt på seg en maske, det naturlige er borte. Veldig rart ,for hun skal jo være så innmari forelsket å.  V er jo hennes store kjærlighet 🙈

Men det er nok fremgangen som influencer og bedriftseier som har gjort henne hoven og stor på det.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor velger man å strippe en som har styrtfødsler? Jeg er ikke så kjent med sånt, men innbiller meg at det da er ekstra viktig å la ting gå naturlig så kroppen er klar for fødselen når den først begynner. 

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisha* skrev (5 timer siden):

Hun har som du sier forandret seg mye. Det er som hun har tatt på seg en maske, det naturlige er borte. Veldig rart ,for hun skal jo være så innmari forelsket å.  V er jo hennes store kjærlighet 🙈

Men det er nok fremgangen som influencer og bedriftseier som har gjort henne hoven og stor på det.

Hun har jo forandret seg. Det kalles botox🫢

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Note skrev (5 timer siden):

Hvorfor velger man å strippe en som har styrtfødsler? Jeg er ikke så kjent med sånt, men innbiller meg at det da er ekstra viktig å la ting gå naturlig så kroppen er klar for fødselen når den først begynner. 

Dette lurer jeg også på. Hun påstår å være redd for å ikke rekke sykehuset. Hvorfor ønsker hun da å bli strippet🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (45 minutter siden):

Jeg har fulgt med her ganske lenge, men ikke deltatt selv i diskusjonen. Nå kjente jeg litt behov for å gjøre nettop det og er enig med deg! Det er dessverre mye av det hun snakker om knyttet til svangerskap/fødsel som skurrer eller ikke stemmer med fysiologi eller vanlig praksis. Jeg er jordmor og synes bl.a det virker rart å strippe mtp historikken med styrtfødsler når hun har barna hjemme, her er det mye å vinne på at kroppen starter rolig selv slik at hun kanskje kan gjenkjenne starten og rekke inn på sykehus for det første, men også med barna trygt plassert hos omsorgspersoner. Særlig viktig er den forutsigbarheten for sønnen som har behov for andre rammer rundt seg mtp oppfølging av diabetes. Når jordmor må gå såpass drastisk til verks som hun beskriver rundt strippingen så høres det for meg (uten såklart å ha undersøkt selv) veldig umodent ut. Å ha 1 cm åpning på slutten av svangerskapet for en tredjegangsfødende er helt normalt. 

Sara har hatt «rier» som hun beskriver det som en stund allerede. Måten hun bruker det begrepet er så forvirrende for meg og da sikkert for andre også. Det hender at enkelte kvinner kan ha en lang og smertefull latens, men det er snakk om da ofte dager ikke uker og får som regel tilbud om avlastning eller et opplegg hjemme. Tror det er uheldig med så mange følgere som følger med på dette å normalisere «modningsrier», smerter og ubehag i så lang tid. Dette er tilfeller hvor det kan være vesentlig å utelukke andre årsaker enn «modning» (som det ikke virker som det er, selv om hun selv ofte refererer til at «det modnes veldig) slik som infeksjon eller andre truende tilstander. Men såklart er det også normalt med ubehag på slutten av et svangerskap.

Måtte bare lufte litt her. Det er så krevende å høre hun snakke om temaer som ikke alltid reflekterer det som er fysiologisk mulig og gjengs praksis. Det gjelder flere temaer, så jeg håper alle gravide har et lite kritisk blikk og diskuterer det som gjelder deres egen helse og svangerskap med sin jordmor/lege. Håper for hennes del at hun får en fin avslutning på svangerskapet som krever mye av henne nå, at hun rekker inn til sykehuset mens barna hennes har det trygt rundt seg og kan rette tankene inn mot den nye familien som trenger en stødig mamma som rollemodell og omsorgsperson. 

Ingen barn hjemme, de hadde hun skaffet barnevakt til denne helga. Fra i går.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...