Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det må jo være sørgelig å leve på løgner. Kjøpte følgere er en av mange, i følge det jeg har lest brukte hun uføretrygden sin til å finansiere kjøp av følgere. Det forklarer en hel del. Det sier også mye om hennes person. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når latensfasen hennes er såpass lang, kan hun da egentlig kalle det en styrtfødsel? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, har født to ganger selv, men mine fødsler var lange. Hun har jo gått rundt med 1cm åpning en stund, og var tydeligvis mer moden nå, så blir det da en styrtfødsel? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest Heartgirl
Skrevet
Chroma skrev (14 minutter siden):

Det går an. 

Du har rett. Det går an. Slik var det for meg også. Holdt på å bli gærn av det. 

Gjest Rubberake
Skrevet
Sprite skrev (35 minutter siden):

Det er et gammelt bilde

Ja, det vet jeg. 

Skrevet (endret)
Marisana skrev (9 minutter siden):
Marisana skrev (9 minutter siden):
Endret av Mamak
Feil sitat
Skrevet
Marisana skrev (8 minutter siden):

Når latensfasen hennes er såpass lang, kan hun da egentlig kalle det en styrtfødsel? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, har født to ganger selv, men mine fødsler var lange. Hun har jo gått rundt med 1cm åpning en stund, og var tydeligvis mer moden nå, så blir det da en styrtfødsel? 

Når mormunnen har åpnet seg 4-5 cm regnes man for å være i aktivfødsel. Det er vel tiden man bruker fra aktiv fødsel til barnet er født som avgjør om det er å regne som en styrtfødsel. Selv gikk jeg fra 1cm til 10 cm åpning på 10 minutter. Det tok med tre pressrier så var barnet ute( min første fødsel). 

Skrevet
Marisana skrev (2 minutter siden):

Styrtfødsel regnes som fødsel som varer i mindre enn 3 t fra man er i aktiv fødsel, altså fra man har 4 cm åpning. Så ja, selv om man går med 1-3 cm åpning leenge regnes det fremdeles som styrtfødsel så lenge tiden fra 4 cm til babyen er ute er kortere enn 3t.

Hadde selv styrtfødsel selv om det tok 14t fra vannet gikk og til babyen var født😅

• Liker 1
Skrevet
pukka skrev (10 minutter siden):

Styrtfødsel regnes som fødsel som varer i mindre enn 3 t fra man er i aktiv fødsel, altså fra man har 4 cm åpning. Så ja, selv om man går med 1-3 cm åpning leenge regnes det fremdeles som styrtfødsel så lenge tiden fra 4 cm til babyen er ute er kortere enn 3t.

Hadde selv styrtfødsel selv om det tok 14t fra vannet gikk og til babyen var født😅

Mamak skrev (10 minutter siden):

Når mormunnen har åpnet seg 4-5 cm regnes man for å være i aktivfødsel. Det er vel tiden man bruker fra aktiv fødsel til barnet er født som avgjør om det er å regne som en styrtfødsel. Selv gikk jeg fra 1cm til 10 cm åpning på 10 minutter. Det tok med tre pressrier så var barnet ute( min første fødsel). 

Ah, okei, takk for svar. Må innrømme at jeg synes det er spennende å følge med 😅

• Liker 2
Skrevet

Syns det er helt utrolig at jordmor har gått med på å strippe før termin 🤦🏻‍♀️ Er det en sånn influenser gode man får det da hel 😳 Jeg slet med søvn at jeg grein på jordmortimen av at jeg var sliten uken før termin. Men hun ville ikke prøve å strippe meg som 2gangs fødene før termin var passert. Hun sa at jordmødre ikke gjorde det fordi det var ønsket at man gikk til termin, eller at fødselen startet av seg selv i de 2ukene før eller 10dagene etter termin... 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, jeg skjønner at det er en spennende tid for henne for tiden, men fyyy søren så lei jeg er av å høre om modningsrier nå 😄 Bare så vidt jeg gidder å innom snap/instaen hennes for tiden. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Sprite skrev (7 timer siden):

Aldri hørt om at man går fra 1 til 2 cm også tilbake til 1 igjen… men men 

Jeg gikk fra 3-1cm når baby hadde sklidd fra hodeleie til å ligge litt mer skrått. Så det går an.

For min del var også ukene fra uke 34-37 fylt mer rier hver natt, som ga seg med en gang han kom seg opp igjen i bekkenet. Tror ikke det er mange som ikke har opplevd det som forstår at det går, og gjerne ser ned på og sier at de som har det sånn ikke tåler smerte. "Det er jo bare kynnere" fikk jeg beskjed om fra jordmor. Når de målte meg på ctg skjønte de hva jeg snakket om

• Liker 1
Skrevet
Miren skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det er mange som ikke har opplevd det som forstår at det går, og gjerne ser ned på og sier at de som har det sånn ikke tåler smerte.

Dette er det faktisk ingen som har sagt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Minombre skrev (9 minutter siden):

Altså, jeg skjønner at det er en spennende tid for henne for tiden, men fyyy søren så lei jeg er av å høre om modningsrier nå 😄 Bare så vidt jeg gidder å innom snap/instaen hennes for tiden. 

Hvis det er modningsrier, bør hun ikke snart ha mer enn 1 cm åpning??

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Hvis det er modningsrier, bør hun ikke snart ha mer enn 1 cm åpning??

Aner ikke, så lenge siden jeg fødte at det husker jeg ikke. Lei av å høre om rier, uansett om det er maserier, modningsrier, kynnere eller hva det nå enn er. 😬

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
kathyzz skrev (1 time siden):

Syns det er helt utrolig at jordmor har gått med på å strippe før termin 🤦🏻‍♀️ Er det en sånn influenser gode man får det da hel 😳 Jeg slet med søvn at jeg grein på jordmortimen av at jeg var sliten uken før termin. Men hun ville ikke prøve å strippe meg som 2gangs fødene før termin var passert. Hun sa at jordmødre ikke gjorde det fordi det var ønsket at man gikk til termin, eller at fødselen startet av seg selv i de 2ukene før eller 10dagene etter termin... 

Antakeligvis er det også løgn at hun har blitt strippet i dag. Sier nok dette for å skape spenning og klikk ved å si at sist hun ble strippet så kom babyen etter 12 timer.  

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Trenger ikke være løgn det. Jeg ble også strippet to uker før termin med mellomste uten at jeg hadde en medisinsk god grunn for det

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble strippet 12 dager før termin med mitt andre barn så mulig det er litt ulik praksis rundt omkring 🤔

Skrevet (endret)
Firling skrev (36 minutter siden):

Antakeligvis er det også løgn at hun har blitt strippet i dag. Sier nok dette for å skape spenning og klikk ved å si at sist hun ble strippet så kom babyen etter 12 timer.  

Utrolig spesielt å påstå at folk juger sånn uten videre grunnlag😅

Endret av Anim92
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Anim92 skrev (8 minutter siden):

Tja, med tanke på hvor mye annet hun juger om er det jo ikke så rart 😅 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Anim92 skrev (14 minutter siden):

Fått med deg hvor mye hun juger eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...