Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anemoi skrev (13 minutter siden):

Hun kikket på KG, men ble så opprørt at V ifølge SE blokkerte hennes tilgang til til dette diskusjonsforumet.
Samtidig virker hun godt orientert om hva som skrives her…

Ingen tvil om at hun følger med på hva som skrives her inne. Det har hun gjort lenge. Hun har ett enormt kontrollbehov, så om hun ikke selv leser her, så er det noen nær henne som gjør det. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (6 timer siden):

Men da må hun legge om livet sitt slik at hun får det bedre. Men hun skal jo ikke ha hjelp til noe

Det er jo akkurat det hun fortalte på snap. At hun jobber med med tiltak som skal gjøre at hun ikke er på minus siden hele tiden. 

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke noe rart at hun føler hun er i ferd med å møte veggen.

Det hadde nok jeg også vært hvis jeg måtte delt alt døgnet rundt. Blottlagt barnas søvnvaner, sykdom og høylytt fortalt hvor slitsomt det er med små barn som ikke sover. (velkommen til småbarnslivet liksom) Vise hele livet til alle. Blottlegge rot, kaos, vimsing og hele tiden finne på sensasjonelle ting å dele for å få booste seertall..

Enkleste forbedringsforslag er å logge helt av all deling, slippe å sitte foran mobilen 24/7. Fokusere på CL i stedet for at snap må være en så viktig inntektskilde. Å møte veggen her er helt selvforskyldt.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Minimeg1234 skrev (14 minutter siden):

Det er jo akkurat det hun fortalte på snap. At hun jobber med med tiltak som skal gjøre at hun ikke er på minus siden hele tiden. 

Og så er det samtidig nettopp det hun ikke klarer. Hun bare snakker om det. Sånn som med alle andre utfordringer hun har. Angst, fobier, stress, vekt ++.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Enten er det reelt - og da må hun ta grep. Det er nok ganske vanskelig å bare legge vekk telefonen, da den vel er hovedinntekt. Det er jo en meget ond sirkel, å ikke kunne ta helt fri, og dermed møte veggen…. 

evt er det kun for å skape innhold. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Outandabout skrev (2 minutter siden):

Enten er det reelt - og da må hun ta grep. Det er nok ganske vanskelig å bare legge vekk telefonen, da den vel er hovedinntekt. Det er jo en meget ond sirkel, å ikke kunne ta helt fri, og dermed møte veggen…. 

evt er det kun for å skape innhold. 

Den onde sirkelen har hun laget helt selv.

Sara Emilie kan ikke ta ut sykemelding. For tar hun ut sykemelding kan hun ikke jobbe. Og kan hun ikke jobbe risikerer hun å ikke klare kravene fra Snapchat for å få utbetalt.

Og dersom hun allikevel skulle ta ut sykemelding så får hun bare 6G fra NAV. Det er sannsynligvis ikke nok til løpende utgifter på huset engang.

Og i tillegg vil bedriften måtte dekke de første to ukene med lønn fra egen konto, og evnt alt over 6G. Og det har ikke bedriften da kontoen er tømt fortløpende.

Så dersom det stemmer at hun nærmer seg å møte veggen, med historie med ME, så er det mye som taler for magre tider fremover.

Og hva skjer med Careless når hun ikke kan være «designer», markedsfører eller live shopper? Det er jo drop og live shopping som drar inn pengene der. Vegard?

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Sånn går det når bygger et hus helt ut av alle normale dimensjoner og pris. Med all slags dyre løsninger man strengt tatt ikke trenger. Ja, hun har nok gjort seg økonomisk avhengig av snapinntekter og ukritisk deling. Medaljens bakside er i ferd med å treffe henne. Men dette er valg hun selv har tatt.

• Liker 4
  • Nyttig 13
Skrevet
Anonym1990. skrev (På 28.5.2019 den 20.12):

Beklager. Men la oss snakke litt om den VOLDSOMME eksponeringene denne frøkna driver med! Jeg er sjokkert. Oppdaget kontoen for et par uker siden. 

Hun mottar masse  interiør til diverse rom, klær til seg selv. Men barna MÅ altså med for og fremme klær til voksne fra  Junkyard (?) eller interiør til stua. 😨 flere som har bitt seg merke i denne kontoen og eksponering? Eller er jeg alene?

støtter denne! 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Gjest Interiørgla
Skrevet
Minimeg1234 skrev (11 timer siden):

Det er så bra at SaraE prater om det å være sliten . Hun har hatt veldig mye siste halvåret. Det er mange som blir slitne når de har baby. Det å gå uten nok søvn i lang tid gjør noe med kroppen.  Med baby så er det mange oppvåkninger hvor de skal ha bl. a mat. Når hun da i tilegg har hatt utflytting , innflytting, flere barn  og jobb som hun hele tiden ligger på etterskudd med så reagerer kroppen etterhvert på det.  Desverre så er det endel damer (og menn) som jobber til de stuper.  Så dette får SaraE applaus fra meg for å ta opp . Av kommentarene som kommer så kan man se at det er flere som har havnet i den "fella" og har ulike opplevelser av det.  God og nyttig delig av erfaringer (mener jeg 😉)

Lagt til etterpå: 

Det er fornuftig av SaraE å nå gjøre tiltak slik at hun ikke er så minus på energi.

Det virker som det kun er de siste dagene med lite søvn som påvirker henne, hun som har flere år med småbarnsliv på baken burde vite såpass at det ikke er en "walk in the park"  med baby. søvnmønsteret til babyer forandrer seg og ingen barn er like, heller ikke SET sine. At hun sitter der hun nå gjør, og muligens snakke om at hun møte veggen syns jeg rett og slett er stygt overfor de som står i den situasjonen. Spesielt siden alt som kommer fra SET går ut på kun inntekt og gjøre seg gjeldende før ett dropp. Dette har en sett opptil flere ganger. Hun roper ulv ulv om det meste så dessverre tar jeg ikke SET seriøst. 

Skrevet
Interiørgla skrev (1 minutt siden):

Det virker som det kun er de siste dagene med lite søvn som påvirker henne, hun som har flere år med småbarnsliv på baken burde vite såpass at det ikke er en "walk in the park"  med baby. søvnmønsteret til babyer forandrer seg og ingen barn er like, heller ikke SET sine. At hun sitter der hun nå gjør, og muligens snakke om at hun møte veggen syns jeg rett og slett er stygt overfor de som står i den situasjonen. Spesielt siden alt som kommer fra SET går ut på kun inntekt og gjøre seg gjeldende før ett dropp. Dette har en sett opptil flere ganger. Hun roper ulv ulv om det meste så dessverre tar jeg ikke SET seriøst. 

Jeg tror faktisk Sara Emilie burde ha lest denne boken: https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/mammalivet-9788202721466

default-15pAvof9-medium.jpg.815ba681e078f2231fb52e946139c8fd.jpg

Den tror jeg hun hadde hatt stor nytte av.

• Liker 3
  • Nyttig 14
Gjest Interiørgla
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Jeg tror faktisk Sara Emilie burde ha lest denne boken: https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/mammalivet-9788202721466

default-15pAvof9-medium.jpg.815ba681e078f2231fb52e946139c8fd.jpg

Den tror jeg hun hadde hatt stor nytte av.

🎯 stor forskjell på å møte veggen enn å være en sliten småbarnsmor. Alle vet foreldre med små barn er slitne etter lite søvn og div som følger med, men aldri hørt at diagnosen for det er å møte veggen. 

Skrevet
Interiørgla skrev (7 minutter siden):

Hun forteller at hun har snakket med Therese om dette tidligere, altså ikke nyopstått. Dette hadde du fått med deg om du så snap selv.

• Liker 4
Gjest Interiørgla
Skrevet
Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Hun forteller at hun har snakket med Therese om dette tidligere, altså ikke nyopstått. Dette hadde du fått med deg om du så snap selv.

Gir dessverre ikke penger til de som ikke trenger det. Jeg tror jeg har fått med meg nok uansett til å skrive det jeg skrev. 😘

Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 timer siden):

Å hvor lang tid skal hun bruke på å få det tiltaket i boks? Jeg stoler desverre ikke på at hun gjør noe med problemet. Hun er livredd for å be om hjelp for da mister hun oversikten 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Stargaze skrev (2 timer siden):

Sånn går det når bygger et hus helt ut av alle normale dimensjoner og pris. Med all slags dyre løsninger man strengt tatt ikke trenger. Ja, hun har nok gjort seg økonomisk avhengig av snapinntekter og ukritisk deling. Medaljens bakside er i ferd med å treffe henne. Men dette er valg hun selv har tatt.

Jeg er redd medaljens bakside er iferd med og treffe flere. Over tid så kan det ikke være sundt og legge seg opp en livsstil etter disse krystallene til Snapchat. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (3 timer siden):

Den onde sirkelen har hun laget helt selv.

Sara Emilie kan ikke ta ut sykemelding. For tar hun ut sykemelding kan hun ikke jobbe. Og kan hun ikke jobbe risikerer hun å ikke klare kravene fra Snapchat for å få utbetalt.

Og dersom hun allikevel skulle ta ut sykemelding så får hun bare 6G fra NAV. Det er sannsynligvis ikke nok til løpende utgifter på huset engang.

Og i tillegg vil bedriften måtte dekke de første to ukene med lønn fra egen konto, og evnt alt over 6G. Og det har ikke bedriften da kontoen er tømt fortløpende.

Så dersom det stemmer at hun nærmer seg å møte veggen, med historie med ME, så er det mye som taler for magre tider fremover.

Og hva skjer med Careless når hun ikke kan være «designer», markedsfører eller live shopper? Det er jo drop og live shopping som drar inn pengene der. Vegard?

Det gjelder jo alle selvstendig næringsdrivende og gründere. At inntekten stopper når man er sykemeldt er ikke unikt for influencere. Det gjelder frisører med egen salong, konsulenter, freelancere, småbutikkeiere osv.

Det betyr ikke at man ikke kan ta sykemelding. Det betyr at realiteten er tøff for mange som driver for seg selv, og at det er ofte derfor mange presser seg for langt. Hun og V kan forøvrig helt fint ha en buffer stående til slike situasjoner, det vet jo ikke vi. 

Det stemmer at AS må dekke de første 16 dagene hvis hun er ansatt i eget AS, men hun kan jo like greit ha tegnet forsikring for å sikre seg mot arbeidsgiverperioden, hvem vet? 

Påstandene om at “kontoen er tømt” er ren spekulasjon uten innsyn i driften. Offentlige regnskap viser ikke månedlig kontostatus og ingen her vet hvilke buffere, kredittlinjer eller interne løsninger som finnes. Det er altså presentert som fakta men er egentlig bare gjetninger og egen tolkning. 

Og hva skjer med Careless da? Sikkert akkurat det samme som i alle små AS hvor en nøkkelperson blir syk.. Man pauser, skalerer ned, får midlertidig hjelp, eller endrer drift.. ☺️

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Jeg er redd medaljens bakside er iferd med og treffe flere. Over tid så kan det ikke være sundt og legge seg opp en livsstil etter disse krystallene til Snapchat. 

Du så jo hva som skjedde da de fikk feilaktig beskjed om at de var tatt av krystallpeogrammet til SnapChat. Full krisemodus med snørr og tårer. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
GulleGull skrev (15 minutter siden):

Du så jo hva som skjedde da de fikk feilaktig beskjed om at de var tatt av krystallpeogrammet til SnapChat. Full krisemodus med snørr og tårer. 

Ja.. jeg håper virkelig at influencere får mindre utbetalt 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Roe skrev (16 minutter siden):

Det gjelder jo alle selvstendig næringsdrivende og gründere. At inntekten stopper når man er sykemeldt er ikke unikt for influencere. Det gjelder frisører med egen salong, konsulenter, freelancere, småbutikkeiere osv.

Det betyr ikke at man ikke kan ta sykemelding. Det betyr at realiteten er tøff for mange som driver for seg selv, og at det er ofte derfor mange presser seg for langt. Hun og V kan forøvrig helt fint ha en buffer stående til slike situasjoner, det vet jo ikke vi. 

Det stemmer at AS må dekke de første 16 dagene hvis hun er ansatt i eget AS, men hun kan jo like greit ha tegnet forsikring for å sikre seg mot arbeidsgiverperioden, hvem vet? 

Påstandene om at “kontoen er tømt” er ren spekulasjon uten innsyn i driften. Offentlige regnskap viser ikke månedlig kontostatus og ingen her vet hvilke buffere, kredittlinjer eller interne løsninger som finnes. Det er altså presentert som fakta men er egentlig bare gjetninger og egen tolkning. 

Og hva skjer med Careless da? Sikkert akkurat det samme som i alle små AS hvor en nøkkelperson blir syk.. Man pauser, skalerer ned, får midlertidig hjelp, eller endrer drift.. ☺️

Men uansett om SET tar ut sykemelding så må hun ned mye i lønn. Såpass mye at det vil ikke dekke utgifter på huset

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Interiørgla
Skrevet
GulleGull skrev (10 minutter siden):

Dette! Selvfølgelig er det forferdelig å miste jobb og inntekt, eller her i disse tilfellene til SET med fler er det inntekter de mister. De som kan kalle dette jobb er de som faktisk gjør og viser til noe på sine kanaler. Ja SET har startet en bedrift, ikke for egen hånd, for det har vært flere involverte. Hadde hun gjort alt dette så vil jeg tro det hadde blitt vist på kanalen. SET viste mer kroppslig engasjement i Amica’s enn hva hun gjør nå i careless. Kun kjoleprøving og telefonmøter. Ville tro den påståtte slitenheten ville kommet før. Nei dette er ett resultat av småbarns livet og eventuelle konsekvenser pga mindre inntekt som tærer på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...