Sharp75! Skrevet 3 timer siden #57921 Skrevet 3 timer siden skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Det har ingenting å si at det er lett å melde seg av. Det skal være frivillig å melde seg på. Her er lovverket tydelig og guiden til Datatilsynet veldig klar. Men da bør man melde. 3 1
Nussepus Skrevet 2 timer siden #57922 Skrevet 2 timer siden skeiv-ostepop skrev (16 minutter siden): Det har ingenting å si at det er lett å melde seg av. Det skal være frivillig å melde seg på. Her er lovverket tydelig og guiden til Datatilsynet veldig klar. Men du skjønner at SaraE er så vimsete, folkelig og lite skolert at det ikke er så lett å sette seg inn i lover og regler 1
elskersommer Skrevet 2 timer siden #57923 Skrevet 2 timer siden Nussepus skrev (1 minutt siden): Men du skjønner at SaraE er så vimsete, folkelig og lite skolert at det ikke er så lett å sette seg inn i lover og regler Jeg hadde ett håp om at V tok litt tak og sørget for at hun fulgte lover og regler🤔 2
Pepssi Skrevet 2 timer siden #57924 Skrevet 2 timer siden Wanda_2025 skrev (26 minutter siden): Det er da veldig rart at du kan trykke deg inn uten problemer, når andre må registrere seg med email adresse. Ja men det er sikkert som noen andre skrev over her. At det kanskje går an å gå inn etter at livesendingen har startet. Jeg prøvde å trykke meg inn cirka 2040 tiden. Eneste jeg vet er at jeg slapp inn. Var inne i 2 sekunder før jeg gikk ut igjen 5
Minimeg1234 Skrevet 2 timer siden #57925 Skrevet 2 timer siden Sharp75! skrev (34 minutter siden): De fleste er nok abonnement på nyhetsbrev, for flere mener jo at det bare er fans som handler hos Sara. Håper det gikk bra i kveld. Og bra at de lot rabatten gjelde i butikkene også. Blir spennende og se resultatet. Er veldig lett og melde seg av nyhetsbrevet. Håper vi får noen tall etter hvert. GulleGull skrev (48 minutter siden): Tror ikke du leser det som er skrevet om dette her. Det er vanlig når man samtykker til noe at du huker av en boks for samtykke. Dvs et aktivt samtykke. Her får du ikke velge. Det er et tvunget samtykke . Om det er vanlig strategi så er det fullt ut ikke innafor. Poenget mitt var heller ikke at man evt kan melde seg av i etterkant. Selvfølgelig leser jeg . Jeg syns rett og slett ikke dette er noe problem og hadde lyst til å få det frem. 1 4
Roe Skrevet 2 timer siden #57926 Skrevet 2 timer siden (endret) Men hæ, hvilke lover mener dere at brytes her? Å kreve e-postadresse for å få tilgang til et arrangement er i seg selv lov, så lenge det kommer klart frem at du samtidig samtykker til å motta markedsføring og at du når som helst kan trekke samtykket. Det står det jo tydelig informert om? Dette beskrives av markedsføringsloven § 15, som sier at elektronisk reklame krever samtykke men ikke hvordan samtykket må innhentes. Det står heller ikke noe sted at samtykket må gis via avkrysningsboks. Lovverket krever bare at samtykket skal være frivillig, informert og uttrykkelig. Det er frivillig å melde seg på, ingen er pliktet til å delta på livesendingen og ingen er pliktet til å legge igjen e-post. Når du velger å melde deg på, samtykker du samtidig til markedsføring som det er informert om. Det er ikke tvangssamtykke i juridisk forstand, så lenge alternativet er å la være å melde seg på..? GDPR stiller krav til at samtykket skal være tydelig og at det skal være mulig å trekke det tilbake og på dette arrangementet hos Careless står det eksplisitt at man kan melde seg av når man vil. Dermed er vel begge kravene oppfylt, eller misforstår jeg noe vesentlig nå? Endret 2 timer siden av Roe La til tekst 5
Pepssi Skrevet 2 timer siden #57927 Skrevet 2 timer siden (endret) Jeg prøvde å gå inn nå på careless og det sto at man kunne trykke seg inn å se opptak av liven som var. Mulig jeg blingser med tidspunktet jeg skrev. For sånn som det står nå var akkurat samme som sto når jeg klikket meg inn. Ikke sikkert jeg fikk med meg at det sto opptak. Så da er det muligens derfor jeg kom meg inn Edit: kan ikke ha vært opptak jeg så. Bilde av tidspunkt på loggen min på en annen kommentar 👇🏻 Endret 2 timer siden av Pepssi 2 1 2
Wanda_2025 Skrevet 2 timer siden #57928 Skrevet 2 timer siden Pepssi skrev (17 minutter siden): Ja men det er sikkert som noen andre skrev over her. At det kanskje går an å gå inn etter at livesendingen har startet. Jeg prøvde å trykke meg inn cirka 2040 tiden. Eneste jeg vet er at jeg slapp inn. Var inne i 2 sekunder før jeg gikk ut igjen Du var der såpass kort tid, skulle spørre deg hva som var på tilbud. Det ser ikke ut som det er solgt noe særlig av noe det de har på lager. Så sant de ikke har oppdatert hjemmesiden enda etter salget i dag. 1
Wanda_2025 Skrevet 2 timer siden #57929 Skrevet 2 timer siden Pepssi skrev (2 minutter siden): Jeg prøvde å gå inn nå på careless og det sto at man kunne trykke seg inn å se opptak av liven som var. Mulig jeg blingser med tidspunktet jeg skrev. For sånn som det står nå var akkurat samme som sto når jeg klikket meg inn. Ikke sikkert jeg fikk med meg at det sto opptak. Så da er det muligens derfor jeg kom meg inn Så det var opptaket du klikket deg inn på? 1
Minimeg1234 Skrevet 2 timer siden #57930 Skrevet 2 timer siden Wanda_2025 skrev (3 minutter siden): Du var der såpass kort tid, skulle spørre deg hva som var på tilbud. Det ser ikke ut som det er solgt noe særlig av noe det de har på lager. Så sant de ikke har oppdatert hjemmesiden enda etter salget i dag. Hvordan ser du hva som er solgt? 1 3
Pepssi Skrevet 2 timer siden #57931 Skrevet 2 timer siden Wanda_2025 skrev (Akkurat nå): Så det var opptaket du klikket deg inn på? Kan ikke ha vært opptaket jeg klikket meg på nei. Spørs hvor lenge liven varte. Ser på loggen min at klokken var 2037. Jeg rakk ikke se hva som var på tilbud 🙈 3
Wanda_2025 Skrevet 2 timer siden #57932 Skrevet 2 timer siden Minimeg1234 skrev (2 minutter siden): Hvordan ser du hva som er solgt? Jeg ser hva som IKKE er solgt. 1
Minimeg1234 Skrevet 2 timer siden #57933 Skrevet 2 timer siden Wanda_2025 skrev (3 minutter siden): Jeg ser hva som IKKE er solgt. Nå måtte jeg inn å se og jeg finner ikke noe sted det står hvor mange varer det er igjen så da regner jeg med du ser etter om det er noe som er utsolgt. Det er kanskje en målestokk det også som kan fortelle oss noe. Jeg er spent på hvordan det har gått. 3 2
oss-to Skrevet 2 timer siden #57934 Skrevet 2 timer siden Vart oppmoda om å legge ut innlegget her og. oss-to skrev (2 timer siden): Om ein les rundt på Rampelyset, burde det å utlevere barna stoppa eit kvart oppegåande menneske. Likevel held influensarane fram. Sara Emilie peikar på at det manglar regelverk, men som FruJohansen seier, Influensarane har jo førstehandskunnskap om kor stygge folk kan vere på nett. Det som er forunderleg, er at for mange verkar det viktigare å gå laus på dei som er kritiske til eksponeringa enn på dei som faktisk startar den. Som FruJohansen så fint påpeika i dag, Kritikken kunne aldri funne stad utan den første eksponeringa. Instinkt og morskjensle burde trumfe både lovverk, ego og pengar. 1 4
Wanda_2025 Skrevet 1 time siden #57935 Skrevet 1 time siden Minimeg1234 skrev (17 minutter siden): Nå måtte jeg inn å se og jeg finner ikke noe sted det står hvor mange varer det er igjen så da regner jeg med du ser etter om det er noe som er utsolgt. Det er kanskje en målestokk det også som kan fortelle oss noe. Jeg er spent på hvordan det har gått. Ja, det var det jeg egentlig skulle skrive 😊 1
Anemoi Skrevet 5 minutter siden #57936 Skrevet 5 minutter siden (endret) oss-to skrev (1 time siden): Vart oppmoda om å legge ut innlegget her og. Om ein les rundt på Rampelyset, burde det å utlevere barna stoppa eit kvart oppegåande menneske. Likevel held influensarane fram. Sara Emilie peikar på at det manglar regelverk, men som FruJohansen seier, Influensarane har jo førstehandskunnskap om kor stygge folk kan vere på nett. Det som er forunderleg, er at for mange verkar det viktigare å gå laus på dei som er kritiske til eksponeringa enn på dei som faktisk startar den. Som FruJohansen så fint påpeika i dag, Kritikken kunne aldri funne stad utan den første eksponeringa. Instinkt og morskjensle burde trumfe både lovverk, ego og pengar. Spot on! 🎯 Hvorfor er det slik? Hvorfor synes det viktigere å gå løs på de som er kritiske til eksponeringen - enn de som faktisk starte den…??? Endret 5 minutter siden av Anemoi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå