Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Mallisaen skrev (1 time siden):

Det er så jævla sjukt. Folk er alt for langt inni bobla (been there myself) og ser ikke selv "hva de driver med". Se på og høre på om nattesøvn, levering i barnehage, knekkebrød med leverpostei, kaffe hos herr og fru, når skal senga opp i 3.etasje og om dropp, styr og gnål- om reklame og samarbeid 🫣🫣🥺🥵.... Kjøp dere en god bok! Besøk nettsider som selger klær, skaff folkeopplysning fra steder det bør og kan skaffes. SET ler hele veien til banken, fordi folk biter på, er naive, tror de kjenner henne og alt hun sier og gjør er "myqueen". Våkne opp godtfolk! Ikke la dere lure! Fordi det er nettopp det som skjer..... 💓 #Altgodt  💓#avfølg! 

Også Sara på sine SoMe, som takk til alle naive som biter på, gidder følge dag etter dag og storhandler på Careless og tenker hun er sin gode, trofaste venn;

IMG_0754.png

Endret av GulleGull
La til et ord
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Undrende123 skrev (3 timer siden):

Jeg sier på ingen måte at hun er perfekt, og det finnes nok eksempler på at deles ting som ikke burde deles. Men i den store sammenheng synes jeg balansegangen hennes fungerer. 

Å spre kunnskap om stigmatiserte helsetilstander kan selvsagt bryte ned tabuer. Det er et faktum, ikke gjetting eller naivitet. Åpenhet kan til og med gjøre det lettere for mange flere med samme sykdom, eller som pårørende. Dette er heller ikke en sykdom som kan holdes hemmelig, man er avhengig av at omverden vet, så åpenheten vil være med barnet hele livet uansett. Det kan til og med hende det er en fordel å ha foreldre som ikke hemmeligholder og potensielt skambelegger sykdommen barnet har.

At du tror det kun er penger og oppmerksomhet som er motivasjonen for dette valget til foreldrene, er jo bare spekulasjon. 

Så siden hun ikke er "perfekt" så går det fint at hun deler litt?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Det handler om deg
Skrevet

Det blir aldri bedre. Og den jengen Monica, Sara, Therese - de eier ikke begrensninger. 
Monica er verre enn Sara når det kommer til å misbruke barna rettigheter til privatliv.

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (3 timer siden):

Så la oss nå se om hun gjør disse endringene da før hun får cred og ros for å ha gjort de.

Det virker jo som om hun skal bæres på hun gullstol så snart hun bekrefter det hun har blitt kritisert for å seks og et halv år…

Problemet er at hun holder sjeldent ut endringer så lenge. Som regel noen dager. Til nøds ei uke. Før hun er tilbake i gamle spor. Hvorfor skal det være annerledes nå?

Og tilfeldighetene (også denne gang) er litt for store med tanke på arrangementet på onsdag. Likt som med helsereisen og lansering av treningstøy. Eller trilleturer og lansering av turtøy.

🎯

• Liker 6
Skrevet
Det handler om deg skrev (8 minutter siden):

Det blir aldri bedre. Og den jengen Monica, Sara, Therese - de eier ikke begrensninger. 
Monica er verre enn Sara når det kommer til å misbruke barna rettigheter til privatliv.

Monica sluttet en liten periode og fikk masse skryt , men fikk åpenbart ikke nok penger inn så da startet hun igjen med å utlevere barna 

• Liker 8
Skrevet

Jeg skal 👏 den dagen SET slutter og eksponere sine små. Men da mener jeg den dagen hun slutter med all eksponering🙂

Men jeg tror desverre ikke at hun slutter helt.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Roe skrev (13 minutter siden):

Det er helt fair å mene at hun har delt for mye tidligere, det har hun også selv sagt. Men det betyr ikke at alt hun gjør i dag skal sees på som det samme. Å si at et barn har sovet dårlig eller har hatt mareritt er ikke identifiserende informasjon. Det er som jeg kan se ikke å bryte barnas personvern? 

Å bruke gamle eksempler for å “bevise” at hun fortsatt gjør det samme overser nyansene. Man kan både kritisere fortiden og samtidig erkjenne at hun har gjort endringer og tatt til seg kritikk og som sagt løftet temaet opp og frem til et større publikum 👏🏽

Som du sier: Hvis man virkelig er opptatt av barnas beste, sprer man ikke videre ting man mener aldri burde vært delt i utgangspunktet. Det blir dobbeltmoral 🤷🏼‍♀️

Problemet er ikkje om barnet er identifiserbart for oss, men at barnet ikkje kan samtykkje til at private og sårbare opplevingar blir delte offentleg. Å seie at eit barn har mareritt eller søv dårleg er nettopp intim informasjon om barnet si psykiske tryggleik, og det er den typen innsyn forsking viser kan vere belastande for barn på sikt. At ho har blitt betre no, er bra , men det betyr ikkje at alt som blir delt automatisk er uproblematisk. Og å påpeike at noko er uheldig, er ikkje dobbeltmoral, det er å ta barnas personvern på alvor. Eg treng ikkje spreie gamle detaljar for å meine at nye delingar og bør vurderast kritisk. Det handlar ikkje om å henge ut mora, men om å verne barnet.Eg meinar og , at å peike på dette er heller ikkje dobbeltmoral, for det handlar og om å bevisstgjere følgarar om kvar grensene går for barn sitt privatliv, slik at fleire kan reflektere over praksisen for å gjere beviste val.

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet

I forgårs (søndag) la SE ut opplysninger på snap om barnas søndagsaktivteter - en aktivitet beskrives med tekst, en annen aktivitet med bilde og en filmsnutt viser ballaktivitet der ett av barna spiller.
Ingen ansikter, men informasjon om hva barna gjorde denne søndagen, samt baby i monitor, som vanlig…

I går holdt SE en lang tale og forsøkte å forklare, rettferdiggjøre og nedtone sin barneeksponering.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt at Sara Emilie nå (igjen) valgte å ta opp barneeksponering som tema. Sophie Elise eksponerer også sitt barn, det er blitt et brennbart tema pga Henrik Troy sin kritikk på insta, med svært mange kommentarer. 

Troy har lagt ut et nytt innlegg, også flittig kommentert med stort engasjement. Det er sterk kritikk av influensernes eksponering av sine barn - nesten uten unntak og med svært mange likes. Jeg legger ved to gode og eksemplariske eksempler. 
(De gule markeringene er mine.)

IMG_6331.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Anemoi skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner godt at Sara Emilie nå (igjen) valgte å ta opp barneeksponering som tema. Sophie Elise eksponerer også sitt barn, det er blitt et brennbart tema pga Henrik Troy sin kritikk på insta, med svært mange kommentarer. 

Troy har lagt ut et nytt innlegg i dag, også flittig kommentert med stort engasjement. Det er sterk kritikk av influensernes eksponering av sine barn - nesten uten unntak og med svært mange likes. Jeg legger ved to gode og eksemplariske eksempler. 

IMG_6331.jpeg

Det finnes dommer om krenkelser av barns privatliv i Norge. Det var en bestemor som hadde lagt ut private og detaljerte opplysninger om barnebarnet sitt. Fortalte ikke mor til Sara Emilie at når hun hadde lagt ut bildet av barnebarna på snap, så hadde 50 (?) stykk tatt screenshot av denne snappen? Hvem er disse 50 menneskene som er så opptatt av andres barn at de går inn på besteforeldrenes Snap for å se, også tar screenshot.Jeg grøsser over dette scenarioet som er helt reelt. At familien faktisk velger å gjøre dette bevisst er ikke til å fatte. 

• Nyttig 9
Skrevet
Wanda_2025 skrev (4 minutter siden):

Det finnes dommer om krenkelser av barns privatliv i Norge. Det var en bestemor som hadde lagt ut private og detaljerte opplysninger om barnebarnet sitt. Fortalte ikke mor til Sara Emilie at når hun hadde lagt ut bildet av barnebarna på snap, så hadde 50 (?) stykk tatt screenshot av denne snappen? Hvem er disse 50 menneskene som er så opptatt av andres barn at de går inn på besteforeldrenes Snap for å se, også tar screenshot.Jeg grøsser over dette scenarioet som er helt reelt. At familien faktisk velger å gjøre dette bevisst er ikke til å fatte. 

Det du skriver, stemmer dessverre. Mormor har i tillegg lagt ut to usensurerte bilder av babyen, antagelig ved en feil det også. Jeg fatter heller ikke hvorfor denne familien fortsetter og forsvarer eksponeringen. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Roe skrev (4 timer siden):

Det er helt fair å mene at hun har delt for mye tidligere, det har hun også selv sagt. Men det betyr ikke at alt hun gjør i dag skal sees på som det samme. Å si at et barn har sovet dårlig eller har hatt mareritt er ikke identifiserende informasjon. Det er som jeg kan se ikke å bryte barnas personvern? 

Å bruke gamle eksempler for å “bevise” at hun fortsatt gjør det samme overser nyansene. Man kan både kritisere fortiden og samtidig erkjenne at hun har gjort endringer og tatt til seg kritikk og som sagt løftet temaet opp og frem til et større publikum 👏🏽

Som du sier: Hvis man virkelig er opptatt av barnas beste, sprer man ikke videre ting man mener aldri burde vært delt i utgangspunktet. Det blir dobbeltmoral 🤷🏼‍♀️

Jeg sier det til deg også.. jeg har ikke sagt hvilket barn det er eller hvilket kjønn.. 

Men derimot mamma Sara Emilie.. hun fikk forklart alt nøye mot flere tusen mennesker 

• Liker 4
Skrevet
Anemoi skrev (2 timer siden):

Troy har lagt ut et nytt innlegg, også flittig kommentert med stort engasjement. Det er sterk kritikk av influensernes eksponering av sine barn - nesten uten unntak og med svært mange likes. Jeg legger ved to gode og eksemplariske eksempler. 

IMG_6331.jpeg

Så klart det var en grunn til at SET plutselig hadde dette på agendaen i går. Hun ville nok roe ned alt for sin egen del.

Det er rimelig mange som ser på dette med eksponering med avsky.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (38 minutter siden):

Tenker diskusjonen er utrolig viktig. Jeg er ikke ansvarlig for det innholdet Sara gir meg (Jeg følger ikke Sara) Sara gir sine barn til flere hundre tusen, HVER dag. Jeg hadde vært livredd hadde jeg vært henne, med flere. Det er kynisk utnyttelse av egne barn, og jeg fatter ikke, at ikke dette blir tatt tak i, all den tid det popper opp små barnearbeidere daglig. Influencere har åpenbart ingen yrkesetikk! 

Så klart diskusjonen er viktig. Men her på KG vil vi aldri bli enig. Desverre😔

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (6 minutter siden):

Så klart diskusjonen er viktig. Men her på KG vil vi aldri bli enig. Desverre😔

Er jo egentlig ikke så mye å bli enig om? Er ikke de aller fleste i mot eksponering av barn ? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Australias nasjonalforsamling har godkjent et lovforslag som forbyr barn under 16 år å bruke sosiale medier.  Dette er gledelig, og helt i tråd med arbeidet i både Danmark og Spania. Lovendringen vil gjøre det ulovlig for barn under 16 år å bruke sosiale medier som TikTok, Facebook, Snapchat, Reddit, X og Instagram. Norge har noe lignende på gang. Det er nå et globalt fokus på barn og sosiale medier, også voksne/influenseres bruk av bilder og informasjon om barn på kanaler der man tjener penger, er med i denne diskusjonen.

Antagelig er et lovverk det eneste som kan stoppe Sara Emilie sin barneeksponering. Hun var i sin «tale» i går - helt på slutten - så vidt innom lover og regler i forhold til eksponering, og sa - pr. dags dato er det ingen lov som går direkte på dette eller noen anbefalinger. Så man kan  på en måte ikke kreve verken det ene eller det andre…

https://www.nrk.no/nyheter/australia-har-vedtatt-forbud-for-barn-a-bruke-sosiale-medier-1.17146890

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

🚨 Det er skremmende og rett og slett bekymringsverdig, at en dame i sin beste alder, ikke er helt sikker på om hun klarer å gå en time på tredemøllen, dvs 5km innen 60 min. Ironien i dette triste er at hun har ett eget treningsmerke???!!  🚨STOPP VERDEN JEG VIL AV!!!!   

Det er uansett historie. Dama virker helt flatt, tipper hun er utbrent og litt til. 

💫 heldigvis fortsetter trenden med avfølging: 188.1k 💫❤️

Endret av Debbie M
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Debbie M skrev (2 minutter siden):

🚨 Det er skremmende og rett og slett bekymringsverdig, at en dame i sin beste alder, ikke er helt sikker på om hun klarer å gå en time på tredemøllen, dvs 5km innen 60 min. Ironien i dette triste er at hun har ett eget treningsmerke???!!  🚨STOPP VERDEN JEG VIL AV!!!!  Det ironiske er at hun selger treningsklær 😂

Det er uansett historie. Dama virker helt flatt, tipper hun er utbrent og litt til. 

Har reagert på det lille jeg har sett også at hun virker flat, så har tenkt samme. Dette SoMe livet er nok ikke sunt for helsa for noen. Ser jo den ene etter den andre som selger inn sjela og familien sin på SoMe, blir utbrente etter å ha higet og «manifestert» seg til drømmelivet, drømmebilen og drømmehuset. Så kommer smellen. 

• Liker 8
Skrevet
Anemoi skrev (8 minutter siden):

Australias nasjonalforsamling har godkjent et lovforslag som forbyr barn under 16 år å bruke sosiale medier.  Dette er gledelig, og helt i tråd med arbeidet i både Danmark og Spania. Lovendringen vil gjøre det ulovlig for barn under 16 år å bruke sosiale medier som TikTok, Facebook, Snapchat, Reddit, X og Instagram. Norge har noe lignende på gang. Det er nå et globalt fokus på barn og sosiale medier, også voksne/influenseres bruk av bilder og informasjon om barn på kanaler der man tjener penger, er med i denne diskusjonen.

Antagelig er et lovverk det eneste som kan stoppe Sara Emilie sin barneeksponering. Hun var i sin «tale» i går - helt på slutten - så vidt innom lover og regler i forhold til eksponering, og sa - pr. dags dato er det ingen lov som går direkte på dette eller noen anbefalinger. Så man kan  på en måte ikke kreve verken det ene eller det andre…

https://www.nrk.no/nyheter/australia-har-vedtatt-forbud-for-barn-a-bruke-sosiale-medier-1.17146890

La oss håpe på at Norge snart tar etter de andre landene som allerede har vedtatt dette. Problemet er om disse pengegriske foreldrene kommer til å respektere noen lover. Sara Emilie og SE er utrolige dårlige på å følge markedsføringsloven, hvordan skal de da klare å følge regler som forbyr eksponering av egne barn? 

• Liker 6
Skrevet
Debbie M skrev (11 minutter siden):

🚨 Det er skremmende og rett og slett bekymringsverdig, at en dame i sin beste alder, ikke er helt sikker på om hun klarer å gå en time på tredemøllen, dvs 5km innen 60 min. Ironien i dette triste er at hun har ett eget treningsmerke???!!  🚨STOPP VERDEN JEG VIL AV!!!!   

Jeg må bare si at det fremstår noe rart å dele på Snap. Hun er 4 -barnsmor, vil anta at hun har kapasitet til mye tråkking i løpet av en dag, bare med vanlig husarbeid. Ser ikke forskjellen på det og tråkke på ei mølle en time.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...