Minimeg1234 Skrevet 4 timer siden #56121 Skrevet 4 timer siden oss-to skrev (3 minutter siden): No tullar du. Ho burde ha merka alle snappane med "warning kontakt lege" om ho måtte dra denne historia. Hæ er det feil at hun legger ut innlegg om hvor alvorlig det er også nå? Fordi hun også burde lagt ut alvoret om dette tidligere? 3 4
Anemoi Skrevet 4 timer siden #56122 Skrevet 4 timer siden (endret) Minimeg1234 skrev (15 minutter siden): Alvoret i saken kom frem. Ja, etter hvert. Det bildet er fra dagen etter at hun gikk ut på snap om fadesen. Antagelig pga meldinger som dette. Endret 4 timer siden av Anemoi 4 1
oss-to Skrevet 4 timer siden #56123 Skrevet 4 timer siden Minimeg1234 skrev (1 minutt siden): Hæ er det feil at hun legger ut innlegg om hvor alvorlig det er også nå? Fordi hun også burde lagt ut alvoret om dette tidligere? Ja👍. Om ein skal opplyse om helse på ein underhsldningskonto må ein som første pri ha sett seg godt inn i saka. Ein bør komme med synlege oppfordringar til å oppsøke helsehjelp gjennom heile saka. 2 5
skeiv-ostepop Skrevet 4 timer siden #56124 Skrevet 4 timer siden Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Hæ er det feil at hun legger ut innlegg om hvor alvorlig det er også nå? Fordi hun også burde lagt ut alvoret om dette tidligere? Selvfølgelig burde hun lagt ut om alvoret tidligere. 6
Era Vulgaris Skrevet 4 timer siden #56125 Skrevet 4 timer siden Pepssi skrev (44 minutter siden): Alle vet jo at man skal det. Men det er jo viktig å påpeke hvor farlig det er om man glemmer det. Hva skulle man gjort uten alle disse kloke influenserne til å veilede oss i dagliglivet! 1 6
Era Vulgaris Skrevet 4 timer siden #56126 Skrevet 4 timer siden Minimeg1234 skrev (46 minutter siden): Alle vet det, det er ikke det saken handler om. Jeg svarte på Pepsi sitt innlegg som indikerte at det er det det handler om. Alle vet det tydeligvis ikke, så det er jo en guds lykke at vi har SE som kan lære oss opp. 4
Pepssi Skrevet 4 timer siden #56127 Skrevet 4 timer siden (endret) Era Vulgaris skrev (3 minutter siden): Jeg svarte på Pepsi sitt innlegg som indikerte at det er det det handler om. Alle vet det tydeligvis ikke, så det er jo en guds lykke at vi har SE som kan lære oss opp. Om du leste innlegget mitt så så du sikkert at jeg ikke skrev at voksne kvinner ikke vet at de skal skifte tampong etter to uker. Endret 4 timer siden av Pepssi 7
oss-to Skrevet 3 timer siden #56128 Skrevet 3 timer siden Ang SE og barneeksponering er denne kontoen vertdt sjå på. Takkar for tips. BlendaSensitive skrev (På 10.11.2025 den 17.06): https://www.instagram.com/engvallcaroline/ svensk forfatter som har engasjert seg i barnes rettigheter. Om akkurat dette tema. 5
Era Vulgaris Skrevet 3 timer siden #56129 Skrevet 3 timer siden Pepssi skrev (23 minutter siden): Om du leste innlegget mitt så så du sikkert at jeg ikke skrev at voksne kvinner ikke vet at de skal skifte tampong etter to uker. Hva tenker du om det faktum at SE bedriver farlig feilinformasjon omkring det å glemme en tampong i 10 dager? Hun sier hun ikke trenger foreta seg noe, siden hun allerede går på antibiotika. Det er jo helt hinsides, da ulike sykdommer behandles med ulike typer antibiotika. Hun kontaktet lege da hun ble gjort oppmerksom på dette. Helt hinsides at folk hyller henne for dette, det kan i ytterste konsekvens være helsefarlig informasjon hun driver med. 1 4
Minimeg1234 Skrevet 3 timer siden #56130 Skrevet 3 timer siden oss-to skrev (54 minutter siden): Vi får være einige om å være ueinige. Alle har vi våre verdiar vi navigerar etter. Og strengt tatt er det ikkje at det skal takast mindre på alvor som er saka. Hersketeknikk er en uting. 6
Minimeg1234 Skrevet 3 timer siden #56131 Skrevet 3 timer siden skeiv-ostepop skrev (49 minutter siden): Selvfølgelig burde hun lagt ut om alvoret tidligere. Ja det burde hun men det betyr ikke at det som kommer etterpå er feil. 1 4
Minimeg1234 Skrevet 3 timer siden #56132 Skrevet 3 timer siden Era Vulgaris skrev (46 minutter siden): Jeg svarte på Pepsi sitt innlegg som indikerte at det er det det handler om. Alle vet det tydeligvis ikke, så det er jo en guds lykke at vi har SE som kan lære oss opp. Det vet jeg men jeg så ikke sammenhengen. 4
Roadrunner Skrevet 3 timer siden #56133 Skrevet 3 timer siden Mlk301 skrev (1 time siden): Det vet jo også de fleste som bruker tampong, det er allmennkunnskap. Situasjonen hadde vært litt annerledes hvis hun fortalte om hva som hadde skjedd, at hun kontaktet lege og ble undersøkt/fikk hjelp. Rett og slett viste hva man skal gjøre i en sånn situasjon, men hun gjorde det motsatte. "Jeg glemte denne, og man skal visst ringe legen, men det gidder jeg ikke". Er dette jeg også reagerer mest på. Synes det i starten kom dårlig frem at man bør oppsøke legevakt eller ringe legen umiddelbart dersom man oppdager at man har glemt en tampong i skjeden over lengre tid. Hun fant den og tok den ut på kvelden, og det var først da kommentarene begynte å komme fra følgere da historien ble fortalt neste dag, at alvoret ble mer tydelig. Hun hadde i utgangspunktet tenkt å fortsette på antibiotikakuren mot bakteriell vaginose, og se det an. ALLE varsellamper burde blinke tivoli med de symptomene hun hadde, og at hun fant tampongen. Skal man først drive folkeopplysning, så tenker jeg det ikke er nok å fortelle at man glemte den, men at man er tydelig på konsekvensen/alvoret, og understreker dette skikkelig. Og nei, ChatGPT er ikke løsningen på alt... 3 3
elskersommer Skrevet 3 timer siden #56134 Skrevet 3 timer siden (endret) Era Vulgaris skrev (1 time siden): Hvem er det som ikke vet at man skal skifte tampong oftere enn hver 10. dag? SET sa på Snapchat i går at hun aldri hadde hørt om TSS🙈 Men en kvinne som bruker OB må da ha hørt om at det kan skje om en glemmer å ta ut en Endret 3 timer siden av elskersommer 4
Inzila Skrevet 3 timer siden #56135 Skrevet 3 timer siden elskersommer skrev (7 minutter siden): SET sa på Snapchat i går at hun aldri hadde hørt om TSS🙈 Men en kvinne som bruker OB må da ha hørt om at det kan skje om en glemmer å ta ut en Da har hun aldri lest på lappen som ligger i tampong boksen, for det ligger informasjon om det der. Eller har de sluttet med det? 1
elskersommer Skrevet 3 timer siden #56136 Skrevet 3 timer siden Roadrunner skrev (12 minutter siden): Er dette jeg også reagerer mest på. Synes det i starten kom dårlig frem at man bør oppsøke legevakt eller ringe legen umiddelbart dersom man oppdager at man har glemt en tampong i skjeden over lengre tid. Hun fant den og tok den ut på kvelden, og det var først da kommentarene begynte å komme fra følgere da historien ble fortalt neste dag, at alvoret ble mer tydelig. Hun hadde i utgangspunktet tenkt å fortsette på antibiotikakuren mot bakteriell vaginose, og se det an. ALLE varsellamper burde blinke tivoli med de symptomene hun hadde, og at hun fant tampongen. Skal man først drive folkeopplysning, så tenker jeg det ikke er nok å fortelle at man glemte den, men at man er tydelig på konsekvensen/alvoret, og understreker dette skikkelig. Og nei, ChatGPT er ikke løsningen på alt... Er det samme jeg har reagert på. Hun sitter å ler av en slik alvorlig situasjon. Når det står på chat gpt "oppsøk lege" så ville vi andre tatt opp telefonen og ringte Men nå har hun lagt hele situasjonen under høydepunkt på Snapchat slik at hun kan tjene enda mer penger på det 1 2
elskersommer Skrevet 2 timer siden #56137 Skrevet 2 timer siden Inzila skrev (3 minutter siden): Da har hun aldri lest på lappen som ligger i tampong boksen, for det ligger informasjon om det der. Eller har de sluttet med det? Jeg tror det ligger ved... 1
Stargaze Skrevet 2 timer siden #56138 Skrevet 2 timer siden Era Vulgaris skrev (1 time siden): Hva skulle man gjort uten alle disse kloke influenserne til å veilede oss i dagliglivet! Ja, at hun ikke, i en alder av 33, vet om TSS sier noe om hvilket nivå hun er på. 3
skeiv-ostepop Skrevet 2 timer siden #56139 Skrevet 2 timer siden Minimeg1234 skrev (27 minutter siden): Ja det burde hun men det betyr ikke at det som kommer etterpå er feil. Nei men det er ganske åpenbart at det hele er rigget for å trekke historien mest mulig ut for å tjene penger. Og for min del et ganske tydelig tegn på at det meste med historien sannsynligvis er oppdiktet. 2 6
elskersommer Skrevet 2 timer siden #56140 Skrevet 2 timer siden skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Nei men det er ganske åpenbart at det hele er rigget for å trekke historien mest mulig ut for å tjene penger. Og for min del et ganske tydelig tegn på at det meste med historien sannsynligvis er oppdiktet. Å nå ligger historien under høydepunkt på Snapchat slik at hun kan tjene enda mer penger 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå