Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Minimeg1234 skrev (28 minutter siden):

Kunne vært gøy å hatt en diskusjon på hvem som pr dags dato er verst på barneeksponering. 
At SE har vært det er blitt meg fortalt men akkurat nå så tror jeg det er flere influensere som overgår både SE og foreldrene ganske mye. 

Hvordan i all verden kan du synes en diskusjon om barneeksponering er gøy???!!! 😳😡

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (26 minutter siden):

Hvordan i all verden kan du synes en diskusjon om barneeksponering er gøy???!!! 😳😡

Gøy var nok feil ord men jeg syns  det hadde vært interessant med en tråd om influensernes barneeksponering .  Ikke som skal handle om barna men de voksnes handlinger i forhold til det tema. 

Endret av Minimeg1234
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (1 time siden):

Men nå er dette en tråd om SE. Og at andre er verre er ikke formildende

Det er det og det er ikke formidlende at andre er verre. Jeg reagerer likevel  på bruk av versting ordet i forhold til foreldrene til SE. 

Endret av Minimeg1234
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (39 minutter siden):

Kunne vært gøy å hatt en diskusjon på hvem som pr dags dato er verst på barneeksponering. 
At SE har vært det er blitt meg fortalt men akkurat nå så tror jeg det er flere influensere som overgår både SE og foreldrene ganske mye. 

Dette ser jeg på som en ren avledningsmanøver. Hvis man får fram at andre influensere f.eks. viser babyansiktene, så kan man kanskje få vridd det til at de er verre - og at SET sin barneeksponering er ikke så ille likevel…

Det har vært oppe flere ganger - enn de andre da, det er jo mange andre som også eksponerer…
Jeg har både fulgt andre influensere som utleverer barn, og kommentert i trådene deres her på KG.
Og jeg vil hevde at SET er verst i klassen med følgende begrunnelser:

SET har mange barn og har eksponert alle fire.
Hun har holdt på lengst av alle, i 10 år.
Hun har flest følgere på snap (190 000) og ca 350 000 på insta, i tillegg er hun aktiv også på FB. 
Hun har utlevert/utleverer sensitive helseopplysninger om sin 10-11 år gamle sønn gjemt bak at det er «folkeopplysning». 
Hun har fortalt/delt mye om de to eldste barna, alt fra fritidsaktiviteter til hårklipp, fra mattelekse til tegninger mm. 
Hun bruker barn i monitor gjennom hele dagen, alle ukedager, året rundt.
Hun forsvarer og bagatelliserer sin barneeksponering og kaller det «små drypp». 
Og foreldrene hennes supplerer og overtar eksponeringen når hun er bortreist. 

Så får hver enkelt finne ut om noen andre influensere kan «konkurrere» med dette, og heller følge/kritisere dem. 

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Men hvem tenker du det er som eksponerer sine barn mer enn SET? Hvilken andre influencere har like mange følgere,legger ut alle helseopplysninger om barna, fritidsaktiviteter som SET? Hvilken annen influencer har også en mamma og pappa som eksponerer sine barnebarn på egen snapchat?  

Skal vi ta denne diskusjonen så må vi ha noen andre navn på blokka🥰

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (1 time siden):

Dette ser jeg på som en ren avledningsmanøver. Hvis man får fram at andre influensere f.eks. viser babyansiktene, så kan man kanskje få vridd det til at de er verre - og at SET sin barneeksponering er ikke så ille likevel…

Jeg har tatt vekk en del av det du skrev. Det er lest men det er første avsnitt jeg har lyst til å svare på. 

Om du mener at det jeg skrev var en avledningsmanøver så er det ikke det. 
Jeg kom på den tanken mens jeg skrev. Jeg syns oppriktig det kunne vært interessant med en slik tråd . 
Det mest interessante er jo å kunne fått en helt nøytral person å vært med men det skjønner jeg at ikke går . 
Ikke ute etter å vri på noe som helst men kanskje fått opplyst noen. Og hvem vet , kanskje jeg hadde vært den som endret mening om hvem som er verst. Plutselig så har jeg også SE der 🧐

Endret av Minimeg1234
La til siste setning
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (35 minutter siden):

Men hvem tenker du det er som eksponerer sine barn mer enn SET? Hvilken andre influencere har like mange følgere,legger ut alle helseopplysninger om barna, fritidsaktiviteter som SET? Hvilken annen influencer har også en mamma og pappa som eksponerer sine barnebarn på egen snapchat?  

Jeg har ikke tenkt så nøye på det siden det var en tanke jeg bare kom på der og da (og som nok er helt urealistisk å få til ) men sånn i utgangspunktet ville jeg hatt med alle som har gul stjerne , tjener penger og som eksponerer barn. 

Men dette er nok avsporing så avslutter her .

Endret av Minimeg1234
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (16 timer siden):

Her er vi fortsatt litt enige .  Ivertfall i første avsnitt. Alt som legges ut er for å tjene penger. Jeg tror at SE , som andre influensere, vurderer nøye hva som  generer mest mulig penger i kassa. Da må de være gode til å «lese» sitt publikum. 

Jeg vet ikke hvordan SE har forandret seg så det har jeg ingen mening om. 
Når det kommer til det å tjene penger på snappen ser det ut som vi er uenige.  Jeg bryr meg ikke om at hun skaper engasjement og tjener penger på det. At jeg på generelt grunnlag syns det er veldig kjedelig og meningsløst med influensere forandrer ikke synet mitt på at jeg ikke bryr meg om at de tjener penger på snap. 

Det er noen unntak, det ene er barneeksponeringen som kan være ubehagelig/skadelig for barna . På det punktet er vi nok helt enig. 

Eg forstår godt kva du meinar, og vi er nok delvis einige. Eg er også samd i at alt som blir lagt ut, i stor grad handlar om å tene pengar, og at influensarar som SE er flinke til å lese publikummet sitt. Derimot ser eg veldig annleis på sjølve inntektsdelen. For meg handlar problemet ikkje berre om at dei tener pengar, men om korleis dei gjer det. Det blir fronta mykje uetisk innhald – konstant reklame, overforbruk og påverknad som får det til å verke som sanningar. Eg synest det er problematisk når meiningar og livsstil blir presentert som fasit, og når publikum blir påverka utan at influensarane tek ansvar for det. Og så er eg heilt samd med deg i at barneeksponeringa er det mest alvorlege. Når barn blir brukt som ein del av inntektskjelda, går det frå å vere underhaldning til å bli eit etisk problem. Eg meiner det blir litt som å seie at ein likar noko, men ser bort frå den mest alvorlege delen av det. Om sjølve grunnlaget for suksessen er uetisk, hjelper det ikkje at resten verkar uskyldig.

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Jeg har tatt vekk en del av det du skrev. Det er lest men det er første avsnitt jeg har lyst til å svare på. 

Om du mener at det jeg skrev var en avledningsmanøver så er det ikke det. 
Jeg kom på den tanken mens jeg skrev. Jeg syns oppriktig det kunne vært interessant med en slik tråd . 
Det mest interessante er jo å kunne fått en helt nøytral person å vært med men det skjønner jeg at ikke går . 
Ikke ute etter å vri på noe som helst men kanskje fått opplyst noen. Og hvem vet , kanskje jeg hadde vært den som endret mening om hvem som er verst. Plutselig så har jeg også SE der 🧐

En seriøs undersøkelse om alvorlighetsgraden i barneeksponering hos ulike influensere, inkludert SET, vil måtte ta utgangspunkt i mange ulike faktorer. Jeg var innom noen av dem i mitt innlegg (f.eks. tidsaspektet, hyppighet, sensitive opplysninger…)

Å diskutere SET sin barneeksponering, er ikke avsporing, jf. det du selv har henvist til i tråden Sara Emilie og moderering. 

Endret av Anemoi
  • Liker 6
Skrevet
Minimeg1234 skrev (3 timer siden):

Dette handlar ikkje om kven som er verst. Debatt om eksponering av barn på sosiale medium må vi ha overalt der det er mogleg,også her i SE tråden, fordi mange undervurderer konsekvensane. Nokon trur det ikkje er eksponering om det ikkje er bilete involvert, andre tek det som «mom shaming» og stiller seg på influensarane si side framfor å tenkje på barna.Problemet er ikkje alltid intensjonen bak delinga. Mange gjer det av stoltheit, kjærleik eller for å underhalde, men barn kan ikkje samtykke, og dei kan ikkje forstå kva det betyr å få ein digital fotavtrykk som varer heile livet. Å dele barna sine for å skape innhald eller pengar gjer at dei blir objekt i staden for individ med rettar.Prinsippet er enkelt: anten skjermer ein barna sine, eller ikkje. Alt anna er sidespor. Barn skal ikkje vere innhald, dei skal vere beskytta. Difor handlar ikkje diskusjonen om kven som er verst – det handlar om å ta stilling til eit grunnleggjande etisk spørsmål: vil ein verne barna sine, eller ikkje? Alt anna kan ikkje legitimere eksponering eller oversjå barna sine behov. Debatten er viktig, ikkje for å peike fingrar, men for folkeopplysning.  For å skape forståing for kva eksponering er og kva som faktisk skjer når barna blir delt på nett. Når fleire forstår konsekvensane, kan fleire ta val som set barna først – og ikkje algoritmar, pengar eller popularitet.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Funkygine. Norges største influenser.  

• Nyttig 8
Skrevet
Bella50 skrev (42 minutter siden):

Funkygine. Norges største influenser.  

Ok.. også? Noen flere?

• Liker 2
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (24 minutter siden):

Ok.. også? Noen flere?

Ulrikke Brandstorp... 100 g mer eksponering enn SET... tør jeg påstå. Levende og stillbilder av baby "hele døgnet", får vite alt innen amming, helse, søvn mm. Samt at besteforeldre også eksponerer like mye.... 🤷🏼‍♀️🥺.    ca 150.000 følgere

Endret av Mallisaen
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Mallisaen skrev (5 minutter siden):

Ulrikke Brandstorp... 100 g mer eksponering enn SET... tør jeg påstå. Levende og stillbilder av baby "hele døgnet", får vite alt innen amming, helse, søvn mm. Samt at besteforeldre også eksponerer like mye.... 🤷🏼‍♀️🥺.    ca 150.000 følgere

Helt enig i att UB eksponerer sykt mye. Også Funkygine. Følger ikke henne men ser hun dukker opp innimellom 

• Liker 6
Skrevet
Mallisaen skrev (17 minutter siden):

Hun er definitivt en versting ja. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Mallisaen skrev (14 minutter siden):

Helt enig , når det gjelder barneeksponering har man dessverre mange verstinger, Ulrikke er absolutt en av dem. Jeg heier på alle som kritiserer eksponering i ulike tråder på KG og alle andre steder. Selv er jeg aktiv i trådene om Sara Emilie og Sophie Elise, det er det jeg velger å konsentrere meg om og rekker. 
Så kjør på og kommenter og kritiser alle influensere som eksponerer barna sine!!! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (11 timer siden):

Når snap er borte, da føler man seg litt «som en valp som har gått seg vill». 
Hvor er det trygge hjemmet mitt blitt av??? 🫣

IMG_3713.jpeg

Hjelpes vilt. Har ikke den dama hus fult av barn?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Måne, admin. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Maiken2025 skrev (4 minutter siden):

Hjelpes vilt. Har ikke den dama hus fult av barn?

Jada, fire i tallet.., 😅

• Liker 2
Skrevet
Anemoi skrev (5 timer siden):

En seriøs undersøkelse om alvorlighetsgraden i barneeksponering hos ulike influensere, inkludert SET, vil måtte ta utgangspunkt i mange ulike faktorer. Jeg var innom noen av dem i mitt innlegg (f.eks. tidsaspektet, hyppighet, sensitive opplysninger…)

Å diskutere SET sin barneeksponering, er ikke avsporing, jf. det du selv har henvist til i tråden Sara Emilie og moderering. 

Nei SE sin barneeksponering er absolutt ikke avsporing . Beklager om jeg gir inntrykk av at jeg mener det.
Derimot så tenker jeg at å begynne å diskutere andre influenseres barneeksponering her inne blir avsporing da tråden handler om SE.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...