Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tigerfrue skrev (7 minutter siden):

Enig med deg.

Også ang. dette med at de fleste av kjolene passer til S sin kroppsform, og kanskje ikke til de aller fleste......har tilfeldigvis sett 3-4 personer inne på utforsk, som jeg ikke vet hvem er eller noe, men som gir inntrykk av at de har mye careless klær, og beklageligvis så kler de ikke disse kjolene.....

Det er ikke alle som kler dem like godt som SE nei. Jeg var veeeeeldig influenset av henne, og kjøpte mye klær der, har solgt unna det meste, men sitter igjen med ett par kjoler som jeg selv synes er fin på meg og har fått mye komplimenter for. Jeg er selv smal i midjen og har store pupper, men hos meg blir de rett og slett skikkelig utringet, og den kanten som går over brystet vrengte seg på flere av kjolene. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nussepus skrev (1 time siden):

Vi har tydeligvis forskjellig etiske retningslinjer da. 

Det får vi bare ha, for akkurat her setter jeg faktisk meg selv og hva jeg ønsker forran hva alle her inne mener 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (1 time siden):

Mener jeg så en screen fra den grå buksen der hun skrev at den var ett nummer for liten for henne. Så det er jo fakta at buksen er for liten. Handler jo ikke om at noen er «tjukk». Jeg heller passer ikke inn i én str for liten, er ikke tjukk for det😂

Og den buksa sa hun vel at ikke var ferdig heller.. hun tok på en for liten størrelse for å vise hvordan den ser ut i forhold til de forskjellige typene stoff 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Mamma2083 skrev (1 time siden):

Kroppen hennes er ikke problemet – det er deres behov for å føle dere overlegne ved å rakke ned på ei dame som ikke engang vet dere eksisterer. Det er det tragiske her.

Oi, det tragiske her er at noen plutselig kommer inn å snakker nedlatende om brukere her inne.

Men enig med deg i at kroppen hennes er ikke problemet, "problemet " er å tvinge på seg en tights som er 2 nr for liten. Det ser ikke bra ut på noen, uansett form og vekt på kroppen. Å ved å si at tightsen er 2 nr for liten, er ikke det samme som å si at noen er tykke! 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (11 minutter siden):

Oi, det tragiske her er at noen plutselig kommer inn å snakker nedlatende om brukere her inne.

Men enig med deg i at kroppen hennes er ikke problemet, "problemet " er å tvinge på seg en tights som er 2 nr for liten. Det ser ikke bra ut på noen, uansett form og vekt på kroppen. Å ved å si at tightsen er 2 nr for liten, er ikke det samme som å si at noen er tykke! 

Enig. Hvis en med str 36 tvinger seg inn i ei bukse i str 32, er den jo for liten🤷‍♀️

Endret av Nussepus
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvilket hull i markedet er det hun tetter? Spør fordi jeg oppriktig lurer? 
Jeg har store pupper, og kjøpte en av bh’ene. For det første var stroppene så lange at det gikk ikke justere de nok. For det andre så rullet bh seg under armene slik at jeg fikk røde irriterte merker. Altså gnag. Bh ble i tillegg fort stygg, da den nærmest smuldret opp i strikken og ble «hårete». 
Et hull i markedet? 
Kappahl har store størrelser, Ellos, Zalando, Zizzi, og mange flere. Det er ikke slik at man blir Albert Einstein og kommer opp med noe fullstendig revolusjonerende. Har tilgode å se noe hos Careless som jeg tenker at «Her Sara, her har du skapt noe, mange har etterlyst» Tvert i mot. 
Hvis man foreks skal snakke om dette med overvekt og klær tilpasset overvektige:  Ofte svetter man litt mer enn andre, ergo så er materialet produktet er laget av, viktig. Sara produserer klær som ofte klamrer seg til kroppen, og ikke puster. Ergo ikke noe hull som er tettet i noe marked. Måtte gå inn på Arkaden en gang og fysisk ta på klærne, som bærer preg av dårlige stoffer, og dårlig søm. 
Også, uten å dra frem for promotering, men Isabel Raad, som også produserer klær. Hos henne promoteres klærne på en delikat og inspirerende måte, slik at selv jeg, som ikke er i målgruppen, kan synes de er fine. 
Som forbruker tenker jeg Sara promoterer klærne på en måte, der jeg faktisk tenker at klærne fremstår udelikate og lite fine. 
Den tightsen- De fleste kvinner har cellulitter. Det  er foreks noe jeg selv er bevisst på, når jeg prøver klær. Jeg vil ikke ha klær som fremhever noe jeg i utgangspunktet ønsker ønsker skjule. Også skulle jeg ønske at Sara og flere tok til seg berettiget kritikk, fremfor å gjøre alt som ikke passer inn i narrativet, til hat og frekkheter. 
En annen ting ved Sara som influencer, er hva misjonen er. Hun lever opp til betegnelsen lat småbarnsmor. Hun som påstår at hun deler alt fra livet sitt, og som i tillegg bruker barna som content. Hun viser ikke en mor som leker med ungene, som lager middag, som et ute på tur, som er opptatt av god og bærekraftig mat, sunnhet, interiør, kreativitet. Også er vi sikkert mange i samme bås. Forskjell er at vi deler ikke alt fra livet vårt til flere hundre tusen. 
For egen del, skal influencere jeg skal følge, gi meg noe. De skal inspirere meg på en måte, som gjør at jeg opplever et ønske om å bli bedre selv, eller lære noe. Dessverre blir det færre og færre av dem, for et slikt innhold selger ikke. 
Jeg har mange ganger hørt om trollene på blandt annet kvinneguiden. Jeg leser litt i en del tråder, og ser enormt mange konstruktive innlegg, der man forstår at den som skriver har en klok og nyansert tilnærming til temaet som diskuteres. Skulle virkelig ønske at Sara med flere hadde innsett og tatt til seg, at det er hold i kritikken. 

• Liker 4
  • Nyttig 23
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (22 minutter siden):

Hvilket hull i markedet er det hun tetter? Spør fordi jeg oppriktig lurer? 
Jeg har store pupper, og kjøpte en av bh’ene. For det første var stroppene så lange at det gikk ikke justere de nok. For det andre så rullet bh seg under armene slik at jeg fikk røde irriterte merker. Altså gnag. Bh ble i tillegg fort stygg, da den nærmest smuldret opp i strikken og ble «hårete». 
Et hull i markedet? 
Kappahl har store størrelser, Ellos, Zalando, Zizzi, og mange flere. Det er ikke slik at man blir Albert Einstein og kommer opp med noe fullstendig revolusjonerende. Har tilgode å se noe hos Careless som jeg tenker at «Her Sara, her har du skapt noe, mange har etterlyst» Tvert i mot. 
Hvis man foreks skal snakke om dette med overvekt og klær tilpasset overvektige:  Ofte svetter man litt mer enn andre, ergo så er materialet produktet er laget av, viktig. Sara produserer klær som ofte klamrer seg til kroppen, og ikke puster. Ergo ikke noe hull som er tettet i noe marked. Måtte gå inn på Arkaden en gang og fysisk ta på klærne, som bærer preg av dårlige stoffer, og dårlig søm. 
Også, uten å dra frem for promotering, men Isabel Raad, som også produserer klær. Hos henne promoteres klærne på en delikat og inspirerende måte, slik at selv jeg, som ikke er i målgruppen, kan synes de er fine. 
Som forbruker tenker jeg Sara promoterer klærne på en måte, der jeg faktisk tenker at klærne fremstår udelikate og lite fine. 
Den tightsen- De fleste kvinner har cellulitter. Det  er foreks noe jeg selv er bevisst på, når jeg prøver klær. Jeg vil ikke ha klær som fremhever noe jeg i utgangspunktet ønsker ønsker skjule. Også skulle jeg ønske at Sara og flere tok til seg berettiget kritikk, fremfor å gjøre alt som ikke passer inn i narrativet, til hat og frekkheter. 
En annen ting ved Sara som influencer, er hva misjonen er. Hun lever opp til betegnelsen lat småbarnsmor. Hun som påstår at hun deler alt fra livet sitt, og som i tillegg bruker barna som content. Hun viser ikke en mor som leker med ungene, som lager middag, som et ute på tur, som er opptatt av god og bærekraftig mat, sunnhet, interiør, kreativitet. Også er vi sikkert mange i samme bås. Forskjell er at vi deler ikke alt fra livet vårt til flere hundre tusen. 
For egen del, skal influencere jeg skal følge, gi meg noe. De skal inspirere meg på en måte, som gjør at jeg opplever et ønske om å bli bedre selv, eller lære noe. Dessverre blir det færre og færre av dem, for et slikt innhold selger ikke. 
Jeg har mange ganger hørt om trollene på blandt annet kvinneguiden. Jeg leser litt i en del tråder, og ser enormt mange konstruktive innlegg, der man forstår at den som skriver har en klok og nyansert tilnærming til temaet som diskuteres. Skulle virkelig ønske at Sara med flere hadde innsett og tatt til seg, at det er hold i kritikken. 

Skikkelig reflektert og godt innlegg, @Harnoejegvilsi! Du tar opp mange sider ved influensere generelt og Sara Emilie spesielt, både påstanden om å dekke hull i markedet, promotering av klær og influenserinnhold. Veldig interessant å lese og jeg støtter absolutt det du skriver! 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
oss-to skrev (5 timer siden):

Interessant korleis det skjer kvar gong rundt dropp her i tråden , , Då er det ikkje sak, men personar som skal takast.

Jeg observerer at når det er dropp blir det ofte skrevet noe som f eks: « så du støtter barnearbeid du da siden du syns klærne er fine»

Så kan en jo lure på hvorfor det «plutselig «  blir bråk når noen beskylder folk for å være for barnearbeid . 

Endret av Minimeg1234
  • Nyttig 5
Skrevet
Nussepus skrev (4 timer siden):

Vi har tydeligvis forskjellig etiske retningslinjer da. 

Det har ikke med etiske retningslinjer å gjøre. 

• Nyttig 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (11 minutter siden):

Jeg observerer at når det er dropp blir det ofte skrevet noe som f eks: « så du støtter barnearbeid du da siden du syns klærne er fine»

Så kan en jo lure på hvorfor det «plutselig «  blir bråk når noen beskylder folk for å være for barnearbeid . 

Igjen når vart to feil ein rett?

• Liker 7
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (32 minutter siden):

Det er fint om du sier hvem du siterer fra når du bruker anførselstegn. Kanskje flisespikkeri, men viktig når man siterer å få vite hvor sitatet er hentet fra, mange påminnelser om det her i tråden. Eller kanskje dette bare er noe du mener å huske blir sagt ofte? 😉

Endret av Anemoi
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (34 minutter siden):

Så da skal man ikke diskutere? Da er det bare en side som skal frem her i tråden? Altså et ekkokammer? Det fungerer desverre ikke slik. Mange som er mer positive til Sara har forsvunnet fra tråden for de må stå til rette hvorfor de liker henne. Man er dum om man liker henne. Det ser man jo også som en gjenganger her i tråden. 

• Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (17 minutter siden):

Det er fint om du sier hvem du siterer fra når du bruker anførselstegn. Kanskje flisespikkeri, men viktig når man siterer å få vite hvor sitatet er hentet fra, mange påminnelser om det her i tråden. Eller kanskje dette bare er noe du mener å huske blir sagt ofte? 😉

Det kommer fra flere. Er bare å lese. Du fremstår mer og mer som en som ønsker å lede denne tråden. 😉

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det noen som har lest/hørt noe om hvordan det gikk med droppet sist mtp Kathrine strikk? 
Jeg ser at ingenting er utsolgt i noen av fargene på CL-sidene…

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Angel75 skrev (26 minutter siden):

Så da skal man ikke diskutere? Da er det bare en side som skal frem her i tråden? Altså et ekkokammer? Det fungerer desverre ikke slik. Mange som er mer positive til Sara har forsvunnet fra tråden for de må stå til rette hvorfor de liker henne. Man er dum om man liker henne. Det ser man jo også som en gjenganger her i tråden. 

Når eg seier "når vart to feil ein rett",  meiner eg berre at vi ikkje kjem lenger ved å svare dårleg oppførsel med meir av det same. Diskusjonen blir betre om vi held oss til sak i staden for personane. Ja takk til diskusjonar . Det å være ufin, er like ufint uansett intensjonen bak.

Sp meinar eg at Dom som seier dom, er domme, dom e domme dom.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Angel75 skrev (30 minutter siden):

Det kommer fra flere. Er bare å lese. Du fremstår mer og mer som en som ønsker å lede denne tråden. 😉

you proved my point🤷

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Lurer på om historier om fatshaming   gjør at folk stopper opp og faktisk ser igjennom snappene hun legger ut? Hun er helt avhengig av at folk ser på snappene i mer enn 1 sek, for å få uttelling  av krystallene. 

Endret av Anonym_2024
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym_2024 skrev (9 minutter siden):

Lurer på om historier om fatshaming   gjør at folk stopper opp og faktisk ser igjennom snappene hun legger ut? Hun er helt avhengig av at folk ser på snappene i mer enn 1 sek, for å få uttelling  av krystallene. 

Ja det blir nok helt klart mer av sånt fremover, ikke bare hos SET men alle. Man finner alltid en omvei for å heve inntjening. Så er det bare å håpe at folk begynner å bli lei «luremus» og slutter følge helt og holdent influensere som ikke bidrar til annet en polarisering, barneksponering og merforbruk. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Jeg har ikke skrevet om to feil.Du misforstår innlegget mitt noe kraftig . 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Angel75 skrev (52 minutter siden):

Er ikke derfor flere har forsvunnet. De klarer ikke å diskutere saklig, og da får man ikke være her. 

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...