Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Outandabout skrev (15 minutter siden):

Slipp denne helga eller? Ofte før slipp hun mobiliserer følgerne via offer-rolle. 

Tror det er slipp på ullsokker,undertøy og sko.. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (26 minutter siden):

I dag er det mye om folk som sender tilbakemeldinger om kroppen. Noen har spurt om hun går.med.så trange klær når hun skulle ut og spise.

Kanskje en unødvendig kommentar men den tightsen hun bruker er jo alt for liten. Det er jo overhode ikke pent. Å rart hun ikke tar på seg tøy i rett størrelse 🤔

Bilde fra SE sin Snapchat 

IMG_20251017_163615.jpg

Screenshot_2025-10-17-16-29-29-876_com.snapchat.android.jpg

Alltid offeret, aldri villig til å ta til seg noe som helst. Buksa hun poserte i var alt for trang, hva har det med fatshaming å gjøre? 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (1 time siden):

I dag er det mye om folk som sender tilbakemeldinger om kroppen. Noen har spurt om hun går.med.så trange klær når hun skulle ut og spise.

Kanskje en unødvendig kommentar men den tightsen hun bruker er jo alt for liten. Det er jo overhode ikke pent. Å rart hun ikke tar på seg tøy i rett størrelse 🤔

Bilde fra SE sin Snapchat 

IMG_20251017_163615.jpg

Screenshot_2025-10-17-16-29-29-876_com.snapchat.android.jpg

SET sier hun får ca 1000 meldinger daglig. Hun hadde fått noen kritiske meldinger, og snakket i evigheter i dag på snap om det hun kaller «hatewatchere». Tror hun da mener alle kritikerne som følger henne, inkludert meg (selv om jeg ikke kunne drømme om å sende henne en kritisk melding og bli hengt ut for 190 000 følgere!).

SET sa også i dag: «Jeg får vanvittig mye kjærlighet.» Og at kritiske meldinger «drukner på en måte i mengden», likevel leter hun de fram og lager lange klagesanger. Hva forventer influenserne egentlig? Når de får kritikk, blir de sure og blåser det voldsomt opp, sutrer og sier: Hvorfor heier ikke kvinner på kvinner?!
Kritiske meldinger omgjøres til innhold på SoMe, og mange av influenserne framstiller seg selv som stakkarslige ofre som må tåle alt mulig. 
Dette er en gjenganger og viser hvor kynisk denne bransjen er. 

Endret av Anemoi
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

SET sier hun får ca 1000 meldinger daglig. Hun hadde fått 4-5 kritiske meldinger, og snakket i evigheter i dag på snap om det hun kaller «hatewatchere». Tror hun da mener alle kritikerne som følger henne, inkludert meg (selv om jeg ikke kunne drømme om å sende henne en kritisk melding og bli hengt ut for 190 000 følgere!).

SET sa også i dag: «Jeg får vanvittig mye kjærlighet.» Og at kritiske meldinger «drukner på en måte i mengden», likevel leter hun de fram og lager lange klagesanger. Hva forventer influenserne egentlig? Når de får kritikk, blir de sure og blåser det voldsomt opp, sutrer og sier: Hvorfor heier ikke kvinner på kvinner?! Kritiske meldinger omgjøres til innhold på SoMe, og mange av influenserne framstiller seg selv som stakkarslige ofre som må tåle alt mulig. 

👏👏🎯

• Liker 4
Skrevet
Anemoi skrev (2 timer siden):

SET sier hun får ca 1000 meldinger daglig. Hun hadde fått noen kritiske meldinger, og snakket i evigheter i dag på snap om det hun kaller «hatewatchere». Tror hun da mener alle kritikerne som følger henne, inkludert meg (selv om jeg ikke kunne drømme om å sende henne en kritisk melding og bli hengt ut for 190 000 følgere!).

SET sa også i dag: «Jeg får vanvittig mye kjærlighet.» Og at kritiske meldinger «drukner på en måte i mengden», likevel leter hun de fram og lager lange klagesanger. Hva forventer influenserne egentlig? Når de får kritikk, blir de sure og blåser det voldsomt opp, sutrer og sier: Hvorfor heier ikke kvinner på kvinner?!
Kritiske meldinger omgjøres til innhold på SoMe, og mange av influenserne framstiller seg selv som stakkarslige ofre som må tåle alt mulig. 

Det er noe ufattelig stusslig over influensere og da spesielt Sara Emilie som skal selge produkter, gjennom å sanke sympati og samle flokken rundt « leirbålet». Samme gjelder å sende nyhetsbrev om å minne på at hvis du kjøper produktene så støtter du ME forskning. Da er ikke bedriften så bærekraftig på sikt, når man må bruke slike metoder for å få solgt produktene. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 time siden):

Det er noe ufattelig stusslig over influensere og da spesielt Sara Emilie som skal selge produkter, gjennom å sanke sympati og samle flokken rundt « leirbålet». Samme gjelder å sende nyhetsbrev om å minne på at hvis du kjøper produktene så støtter du ME forskning. Da er ikke bedriften så bærekraftig på sikt, når man må bruke slike metoder for å få solgt produktene. 

En kan jo også undre seg på hvor bærekraftig denne strategien er over tid. Flott å ha en trofast skare som kjøper det meste av det hun selger, men det markedet må jo bli mettet snart. Og hvis det ikke blir tilsig av en større kundemasse, er det sannsynligvis ikke levedyktig. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner jeg er nysgjerrig på den turbuksen hun viste idag.. finner ingen andre jeg liker fargemessig uten sømmer over alt.. kanskje dette kan være mitt ene kjøp hos careless, men vi får se 🙈

• Liker 4
Skrevet
Mei88 skrev (5 minutter siden):

Kjenner jeg er nysgjerrig på den turbuksen hun viste idag.. finner ingen andre jeg liker fargemessig uten sømmer over alt.. kanskje dette kan være mitt ene kjøp hos careless, men vi får se 🙈

Okei

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Mei88 skrev (51 minutter siden):

Jeg liker det jeg ser av turbuksa og den ser god ut. Jeg skulle bare hatt litt lenger bein 😂

• Liker 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 timer siden):

Det er flere som bruker det med å støtte ulike foreninger som reklame for å selge. 
Her er skiltet som Lindex har utenfor butikken nå i oktober.

Det er faktisk ganske så vanlig. 

IMG_2376.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Mei88 skrev (1 time siden):

Lykke til! 

Forresten synd man støtter mødre som selger barna sine. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 timer siden):

Alltid offeret, aldri villig til å ta til seg noe som helst. Buksa hun poserte i var alt for trang, hva har det med fatshaming å gjøre? 

Jeg syns ikke hun fremstilte seg som offer. Hun snakker om et helt reelt problem i samfunnet og bruker sin erfaring for å underbygge. Det var en serie meldinger fra samme menneske som gjør det til fatshaming. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (7 minutter siden):

Lykke til! 

Forresten synd man støtter mødre som selger barna sine. 

Kan du ikke heller argumentere istedenfor å gå på brukeren.  
Hva skjer om butikken går nedenom og hjem? 
Ikke godt å si men kan jo hende det da blir enda mere av barna på snap. 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (11 minutter siden):

Det er flere som bruker det med å støtte ulike foreninger som reklame for å selge. 
Her er skiltet som Lindex har utenfor butikken nå i oktober.

Det er faktisk ganske så vanlig. 

IMG_2376.jpeg

Ja, det stemmer. Det skjer 1 gang i løpet av året, når det er «Rosa sløyfe-måned». Jeg støtter denne aksjonen hvert år, fordi det ikke er en kommersiell baktanke med dette. Det arrangeres hvert år av Kreftforeningen og brystkreft foreningen, og kudos til de andre bedriftene som støtter den saken den ene måneden det gjelder. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym_2024 skrev (5 minutter siden):

Ja, det stemmer. Det skjer 1 gang i løpet av året, når det er «Rosa sløyfe-måned». Jeg støtter denne aksjonen hvert år, fordi det ikke er en kommersiell baktanke med dette. Det arrangeres hvert år av Kreftforeningen og brystkreft foreningen, og kudos til de andre bedriftene som støtter den saken den ene måneden det gjelder. 

Jeg også støtter men at butikker tjener på det ved å reklamere for det, det gjør de. De tjener mye. Men det er klart , det er andre eiere som tjener på det  og kreft  er nok mer «stuerent»  å støtte enn Me. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (22 minutter siden):

Skal du fortelle meg hva jeg skal skrive? 😂 Nei takk du. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (26 minutter siden):

Jeg syns ikke hun fremstilte seg som offer. Hun snakker om et helt reelt problem i samfunnet og bruker sin erfaring for å underbygge. Det var en serie meldinger fra samme menneske som gjør det til fatshaming. 

En serie? Det var fire helt korte meldinger. Unødvendige, ja. Særlig ille, nei. 
SET sa hun tok seg overhodet ikke nær av meldingene. Tvert imot, hun ønsket å bruke meldingene og sa: «jeg er forkjemper av å TA de litt, og vise at det her er ikke greit.» Videre: «Så blir det jo på en måte en form for underholdning for oss andre også.»

Endret av Anemoi
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

En serie? Det var fire helt korte meldinger. Unødvendige, ja. Særlig ille, nei. 
SET sa hun tok seg overhodet ikke nær av meldingene. Tvert imot, hun ønsket å bruke meldingene og sa: «jeg er forkjemper av å TA de litt, og vise at det her er ikke greit.» Videre: «Så blir det jo på en måte en form for underholdning for oss andre også.»

Fire korte meldinger = en serie meldinger 

Det var fatshsming som jeg ikke syns er greit. Det er et stort problem både blant voksne og barn . Skal man bare godta det?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (27 minutter siden):

Skal man handle hos influenseren for at hun/firmaet skal klare seg - for ellers eksponerer hun kanskje mer av barna på snap??? 😮

Endret av Anemoi
  • Liker 3
Skrevet

Skal man handle hos influenserne for at de skal klare seg - og ikke eksponere mer av barna på snap??? 😮

Jeg spurte et spørsmål .

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...