elskersommer Skrevet 5. oktober #53541 Skrevet 5. oktober Minimeg1234 skrev (17 minutter siden): Hun kunne valgt en annen «sammarbeidspartner» som ikke hadde den 10 prosenten i kontrakten. Jepp.. men hadde hun f.eks gitt til ME forskning om hun ikke måtte? Eller Kreftforeningen uten at hun måtte? 3 2
Era Vulgaris Skrevet 5. oktober #53542 Skrevet 5. oktober oss-to skrev (5 minutter siden): Fast fashion skaper mange arbeidsplassar, men ofte under dårlege vilkår med låg løn, lange dagar og lite tryggleik. Samtidig fører industrien til store klimautslepp, plastforureining og tekstilavfall. Spørsmålet er derfor om ein kan kalle slike arbeidsplassar etiske, når både menneske og miljø betaler prisen. Det er min tanke også, denne evinnelige pushingen av fast fashion er ekstremt skadelig for kloden vi bor på, men det er visst ikke så nøye så lenge hun donerer til ME forskning og ansetter noen mennesker i små stillingsbrøker. 7 7
Undrende123 Skrevet 5. oktober #53543 Skrevet 5. oktober elskersommer skrev (30 minutter siden): Jeg kunne ikke kjøpt en så kort jakke/genser. Jeg har store bryster og nie mage. Den jakka/genser ville krøpet over magen. Å det blir ikke pent Hvis du har litt mage og store bryster er jo slike "utsvingede" topper veldig pent? Det beste er uansett å kle seg i noe man føler seg vel i, så klart, og ikke tenke så mye på at kroppen skal se "flatterende" ut. Motebransjen har fucka mange kvinners selvbilde pga dette. 4 4
oss-to Skrevet 5. oktober #53544 Skrevet 5. oktober Era Vulgaris skrev (7 minutter siden): Det er min tanke også, denne evinnelige pushingen av fast fashion er ekstremt skadelig for kloden vi bor på, men det er visst ikke så nøye så lenge hun donerer til ME forskning og ansetter noen mennesker i små stillingsbrøker. Nettopp!. Fast fashion handlar meir om profitt enn ansvar – små stillingar og veldedige donasjonar endrar ikkje på det. 3 6
elskersommer Skrevet 5. oktober #53545 Skrevet 5. oktober (endret) Undrende123 skrev (4 minutter siden): Hvis du har litt mage og store bryster er jo slike "utsvingede" topper veldig pent? Det beste er uansett å kle seg i noe man føler seg vel i, så klart, og ikke tenke så mye på at kroppen skal se "flatterende" ut. Motebransjen har fucka mange kvinners selvbilde pga dette. Problemet er at når gensere blir så korte å man har store bryster så kryper de for mye opp. Å dermed blir det ett glippe mellom skjørtekant og genseren. Har man små bryster så vil det ikke oppleves på samme måten. Endret 5. oktober av elskersommer 4 1
Minimeg1234 Skrevet 5. oktober #53546 Skrevet 5. oktober elskersommer skrev (18 minutter siden): Jepp.. men hadde hun f.eks gitt til ME forskning om hun ikke måtte? Eller Kreftforeningen uten at hun måtte? Hypotetisk spørsmål som er helt urelevant. 4 5
oss-to Skrevet 5. oktober #53547 Skrevet 5. oktober (endret) Minimeg1234 skrev (18 minutter siden): Hypotetisk spørsmål som er helt urelevant. Det er litt artig at eit hypotetisk spørsmål om noko ein influensar eller bedrift faktisk jobbar med/donnerar til blir sett på som urelevant, medan ei heilt personleg meining om ei drakt plutseleg blir relevant å poste. Endret 5. oktober av oss-to 5 7
Donnap Skrevet 5. oktober #53548 Skrevet 5. oktober Anemoi skrev (56 minutter siden): På snap gjør SET noe av det hun kan aller, aller best, entusiastisk og overbevisende markedsføring. Det er wow, fantastisk, se på dette da, såååå kult, best i verden, se her da, nydelig å ha på osv. Hun drar her og der og viser alltid stretch (favorittord) og justeringer. Følgerne ser at plaggene så å si alltid (ikke uventet) kler SET, de er som laget til henne… Følgerne har ofte et «forhold» til denne selgeren, de syns de kjenner henne, de har tillit til at hun skaper klær for at akkurat du skal føle deg vel i klærne. Dette er effektiv og kraftfull markedsføringsteknikk. Så kan det være at når du får klærne hjem til deg, og prøver dem på - at de ikke var så fine på deg som de var på Sara Emilie. Eller at du også føler deg fin… Men du rister av deg litt misnøye, du syr ut eller inn, fester knapper - og sparer penger til neste dropp… 🎯🎯 5 1
Undrende123 Skrevet 5. oktober #53549 Skrevet 5. oktober oss-to skrev (16 minutter siden): Det er litt artig at eit hypotetisk spørsmål om noko ein influensar eller bedrift faktisk jobbar med/donnerar til blir sett på som urelevant, medan ei heilt personleg meining om ei drakt plutseleg blir relevant å poste. Det hypotetiske spørsmålet legger opp til spekulasjon rundt SET sin motivasjon for å donere til ME-forskning. Spekulasjon er ikke lov i forumet. Kan knapt tenke meg noe mer relevant i tråden enn å diskutere CL-klær, ja - også om meningen er positiv. 5 2
Bibbi_ Skrevet 5. oktober #53550 Skrevet 5. oktober Era Vulgaris skrev (1 time siden): Taktikk for å få tråden stengt og brukere utestengt. Ja er det noe dropp i dag eller nærmeste fremtid? 6 1
Bibbi_ Skrevet 5. oktober #53551 Skrevet 5. oktober Donnap skrev (1 time siden): Ja vi må ikke glemme at det er dropp i dag. Ser det både på innleggene og likesene. Tror forresten det er nuppestoff de klærne som droppes i dag, mulig det følger med nuppefjerner. Nei nei, klærne til Careless nupper aldri, det er kjeks smuler 😂 7 3
Anonym_2024 Skrevet 5. oktober #53552 Skrevet 5. oktober Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Ja er det noe dropp i dag eller nærmeste fremtid? Dropp i dag (også). 1 5
Bibbi_ Skrevet 5. oktober #53553 Skrevet 5. oktober Minimeg1234 skrev (1 time siden): Syns denne «drakta» er veldig fin . SE har virkelig bidratt i samfunnet med arbeidsplasser så jeg håper denne vil slå ann. For en merkelig topp som i tillegg ser liten ut. 4 1
GulleGull Skrevet 5. oktober #53554 Skrevet 5. oktober Minimeg1234 skrev (54 minutter siden): Hun kunne valgt en annen «sammarbeidspartner» som ikke hadde den 10 prosenten i kontrakten. Tror ikke det var så mye valg der ute som drev med det samme som Reme. De var de første ute som drev med influensersamarbeid på den måten. Er jo såpass lukrativt at som Reme selv sier; «Vi har ikke ringt én eneste influencer. Nå har vi mange i kø» 5
GulleGull Skrevet 5. oktober #53555 Skrevet 5. oktober (endret) Bibbi_ skrev (2 minutter siden): For en merkelig topp som i tillegg ser liten ut. Ja den får man lyst å drive på å dra ned ser jeg😅 krymper den så blir det magetopp😅 Endret 5. oktober av GulleGull 6 1
Era Vulgaris Skrevet 5. oktober #53556 Skrevet 5. oktober Bibbi_ skrev (Akkurat nå): For en merkelig topp som i tillegg ser liten ut. Peplum er mest kledelig på veldig slanke mennesker, mener jeg. Hver sin smak, men personlig liker jeg ikke fasongen det gir. Er man overvektig, står «skjørtet» rett ut og får deg til å se større ut. 7 1
elskersommer Skrevet 5. oktober #53557 Skrevet 5. oktober Bibbi_ skrev (4 minutter siden): For en merkelig topp som i tillegg ser liten ut. Etter min mening så er de toppene for korte.. med mindre du er en str S eller M.med normale pupper. Da vil den være fin 🙂 2
oss-to Skrevet 5. oktober #53558 Skrevet 5. oktober Undrende123 skrev (11 minutter siden): Det hypotetiske spørsmålet legger opp til spekulasjon rundt SET sin motivasjon for å donere til ME-forskning. Spekulasjon er ikke lov i forumet. Kan knapt tenke meg noe mer relevant i tråden enn å diskutere CL-klær, ja - også om meningen er positiv. Men dersom nokon bryt forumreglane, skal vi, i samsvar med reglane, ikkje svare. Forumet er om influensaren SE. Poenget mitt var at kvar og ein av oss bestem kva som er relevant og postar deretter. 4 7
Minimeg1234 Skrevet 5. oktober #53559 Skrevet 5. oktober GulleGull skrev (42 minutter siden): Tror ikke det var så mye valg der ute som drev med det samme som Reme. De var de første ute som drev med influensersamarbeid på den måten. Er jo såpass lukrativt at som Reme selv sier; «Vi har ikke ringt én eneste influencer. Nå har vi mange i kø» Det kan godt hende men hun kunne likevel valgt det bort. Så vidt jeg vet så er det ikke lov å tvinge noen til å inngå et samarbeid. 4 4
oss-to Skrevet 5. oktober #53560 Skrevet 5. oktober (endret) Orly skrev (2 timer siden): Ja prisene er jo helt ute tenker jeg, når det er så dårlig kvalitet og materiale , jeg skjønner bare ikke hvorfor folk fortsetter å kjøpe det Eg håpar folk stiller krav til kvalitet når dei kjøper klede. Det er verken økonomisk eller miljøvennleg å kjøpe ei drakt som er utslitt etter eit halvt år. Klede av god kvalitet varer lenger, noko som betyr færre kjøp over tid, mindre avfall og mindre ressursbruk. Å investere i slitesterke plagg er både smart for lommeboka og betre for miljøet. Endret 5. oktober av oss-to 3 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå