JojoMoyes Skrevet 17 timer siden #47221 Skrevet 17 timer siden enkefru skrev (20 minutter siden): Eiendommen hadde vel ligget ute en stund før de avventet litt pga «uregelmessighetene» som kom fram, (pauset de annonsen da?) vet ikke om de hadde visninger i 1. runde, når det først ble lagt ut, men antagelig var de nok bare glad for å få dette unna så kjapt som mulig vil jeg tro, hele denne prosessen har jo dratt ut leeeenge Aha , takk for oppdatering 👍følger ikke så det har gått meg «hus forbi» . Da skjønner jeg greia .
Orly Skrevet 17 timer siden #47222 Skrevet 17 timer siden (endret) Anonym_2024 skrev (27 minutter siden): Solgt for 11,3 millioner. Er ikke det langt unna prisantydning og med et stort tap? Prisantydning var vel 11,9 mill eller 11,7( står forskjellig i avisene ser jeg), så en god del under ja, hun kjøpte det for 11,35 Endret 17 timer siden av Orly
LivEinar Skrevet 16 timer siden #47223 Skrevet 16 timer siden (endret) Orly skrev (7 timer siden): Prisantydning var vel 11,9 mill eller 11,7( står forskjellig i avisene ser jeg), så en god del under ja, hun kjøpte det for 11,35 Prisantydning var 11,7, det har jo gått tre år siden hun kjøpte huset, og hun har investert mange hundre tusen ute og inne. Det kan ikke vært særlig stor konkurranse om å få kjøpe, når hun selger det etter aller første visning til 400.000 under takst. Her har hun tapt veldig mange penger, det selges for 50.000 mindre enn det hun sjøl kjøpte det for. Er det derfor salgssummen skulle holdes hemmelig? Som jeg skreiv tidligere i dag, dette er umulig å skjule eller kontrollere. Da er det bedre å si ting som de er med en gang. Endret 10 timer siden av LivEinar 3
elskersommer Skrevet 16 timer siden #47224 Skrevet 16 timer siden Orly skrev (31 minutter siden): Prisantydning var vel 11,9 mill eller 11,7( står forskjellig i avisene ser jeg), så en god del under ja, hun kjøpte det for 11,35 Hun har jo lagt mye penger i huset på og pusse opp og alt de gjorde ute,. 2
LivEinar Skrevet 16 timer siden #47225 Skrevet 16 timer siden elskersommer skrev (5 minutter siden): Hun har jo lagt mye penger i huset på og pusse opp og alt de gjorde ute,. Etter eget utsagn for mange hundre tusen…
Angel75 Skrevet 16 timer siden #47226 Skrevet 16 timer siden enkefru skrev (1 time siden): Eiendommen hadde vel ligget ute en stund før de avventet litt pga «uregelmessighetene» som kom fram, (pauset de annonsen da?) vet ikke om de hadde visninger i 1. runde, når det først ble lagt ut, men antagelig var de nok bare glad for å få dette unna så kjapt som mulig vil jeg tro, hele denne prosessen har jo dratt ut leeeenge Det kom aldri ut før de oppdaget feilene. Dette er første gang det ligger ute. 2 private visninger og 1 vanlig visning. Dette har hun fortalt på snap. 1 2
Bella50 Skrevet 4 timer siden #47227 Skrevet 4 timer siden LivEinar skrev (18 timer siden): Redigert. Angrer du svaret du gav til meg? 🤔 Jeg fikk det på mail. Regner med du ikke ønsker svar, siden du har slettet tilbakemeldingen din. Anbefaler på generelt grunnlag å ikke skrive noe man ikke kan stå inne for. 1
LivEinar Skrevet 4 timer siden #47228 Skrevet 4 timer siden (endret) Bella50 skrev (34 minutter siden): Angrer du svaret du gav til meg? 🤔 Jeg fikk det på mail. Regner med du ikke ønsker svar, siden du har slettet tilbakemeldingen din. Anbefaler på generelt grunnlag å ikke skrive noe man ikke kan stå inne for. Neida, jeg angret ikke på det jeg skreiv. 😊 Men da var det enda ikke ute at SET hadde solgt huset sitt til 400.000 under prisantydning - som kilden min sa. Jeg ombestemte meg imidlertid og ville ikke skrive det i et offentlig forum før nyheten var blitt bekrefta av flere, derfor sletta jeg tilbakemeldinga. Seinere i går kveld kunne jeg lagt det ut, men da hadde flere allerede skrevet mye av det samme - så det var ingen vits. Fint at du fikk det på mail, da. Hvis du har lyst til å svare meg, gjør det gjerne i privat melding. Og tro meg, @Bella50, jeg gjennomtenker det jeg skriver her nøye! 😉 Også det jeg sletter… Endret 4 timer siden av LivEinar 2
elskersommer Skrevet 4 timer siden #47229 Skrevet 4 timer siden LivEinar skrev (5 minutter siden): Neida, jeg angret ikke på det jeg skreiv. 😊 Men da var det enda ikke ute at SET hadde solgt huset sitt til 400.000 under prisantydning - som kilden min sa. Jeg ombestemte meg imidlertid og ville ikke skrive det i et offentlig forum før nyheten var blitt bekrefta av flere, derfor sletta jeg tilbakemeldinga. Seinere i går kveld kunne jeg lagt det ut, men da hadde flere allerede skrevet mye av det samme - så det var ingen vits. Fint at du fikk det på mail, da. Hvis du har lyst til å svare meg, gjør det gjerne i privat melding. Og tro meg, @Bella50, jeg gjennomtenker det jeg skriver her nøye! 😉 Også det jeg sletter… Hvor har det kommet frem att hun solgte det til 400 tusen under takst? Jeg stoler på det du skriver men bare lurte litt 3
LivEinar Skrevet 3 timer siden #47230 Skrevet 3 timer siden (endret) elskersommer skrev (20 minutter siden): Hvor har det kommet frem att hun solgte det til 400 tusen under takst? Jeg stoler på det du skriver men bare lurte litt Man røper aldri kildene sine. 😉 Salgssummen blei nevnt her inne seint i går kveld. Jeg har sjekket litt rundt flere steder og det henvises f.eks. både til budrunde og at salgssum mm er lagt ut på nettsida Solgt.no. Der kan man søke på ulike adresser og få fram salgsopplysninger. Når en enebolig er solgt, er det uvanlig at kjøpesummen bevisst holdes skjult, og ganske enkelt å finne ut av. Både lokalavisene, Se&Hør og Nettavisen var sikkert kjapt på banen og undersøkte det. Dette salget har vært såpass profilert av SET sjøl, at det nok har interesse for flere. Endret 3 timer siden av LivEinar
elskersommer Skrevet 3 timer siden #47231 Skrevet 3 timer siden LivEinar skrev (8 minutter siden): Man røper aldri kildene sine. 😉 Salgssummen blei nevnt her inne seint i går kveld. Jeg har sjekket litt rundt flere steder og det henvises f.eks. både til budrunde og at salgssum mm er lagt ut på nettsida Solgt.no. Der kan man søke på ulike adresser og få fram salgsopplysninger. Når en enebolig er solgt, er det uvanlig at kjøpesummen bevisst holdes skjult, og ganske enkelt å finne ut av. Både lokalavisene, Se&Hør og Nettavisen var sikkert kjapt på banen og undersøkte det. Dette salget har vært såpass profilert av SET sjøl, at det nok har interesse for flere. Så.det var solgt til 11.3 mill på solgt.no 2
Bibbi_ Skrevet 3 timer siden #47232 Skrevet 3 timer siden elskersommer skrev (8 minutter siden): Så.det var solgt til 11.3 mill på solgt.no Hadde jeg hatt over 11 mill å brukt på hus så hadde jeg kjøpt et som lå mye bedre til, hvor alt var godkjent og ikke minst hadde mer luksus. Men vi er alle forskjellige. Men veldig tydelig at SE var desperat etter å få solgt når hun selger så langt under prisantydning. Mulig hun har råd til briller til 7000 kr, men det er nok ikke så bra økonomisk. 2 1
Mamma53 Skrevet 3 timer siden #47233 Skrevet 3 timer siden Dupers skrev (15 timer siden): Jo var avvik, men det var på type bruk av rommene, ikke at de ble brukt. Var vel badet/suiten i hovedetasjen som ikke hadde blitt omregulert eller noe (dette er noe jeg har lest på kg, siden det også ble lagt ut screenshots av salgsoppgaven son sier noe i samme duren velger jeg å ta det for god fisk) På kg vil bare vri på alt. Dem har retta opp å søkt komunen å fått godkjent. 2
LivEinar Skrevet 3 timer siden #47234 Skrevet 3 timer siden Bibbi_ skrev (14 minutter siden): Hadde jeg hatt over 11 mill å brukt på hus så hadde jeg kjøpt et som lå mye bedre til, hvor alt var godkjent og ikke minst hadde mer luksus. Men vi er alle forskjellige. Men veldig tydelig at SE var desperat etter å få solgt når hun selger så langt under prisantydning. Mulig hun har råd til briller til 7000 kr, men det er nok ikke så bra økonomisk. Som du sier, vi er alle forskjellige. Men - huset lå i øvre prisklasse, og kanskje var det en nødvendig justering å akseptere bud såpass langt under prisantydning hvis det viktigste var å få det solgt kjapt. Det har vært en budrunde og ikke mulig å få opp prisen noe høyere enn 400.000 under prisantydning. Oppsummert har SET ikke tjent noe på huskjøpet, heller tvert imot. Det er litt merkelig at SET - som skal være så åpen og fortelle «alt» - ikke vil si hva salgsprisen blei - bare at huset er solgt og at pakkeprosessen kan begynne. Dette er veldig ulikt henne… 1
GulleGull Skrevet 3 timer siden #47235 Skrevet 3 timer siden Mamma53 skrev (9 minutter siden): På kg vil bare vri på alt. Dem har retta opp å søkt komunen å fått godkjent. Fra salgsoppgaven på huset. 4
LivEinar Skrevet 3 timer siden #47236 Skrevet 3 timer siden Mamma53 skrev (10 minutter siden): På kg vil bare vri på alt. Dem har retta opp å søkt komunen å fått godkjent. Leste du ikke forklaringa jeg ga deg i går? Med vedlegg! De har søkt om og fått godkjent sokkeletasjen, men de har IKKE søkt om og IKKE fått godkjent avvik i hovedetasjen. 1
Bibbi_ Skrevet 3 timer siden #47237 Skrevet 3 timer siden Mamma53 skrev (11 minutter siden): På kg vil bare vri på alt. Dem har retta opp å søkt komunen å fått godkjent. Det er lurt å sette seg skikkelig inn i ting og vite fakta 100 % før man er så påståelig. Bare et tips. Ser du får fakta servert. 2
elskersommer Skrevet 3 timer siden #47238 Skrevet 3 timer siden Mamma53 skrev (14 minutter siden): På kg vil bare vri på alt. Dem har retta opp å søkt komunen å fått godkjent. Hva med.dette da? Bilde fra solgt.no 2
oss-to Skrevet 1 time siden #47239 Skrevet 1 time siden LivEinar skrev (1 time siden): Som du sier, vi er alle forskjellige. Men - huset lå i øvre prisklasse, og kanskje var det en nødvendig justering å akseptere bud såpass langt under prisantydning hvis det viktigste var å få det solgt kjapt. Det har vært en budrunde og ikke mulig å få opp prisen noe høyere enn 400.000 under prisantydning. Oppsummert har SET ikke tjent noe på huskjøpet, heller tvert imot. Det er litt merkelig at SET - som skal være så åpen og fortelle «alt» - ikke vil si hva salgsprisen blei - bare at huset er solgt og at pakkeprosessen kan begynne. Dette er veldig ulikt henne… Trur eigentleg ikkje det er so merkeleg. Det ein ikkje seier, kan faktisk skape meir merksemd enn det ein før har delt.
LivEinar Skrevet 1 time siden #47240 Skrevet 1 time siden oss-to skrev (15 minutter siden): Trur eigentleg ikkje det er so merkeleg. Det ein ikkje seier, kan faktisk skape meir merksemd enn det ein før har delt. Der har du et godt poeng, @oss-to. SET har oftest full kontroll på hvem som sier hva på egne SoMe-kanaler, diskusjoner rundt hussalget kan hun ikke styre. Og jeg tror nok hun ikke er særlig fornøyd med å ha tapt en del penger på denne boligen, dvs at hun kjøpte den dyrt og at den selges såpass mye under prisantydning nå. På snap i dag snakker hun om «en bolig til nesten 12 millioner», mens den i realiteten ligger nærmere 11 mill. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå