Harnoejegvilsi Skrevet 24. juni #47161 Skrevet 24. juni Angel75 skrev (Akkurat nå): Grunnen til at vi vet dette er jo at vi velger å være en del av det. Ønsker man ikke å vite så er jo svaret ganske enkelt, slutte å være en del av det. Jeg følger færre og færre influrncere. Pr nå følger jeg mer eller mindre ukjente profiler. Sara får jeg opp i utforsk. Innimellom har jeg klikket meg inn. Samtidig så er dette argumentet om at liker man ikke det man ser, så slutt å følg. I tidligere tider, fulgte jeg Sophie Elise pga at jeg ville vite hva barna mine ble/kunne bli utsatt for, på sine sosiale medier. Fordi jeg synes det er viktig å ha kjøtt på bena ifht meninger man har. Nå ser jeg at de fleste influencermødre er like farlig for voksne kvinner som Sophie var i sin tid, for barn og ungdom. Vi trenger motstrmmene, de som vet og ser hva som foregår. Derfor tror jeg mange klikker seg inn. Argumentet med «slutt å følg» gir også profilene den «retten» til å be kritikerne om det samme. Det er etter mitt syn farlig, da de uten innblanding får lage egne og faktisk falske narrativer. Vil vi ha det slik? Jeg skulle ønske helsemyndighetene fulgte influencere og tok tak i den påvirkningen de driver med. 9 7
Gjest LivEinar Skrevet 24. juni #47162 Skrevet 24. juni Harnoejegvilsi skrev (13 minutter siden): Jeg følger færre og færre influrncere. Pr nå følger jeg mer eller mindre ukjente profiler. Sara får jeg opp i utforsk. Innimellom har jeg klikket meg inn. Samtidig så er dette argumentet om at liker man ikke det man ser, så slutt å følg. I tidligere tider, fulgte jeg Sophie Elise pga at jeg ville vite hva barna mine ble/kunne bli utsatt for, på sine sosiale medier. Fordi jeg synes det er viktig å ha kjøtt på bena ifht meninger man har. Nå ser jeg at de fleste influencermødre er like farlig for voksne kvinner som Sophie var i sin tid, for barn og ungdom. Vi trenger motstrmmene, de som vet og ser hva som foregår. Derfor tror jeg mange klikker seg inn. Argumentet med «slutt å følg» gir også profilene den «retten» til å be kritikerne om det samme. Det er etter mitt syn farlig, da de uten innblanding får lage egne og faktisk falske narrativer. Vil vi ha det slik? Jeg skulle ønske helsemyndighetene fulgte influencere og tok tak i den påvirkningen de driver med. Takk til deg, @Harnoejegvilsi for meget gode, direkte og spot on innlegg nå i kveld! 👏🏻👏🏻👏🏻
Janne1975 Skrevet 24. juni #47163 Skrevet 24. juni (endret) LivEinar skrev (2 timer siden): Renselse er helt ok, å dele alle detaljene og bilder med ca 200.000 fremmede følgere over hele landet + få det videre spredt rundt på ulike forum - da blir jeg mer betenkt. 😉 For meg er ikke denne formen nødvendig folkeopplysning som alle må heie på… Og bare så det er sagt: Jeg heier på jenter, men vil sjøl velge hvem, hva og når. Jeg for min del vil helst ikke vite at jeg tråkker rundt i en 3 uker gammel fødselsrest når jeg er på visning. Endret 24. juni av Janne1975 8 4
elskersommer Skrevet 24. juni #47164 Skrevet 24. juni Anim92 skrev (4 timer siden): Jeg fatter ikke at dere klarer gjøre dette med å dele hvordan renselse faktisk kan være, til en negativ greie. Den kuleste dama jeg noen gang har jobbet med, reiste seg fra stolen under et kurs hun holdt, sa «nå tar vi en liten pause mens jeg går og får et skift av mannen min, for jeg blør visst gjennom her». Hun hadde tatt en underlivsoperasjon. I rommet var vi 2 kvinner og 5 menn. Jeg digger hvordan hun bare viste: slik kan det være å være dame. Hører man om andre businessmenn (nei vent, damer. Men det ville visst ikke autocorrect ha noe av) som stiller opp rett etter fødsel i styrer og stell, hylles det. Men disse damene opplever nok også lignende situasjoner. Bare fordi SET er en influenser, så skal hun altså tas på dette og. Hva søren skjedde med at jenter skulle heie på jenter 🫠 Er vel bildene mange mener hun kunne spart seg for 🙂 1
GulleGull Skrevet 25. juni #47165 Skrevet 25. juni (endret) Anim92 skrev (10 timer siden): Jeg fatter ikke at dere klarer gjøre dette med å dele hvordan renselse faktisk kan være, til en negativ greie. Den kuleste dama jeg noen gang har jobbet med, reiste seg fra stolen under et kurs hun holdt, sa «nå tar vi en liten pause mens jeg går og får et skift av mannen min, for jeg blør visst gjennom her». Hun hadde tatt en underlivsoperasjon. I rommet var vi 2 kvinner og 5 menn. Jeg digger hvordan hun bare viste: slik kan det være å være dame. Hører man om andre businessmenn (nei vent, damer. Men det ville visst ikke autocorrect ha noe av) som stiller opp rett etter fødsel i styrer og stell, hylles det. Men disse damene opplever nok også lignende situasjoner. Bare fordi SET er en influenser, så skal hun altså tas på dette og. Hva søren skjedde med at jenter skulle heie på jenter 🫠 I rommet du snakket om var det 7 stk man visste hvem var. Regner med at damen du snakker om ikke hadde «dratt ned trusa» eller dratt opp kjolen og viste frem blodet som rant foran 190.000 tilskuere man ikke kjenner, det er jo bare usmakelig og lite respekt for sitt publikum om det ikke var ett «renselsen show» de hadde betalt for å spesifikt se. Ingen som følger SET har vel bedt henne vise frem at hun tråkker rundt renselsen sin? Det er jo ikke folkeopplysning å se noen blø fra underlivet, er det noen som har bedt om det eller lurer på hvordan det ser ut å blø fra underlivet? Endret 25. juni av GulleGull 8
arnoyb Skrevet 25. juni #47166 Skrevet 25. juni Bella50 skrev (10 timer siden): Kjære vene. 😱 Hvor høye inntekter er det på firma da? Det kan ikke være mulig at snappen koster 1 million å drive. 😱 Og hva i alle dager får man gjeld på av å drive en snap chat kanal? 🤷♀️ Jeg er meget overrasket. Så for meg utgifter til mobilregning, mobil, laptop, og regnskapsfører. Og noen rekvisitta i forhold til reklameoppdrag. Og noe reisevirksomhet. Lenger strekker ikke min fantasi. Tipper hun gjør som veldig mange andre, skriver så mye utgifter som mulig på firma... 5
Anim92 Skrevet 25. juni #47167 Skrevet 25. juni GulleGull skrev (40 minutter siden): I rommet du snakket om var det 7 stk man visste hvem var. Regner med at damen du snakker om ikke hadde «dratt ned trusa» eller dratt opp kjolen og viste frem blodet som rant foran 190.000 tilskuere man ikke kjenner, det er jo bare usmakelig og lite respekt for sitt publikum om det ikke var ett «renselsen show» de hadde betalt for å spesifikt se. Ingen som følger SET har vel bedt henne vise frem at hun tråkker rundt renselsen sin? Det er jo ikke folkeopplysning å se noen blø fra underlivet, er det noen som har bedt om det eller lurer på hvordan det ser ut å blø fra underlivet? Sjeldent noen ber om å bli eksponert for noe som er ubehagelig eller tabu, men vesentlig å vite om at skjer heller. Følger man Sara VET man jo litt hva pakka innebærer. 3
GulleGull Skrevet 25. juni #47168 Skrevet 25. juni (endret) Anim92 skrev (47 minutter siden): Sjeldent noen ber om å bli eksponert for noe som er ubehagelig eller tabu, men vesentlig å vite om at skjer heller. Følger man Sara VET man jo litt hva pakka innebærer. Jeg har fulgt SET tidligere men etter den gule appen har blitt populær å tjene penger på jo mer vulgær virker det som hun (og andre) har blitt. Innholdet deretter. Så sluttet raskt å følge når jeg så at kvaliteten stupte. Det er jo ikke for at hun tenker alle følgere trenger å vite og se alt, men jo mer vulgært jo mer engasjement rundt hennes kanal. Er reksjonene man er ute etter og som er målet selvfølgelig. Men engasjementet er i hovedsak fordi folk syntes det er «forkastelig» og det blir kommunisert ut i forskjellig fora. Hun kunne fint laget innhold rundt renselse som hadde appellert til flere og ett bredere utvalg av følgerne, men det er ikke intensjonen. Intensjonen (bevisst el ikke) er å sette følgere opp mot hverandre. For så lene seg tilbake og bruke dette som innhold på snappen. Derfor er det enkelte kvinner man ikke MÅ heie frem bare fordi de er kvinner og har egen business. Man må jo se det i ett større perspektiv. Endret 25. juni av GulleGull 2
Gjest LivEinar Skrevet 25. juni #47169 Skrevet 25. juni (endret) Hvem kan kjøpe denne boka og gi den til Sara Emilie Tandberg?! Endret 25. juni av LivEinar
oss-to Skrevet 25. juni #47170 Skrevet 25. juni LivEinar skrev (12 minutter siden): Hvem kan kjøpe denne boka til Sara Emilie Tandberg?! Forfattaren skriv bra. Denne må eg lese. Håpar også den vert lese av influensarane. Skulle hatt spleiselag. Er vel lite truleg dei får den som sponsa . 6
Debbie M Skrevet 25. juni #47171 Skrevet 25. juni Anim92 skrev (15 timer siden): Jeg fatter ikke at dere klarer gjøre dette med å dele hvordan renselse faktisk kan være, til en negativ greie. Den kuleste dama jeg noen gang har jobbet med, reiste seg fra stolen under et kurs hun holdt, sa «nå tar vi en liten pause mens jeg går og får et skift av mannen min, for jeg blør visst gjennom her». Hun hadde tatt en underlivsoperasjon. I rommet var vi 2 kvinner og 5 menn. Jeg digger hvordan hun bare viste: slik kan det være å være dame. Hører man om andre businessmenn (nei vent, damer. Men det ville visst ikke autocorrect ha noe av) som stiller opp rett etter fødsel i styrer og stell, hylles det. Men disse damene opplever nok også lignende situasjoner. Bare fordi SET er en influenser, så skal hun altså tas på dette og. Hva søren skjedde med at jenter skulle heie på jenter 🫠 Å kalle SE en businesskvinne er ett hån mot faktiske businesskvinner. 15 4
Anonym_2024 Skrevet 25. juni #47172 Skrevet 25. juni Snublefot62 skrev (16 timer siden): Det er synlig i regnskapet så ingenting å spekulere i. Forutenom lønnskostnadene så er det 40k i varekostnader, 647k i andre driftsutgifter og 300k i finansutgifter Så ca 1 mill i utgifter i 2024. Ikke så lite. Spesielt ikke opp mot 9,5 mill i gjeld… Kan det stemme at største delen av omsetningen kommer fra utbytte tatt ut fra CareLess? Og hvis det stemmer, så betyr det at det er mindre inntekt i form av samarbeid/annonser? Og at det er tydelig at Sara trenger å melke snap kua for alt det er verdt, for å opprettholde høy inntekt? 2
Snublefot62 Skrevet 25. juni #47173 Skrevet 25. juni Anonym_2024 skrev (4 minutter siden): Kan det stemme at største delen av omsetningen kommer fra utbytte tatt ut fra CareLess? Og hvis det stemmer, så betyr det at det er mindre inntekt i form av samarbeid/annonser? Og at det er tydelig at Sara trenger å melke snap kua for alt det er verdt, for å opprettholde høy inntekt? Ca en tredjedel av inntekten er utbytte fra Careless.
Debbie M Skrevet 25. juni #47174 Skrevet 25. juni oss-to skrev (3 timer siden): Forfattaren skriv bra. Denne må eg lese. Håpar også den vert lese av influensarane. Skulle hatt spleiselag. Er vel lite truleg dei får den som sponsa . Jeg blir gjerne med på en spleis 💰👏🏻 1
Debbie M Skrevet 25. juni #47175 Skrevet 25. juni Skremmende at en voksen 4-barnsmor ikke kan sin norsk bedre enn hva SE utøver. Hva er det hun mener med å «innvilge»? Tror hun at innvilge betyr installere? Med referanse til når hun skal velge språk på Mac’en. Blir flau av voksne, norsktalende mennesker som ikke vet hva meningen med «å innvilge» betyr! 🥵 10
Dupers Skrevet 25. juni #47176 Skrevet 25. juni Debbie M skrev (45 minutter siden): Skremmende at en voksen 4-barnsmor ikke kan sin norsk bedre enn hva SE utøver. Hva er det hun mener med å «innvilge»? Tror hun at innvilge betyr installere? Med referanse til når hun skal velge språk på Mac’en. Blir flau av voksne, norsktalende mennesker som ikke vet hva meningen med «å innvilge» betyr! 🥵 Det er ganske vanlig med dårlig norsk på sånne knstallasjonsguider da. Leste hun fra skjermen så er det jo ikke direkte hennes feil. Men ja, hun har ekstremt dårlig ordforråd 4
Måne Rampelyset Skrevet 25. juni #47177 Skrevet 25. juni Tråden er ryddet for brukerdebatt, persondebatt og krenkelser. Måne, admin. 1
Dupers Skrevet 27. juni #47178 Skrevet 27. juni Da ser det ut til at huset ble solgt. Etter første visning. Selv om halve kvinneguiden mente at det var for mye tg2 2 5
Anonym_2024 Skrevet 27. juni #47179 Skrevet 27. juni Dupers skrev (5 minutter siden): Da ser det ut til at huset ble solgt. Etter første visning. Selv om halve kvinneguiden mente at det var for mye tg2 Alt kan selges, det er bare snakk om til hvilken pris? 1
elskersommer Skrevet 27. juni #47180 Skrevet 27. juni Dupers skrev (22 minutter siden): Da ser det ut til at huset ble solgt. Etter første visning. Selv om halve kvinneguiden mente at det var for mye tg2 Spiller liten rolle hva vi på KG mener men vi kan fortsatt ha meningen om at 11.5 mill er mye for det huset... Men bra de fikk solgt 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå