Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (48 minutter siden):

Jeg blir litt trist når dette dukker opp i utforsk. Har hun det så travelt at hun ikke kan sitte å ha en fin ammestund med minste? Hun ligger jo der som en ting som spiser mens mor må sminke seg! Eller er det slik det er nå? Lenge siden jeg ammet, holdt da ikke på slik...

Skjermbilde fra SE sin snap

Screenshot_20250623_102507_Snapchat.jpg

Er det konkurranse mellom disse damene som har født nylig, «kan hun så kan jeg»?? Følger ikke, fra utforsk på snap begge bildene

IMG_9908.jpeg

Endret av GulleGull
  • Liker 7
Gjest LivEinar
Skrevet
GulleGull skrev (6 minutter siden):

Burde ikke snappen også vært merket med reklame? Den morgenkåpen er vel Careless? Ja trist å bruke tid på å rigge seg opp med kamera, for så å sette seg til med å få ut pumpen og sminkesakene. Er jo ikke akkurat spontan snapping eller noe viktig hun MÅ kommunisere akkurat da? Sier hun kjeder seg, da burde det vel være mulig å å dele opp det man driver med -ikke ta alt i ett jafs når man sitter å ammer. Åpenbart vinklet kamera så man må se pupp og baby. 

Støtter dere alle i kommentarene til bildet som @Bibbi_ la ut.
SET lever i illusjonen om at hun snakker med noen. Hun har laget seg en fiktiv verden, der alle andre er «dere», hun personifiserer en stor anonym følgergruppe som hun føler at hun snakker med. Avhengigheta hennes er knytta til mange års overforbruk av internett som influenser, og dette påvirker både den fysiske og mentale helsa hennes. Dette er sykelig…

Gjest LivEinar
Skrevet
GulleGull skrev (5 minutter siden):

Er det konkurranse mellom disse damene som har født nylig, «kan hun så kan jeg»?? Følger ikke, fra utforsk på snap begge bildene

IMG_9908.jpeg

Jeg følger begge. Ulrikke (UB) begynte jeg å følge etter at hun hadde født, fordi hun da kasta seg inn i en ekstrem eksponering av den premature sønnen. Barneeksponering er hovedtema for begge, det er avskyelig…
Disse to influenserne (+ et par andre) følger garantert hverandre, og ja - som nybakte mammaer konkurrerer de om publikum og følgere. SET har holdt på lengst, og har et klesmerke å promotere, mens UB er en velkjent artist. De har ulike personligheter og forskjellig stil, men mye er likt - de selger seg sjøl og et nyfødt barn uten hemninger!

Skrevet
GulleGull skrev (41 minutter siden):

Burde ikke snappen også vært merket med reklame? Den morgenkåpen er vel Careless? Ja trist å bruke tid på å rigge seg opp med kamera, for så å sette seg til med å få ut pumpen og sminkesakene. Er jo ikke akkurat spontan snapping eller noe viktig hun MÅ kommunisere akkurat da? Sier hun kjeder seg, da burde det vel være mulig å å dele opp det man driver med -ikke ta alt i ett jafs når man sitter å ammer. Åpenbart vinklet kamera så man må se pupp og baby. 

Jeg synes hun har blitt enda dårligere til å merke egenreklame. Alle bildene og klippene der hun ammer skulle også vært egenreklame

• Liker 3
Skrevet (endret)

Trist når du er 18 dager gammel og er med.mamma på jobb😔

Bilde fra SE sin snapchat 

Endret av elskersommer
  • Liker 4
Skrevet
elskersommer skrev (21 minutter siden):

Trist når du er 18 dager gammel og er med.mamma på jobb😔

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_2025-06-23-11-49-51-084_com.snapchat.android.jpg

For en merkelig beinstilling. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (1 time siden):

IMG_9908.jpeg

LivEinar skrev (47 minutter siden):

Jeg følger begge. Ulrikke (UB) begynte jeg å følge etter at hun hadde født, fordi hun da kasta seg inn i en ekstrem eksponering av den premature sønnen. Barneeksponering er hovedtema for begge, det er avskyelig…
Disse to influenserne (+ et par andre) følger garantert hverandre, og ja - som nybakte mammaer konkurrerer de om publikum og følgere. SET har holdt på lengst, og har et klesmerke å promotere, mens UB er en velkjent artist. De har ulike personligheter og forskjellig stil, men mye er likt - de selger seg sjøl og et nyfødt barn uten hemninger!

Dette her er store krefter bak. Dei testar grenser . Den einaste lille motstanden de får er her inne. Om ein les kommentarane her inne får SET litt  tyn, og Ulrikke sklir igjennom. Utanfor på some er KG den store ulven. Ei lita avvissak som sette eit halvt kritisk auge så vart det slutt. Eg har tenkt med å være her å sette eksponeringa på dagsorden gjer ein forskjell, men det er naivt. Det store fleirtallet drit i desse borna, og ynskjer dette vellkoment for sin eigen tilfredstillelse. Korleis ein skal få til eit lovverk verkar heilt umogeleg. Her er alt for mykje pengar og  personleg avhengigheit til å få det igjennom desverre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
hvaduikkeser skrev (33 minutter siden):

Også kalt «posering»🙊

Skrevet
hvaduikkeser skrev (35 minutter siden):

Bloggerfoten 😂 Skal visstnok gjøre at man ser slankere ut. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest LivEinar
Skrevet
oss-to skrev (22 minutter siden):

Dette her er store krefter bak. Dei testar grenser . Den einaste lille motstanden de får er her inne. Om ein les kommentarane her inne får SET litt  tyn, og Ulrikke sklir igjennom. Utanfor på some er KG den store ulven. Ei lita avvissak som sette eit halvt kritisk auge så vart det slutt. Eg har tenkt med å være her å sette eksponeringa på dagsorden gjer ein forskjell, men det er naivt. Det store fleirtallet drit i desse borna, og ynskjer dette vellkoment for sin eigen tilfredstillelse. Korleis ein skal få til eit lovverk verkar heilt umogeleg. Her er alt for mykje pengar og  personleg avhengigheit til å få det igjennom desverre. 

Logg deg inn på Discxxx og Joxxx, så vil du se at SET får kraftig og daglig kritikk. Når man fortsetter å sette fokus på influensernes barneeksponering, vil det over tid presse seg fram en lovgivning. Alt avis/media-styret rundt Fødsel-minutt-for-minutt hadde sitt utgangspunkt i kritikk i ulike forum som KG. 
@Doris Becker har hatt et flott innlegg mht videre arbeid: 

«Bra jobba!
Dette viser jo en hårreisende utlevering, der barna helt klart benyttes som kommersielle verktøy. Det er også tydelig at mor er skjermavhengig.

Hvis du har mulighet, så fortsett gjerne med denne type loggføring, og send til Barne- og familiedepartementet, Forbrukertilsynet, journalister vi vet er på ballen, Redd Barna, UNICEF Norge, Barneombudet,Datatilsynet.

Fra dette seminaret finner du noen aktuelle navn på diverse politikere og andre:

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/bli-med-pa-frokostmote-rapportlansering-og-debatt-om-unges-rettigheter-pa-nett/

IMG_5520.png

Gjest LivEinar
Skrevet
Era Vulgaris skrev (7 minutter siden):

Det er bare dumt og passe pinlig… Men bevisst.

Skrevet
Era Vulgaris skrev (16 minutter siden):

Det er vel egentlig bodyfitnessfoten. Posering som brukes i konkurranser for å få bedre kroppsstilling for å vise av muskelmassen. Bloggere bare adopterte det, var jo skikkelig mange body og bikini fitness utøvere blandt bloggene ei stund rundt 2010

• Liker 2
Skrevet

Stakkars unge, veier 300 gram mindre nå tre uker etter fødsel, enn det hun veide da hun ble født. Nå må hu snart skjønne at ungen er viktigere enn hennes store behov for å fullamme..

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Baby med på reklame, «egenreklame» og «egenprodusert»

• Liker 2
Skrevet
Hellowcow skrev (9 minutter siden):

Stakkars unge, veier 300 gram mindre nå tre uker etter fødsel, enn det hun veide da hun ble født. Nå må hu snart skjønne at ungen er viktigere enn hennes store behov for å fullamme..

Synes ingenting om denne eksponeringa av info. Men tenker det ikke er noe å kritisere på denne måten. Det er tett oppfølgning av hs etter fødsel og jevnlig veiing. Man kan kritisere eksponeringa uten å gå i detalj på denne måten. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde nok hjulpet på amming om mor klarte å slappe av og fokusere på baby. Men hun stresser med alt mulig annet

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Hellowcow skrev (18 minutter siden):

Det er slettes ikke uvanlig at nyfødte går litt ned i vekt i starten. At dette er noe publikum trenger å få vite, er derimot helt bak mål. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (1 minutt siden):

Hadde nok hjulpet på amming om mor klarte å slappe av og fokusere på baby. Men hun stresser med alt mulig annet

Logge av litt. Men det regner jeg med at hun fortsatt ikke skjønner at hun burde. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest LivEinar
Skrevet
arnoyb skrev (9 minutter siden):

Synes ingenting om denne eksponeringa av info. Men tenker det ikke er noe å kritisere på denne måten. Det er tett oppfølgning av hs etter fødsel og jevnlig veiing. Man kan kritisere eksponeringa uten å gå i detalj på denne måten. 

Jeg mener det er bedre å kritisere MOR for å gå ut med detaljer om vekta til den nyfødte babyen - enn å kritisere kritikerne som påpeker dette. Der er vi uenige. 

Skrevet
LivEinar skrev (1 minutt siden):

Jeg mener det er bedre å kritisere MOR for å gå ut med detaljer om vekta til den nyfødte babyen - enn å kritisere kritikerne som påpeker dette. Der er vi uenige. 

Som du ser så starter jeg med det. Men synes fortsatt ikke noe om å så spesifikt gjengi det. kan snakke generelt. Synes ikke "hun er værre enn meg" er et godt argument.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...