Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
LivEinar skrev (13 minutter siden):

Forholdet mellom SET og følgerne er ikke «et merkelig unikt vennskapsbånd», som hun vil at følgerne skal tro. Det er (som flere har nevnt) et parasosialt forhold = et falskt sosialt forhold. Hun jobber bevisst med at følgerne skal føle at forholdet er intimt og nært, selv om man i virkeligheten ikke kjenner henne. Hjernen blir lurt til å tro at dette er nærhet, i virkeligheten er det et 100% ikke-gjensidig forhold. Dette er ingen «samtale» - å si det er lureri. 

Nærheten er en stor illusjon, skapt og vedlikeholdt av SET. Hun er garva og spiller sin konstruerte rolle godt, hun ser deg inn i øynene for å få deg til å føle at hun snakker direkte til deg… Det tolkes av hjernen som at hun til en viss grad kjenner og trenger deg og vil kommunisere med akkurat deg! 

SET sier hun daglig får ca 1000 meldinger, det sier sitt om en såkalt gjensidig nærhet… 

IMG_4009.jpeg

Jeg tror hun treffer spikeren på hodet bedre enn hun forestiller seg.

Altså at hun er mer avhengig av følgerene sine enn de er av hun. For hva skulle hun gjort uten all inntekten?

• Liker 13
Skrevet
Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Jeg tror hun treffer spikeren på hodet bedre enn hun forestiller seg.

Altså at hun er mer avhengig av følgerene sine enn de er av hun. For hva skulle hun gjort uten all inntekten?

Støttes!
Hennes avhengighet er stor og størst, hun er avhengig av følgerne og klikk - både følelsesmessig og økonomisk. 

• Liker 4
Skrevet
LivEinar skrev (20 minutter siden):

Forholdet mellom SET og følgerne er ikke «et merkelig unikt vennskapsbånd», som hun vil at følgerne skal tro. Det er (som flere har nevnt) et parasosialt forhold = et falskt sosialt forhold. Hun jobber bevisst med at følgerne skal føle at forholdet er intimt og nært, selv om man i virkeligheten ikke kjenner henne. Hjernen blir lurt til å tro at dette er nærhet, i virkeligheten er det et 100% ikke-gjensidig forhold. Dette er ingen «samtale» - å si det er lureri. 

Nærheten er en stor illusjon, skapt og vedlikeholdt av SET. Hun er garva og spiller sin konstruerte rolle godt, hun ser deg inn i øynene for å få deg til å føle at hun snakker direkte til deg… Det tolkes av hjernen som at hun til en viss grad kjenner og trenger deg og vil kommunisere med akkurat deg! 

SET sier hun daglig får ca 1000 meldinger, det sier sitt om en såkalt gjensidig nærhet… 

IMG_4009.jpeg

Litt usikker på hva følgerne kaller det og får igjen av dette påståtte vennskapsbåndet?  Jeg hadde jo forstått at jeg aldri kunne blitt «venninnen»  til ei som har 180.000 + følgere og får 1000 meldinger hver dag -det hadde jo aldri erstattet eller vært ett ekte vennskap. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kan noen kloke hoder forklare meg.. 

Hun sier de hadde 4000 sko for salg i går. Det koster 229.- pr par. Å ifølge min kalkulator er 4000x229= 916 000.-

Hvor får de 2 millioner fra? Alle skko var jo ikke solgt. Var mye igjen av lilla og svart da hun postet dette i går

Bilde fra SE sin snapchat 

IMG_20250602_120832.jpg

IMG_20250602_120852.jpg

Endret av elskersommer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (2 minutter siden):

Litt usikker på hva følgerne kaller det og får igjen av dette påståtte vennskapsbåndet?  Jeg hadde jo forstått at jeg aldri kunne blitt «venninnen»  til ei som har 180.000 + følgere og får 1000 meldinger hver dag -det hadde jo aldri erstattet eller vært ett ekte vennskap. 

Vil tru at på samme måte som   influensaren gjev det dopamin å so gjev det å dele og få svar og evt. si melding på "trykk" dopamin for føljaren. Det er psykologiske prosessar som ein kanskje ikkje tenkjer over men som bransje er dei fullt klar over kva som verkar og ikkje.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Kan noen kloke hoder forklare meg.. 

Hun sier de hadde 4000 sko for salg i går. Det koster 229.- pr par. Å ifølge min kalkulator er 4000x229= 916 000.-

Hvor får de 2 millioner fra? 

Bilde fra SE sin snapchat 

IMG_20250602_120832.jpg

IMG_20250602_120852.jpg

Da må de som ha kjøpt flopps ha handlet noe mer samtidig som de er inne?

• Liker 4
Skrevet
GulleGull skrev (3 minutter siden):

Gjennomsnittshandel på 3000 stk er 666,66.

• Liker 2
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Det virker sånn. Typisk, å få folk inn på nettsida er viktig, da handler de gjerne mer enn selve drop-produktet. Så presenteres salget helt bevisst som enormt - uten å si at det ikke bare er salg av ett produkt, men flere andre produkter også.
Lureri? Manipulering? Markedsstrategi?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (4 minutter siden):

Det må jo være forklaringen.. synes bare det var en høy sum folk handler for i tillegg

• Liker 4
Skrevet
oss-to skrev (Akkurat nå):

Gjennomsnittshandel på 3000 stk er 666,66.

Så på kjøp salg siden att flere har kjøpt flere enn ett par for å sjekke størrelsen før de legger ut paret de ikke vil ha på Facebook

• Liker 5
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Det må jo være forklaringen.. synes bare det var en høy sum folk handler for i tillegg

Så beige flopp ble fort utsolgt, mulig man kjøpte noe annet i steden når de var inne. Har inntrykk av at de som handler handler flere ting pga dette med str… 

• Liker 2
Skrevet
LivEinar skrev (2 minutter siden):

Det virker sånn. Typisk, å få folk inn på nettsida er viktig, da handler de gjerne mer enn selve drop-produktet. Så presenteres salget helt bevisst som enormt - uten å si at det ikke bare er salg av ett produkt, men flere andre produkter også.
Lureri? Manipulering? Markedsstrategi?

Jeg syntes jo att 2 mill var mye når jeg så det i går. Å jeg tenkte att det var en høy sum for kun sandaler. Fordi det er jo det de fleste tenker

• Liker 3
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Så på kjøp salg siden att flere har kjøpt flere enn ett par for å sjekke størrelsen før de legger ut paret de ikke vil ha på Facebook

Dette er over min fatteevne. 😅Er nestn som folk vil bedras.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Så beige flopp ble fort utsolgt, mulig man kjøpte noe annet i steden når de var inne. Har inntrykk av at de som handler handler flere ting pga dette med str… 

Ja.. flere handler nok i flere farger og størrelser. Men da må jo kunder ha handlet for ca 1.4 millioner i tillegg. Om ikke mer

• Liker 1
Skrevet
oss-to skrev (Akkurat nå):

Dette er over min fatteevne. 😅Er nestn som folk vil bedras.

Ja det er litt sprøtt at man går bananas for ett par slippers man dytter bena inni for å tusle i hjemme. Men meg om det😅

• Liker 8
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Ja.. flere handler nok i flere farger og størrelser. Men da må jo kunder ha handlet for ca 1.4 millioner i tillegg. Om ikke mer

Ja det var litt rart -enig i det. 

• Liker 1
Skrevet
GulleGull skrev (Akkurat nå):

Ja det er litt sprøtt at man går bananas for ett par slippers man dytter bena inni for å tusle i hjemme. Men meg om det😅

Spørsmålet nå blir.. hvor mange sandaler ligger det for salg på Tise,finn,og kjøp salg siden på Facebook om ca 1 uke

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Heilt hypotetisk. Kan ein manipulere eit slikt salg? 

• Liker 2
Skrevet

Å de har fortsatt trøbbel med denne lagerbeholdningen.. skulle ikke alt blir så bra når de byttet lager?

Bilde fra kjøp salg siden på Facebook 

IMG_20250602_124054.jpg

• Liker 4
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (17 minutter siden):

Å de har fortsatt trøbbel med denne lagerbeholdningen.. skulle ikke alt blir så bra når de byttet lager?

Bilde fra kjøp salg siden på Facebook 

IMG_20250602_124054.jpg

Ikke rart de har høy omsetning når folk får bestilt og (betalt?) men varene de bestiller egentlig ikke eksisterer 😬

Endret av GulleGull
  • Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...