Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vokteren skrev (7 minutter siden):

De har ikke fått tak i str tabell til sandalene, og de skal lanseres i kveld? Men det er jo ikke noe problem, for i følge Sara kan man fint bruke sandaler som er ett nr eller tre for store 🤦🏻‍♂️ 

Hva? Skal de lansere disse i kveld men har ikke størrelsetabell?

• Liker 7
Skrevet
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Hva? Skal de lansere disse i kveld men har ikke størrelsetabell?

Ja. Hun skulle prøve å skaffe den, men de hadde ikke fått noe fra fabrikken. Hun ramset opp flere som hadde prøvd sandalene, hvilke skostr de har og hvilke str de foretrakk i Sara flops. Noen gikk opp en str, mens andre gikk ned. 

• Liker 2
Skrevet

Nå leste jeg på Jo..l for en måneds tid siden att de skulle legge ned careless på Storo. Noen hadde hørt dette. Men tenkte att det skriver jeg ikke her for da hadde jeg fått beskjed fra noen om å legge frem bevis.

Men det stemte.

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_2025-06-01-13-14-05-719_com.snapchat.android.jpg

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke fulgt denne dama på flere år rett og slett fordi jeg ikke liker henne, men hvor barnslig er hun? Kjøp Flops for å vise fingeren til hatere og nettroll?  Hvis du takler kritikk SÅ dårlig så er du i feil yrke. Det er så barnslig oppførsel av en voksen dame at jeg blir flau og det verste er at følgerne er så dumme at de kommer til å handle for å støtte henne!!

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
baremeg skrev (11 minutter siden):

Har ikke fulgt denne dama på flere år rett og slett fordi jeg ikke liker henne, men hvor barnslig er hun? Kjøp Flops for å vise fingeren til hatere og nettroll?  Hvis du takler kritikk SÅ dårlig så er du i feil yrke. Det er så barnslig oppførsel av en voksen dame at jeg blir flau og det verste er at følgerne er så dumme at de kommer til å handle for å støtte henne!!

Før eller senere må vel markedet hun opererer innenfor bli mettet også. Uansett hvor blodfan man måtte være av henne og det hun selger. 

• Liker 9
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Før eller senere må vel markedet hun opererer innenfor bli mettet også. Uansett hvor blodfan man måtte være av henne og det hun selger. 

Tviler faktisk litt på at de mest hardbarka følgerene slutter å handle fra SE. Tror mange kjøper bare for å støtte, uansett om de trenger det eller ikke. Det ser man på kjøpe / selge siden på FB. Der selger de jo 4-5-6 like kjoler fordi de har for mange. 

• Liker 5
Skrevet
baremeg skrev (17 minutter siden):

Oss mot verden, har lokka mangt eit einsamt menneskje ut i uføre.

• Liker 8
Skrevet
oss-to skrev (18 minutter siden):

Oss mot verden, har lokka mangt eit einsamt menneskje ut i uføre.

Ja, mulig jeg tar feil, men de mest ihuga følgerne mangler kanskje noe i livet? Og erstatter dette noe med Sara? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Outandabout skrev (5 minutter siden):

Ja, mulig jeg tar feil, men de mest ihuga følgerne mangler kanskje noe i livet? Og erstatter dette noe med Sara? 

Einsemd er jo eit stort problem i vår tid. Influensarar spelar jo på "vennerollen" . Kanskje bedre å forsvare ein litt skada relasjon en ingen i det heile. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har fulgt meningsutvekslingene ang dette med kjøp og gjensalg av Careless- kjoler her inne, mange interessante observasjoner. Jeg har tenkt at noe av det kan skyldes et slags confirmation bias som lett oppstår i et slikt forum, der man i all overveienhet er kritisk til produktet som blir diskutert. Har imidlertid selv følt det samme, at mange av Careless sine kunder er i overmåte kjøpevillige, lojale og ikke minst tålmodige med den tilsynelatende endeløse rekken av feil i produksjon- og salgskjeden. 

Jeg så nylig en dame på en kjøp og salg gruppe legge ut en haug klær hun skulle selge fra eget klesskap. Hun sorterte klærne i logiske innlegg etter merke og bruksområder, deriblant et eget innlegg med Careless- kjoler. Dette innlegget var det eneste innlegget hvor hun beskrev hvorfor hun solgte dem (passet ikke så godt som hun håpet) , og hvor trist det var at hun måtte kvitte seg med dem.

Konklusjonen min er ikke bare basert på dette ene salgsinnlegget, men alt sett under ett er det ingen som helst tvil om at Sara Emilie har lykkes i å skape en sterk emosjonell binding mellom kunde og produkt, med seg selv som emulgator.

Problemene oppstår når folk som IKKE har denne emosjonelle bindingen skal kjøpe produktene, for de har ikke den samme tålmodigheten med stoffer som mister farge, feilsydde sømmer og dårlig passform. Jeg tror at så lenge Careless fortsetter å insistere på denne produksjonsmetoden og kvaliteten, vil kundesegmentet begrense seg til Sara Emilie sine følgere, og vekstmulighetene dermed være små - i alle fall langt unna Cubus, eller hvem det nå var hun skulle bli større enn. 

Nedleggingen av butikken på Storo, til fordel for Bodø framstår merkelig sett utenfra. Bodø har knapt 50k innbyggere totalt, og selv om det er et fylkessentrum og en stor by i nordnorsk skala, så må jo antall potensielle impulskjøpere og fans være vesentlig større i Oslo- området? Jeg er sikker på at avgjørelsen er basert på hvor i landet netthandlerne befinner seg, så det er nok en rasjonell tanke bak dette, men fra utsiden ligner det mye på en nedskalering- eller, som ble diskutert her da Reme begynte med disse fysiske butikkene: at det aldri var meningen å tenke lange horisonter, men raske penger på en slags avart av pop- up - butikk. 

• Liker 11
  • Nyttig 13
Skrevet

For en som er litt ny her, hva er reme som har blitt nevnt noen ganger? 

Skrevet
FruJohansen skrev (7 minutter siden):

Jeg har fulgt meningsutvekslingene ang dette med kjøp og gjensalg av Careless- kjoler her inne, mange interessante observasjoner. Jeg har tenkt at noe av det kan skyldes et slags confirmation bias som lett oppstår i et slikt forum, der man i all overveienhet er kritisk til produktet som blir diskutert. Har imidlertid selv følt det samme, at mange av Careless sine kunder er i overmåte kjøpevillige, lojale og ikke minst tålmodige med den tilsynelatende endeløse rekken av feil i produksjon- og salgskjeden. 

Jeg så nylig en dame på en kjøp og salg gruppe legge ut en haug klær hun skulle selge fra eget klesskap. Hun sorterte klærne i logiske innlegg etter merke og bruksområder, deriblant et eget innlegg med Careless- kjoler. Dette innlegget var det eneste innlegget hvor hun beskrev hvorfor hun solgte dem (passet ikke så godt som hun håpet) , og hvor trist det var at hun måtte kvitte seg med dem.

Konklusjonen min er ikke bare basert på dette ene salgsinnlegget, men alt sett under ett er det ingen som helst tvil om at Sara Emilie har lykkes i å skape en sterk emosjonell binding mellom kunde og produkt, med seg selv som emulgator.

Problemene oppstår når folk som IKKE har denne emosjonelle bindingen skal kjøpe produktene, for de har ikke den samme tålmodigheten med stoffer som mister farge, feilsydde sømmer og dårlig passform. Jeg tror at så lenge Careless fortsetter å insistere på denne produksjonsmetoden og kvaliteten, vil kundesegmentet begrense seg til Sara Emilie sine følgere, og vekstmulighetene dermed være små - i alle fall langt unna Cubus, eller hvem det nå var hun skulle bli større enn. 

Nedleggingen av butikken på Storo, til fordel for Bodø framstår merkelig sett utenfra. Bodø har knapt 50k innbyggere totalt, og selv om det er et fylkessentrum og en stor by i nordnorsk skala, så må jo antall potensielle impulskjøpere og fans være vesentlig større i Oslo- området? Jeg er sikker på at avgjørelsen er basert på hvor i landet netthandlerne befinner seg, så det er nok en rasjonell tanke bak dette, men fra utsiden ligner det mye på en nedskalering- eller, som ble diskutert her da Reme begynte med disse fysiske butikkene: at det aldri var meningen å tenke lange horisonter, men raske penger på en slags avart av pop- up - butikk. 

Et veldig viktig innlegg! De driver jo med direktesalg, som kan sammenlignes med gammeldagse home-parties, der kvinner vervet hverandre til å selge diverse produkter, og fant sammen i et felleskap.  De serverte mat og drakk vin og dro på reiser til og med. Endel av produktene var ren svindel, men det var ikke produktet som var viktig, det var samholdet. På nett er det et parasosialt samhold. Som jeg mener er skadelig. Fordi det er så grenseløst.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
FruJohansen skrev (19 minutter siden):

👏👏👏

Men jeg klarer ikke helt og forstå att de skal få denne butikken i Bodø til og gå rundt.. 

• Liker 10
Skrevet
Eris skrev (10 minutter siden):

For en som er litt ny her, hva er reme som har blitt nevnt noen ganger? 

Reme er styrets leder i careless og investor. Han er investor i careless,by lien, Vendela wear,Ivory(Isabel Raad) +++

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Doris Becker skrev (1 time siden):

Et veldig viktig innlegg! De driver jo med direktesalg, som kan sammenlignes med gammeldagse home-parties, der kvinner vervet hverandre til å selge diverse produkter, og fant sammen i et felleskap.  De serverte mat og drakk vin og dro på reiser til og med. Endel av produktene var ren svindel, men det var ikke produktet som var viktig, det var samholdet. På nett er det et parasosialt samhold. Som jeg mener er skadelig. Fordi det er så grenseløst.

Vil legge til at jeg synes influenserne fungerer som ledere, de leder følgerne. Og de er ikke alltid gode ledere. De trekker feks inn kritikk , som de legger ut på sine kanaler, og får følgerne med på mobbing og hets av den som har sendt inn kritikken. De henger ut folk. Og roser de som henger ut. Blir litt som en sekt.Og de rammes ikke av noe regelverk heller. Dette er mennesker som har hundretusener av følgere. Og de har mye makt. Det kan derfor lett eskalere.

Endret av Doris Becker
bedring av språk
  • Liker 5
Annonse
Skrevet
Doris Becker skrev (10 minutter siden):

Vil legge til at jeg synes influenserne fungerer som ledere, de leder følgerne. Og de er ikke alltid gode ledere. De trekker feks inn kritikk , som de legger ut på sine kanaler, og får følgerne med på mobbing og hets av de n som har sendt inn denne. Og så roser de andre. Pisk og gulrot. Blir litt som en sekt.Og de rammes ikke av noe regelverk heller. 

Og ang sekt - det går vel rett inn i Reme ideologien!

• Liker 10
Skrevet (endret)
oss-to skrev (20 minutter siden):

Og ang sekt - det går vel rett inn i Reme ideologien!

Jeg vet ikke så mye om han. Men har sett en stygg sak hos influenser Isabel Raad, som er i hans stall. Der ble en følger hengt ut, latterliggjort  og hetset på det groveste. Og det er mye emosjonell påvirkning, blandet med kommersielt innhold. Så da regner jeg med at det er noe han støtter. Det å danne en "squad" er et  strategisk grep som skaper mye salg via massesuggesjon. Det forsterkes selvsagt av at de retter seg mot sårbare målgrupper. Det gjør de ved å dele intime øyeblikk, fortelle om diagnoser, ting de vet vil få oppmerksomhet fra en viss type kvinner. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Sara Emilie er ikke fremmed for å henge ut folk som hun anser som kritikere heller, men har ikke inntrykket av følgerne er så opptatt av de. Når det gjelder denne «Sara floppen» så er historien rundt produksjonen av denne et godt eksempel på hvordan Sara ikke forteller den fulle sannheten, for å fremstille det slik at følgerne er med i designer prosessen. Hun tar følgerne med på reisen og følgerne får vite at de kan velge hva de liker best når det gjelder design. Hun forteller også at hun er så stolt over eget CareLess  «design». Vel vitende om at dette ikke stemmer, da dette eget designet er plukket fra en katalog på en messe i Kina. Så får hun det til å fremstå som at det er en 2 år lang prosess, når det ikke er det i det hele tatt. 

Også er det den fremstillingen av at hun er så snill som har salg på opptil 77% prosent fordi de har bursdag. Det er ikke snillhet i det hele tatt, CareLess trenger å få solgt ut varelageret sitt, de trenger pengene rett og slett. Det er påfallende at denne bursdagsfeiringen med påfølgende salg, er av kun varer de har sittet på lenge. Varer de rett og slett ikke for solgt ut hverken på ordinært salg eller når det dropp. Normalt sett ville det vært salg på hele butikken ved en slik event, men CareLess har et likviditets problem ( ut ifra dropp i mai så sitter de fortsatt på et stort varelager). Denne nuppe kjolen er altså ett av de fantastiske tilbudene CareLess tilbyr under bursdagsfeiringen, og den er nå utsolgt 😶

IMG_4540.jpeg

IMG_4538.jpeg

Endret av Anonym_2024
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Anonym_2024 skrev (20 minutter siden):

Sara Emilie er ikke fremmed for å henge ut folk som hun anser som kritikere heller, men har ikke inntrykket av følgerne er så opptatt av de. Når det gjelder denne «Sara floppen» så er historien rundt produksjonen av denne et godt eksempel på hvordan Sara ikke forteller den fulle sannheten, for å fremstille det slik at følgerne er med i designer prosessen. Hun tar følgerne med på reisen og følgerne får vite at de kan velge hva de liker best når det gjelder design. Hun forteller også at hun er så stolt over eget CareLess  «design». Vel vitende om at dette ikke stemmer, da dette eget designet er plukket fra en katalog på en messe i Kina. Så får hun det til å fremstå som at det er en 2 år lang prosess, når det ikke er det i det hele tatt. 

Også er det den fremstillingen av at hun er så snill som har salg på opptil 77% prosent fordi de har bursdag. Det er ikke snillhet i det hele tatt, CareLess trenger å få solgt ut varelageret sitt, de trenger pengene rett og slett. Det er påfallende at denne bursdagsfeiringen med påfølgende salg, er av kun varer de har sittet på lenge. Varer de rett og slett ikke for solgt ut hverken på ordinært salg eller når det dropp. Normalt sett ville det vært salg på hele butikken ved en slik event, men CareLess har et likviditets problem ( ut ifra dropp i mai så sitter de fortsatt på et stort varelager). Denne nuppe kjolen er altså ett av de fantastiske tilbudene CareLess tilbyr under bursdagsfeiringen, og den er nå utsolgt 😶

IMG_4540.jpeg

IMG_4538.jpeg

Dessverre så trenger aldri SET svare for sine halvsannheter og løgner. Bare avfeie noen få nøye utvalgte spm lagt ut på snappen med latter og ennå flere løgner. For ett liv?

Men man distanserer seg vel såpass fra «virkeligheten» når man bare kan «delete» korreksjon, ubehageligheter fra andre og styre sitt eget «ekkokammer» at man blir helt nummen fra å kunne se seg selv i fugleperspektiv. 

• Liker 9
Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Nå leste jeg på Jo..l for en måneds tid siden att de skulle legge ned careless på Storo. Noen hadde hørt dette. Men tenkte att det skriver jeg ikke her for da hadde jeg fått beskjed fra noen om å legge frem bevis.

Men det stemte.

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_2025-06-01-13-14-05-719_com.snapchat.android.jpg

Noen som har fått med seg hvorfor Bodø og hvorfor starte opp en ny butikk? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Slik jeg skjønner så er det ikke spesielt mye kunder i disse pop-up butikkene, så hva slags «misjon» har de butikkene egentlig? Koster mye å ha ansatte og å leie. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...