elskersommer Skrevet 31. mai 2025 #45641 Skrevet 31. mai 2025 Melkekartong skrev (34 minutter siden): De har barselhotell, men da jeg fødte der på denne tiden i fjor ble alle enerommene omgjort til dobbeltrom, fordi kapasiteten var sprengt. Det er sikkert ikke noe bedre i år. Ok.. ja det kan jo være de gjør det nå. Men vil tro Sara drar raskt hjem igjen. Om alt går som normalt
Klink Skrevet 31. mai 2025 #45642 Skrevet 31. mai 2025 elskersommer skrev (1 time siden): Ja alle vil så klart det.. men de burde bli tildelt de som trenger det. Ikke SE fordi hun vil.. Det klarer sykehuset å prioritere helt på egenhånd. Og så er det lov å både grue seg og ha sterke ønsker om å slippe å være på rom med flere. 4 1
Harnoejegvilsi Skrevet 31. mai 2025 #45643 Skrevet 31. mai 2025 Og i følge Sara, så ler hun rått av nettrollene som kommenterer på innleggene hennes. Selv når hun sitter å bæsjer🙈 Henger ut følgere til stor glede for de lojale følgerne, som ELSKER innholdet hennes. Sara henviser til de grusomme kvinnene på Kvinneguiden, som med alt sitt hat, kan være en forelder i klassen, kollega, eller hva enn. I min verden blir jeg mer og mer imponert med negativt fortegn, over om det er en venn, kollega eller mødre i klassen, til poden, som virkelig følger typer som Sara, og elsker innholdet? - ei som sitter å sminker seg - lager kleine rants - sminker seg litt til - promoterer fast fashion - skryter og hoverer over rikdom - utleverer barn - null filter omkring sex og samliv (jeg trenger ikke vite noe om dosene til V. - +++ - evig gnål om tidenes lengste fødsel Har vi kvinner og noen menn så innholdsløst liv, at vi trykker «følg» på hva enn som dukker opp i feeden vår? Er det DET vi skal fortelle barna våre, at vi hadde ikke tid til familie, venner og eget liv, fordi vi måtte «følge» den og den influenceren. Jo mer jeg tenker på det, jo mer skamfull blir jeg. Rett og slett fordi jeg bruker tid av mitt eget, i realiteten, korte liv, på å holde meg oppdatert på en skrytete, flere skrytete profiler, som profitterer på min og andres dumskap. Sara kan gjerne henvise til Kvinneguiden, som om det er der haterne er, men evner den dama å ta et snev av kritikk, rettet mot meningsløst innhold? NEI! svaret er å henge ut, latterliggjøre og gjøre de lojale følgerne, enda mer lojale… 7 17
Outandabout Skrevet 31. mai 2025 #45644 Skrevet 31. mai 2025 Harnoejegvilsi skrev (2 minutter siden): Og i følge Sara, så ler hun rått av nettrollene som kommenterer på innleggene hennes. Selv når hun sitter å bæsjer🙈 Henger ut følgere til stor glede for de lojale følgerne, som ELSKER innholdet hennes. Sara henviser til de grusomme kvinnene på Kvinneguiden, som med alt sitt hat, kan være en forelder i klassen, kollega, eller hva enn. I min verden blir jeg mer og mer imponert med negativt fortegn, over om det er en venn, kollega eller mødre i klassen, til poden, som virkelig følger typer som Sara, og elsker innholdet? - ei som sitter å sminker seg - lager kleine rants - sminker seg litt til - promoterer fast fashion - skryter og hoverer over rikdom - utleverer barn - null filter omkring sex og samliv (jeg trenger ikke vite noe om dosene til V. - +++ - evig gnål om tidenes lengste fødsel Har vi kvinner og noen menn så innholdsløst liv, at vi trykker «følg» på hva enn som dukker opp i feeden vår? Er det DET vi skal fortelle barna våre, at vi hadde ikke tid til familie, venner og eget liv, fordi vi måtte «følge» den og den influenceren. Jo mer jeg tenker på det, jo mer skamfull blir jeg. Rett og slett fordi jeg bruker tid av mitt eget, i realiteten, korte liv, på å holde meg oppdatert på en skrytete, flere skrytete profiler, som profitterer på min og andres dumskap. Sara kan gjerne henvise til Kvinneguiden, som om det er der haterne er, men evner den dama å ta et snev av kritikk, rettet mot meningsløst innhold? NEI! svaret er å henge ut, latterliggjøre og gjøre de lojale følgerne, enda mer lojale… Men husk at det er en grunn til at hun vil sette brukerne her i et dårlig lys. Hun vet at det er noe i det som blir skrevet her, og hun opplever det nok som en trussel mot relasjonen hun har med sine følgere. Så Sara? Du må bare fortsett å si at vi på KG er farlige, og ondsinnet, og le høyt av oss, men jeg for min del kommer til å fortsette å stille spørsmål ved deg som Saraa Emilie, ikke personen, men det du leverer. Det er mye som ikke henger på greip. Jeg såg i dag at hun brukte frykt for vannkopper også som innhold. Alt skal snappes. Se for dere scenarioet: 1- barn får vannkopper 2- Sara hopper inn på snap for å dele 3- cash inn Hurra! 4 7
Gjest LivEinar Skrevet 31. mai 2025 #45645 Skrevet 31. mai 2025 Harnoejegvilsi skrev (21 minutter siden): Og i følge Sara, så ler hun rått av nettrollene som kommenterer på innleggene hennes. Selv når hun sitter å bæsjer🙈 Henger ut følgere til stor glede for de lojale følgerne, som ELSKER innholdet hennes. Sara henviser til de grusomme kvinnene på Kvinneguiden, som med alt sitt hat, kan være en forelder i klassen, kollega, eller hva enn. I min verden blir jeg mer og mer imponert med negativt fortegn, over om det er en venn, kollega eller mødre i klassen, til poden, som virkelig følger typer som Sara, og elsker innholdet? - ei som sitter å sminker seg - lager kleine rants - sminker seg litt til - promoterer fast fashion - skryter og hoverer over rikdom - utleverer barn - null filter omkring sex og samliv (jeg trenger ikke vite noe om dosene til V. - +++ - evig gnål om tidenes lengste fødsel Har vi kvinner og noen menn så innholdsløst liv, at vi trykker «følg» på hva enn som dukker opp i feeden vår? Er det DET vi skal fortelle barna våre, at vi hadde ikke tid til familie, venner og eget liv, fordi vi måtte «følge» den og den influenceren. Jo mer jeg tenker på det, jo mer skamfull blir jeg. Rett og slett fordi jeg bruker tid av mitt eget, i realiteten, korte liv, på å holde meg oppdatert på en skrytete, flere skrytete profiler, som profitterer på min og andres dumskap. Sara kan gjerne henvise til Kvinneguiden, som om det er der haterne er, men evner den dama å ta et snev av kritikk, rettet mot meningsløst innhold? NEI! svaret er å henge ut, latterliggjøre og gjøre de lojale følgerne, enda mer lojale… Veldig bra innlegg, @Harnoejegvilsi! Jeg følger og kommenterer hovedsakelig fordi SET er en av de som eksponerer barna sine mest og uten filter. Det er det verste du kan gjøre mot ungene dine, det må man slåss mot. 💪🏻💪🏻 Du skal som mor verne sønner og døtre, ikke utlevere dem og tjene penger på det. Det er det største sviket som fins…
GulleGull Skrevet 31. mai 2025 #45646 Skrevet 31. mai 2025 (endret) Outandabout skrev (36 minutter siden): Men husk at det er en grunn til at hun vil sette brukerne her i et dårlig lys. Hun vet at det er noe i det som blir skrevet her, og hun opplever det nok som en trussel mot relasjonen hun har med sine følgere. Så Sara? Du må bare fortsett å si at vi på KG er farlige, og ondsinnet, og le høyt av oss, men jeg for min del kommer til å fortsette å stille spørsmål ved deg som Saraa Emilie, ikke personen, men det du leverer. Det er mye som ikke henger på greip. Jeg såg i dag at hun brukte frykt for vannkopper også som innhold. Alt skal snappes. Se for dere scenarioet: 1- barn får vannkopper 2- Sara hopper inn på snap for å dele 3- cash inn Hurra! Hun har vel ikke fått ett normalt forhold til feedback og korrigering på det hun gjør, hun kan bli «unnskyldt» fordi hun ble syk tidlig i tenårene/barn, ikke fullført vitnemål fra vgs og levd av sosiale medier siden vgs, ikke hatt en «normal» arbeidshverdag og levd livet sitt igjennom en skjerm. Ett liv og leven hvor hun kan velge å sensurere bort og slette det som er feedback man ikke ønsker forholde seg til. Hun trenger ikke se noen i øynene og det er ennå lite konsekvenser for hvordan man opptrer i yrke sitt som influenser. Jeg tror rett og slett komboen av mange slike livsfaktorer har formet SET sin rolle som virker veldig umoden og lite reflektert utover sitt eget behov, på SoMe i hvertfall. Endret 31. mai 2025 av GulleGull 3 7
Gjest LivEinar Skrevet 31. mai 2025 #45647 Skrevet 31. mai 2025 GulleGull skrev (5 minutter siden): Hun har vel ikke fått ett normalt forhold til feedback og korrigering på det hun gjør, hun kan bli «unnskyldt» fordi hun ble syk tidlig i tenårene/barn, ikke fullført vitnemål fra vgs og levd av sosiale medier siden vgs, ikke hatt en «normal» arbeidshverdag og levd livet sitt igjennom en skjerm. Ett liv og leven hvor hun kan velge å sensurere bort og slette det som er feedback man ikke ønsker forholde seg til. Hun trenger ikke se noen i øynene og det er ennå lite konsekvenser for hvordan man opptrer i yrke sitt som influenser. Jeg tror rett og slett komboen av mange slike livsfaktorer har formet SET sin rolle som virker veldig umoden og lite reflektert utover sitt eget behov, på SoMe i hvertfall. Helt riktig, @GulleGull. Her er det nok en viss dysfunksjonalitet å spore… Folk flest reagerer kraftig - særlig på barneeksponering, men også på manglende merking av egenreklame, at hun vrir og bløffer mht fakta, alkohol i bilder og totalt manglende evne til å takle absolutt all form for kritikk. Jeg har grei oversikt over de par-tre siste årene, og det har aldri vært så mye og vedvarende kritikk/negativitet i ulike medier som den siste perioden. Ja, hun øker følgertallet akkurat nå, også fordi folk blir nysgjerrige mht fødsel og stor (negativ) aktivitet rundt henne på nettet. En annen ting er at det heller ikke har vært så dårlige drop i Careless som nå i vår - og økende kritikk mht kvalitet på klær. Samtidig får SET nå konkurranse av to andre nybakte mødre som snapper mye, og som har et helt annet image enn henne. Så - på sikt får man se hvordan det går. Jeg ville nok ikke ha åpnet enda en butikk (i Bodø) i disse tider…
Harnoejegvilsi Skrevet 31. mai 2025 #45648 Skrevet 31. mai 2025 LivEinar skrev (31 minutter siden): Helt riktig, @GulleGull. Her er det nok en viss dysfunksjonalitet å spore… Folk flest reagerer kraftig - særlig på barneeksponering, men også på manglende merking av egenreklame, at hun vrir og bløffer mht fakta, alkohol i bilder og totalt manglende evne til å takle absolutt all form for kritikk. Jeg har grei oversikt over de par-tre siste årene, og det har aldri vært så mye og vedvarende kritikk/negativitet i ulike medier som den siste perioden. Ja, hun øker følgertallet akkurat nå, også fordi folk blir nysgjerrige mht fødsel og stor (negativ) aktivitet rundt henne på nettet. En annen ting er at det heller ikke har vært så dårlige drop i Careless som nå i vår - og økende kritikk mht kvalitet på klær. Samtidig får SET nå konkurranse av to andre nybakte mødre som snapper mye, og som har et helt annet image enn henne. Så - på sikt får man se hvordan det går. Jeg ville nok ikke ha åpnet enda en butikk (i Bodø) i disse tider… Om man ser bort i fra Saras Emilie som bedrift. Er det normalt at vi som voksne, reflekterte og oppegående individer, knytter oss så emosjonelt til et vilt fremmed menneske? Mulig jeg har bitterbrillene på når jeg ser influencere, men er det DET/DISSE menneskene vi ønsker som forbilder og stemmen vår? Det er ikke tvil om at sosiale medier, slik det fremstår gjennom blandt annet Snap/TikTok er fordummende. I takt med at vi kvinner roper likestilling, så er jeg redd vi på lang sikt, vil henge etter gutta/mennene intellektuelt om det utelukkende er «livsstil» og andre kvinners åpenhet om hemmorider og strekkmerker, vi har påspandert hjernen vår. Vi må begynne å våkne opp. For det som har skjedd med influencere på snap, der vi daglig gir de timesvis av livet vårt, er at de har gjort oss, avhengige av dem. Når jeg snakker med menn om dette, så rister de på hodet. Ja, så har nok de også sine lyter, det er ikke det. Men ja…..Jeg frustreres bare over at man ikke reflekterer over hva det er vi driver med… 2 3
Harnoejegvilsi Skrevet 31. mai 2025 #45649 Skrevet 31. mai 2025 LivEinar skrev (41 minutter siden): Helt riktig, @GulleGull. Her er det nok en viss dysfunksjonalitet å spore… Folk flest reagerer kraftig - særlig på barneeksponering, men også på manglende merking av egenreklame, at hun vrir og bløffer mht fakta, alkohol i bilder og totalt manglende evne til å takle absolutt all form for kritikk. Jeg har grei oversikt over de par-tre siste årene, og det har aldri vært så mye og vedvarende kritikk/negativitet i ulike medier som den siste perioden. Ja, hun øker følgertallet akkurat nå, også fordi folk blir nysgjerrige mht fødsel og stor (negativ) aktivitet rundt henne på nettet. En annen ting er at det heller ikke har vært så dårlige drop i Careless som nå i vår - og økende kritikk mht kvalitet på klær. Samtidig får SET nå konkurranse av to andre nybakte mødre som snapper mye, og som har et helt annet image enn henne. Så - på sikt får man se hvordan det går. Jeg ville nok ikke ha åpnet enda en butikk (i Bodø) i disse tider… Disse to det her refereres til- den ene har solgt barnet sitt fra det kom til verden. Delt bilder, sårbarheter, uten at det har en nevneverdig verdi. Den andre har delt noe som også er sårbart, men om en diagnose som er sjelden, og som faktisk, isolert sett, har lært oss noe. Samtidig reagerer jeg på at det deles ALT, mens man omtrent har hangover, etter narkose. Jeg håper hun lukker barna sine litt mer inne etter hvert. Kan ikke folk bare ta tilbake det private og intime, og holde det, der det hører hjemme? 1
Gjest LivEinar Skrevet 31. mai 2025 #45650 Skrevet 31. mai 2025 Harnoejegvilsi skrev (1 time siden): Disse to det her refereres til- den ene har solgt barnet sitt fra det kom til verden. Delt bilder, sårbarheter, uten at det har en nevneverdig verdi. Den andre har delt noe som også er sårbart, men om en diagnose som er sjelden, og som faktisk, isolert sett, har lært oss noe. Samtidig reagerer jeg på at det deles ALT, mens man omtrent har hangover, etter narkose. Jeg håper hun lukker barna sine litt mer inne etter hvert. Kan ikke folk bare ta tilbake det private og intime, og holde det, der det hører hjemme? Hvis du spør SET om dette, vil hun svare - jamen det å være influenser er jo å dele livet mitt 24/7… 😇 Det er jo det som er jobben min.
Pasha Skrevet 1. juni 2025 #45651 Skrevet 1. juni 2025 elskersommer skrev (11 timer siden): Men jeg trodde A HUS hadde type pasienthotell? Om fødsel og alt har gått bra så får de rom der. Eller tar jeg feil? Ahus har det. og her havner jo de fleste. De få enerommene på barsel (ellers er det 2mannsrom) får de som virkelig trenger det. ei som sover dårlig kvalifiserer selvfølgelig ikke til enerom 4
Outandabout Skrevet 1. juni 2025 #45652 Skrevet 1. juni 2025 Det lyser i alle fall sinne lang vei fra Sara mot kritikerne. Hun klarer ikke la det ligge heller. Og jeg syns det er veldig morsomt at hun (i alle fall tidligere) snakket om hvor få meldinger hun faktisk fikk som var kritiske/negative. Hvorfor velger hun da å bruke så mye tid, og snakke så ofte om nett-troll? Og Sara, er kritikere og nett-troll det samme for deg? 6 6
Gjest LivEinar Skrevet 1. juni 2025 #45653 Skrevet 1. juni 2025 (endret) Outandabout skrev (1 time siden): Det lyser i alle fall sinne lang vei fra Sara mot kritikerne. Hun klarer ikke la det ligge heller. Og jeg syns det er veldig morsomt at hun (i alle fall tidligere) snakket om hvor få meldinger hun faktisk fikk som var kritiske/negative. Hvorfor velger hun da å bruke så mye tid, og snakke så ofte om nett-troll? Og Sara, er kritikere og nett-troll det samme for deg? Du har helt rett, @Outandabout, SET virker merkelig opptatt av kritikere, selv om hun hevder det kun er 7-8 blant 1000 meldinger som er negative. Samtidig er hun nok fullstendig klar over at det aldri før har vært så mye kritikk på SoMe både i forhold til CL-produkter og hennes egen snap-aktivitet. I dag fronter hun sine flops, og legger seg ca 70 kr under vanlig pris. Legger også ved en av mange artikler der Happy Flops vurderes, alt SET reklamerer for, kommer inn her. Sitater fra artikkelen (mine uthevinger): «Bruker man slippersen kan det utløse, opprettholde, og forverre fot, legg, kne og ryggsmerter. Alt er stort sett feil, den er for myk, sitter ustabilt på foten, og man må bruke tærne for å holde sandalen på plass, forklarer han.» Aanesen skjønner at den myke skoen kan føles behagelig å bruke i hverdagen, men advarer mot for myk såle. – Å gå på en slik såle som er så myk er nesten det samme som å gå på en madrass, det føles kanskje behagelig, men det kan potensielt frambringe plantar fascitt, forteller hun. Plantar fascitt er ifølge NHI en betennelse i fotsålens seneplate der den fester seg til hælbenet. Haugaa vektlegger at denne skoen vil også kunne gi store problemer hos de med diabetes. Dette sier han fordi diabetikere har ifølge Diabetesforbundet økt risiko for skader på føttene, som for eksempel nevropati og åreforkalkning. Riktig fottøy er derfor ekstra viktig for dem som har diabetes type 1 og 2.» https://www.startsiden.no/aktiv/happyflops-ekspertene-advarer-mot-den-populaere-skoen Endret 1. juni 2025 av LivEinar
GulleGull Skrevet 1. juni 2025 #45654 Skrevet 1. juni 2025 (endret) LivEinar skrev (45 minutter siden): Du har helt rett, @Outandabout, SET virker merkelig opptatt av kritikere, selv om hun hevder det kun er 7-8 blant 1000 meldinger som er negative. Samtidig er hun nok fullstendig klar over at det aldri før har vært så mye kritikk på SoMe både i forhold til CL-produkter og hennes egen snap-aktivitet. I dag fronter hun sine flops, og legger seg ca 70 kr under vanlig pris. Legger også ved en av mange artikler der Happy Flops vurderes, alt SET reklamerer for, kommer inn her. Sitater fra artikkelen (mine uthevinger): «Bruker man slippersen kan det utløse, opprettholde, og forverre fot, legg, kne og ryggsmerter. Alt er stort sett feil, den er for myk, sitter ustabilt på foten, og man må bruke tærne for å holde sandalen på plass, forklarer han.» Aanesen skjønner at den myke skoen kan føles behagelig å bruke i hverdagen, men advarer mot for myk såle. – Å gå på en slik såle som er så myk er nesten det samme som å gå på en madrass, det føles kanskje behagelig, men det kan potensielt frambringe plantar fascitt, forteller hun. Plantar fascitt er ifølge NHI en betennelse i fotsålens seneplate der den fester seg til hælbenet. Haugaa vektlegger at denne skoen vil også kunne gi store problemer hos de med diabetes. Dette sier han fordi diabetikere har ifølge Diabetesforbundet økt risiko for skader på føttene, som for eksempel nevropati og åreforkalkning. Riktig fottøy er derfor ekstra viktig for dem som har diabetes type 1 og 2.» https://www.startsiden.no/aktiv/happyflops-ekspertene-advarer-mot-den-populaere-skoen Jeg har sluttet å følge alle influensere når dette med «gul stjerne» på snap kom. Så forbehold om jeg ikke får med meg alt, men er det andre influensere som bruker det å motbevise kritiske «netttroll» som motivasjoner reklame for å selge ut fast-fashion produktene sine? For øvrig når jeg kikker på sandalen så ser det ut til at den kommer til å sitte dårlig for de med litt høy vrist, men med den prisen de har lagt seg på så blir de sikkert utsolgt, for folk blir mindre kritiske. Vet ikke hva avansen ligger på disse. Men siden de har brukt 2 år på å utvikle den så kan det ikke være stort å tjene på de😅 Endret 1. juni 2025 av GulleGull 1
GulleGull Skrevet 1. juni 2025 #45655 Skrevet 1. juni 2025 Er det vanlig å ha disse hullene under gummisko? Ser for meg at de blir fylt opp med småstein, søle og «dritt»? 2
NoaideBiehtar Skrevet 1. juni 2025 #45656 Skrevet 1. juni 2025 GulleGull skrev (8 minutter siden): Er det vanlig å ha disse hullene under gummisko? Ser for meg at de blir fylt opp med småstein, søle og «dritt»? På den type sandaler/flops er det vanlig ja. Hullene er vel der fordi det er nødvendig av en eller annen grunn. Og ja, det setter seg steiner fast.
oss-to Skrevet 1. juni 2025 #45657 Skrevet 1. juni 2025 GulleGull skrev (9 minutter siden): Er det vanlig å ha disse hullene under gummisko? Ser for meg at de blir fylt opp med småstein, søle og «dritt»? Svaret er Ja og ja 😅
GulleGull Skrevet 1. juni 2025 #45658 Skrevet 1. juni 2025 (endret) oss-to skrev (2 minutter siden): Svaret er Ja og ja 😅 Oki -har aldri eid crocks eller flops😅 Syntes bare det var rart å ha så mye hull i sålen og reklamere for at den er super på stranden osv…😬 Endret 1. juni 2025 av GulleGull
Vokteren Skrevet 1. juni 2025 #45659 Skrevet 1. juni 2025 GulleGull skrev (5 minutter siden): Oki -har aldri eid crocks eller flops😅 Syntes bare det var rart å ha så mye hull i sålen og reklamere for at den er super på stranden osv…😬 Jeg har crocks. De originale. Ikke hull under de. 2 1
Vokteren Skrevet 1. juni 2025 #45660 Skrevet 1. juni 2025 De har ikke fått tak i str tabell til sandalene, og de skal lanseres i kveld? Men det er jo ikke noe problem, for i følge Sara kan man fint bruke sandaler som er ett nr eller tre for store 🤦🏻♂️ 8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå