Bibbi_ Skrevet 30. mai #45561 Skrevet 30. mai Floriamint skrev (5 minutter siden): Herligheten er det mulig. Det er så dumt! 3
elskersommer Skrevet 30. mai #45562 Skrevet 30. mai Snublefot62 skrev (37 minutter siden): Er dette reelle bekymringer eller bare noe hun dikter opp? Jeg kaller det primadonna nykker om dette er noe som er en frykt.. Om en fødeavdeling har så mye og gjøre så får en faktisk være glad for att en får plass. Å hun som skal ha nr 4 er vel ute av sykehuset etter 1 dag.. med mindre det er noe komplikasjoner 7
Vokteren Skrevet 30. mai #45563 Skrevet 30. mai Snublefot62 skrev (1 time siden): Mindre intelligent vil jeg påstå. Noe med å ikke drite der du spiser, eller hvordan ordtaket var… »Hei! Så kjekt at dere ringte. Jeg vil gjerne stikke til et intervju men som dere sikkert vet er jeg høygravid og har termin om noen uker. Jeg har mye smerter og formen varierer veldig så hadde vært supert om vi kunne tatt dette litt senere. Tusen takk!». Nettopp 🎯 Men du vet, pengene rår. 3
Bella50 Skrevet 31. mai #45564 Skrevet 31. mai Kapasiteten på fødeavdelingen Aahus er sprengt. Jordmødre slutter for de orker ikke mer. Barnepleiere slutter for de orker ikke mer. Romerikes blad har hatt flere artikler skrevet om dette med forskjellige vinklinger. De har intervjuet jordmor som slutter, barnepleier som ikke orker mer, en som gikk gråtende hjem fra jobb og nå en høygravid kvinne som kvier seg til å føde på en underbemannet avdeling. Det gir flere klikk for avisen dersom det er en kjent person som er gravid. Derfor faller valget på Sara og ikke Kari Normann. Og det er bra for Sara å være i avisen, derfor aksepterer hun. Hater dere Sara så mye at dere ikke klarer å skille sak og person? Eller mener dere at rovdriften på ansatte på Aahus ikke bør nevnes i media. Dette har pågått i flere år. Mener dere virkelig at dette ikke er en sak for media? Klarer dere ikke ha to tanker i hodet samtidig? 9
Snublefot62 Skrevet 31. mai #45565 Skrevet 31. mai Bella50 skrev (34 minutter siden): Kapasiteten på fødeavdelingen Aahus er sprengt. Jordmødre slutter for de orker ikke mer. Barnepleiere slutter for de orker ikke mer. Romerikes blad har hatt flere artikler skrevet om dette med forskjellige vinklinger. De har intervjuet jordmor som slutter, barnepleier som ikke orker mer, en som gikk gråtende hjem fra jobb og nå en høygravid kvinne som kvier seg til å føde på en underbemannet avdeling. Det gir flere klikk for avisen dersom det er en kjent person som er gravid. Derfor faller valget på Sara og ikke Kari Normann. Og det er bra for Sara å være i avisen, derfor aksepterer hun. Hater dere Sara så mye at dere ikke klarer å skille sak og person? Eller mener dere at rovdriften på ansatte på Aahus ikke bør nevnes i media. Dette har pågått i flere år. Mener dere virkelig at dette ikke er en sak for media? Klarer dere ikke ha to tanker i hodet samtidig? Hvorfor må vi absolutt hate Sara Emilie? 9
Floriamint Skrevet 31. mai #45566 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (19 minutter siden): Hvorfor må vi absolutt hate Sara Emilie? Hate det er vel ikke mange som gjør?. Folk reagerer på hva hun driver med. 5
Bella50 Skrevet 31. mai #45567 Skrevet 31. mai Floriamint skrev (14 minutter siden): Hate det er vel ikke mange som gjør?. Folk reagerer på hva hun driver med. Hvorfor er da så artikkelen i avisen så ille? 🤔 3
Floriamint Skrevet 31. mai #45568 Skrevet 31. mai Bella50 skrev (1 minutt siden): Hvorfor er da så artikkelen i avisen så ille? 🤔 Har ikke lest hele. Men synes det for meg bli kritikk til et sted du skal snart inn å føde. Er ikke verre for henne enn andre å dele rom. 7
Snublefot62 Skrevet 31. mai #45569 Skrevet 31. mai Bella50 skrev (2 minutter siden): Hvorfor er da så artikkelen i avisen så ille? 🤔 Er vel strengt tatt ikke artikkelen i seg selv som er problemet. 1 6
Bella50 Skrevet 31. mai #45570 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (36 minutter siden): Hvorfor må vi absolutt hate Sara Emilie? Jeg tror det, siden absolutt alt hun gjør er galt. Forklar meg da hvorfor du mener hun burde takket nei til artikkelen i avisen? Det er bra at det blir satt fokus på bemanningen på føden på Aahus. Jeg kjenner en som jobber der. De håper virkelig på en endring. 2 4
Bella50 Skrevet 31. mai #45571 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Er vel strengt tatt ikke artikkelen i seg selv som er problemet. Du mente hun burde takket nei til den. 🤷♀️ Hvorfor det? Klarer du ikke skille sak og person? 2
Snublefot62 Skrevet 31. mai #45572 Skrevet 31. mai Bella50 skrev (1 minutt siden): Jeg tror det, siden absolutt alt hun gjør er galt. Forklar meg da hvorfor du mener hun burde takket nei til artikkelen i avisen? Det er bra at det blir satt fokus på bemanningen på føden på Aahus. Jeg kjenner en som jobber der. De håper virkelig på en endring. Fordi hun prøver å innbille alle om at hun har vært i aktiv fødsel de siste ukene - og ringer/dukker opp på legevakta/føden hele tiden - men kan samtidig fint sitte lenge i stolen hos frisøren eller la seg intervjue av ei avis. Og så er det et snev av ironi i at hun skal gi sympati og støtte til en overarbeidet og underbemannet fødeavdeling når hun et knapt døgn tidligere kastet bort tiden deres… 19 2
Bella50 Skrevet 31. mai #45573 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Fordi hun prøver å innbille alle om at hun har vært i aktiv fødsel de siste ukene - og ringer/dukker opp på legevakta/føden hele tiden - men kan samtidig fint sitte lenge i stolen hos frisøren eller la seg intervjue av ei avis. Og så er det et snev av ironi i at hun skal gi sympati og støtte til en overarbeidet og underbemannet fødeavdeling når hun et knapt døgn tidligere kastet bort tiden deres… Det hadde vært fint om føden hadde kapasitet til å svare gravide på spørsmål/bekymringer de har. 2 1
Bella50 Skrevet 31. mai #45574 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (11 minutter siden): Fordi hun prøver å innbille alle om at hun har vært i aktiv fødsel de siste ukene - og ringer/dukker opp på legevakta/føden hele tiden - men kan samtidig fint sitte lenge i stolen hos frisøren eller la seg intervjue av ei avis. Og så er det et snev av ironi i at hun skal gi sympati og støtte til en overarbeidet og underbemannet fødeavdeling når hun et knapt døgn tidligere kastet bort tiden deres… Så ja, du klarer ikke skille sak og person. Jeg er også drittlei Sara’s fødsel. Men artikkelen i avisen er fin. 1 2
Mei88 Skrevet 31. mai #45575 Skrevet 31. mai Håper mange som sitter her å skriver aldri gjør feil, sier noe dumt de angrer på eller ønsker tjene penger ved å jobbe for seg selv. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for så mange å sitte her å slenge rundt seg med drit om andre, og uansett hva de gjør så er det feil. Skjønner det bare ikke.. utgjør det at en influenser velger ditt eller datt, sier ditt eller datt noe for DITT LIV? er det virkelig så forferdelig å få med seg hva disse gjør så se bort, jo mindre som skrives, gjøres osv om disse jo mindre får de selv å snakke om i sine kanaler, ergo dere får det egentlig som dere vil, de må finne på andre ting for å tjene penger 2
Sol79 Skrevet 31. mai #45576 Skrevet 31. mai Bellabellee skrev (20 timer siden): Hun ringte føden og mente urinrøret var blokkert av babyen, fikk ikke til å tisse og tenkte da å få kateter. Hvordan det nå skjer aner jeg ikke! Men jordmoren avviste og sa dette har hun aldri vært borti! 🙈 Det skjedde meg. Babyen i magen hadde i løpet av natta lagt seg på urinlederen, så da jeg våkna tissetrengt fikk jeg ikke ut en dråpe. Var innom flere legesekretærer og sykepleiere på legevakten som anbefalte varmt bad eller sa jeg bare måtte drikke mer. Da de endelig tok meg inn og tok UL før de satte kateter hadde jeg 1,2 l i blæra. Det var helt grusomt. Jeg kjente ikke at de satte kateteret en gang. 3
Bella50 Skrevet 31. mai #45577 Skrevet 31. mai Floriamint skrev (20 minutter siden): Har ikke lest hele. Men synes det for meg bli kritikk til et sted du skal snart inn å føde. Er ikke verre for henne enn andre å dele rom. Artikkelen er et ledd i en serie om underbemanningen på Aarhus. Om du snart skal føde eller ikke, spiller ingen rolle. Saken er den samme. Men jeg forstår at avisen foretrekker å bruke en gravid kvinne som har en viss status, for å få flere lesere og gjøre saken litt mer aktuell. 4
Snublefot62 Skrevet 31. mai #45578 Skrevet 31. mai Bella50 skrev (3 minutter siden): Så ja, du klarer ikke skille sak og person. Jeg er også drittlei Sara’s fødsel. Men artikkelen i avisen er fin. Men jeg har ikke kommentert innholdet i artikkelen. 3
Mei88 Skrevet 31. mai #45579 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Men jeg har ikke kommentert innholdet i artikkelen. Men det er ganske vesentlig da? 3
Karen90 Skrevet 31. mai #45580 Skrevet 31. mai Har ikke fulgt med på Emilie. Men synes generelt det er skummelt med sånne mamma influensere. De eksponerer barna ofte ukritisk på sosiale medier. Mange av dem er fullstendig avhengig av at ungene stiller opp i reklamer for å ha inntekt til familien sin. Det er vel ingen regler i dag på hvor mye barna kan være på «jobb» i sosiale medier. For mange av ungene går jo ikke pengene til å spare til eksempel bolig eller andre ting i framtiden. Men til å forsørge familie. 2 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå