Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Ok.. da har jeg tatt helt feil.. å det beklager jeg virkelig for altså..

Virkelig ikke nødvendig å beklage, jeg ble bare nysgjerrig å googla. Synes resultatet var overraskende så la det inn her.

• Liker 1
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hadde vært så mye bedre om du kunne legge frem det innlegget?  Så vi ser hvor ille det er

Jeg har ikke screenshotta innlegg her, å nå er de/det sletta. Jada det burde jeg sikkert, men jeg regna med at alle som leste her inne rundt tiden hun var på sykehuset fikk med seg den "generelle tonen". Noen mente det var innafor hele greia og noen mente det ikke var det. Ikke noe dramatisk. Men det blir litt sånn at i denne situasjonen kan hun ikke gjøre noe riktig for "det er snakk om et liv til ikke bare henne selv".  Selvfølgelig er jeg enig i at hun kunne latt være å eksponere hele situasjonen, men det blir jo ikke å skje..  Så da blir det ei greie uansett hva som skjer.

• Liker 3
Skrevet
arnoyb skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke screenshotta innlegg her, å nå er de/det sletta. Jada det burde jeg sikkert, men jeg regna med at alle som leste her inne rundt tiden hun var på sykehuset fikk med seg den "generelle tonen". Noen mente det var innafor hele greia og noen mente det ikke var det. Ikke noe dramatisk. Men det blir litt sånn at i denne situasjonen kan hun ikke gjøre noe riktig for "det er snakk om et liv til ikke bare henne selv".  Selvfølgelig er jeg enig i at hun kunne latt være å eksponere hele situasjonen, men det blir jo ikke å skje..  Så da blir det ei greie uansett hva som skjer.

Jeg er ikke her 24/7.. å om det er blitt slettet så er det ikke sikkert jeg har lest det. Jeg trykker aldri på liker på noen innlegg så jeg kan bare ha hoppet raskt over det.

• Liker 2
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (45 minutter siden):

Jeg hørte hun sa Frankrike.. men det var 2 land så da er det kanskje usa og Frankrike?

Hmm det var jo veldig random? Er det noe som helst som sier  noe om tilknytning til disse landene da?

Endret av GulleGull
Skrevet
GulleGull skrev (20 minutter siden):

Hmm det var jo veldig random? Er det noe som helst som sier  noe om tilknytning til disse landene da?

Nei det vet jeg egentlig.. men jeg er som sagt usikker på USA men er 99.99% sikker på Frankrike 🙂

Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun ikke heller bygger opp firma her i Norge.. få til litt andre modeller kjoler.. slik att ikke alt er likt.  Måtte jo vært mye bedre fremfor å skal selge ut mot andre land. Start i det minste med Norden først.

Skrevet
elskersommer skrev (13 minutter siden):

Nei det vet jeg egentlig.. men jeg er som sagt usikker på USA men er 99.99% sikker på Frankrike 🙂

Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun ikke heller bygger opp firma her i Norge.. få til litt andre modeller kjoler.. slik att ikke alt er likt.  Måtte jo vært mye bedre fremfor å skal selge ut mot andre land. Start i det minste med Norden først.

Enig. Hun kunne ha lagd litt andre typer design, og faktisk bestilt inn nok klær. Tror nok de aller trofaste kundene handler uansett men jeg forstår ikke helt interessen av å ha 80 kjoler som er likedan bare i andre farger. Kunne også vært fint med kjoler med utringning og uten den schmokken.

Skrevet

Så var det dette med eksponering av barn. SE sin venninne fru Nyhus var jo flink lenge på å ikke eksponere barna men har nå startet opp for fullt igjen og i en podcast mener hun att det er bedre og eksponere enn og ha en emoji over ansiktet til barnet. Det er liksom ikke så farlig.

Nå har jo egentlig SE vært flink til og ikke vise ansiktet på barna men hun forteller jo alt for mye om livet deres også deres sårbare øyeblikk. Noe som jeg mener er minst like ille. 

Men nå ser det litt ut til at SE følger fru Nyhus og hennes meninger. Fryktelig trist att ingen av de skjønner. Det er absolutt ingen som må vite noe om disse barna. 

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_2025-05-27-16-40-03-218_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2025-05-27-16-40-55-241_com.snapchat.android.jpg

• Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (21 minutter siden):

Sjekket litt rundt og syntes det er rart om de tenker Frankrike, de har strenge regler for fast fashion. Dette er en artikkel fra feb i år: 

https://journalen.oslomet.no/nb/2025/04/frankrike-strammer-inn-pa-fast-fashion

Samt en interessant opplysing.i samme artikkel;

‘Norge er allerede på vei til å gjøre lovverket strengere. I februar i år informerte Miljødirektoratet om at Norge, i tråd med EUs nye regler, skal innføre produsentansvar på tekstiler. Det vil si at de som produserer eller importerer klær i Norge, får ansvar for å dekke kostnadene for innsamling, sortering og gjenvinning av tekstilavfall.» 

• Liker 3
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Så var det dette med eksponering av barn. SE sin venninne fru Nyhus var jo flink lenge på å ikke eksponere barna men har nå startet opp for fullt igjen og i en podcast mener hun att det er bedre og eksponere enn og ha en emoji over ansiktet til barnet. Det er liksom ikke så farlig.

Nå har jo egentlig SE vært flink til og ikke vise ansiktet på barna men hun forteller jo alt for mye om livet deres også deres sårbare øyeblikk. Noe som jeg mener er minst like ille. 

Men nå ser det litt ut til at SE følger fru Nyhus og hennes meninger. Fryktelig trist att ingen av de skjønner. Det er absolutt ingen som må vite noe om disse barna. 

Det der er vel dessverre ett resultat av at hun ikke skulle ta permisjon? Blir vanskeligere å oppretteholde snappingen om hun skal la vær å eksponere baby. Så da velger hun i steden letteste motstands vei for å opprettholde inntekt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Floriamint skrev (4 timer siden):

Ser ut som de sitter i hverandres styrer hele kjole gjengen. Litt av en suppe. Her blandes alt. Helt til en for nok av den andre😅

Er reine kartellvirksomheit dette!

• Liker 3
Skrevet
arnoyb skrev (1 time siden):

Fra et google søk:

• Overvekt og fedme i Frankrike:
    I 2021 viste en undersøkelse at 47 % av den voksne befolkningen i Frankrike hadde overvekt (BMI over 25) eller fedme (BMI over 30). 

• Høyre fedmeandel enn i Norge:
    I Norge hadde 51 % av den voksne befolkningen overvekt (BMI over 25), mens 17 % av den franske befolkningen hadde fedme (BMI over 30), noe som er høyere enn i Norge. 

Så kanskje ikke et feil land å satse på....

De har mer enn nok klær, butikker og designere i Frankrike. Også i store str.

I Frankrike er de genuint opptatt av mote..det er ikke Careless.

Careless dekker nok ikke behovene for fjonge, franske fruer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (45 minutter siden):

Penger trumfer alt,også barnas sikkerhet! Trist og tragisk! 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Stargaze skrev (15 minutter siden):

De har mer enn nok klær, butikker og designere i Frankrike. Også i store str.

I Frankrike er de genuint opptatt av mote..det er ikke Careless.

Careless dekker nok ikke behovene for fjonge, franske fruer.

Tipper de kommer til å utvide dit de har koktaktnettverk først. Jeg kjenner ikke til menigheten Reme er medlem av, men vet at andre trossamfunn fort samarbeider med folk i samme samfunn litt overalt i verden. Tipper kanskje det er noe sånt de gjør når CL skal utvide og

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

At hun ikke skjemmes? Hun sier på Snap at hun har alt på det «rene», men så viser det seg nå at hun ikke har søkt om endringene før nå. Hvorfor lyver man om noe så er så til de grader enkelt å finne ut av? Søknaden inneholder også fasadeendring, som man normalt burde ha søkt om før man setter inn et vindu.  

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Kjøpte ikke hun boligen i 2023?

Nei.. hun kjøpte det Mars 2022

Skrevet
Anonym_2024 skrev (9 minutter siden):

At hun ikke skjemmes? Hun sier på Snap at hun har alt på det «rene», men så viser det seg nå at hun ikke har søkt om endringene før nå. Hvorfor lyver man om noe så er så til de grader enkelt å finne ut av? Søknaden inneholder også fasadeendring, som man normalt burde ha søkt om før man setter inn et vindu.  

men hvorfor skriver de att  vindu ble satt inn for mange år siden? Ble ikke det satt inn etter att hun flyttet inn i 2022? 

Det er riktig nok 3 år men jeg synes ikke det er mange år siden

IMG_20250527_182109.jpg

• Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (10 minutter siden):

men hvorfor skriver de att  vindu ble satt inn for mange år siden? Ble ikke det satt inn etter att hun flyttet inn i 2022? 

IMG_20250527_182109.jpg

Så hun har satt inn vindu uten å søke? 

• Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (8 minutter siden):

IMG_20250527_182109.jpg

De har en annen tidssone en oss andre, på lik linje med den influenseren de jobber for. Hvordan har hun tenkt å adressere dette til de som har sett at hun har løyet direkte om at hun har «alt på det rene». Hun har ikke sendt ut nabovarsel engang, fordi hun ikke har søkt 😶 Og på toppen av det hele, så henger hun ut tidligere eier mens hun selv lyver om endringer hun selv har gjort? 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...