Peggy-Lovise Skrevet 24. april 2025 #43521 Skrevet 24. april 2025 arnoyb skrev (1 time siden): Hvordan tror du feks Sparkjøp selger store deler av sine festdrakter? Null stress å returnere! Elsker å bestille på nett og prøve hjemme. Har ikke tid til p tråkke rundt i butikker å prøve.
elskersommer Skrevet 24. april 2025 #43522 Skrevet 24. april 2025 Har careless noen dropp som går knirkefritt.. er fixet om 5 min men fortsatt ikke fixet. Bilde fra SE sin Snapchat 1
Gjest oss-to Skrevet 24. april 2025 #43523 Skrevet 24. april 2025 elskersommer skrev (18 minutter siden): Har careless noen dropp som går knirkefritt.. er fixet om 5 min men fortsatt ikke fixet. Bilde fra SE sin Snapchat Er ikkje dette ein del av "sjarmen" med dropp.
Gjest oss-to Skrevet 24. april 2025 #43524 Skrevet 24. april 2025 Peggy-Lovise skrev (1 time siden): Null stress å returnere! Elsker å bestille på nett og prøve hjemme. Har ikke tid til p tråkke rundt i butikker å prøve. So flott for deg. Sjølv hatar eg å sende tilbake. So for meg er korekte tabellar viktig.
Bibbi_ Skrevet 24. april 2025 #43525 Skrevet 24. april 2025 arnoyb skrev (2 timer siden): Hvordan tror du feks Sparkjøp selger store deler av sine festdrakter? Nå blir jo dette avsporing kanskje. Men jeg skjønner ikke spørsmålet ditt... 2
arnoyb Skrevet 25. april 2025 #43526 Skrevet 25. april 2025 Bibbi_ skrev (8 timer siden): Nå blir jo dette avsporing kanskje. Men jeg skjønner ikke spørsmålet ditt... Jeg svarte på at det ikke skjønnes at folk gidder kjøpe festkjole på nett. Sparkjøp er en av de største på festdrakter og selger store antall på nett. Ikke alle bor i storby å må bestille på nett 🤷🏼♀️ 2 1
Eris Skrevet 25. april 2025 #43527 Skrevet 25. april 2025 Dupers skrev (11 timer siden): Nå har jeg fått opp en reklame for festkjole hvor hun nevner grillfest på 17. Mai. Er det noe som er vanlig? Da jeg vokste opp var det alltid bare å kaste i seg noe mat mellom arrangement på skole og samfunnshuset. Og i voksen alder har det alltid vært type koldtbord, eller noe enkelt som sodd til mat. Dette er sikkert litt rart for mange, men pleier folk grille i finstasen? Ja vi grillet hver 17 mai ☺️ etter barnetog og styr var det jo hjem til grillfest. Husets beboere pleide skifte til litt lettere klær da. 2
Banænie Skrevet 25. april 2025 #43528 Skrevet 25. april 2025 Har feks HM, Cubus eller andre dropp? På samme måte som careless? Nå handler jeg aldri nyeste mote, så har ikke peiling. Men er det liksom vanlig å måtte sitte klar kl 21 for å få tak i nyeste? 1
Dupers Skrevet 25. april 2025 #43529 Skrevet 25. april 2025 Banænie skrev (1 minutt siden): Har feks HM, Cubus eller andre dropp? På samme måte som careless? Nå handler jeg aldri nyeste mote, så har ikke peiling. Men er det liksom vanlig å måtte sitte klar kl 21 for å få tak i nyeste? Hm drev på med no dropp i regioner (Scandinavia var en region mener jeg) på spesielle kolleksjoner for ca 10 år siden iallefall. De kolleksjonene hadde de spesielle designere og begrenset opplag. Usikker på om de fortsatt driver på med det 1
arnoyb Skrevet 25. april 2025 #43530 Skrevet 25. april 2025 Banænie skrev (Akkurat nå): Har feks HM, Cubus eller andre dropp? På samme måte som careless? Nå handler jeg aldri nyeste mote, så har ikke peiling. Men er det liksom vanlig å måtte sitte klar kl 21 for å få tak i nyeste? Problemet til Careless er at de prioriterer å vokse i antall butikker, å da har de ikke økonomi til å sitte på varelager som vanlige nettbutikker gjør. De må pushe dropp for å sitte kortest mulig på utgiften på nett så drifter de butikkene med overskuddet. En skikkelig uting. De burde droppa Bodø å heller styrka butikkene og i hovedsak nettbutikken, etter min mening.... 3
Bibbi_ Skrevet 25. april 2025 #43531 Skrevet 25. april 2025 arnoyb skrev (1 time siden): Jeg svarte på at det ikke skjønnes at folk gidder kjøpe festkjole på nett. Sparkjøp er en av de største på festdrakter og selger store antall på nett. Ikke alle bor i storby å må bestille på nett 🤷🏼♀️ Ok, visste ikke det bare var storbyer som hadde Sparkjøp. Jeg bor på bygda og har 2 hvis ikke 3 Spatkjøp butikker en times kjøretur unna... Dessuten har vel Sparkjøp en seriøs, normal og skikkelig størrelseguide, den er vel ikke satt opp etter måla til gründeren av Sparkjøp, så tipper det ikke blir så mange feilbestillinger der... 3 2
arnoyb Skrevet 25. april 2025 #43532 Skrevet 25. april 2025 Bibbi_ skrev (3 minutter siden): Ok, visste ikke det bare var storbyer som hadde Sparkjøp. Jeg bor på bygda og har 2 hvis ikke 3 Spatkjøp butikker en times kjøretur unna... Dessuten har vel Sparkjøp en seriøs, normal og skikkelig størrelseguide, den er vel ikke satt opp etter måla til gründeren av Sparkjøp, så tipper det ikke blir så mange feilbestillinger der... Neida det blir litt feil å si. Er i allefall sånn i nord. Mener det bare er to butikker nord for trondheim. Men de selger generelt mye på nett til tross for mange butikker i sør å synes det er rart at noen er skeptisk til nettkjøp nå som det er like vanlig som å kjøpe i butikk liksom. 2
NoaideBiehtar Skrevet 25. april 2025 #43533 Skrevet 25. april 2025 (endret) arnoyb skrev (6 minutter siden): Neida det blir litt feil å si. Er i allefall sånn i nord. Mener det bare er to butikker nord for trondheim. Men de selger generelt mye på nett til tross for mange butikker i sør å synes det er rart at noen er skeptisk til nettkjøp nå som det er like vanlig som å kjøpe i butikk liksom. Det er nesten bare i byer Sparkjøp har butikker ja - 24 i hele Norge. Ingen i Nordland for eksempel. Kun én i Trøndelag. Den i Finnmark er nærme den russiske grensen (mange russere kommer for å handle der), så for en i Alta (Finnmarks største by) er det jo 50 mil til Sparkjøp. Derfor ikke så feil å si det sånn. Bor man på bygda nær en stor by er det klart man kan ha flere i nærheten. Man kan jo bo i en bygd nærme Bergen, eller på mellom Jæren og Lyngdal, men det er mange bygder i dette landet som ikke er så sentrale som på Jæren... Endret 25. april 2025 av NoaideBiehtar 1 2
Bibbi_ Skrevet 25. april 2025 #43534 Skrevet 25. april 2025 arnoyb skrev (20 minutter siden): Neida det blir litt feil å si. Er i allefall sånn i nord. Mener det bare er to butikker nord for trondheim. Men de selger generelt mye på nett til tross for mange butikker i sør å synes det er rart at noen er skeptisk til nettkjøp nå som det er like vanlig som å kjøpe i butikk liksom. Noen er kanskje skeptiske til netthandel hos Careless ja... og det kan jeg forstå. Vet ikke om de tenker generelt jeg. Det får de svare for. 1
Snublefot62 Skrevet 25. april 2025 #43535 Skrevet 25. april 2025 arnoyb skrev (1 time siden): Problemet til Careless er at de prioriterer å vokse i antall butikker, å da har de ikke økonomi til å sitte på varelager som vanlige nettbutikker gjør. De må pushe dropp for å sitte kortest mulig på utgiften på nett så drifter de butikkene med overskuddet. En skikkelig uting. De burde droppa Bodø å heller styrka butikkene og i hovedsak nettbutikken, etter min mening.... Enig. Og effekten dette gir er usikkerhet og uregelmessigheter. Careless har større risiko for å gå tom for fargen og størrelsen kunden er på jakt etter enn de fleste andre butikker. Det betyr at dersom jeg skulle hatt en kjole fordi jeg likte fargen og mønsteret, så kan jeg ikke bare kjøpe en kjole, jeg må kjøpe to. Minst. Det blir dyrt for meg om hvert kjøp skal bli sånn. Det er bundet kapital for meg. Og dessverre er det nå og en trend som gir usikkerhet om jeg får returnert størrelsen jeg ikke trenger. Klærne er jevnt over så varierende i kvalitet at jeg ikke vet hva jeg får, og kan risikere å bli nektet retur fordi klærne lukter eller nupper (eller har løse tråder). Det er en stor og ugunstig risiko for meg. Så om jeg skulle lagt rundt 4500 kr i kjolekjøp (tre størrelser) så er det veldig kjipt om jeg ikke får returnert 3000 av de og må selge de på bruktmarkedet med lukt eller dårlig kvalitet. Det er kjipt. 3
Eyr Skrevet 25. april 2025 #43536 Skrevet 25. april 2025 Så fylles facebook gruppen opp med skuffede mødre og Sara Emilie svarer trofast at de fikk leveringsproblemer på barnefestkjolene. Visste hun ikke det før droppet? Er så elendig på planlegging og logistikk at det er til å le av. 6
Snublefot62 Skrevet 25. april 2025 #43537 Skrevet 25. april 2025 Eyr skrev (11 minutter siden): Så fylles facebook gruppen opp med skuffede mødre og Sara Emilie svarer trofast at de fikk leveringsproblemer på barnefestkjolene. Visste hun ikke det før droppet? Er så elendig på planlegging og logistikk at det er til å le av. Hun burde vært flau. Snakker vi om leveringsproblemer TIL Careless? Det burde hun jo absolutt ha visst om når droppet ble kjørt i gang og hun burde da informert om dette. I stede, om hun visste dette uten å si noe, så har hun praksis lurt kundene til å handle kjoler hun visste de ikke kunne levere til rett tid. Det nærmer seg ulovlig markedsføring. Litt som 5 soverom kontra 2.... 2 9
arnoyb Skrevet 25. april 2025 #43538 Skrevet 25. april 2025 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Hun burde vært flau. Snakker vi om leveringsproblemer TIL Careless? Det burde hun jo absolutt ha visst om når droppet ble kjørt i gang og hun burde da informert om dette. I stede, om hun visste dette uten å si noe, så har hun praksis lurt kundene til å handle kjoler hun visste de ikke kunne levere til rett tid. Det nærmer seg ulovlig markedsføring. Litt som 5 soverom kontra 2.... Her ser man hvorfor de bør legge penger i å ha økonomi til å sitte med litt varelager 🤷♀️ 1
Snublefot62 Skrevet 25. april 2025 #43539 Skrevet 25. april 2025 arnoyb skrev (Akkurat nå): Her ser man hvorfor de bør legge penger i å ha økonomi til å sitte med litt varelager 🤷♀️ Korrekt. 1
elskersommer Skrevet 25. april 2025 #43540 Skrevet 25. april 2025 men hvorfor må hun si annet enn sannheten... Blå er snart utsolgt også viser bilde att ingen str er utsolgt🤔 Bilde fra SE sin Snapchat 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå