Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

LivEinar skrev (3 minutter siden):

Jeg skreiv dette og disse tallene allerede i går kl. 8.50, se ovenfor. 
Samtidig har jeg en anelse om at det kun er en liten hard kjerne av trofaste fans som føler at «vi greide det» - dvs salgsmålet. Jeg tror det mest er SET sin uttrykksmåte for å engasjere følgere til å føle på et «VI». Hun forsøker å samle flokken sin - på samme måte som f.eks. Isabel Raad gjør det. 

Men for mange så hadde det ikke vært så gøy at de "klarte det" om ikke den harde kjerne av "kritikere" hadde blitt så skuffa 🙊🤷🏼‍♀️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GulleGull skrev (8 minutter siden):

Spm er hvor mye som blir returnert? Har inntrykk av at folk kjøper flere str pga usikkerhet om målene er like fra gang til gang. Ikke alle som gidder måle etter str.tabell -men kjøper heller 2-3 stk for å prøve. Er vel fort slik ved ett dropp for å sikre seg at man får tak i en str som kan passe?

De returnerer ikke.. de selger det på finn,Tise eller Facebook. 

Men hvor mye sitter hun igjen med av 1.2 mill når alle utgifter er betalt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Skal ikke forundre meg om hun snart kjører slipp 20 hver måned fremover. Når trygd kommer.

Dette var ikke noe negativt om de som er uføre men hun har nok mange kunder som er uføre 

Ja min kommentar var heller ikke ment som negativ, det er bare fakta. At mange gjør slike innkjøp når trygden kommer inn, er liksom da man føler man har råd. Er uføretrygdet på grunn av ME selv 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen gjør vel det også ja, men noen returnerer vel til butikken vil jeg tro😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Hvor mye (prosent) er vanlig å beregne i avanse på varer? Så kan man jo lage ett regnestykke 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 minutt siden):

Ja noen gjør vel det også ja, men noen returnerer vel til butikken vil jeg tro😅

Noen gjør nok det😊 men ifølge SE så får de lite returer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen gjør nok det😊 men ifølge SE så får de lite returer

Ja det betyr vel kanskje at de fleste prøver selge på andre plattformer for har inntrykk av at det er normen å kjøpe ett par stk av samme plagg pga str problemer . Ser det ligger myyye Careless på Tise, vet ikke hvor mye av det som er nytt men.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søker på Careless på Tise får jeg opp 1013 annonser. 

IMG_9494.png

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (6 minutter siden):

Ja det betyr vel kanskje at de fleste prøver selge på andre plattformer for har inntrykk av at det er normen å kjøpe ett par stk av samme plagg pga str problemer . Ser det ligger myyye Careless på Tise, vet ikke hvor mye av det som er nytt men.. 

Jeg tenkte det samme og syns det flyter over på FB av folk som selger sine CL-produkter. Tok nå nettopp ei lita opptelling på FB-sida til CL for kjøp og salg , og telte over 70 annonser som var lagt ut for «1 dag» siden. De fleste selger flere produkter, mange med lappen på. 

Endret av LivEinar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Om vi ser på 2023 regnskapet, og holder oss kun til salgsinntektene og varekostnadene så satt de igjen med litt over 62% av salgsinntektene. Av dette skal naturligvis mange utgifter dekkes, så de satt ikke igjen på bunnlinja med 62% men det kan jo være et utgangspunkt for å se hvor mye de tjente på dette ene droppet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (6 minutter siden):

Jeg tenkte det samme og syns det flyter over på FB av folk som selger sine CL-produkter. Tok nå nettopp ei lita opptelling på FB-sida til CL for kjøp og salg , og telte over 70 salg som var lagt ut for «1 dag» siden. De fleste selger flere produkter, mange med lappen på. 

Når jeg nå sorterte på «Careless» og tilstand «ny» kom det opp 494 annonser -så av 1013 Careless annonser så er 494 av disse nye og ubrukte plagg. Det vil si ca 50% av det som ligger ute på Tise  er nytt og ubrukt.  

IMG_9495.png

Endret av GulleGull
La til tekst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (2 minutter siden):

Når jeg nå sorterte på «Careless» og tilstand «ny» kom det opp 494 annonser -så det vil si ca 50% av det som ligger ute på Tise  er nytt og ubrukt.  

IMG_9495.png

interessant fenomen! Muligens er det en del overlapping mellom de ulike salgsstedene, men konklusjonen må vel være at det er mange som selger sine CL-klær. Hvorfor de gjør det, er antagelig sammensatt - svært ofte skrives det på FB-sida at klærne er blitt for store eller ikke passer. De færreste som lager annonser vil vel skrive at de ikke liker produktet de skal selge… 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (1 minutt siden):

interessant fenomen! Muligens er det en del overlapping mellom de ulike salgsstedene, men konklusjonen må vel være at det er mange som selger sine CL-klær. Hvorfor de gjør det, er antagelig sammensatt - svært ofte skrives det på FB-sida at klærne er blitt for store eller ikke passer. De færreste som lager annonser vil vel skrive at de ikke liker produktet de skal selge… 😅

Det har jeg stusset på også at man må lage en lang historie om hvorfor de selger. Liksom unnskylde seg… Mulig det er fordi SET er en av adminstratorene på siden, så er man så høflig at de ikke vil fornærme noen med å være litt mer ærlig😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulleGull skrev (1 minutt siden):

Det har jeg stusset på også at man må lage en lang historie om hvorfor de selger. Liksom unnskylde seg… Mulig det er fordi SET er en av adminstratorene på siden, så er man så høflig at de ikke vil fornærme noen med å være litt mer ærlig😂

Enig! Vi har tidligere i tråden doiskutert om det er greit at SET står som administrator på kjøp/salg-sida. Hun følger med der og svarer iblant. Det er klart at det virker inn på hva brukere skriver med fullt navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

I dag har forøvrig også uføretrygden kommet, så kan hende noen har ventet til å kjøpe noe til i dag tidlig. Hun har jo mange følgere og kunder med kroniske sykdommer bla ME og der er langt på vei de fleste uføretrygdet. Er en mulig forklaring det også.

Har du bevis på dine påstander?

Er som å si mange her på KG er uføretrygda for når man leser i ulike tråder så kan man tro det når maaange forteller om sine liv for å sammenligne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (7 minutter siden):

Er som å si mange her på KG er uføretrygda for når man leser i ulike tråder så kan man tro det når maaange forteller om sine liv for å sammenligne. 

Jeg er uføretrygdet selv så vet jo hvordan det er. Ikke ment som stigma overhode. Skrev forøvrig «kan hende» så har ikke påstått heller at det gjelder alle heller at det er hovedgrunnen. Det var kun en tanke jeg formildet. Tenker du at det ikke kan være tilfelle at noen venter til man får påfyll av penger på konto før man kjøper noe? Er godt bevandret på fb grupper for ME og mange kjøper klær av Careless nettopp for å støtte donasjonen som er gitt forskning på ME, men ja en sannelig tanke men ikke vitenskapelig bevist at mange handler på en dag man får trygd. 

Endret av GulleGull
La til en setning
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Angel75 skrev (24 minutter siden):

Den venta jeg på🙂 nå har to av pass presisert att det er ikke ett vondt ord og si om de som er ufør. 

Men mange som er ufør venter med og handle til de får penger 20 hver måned. Dette gjelder mange ting. Ikke bare shopping  av tøy. Å det kan være  mange som er i samme båt som SE var før carelesse.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (11 minutter siden):

Den venta jeg på🙂 nå har to av pass presisert att det er ikke ett vondt ord og si om de som er ufør. 

Men mange som er ufør venter med og handle til de får penger 20 hver måned. Dette gjelder mange ting. Ikke bare shopping  av tøy. Å det kan være  mange som er i samme båt som SE var før carelesse.

Har ikke sagt et ord om at det var stygt og si, så det er dine ord.

Men når man kommer med slike påstander at hun har mange følgere som er kronisk syke så bør man jo være sikker i sin sak og ha bevis på det man sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (16 minutter siden):

Har ikke sagt et ord om at det var stygt og si, så det er dine ord.

Men når man kommer med slike påstander at hun har mange følgere som er kronisk syke så bør man jo være sikker i sin sak og ha bevis på det man sier.

Vel, «bevis» må vel være at jeg «henger» mye på fb sider for ME syke og er derfor sikker på at hun har mange følgere som har ME, men jeg har dessverre ikke noe statistikk eller tallmateriale å vise til. Så du får ta det med en klype salt da, om ikke annet☺️

Endret av GulleGull
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at det er mange som får lønn den 20 hver måned. Er mange som venter på lønn før man handler også. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...