Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Vil dette som Herr Triumph styrer med ha noe å si for careless? Jeg er litt grønn på.dett området så må høre med dere kloke hoder?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LivEinar skrev (29 minutter siden):

SET har fått skatteoppgjøret og må betale formuesskatt: «Staten er idioter»…

IMG_0379.jpeg

Sjarmerende…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (25 minutter siden):

SET har fått skatteoppgjøret og må betale formuesskatt: «Staten er idioter»…

IMG_0379.jpeg

Utrolig at Sara Emilie, som fremstiller seg selv som så smart og oppegående innen bedriftsledelse og bedriftsøkonomi, ikke forstod dette i forkant. Det er ikke utenkelig at Skatteetaten har tatt litt godt i og satt feil verdi, men at hun må skatte av verdien av selskapet burde ikke komme som en overraskelse.

Var hun ikke nominert til en lederpris?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (38 minutter siden):

Dagens løsning rundt formueskatt er ikke veldig bra da 

Enig i at dagens ordning rundt formueskatt for eiere av små bedrifter ikke er veldig bra. Men jeg vil påstå at careless nå er såpass store at de ikke teller som en liten bedrift lenger og sara emilie as er jo, som hun selv sier bare sara. Så for Sara Emilie AS er det egentlig ikke noe iveien med formueskatt systemet. For careless som er en mellomstor bedrift og skaper arbeidsplasser er det ikke optimalt, men skatten regnes jo utfra eiendeler, og det har CL ganske mye av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (30 minutter siden):

Utrolig at Sara Emilie, som fremstiller seg selv som så smart og oppegående innen bedriftsledelse og bedriftsøkonomi, ikke forstod dette i forkant. Det er ikke utenkelig at Skatteetaten har tatt litt godt i og satt feil verdi, men at hun må skatte av verdien av selskapet burde ikke komme som en overraskelse.

Var hun ikke nominert til en lederpris?

I dag var det mye klaging på dette med skatt🙈 legger ut noen bilder

Bilde fra SE sin Snapchat 

Screenshot_2025-04-03-16-22-38-737_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2025-04-03-16-23-32-298_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2025-04-03-16-25-10-435_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2025-04-03-16-26-15-788_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2025-04-03-16-27-11-911_com.snapchat.android.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Det at hun ikke kan selge firmaet Sara Emilie AS til 15 mill fordi firmaet er henne selv er vel feil? 

Hun kan vel selge firmaet med eksisterende inntektskilde som annsatt? Det er jo det mange små bedrifter med en eller to ansatte gjør under oppkjøp, de selger firmaet og blir med som ansatte. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sara er inne på noe. Staten gjør ALT de kan for å stoppe folk i å lykkes som gründere. De vil ha alle som ansatte..

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (2 timer siden):

At hun kan melke sin egen kanal i forhold til spons mot bryllup osv. Å den styrer hun helt selv uten at noen andre skal kunne legge føring på hva og når hun skal dele. og at utbetaling fra snap ganske kjapt kan bli større enn se og hør.

Ok, så bryllupet er ren business. Trist å kaste bort en vielse på å tenke penga i kassa. Da kan de bare planlegge for skilsmisse med en gang, det er jo enda mer interessant for pressen.

Er takknemlig for jeg giftet meg av kjærlighet ❤️ tok klær vi hadde i skapet og enkeleste servering, koste oss med våre nærmeste og glemte faktisk å ta bilder. Forskjell på folk gitt 🥳

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (4 timer siden):

Men i bilde som vises her så er hun jo oppriktig sur på att hun ikke fikk frokost. Om hun ikke mente det så må hun slutte og poste 

Oppriktig sur er hun virkelig ikke 😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepssi skrev (12 minutter siden):

Oppriktig sur er hun virkelig ikke 😂

Da tar vi bort oppriktig og skriver sur og snurt😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debbie M skrev (15 minutter siden):

Ok, så bryllupet er ren business. Trist å kaste bort en vielse på å tenke penga i kassa. Da kan de bare planlegge for skilsmisse med en gang, det er jo enda mer interessant for pressen.

Er takknemlig for jeg giftet meg av kjærlighet ❤️ tok klær vi hadde i skapet og enkeleste servering, koste oss med våre nærmeste og glemte faktisk å ta bilder. Forskjell på folk gitt 🥳

Er jo nok ett eksempel på att influencere gjør hva som helst for klikk og penger😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (25 minutter siden):

Sara er inne på noe. Staten gjør ALT de kan for å stoppe folk i å lykkes som gründere. De vil ha alle som ansatte..

Men slik har vi det i Norge.. å liker hun ikke disse reglene så kan man fint slutte med dette og finne seg en 8-16 jobb😊 

Men det er mange andre små bedrifter som klarer dette. Men de jager ikke etter å må ha 100 millioner i året og satser på å bli større enn Cubus. Vil en det så må en også betale den skatten Norge setter.

"Take it or Leave it"

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (3 timer siden):

Jeg annser dem som samme selskap. Hva du gjør må du vurdere. Å jeg tenker de kommer til å dele på snap og insta.

Samme selskap? Hvordan tenker du det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (43 minutter siden):

Da tar vi bort oppriktig og skriver sur og snurt😊

Hvorfor det? Du mener hun var oppriktig sur, jeg mener hun ikke var det. Stå for din egen mening da

Endret av Pepssi
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepssi skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Du mener hun var oppriktig sur, jeg mener hun ikke var det. Ha din egen mening a

Jeg tenkte det var greit slik att det blir bedre for deg😊 jeg kan ha den meningen men kan gjerne sløyfe det her inne slik att det ikke plager andre😊😊 går så fint så

Jeg er desverre allergisk for egne meninger. Er ikke min greie

Endret av elskersommer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (5 minutter siden):

Jeg tenkte det var greit slik att det blir bedre for deg😊 jeg kan ha den meningen men kan gjerne sløyfe det her inne slik att det ikke plager andre😊😊 går så fint så

Jeg er desverre allergisk for egne meninger. Er ikke min greie

Plager ikke meg at du skrev det. Men sånn type hersketeknikk plager meg. Nå skal jeg ikke bedrive mere brukerdebatt og avsporing. Du trenger ikke forandre det for min del 😄

Endret av Pepssi
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pepssi skrev (14 minutter siden):

Hvorfor det? Du mener hun var oppriktig sur, jeg mener hun ikke var det. Stå for din egen mening da

Jeg elsker vitterlig SaraE

min mening

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepssi skrev (7 minutter siden):

Plager ikke meg at du skrev det. Men sånn type hersketeknikk plager meg. Nå skal jeg ikke bedrive mere brukerdebatt og avsporing. Du trenger ikke forandre det for min del 😄

Går så fint😊😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

«Bare kaster klørne ut»….

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, her var det mye rart 😅 Har dere ikke peiling på skatteregler så er det greit å holde seg unna å kommentere det også. 
Aksjeverdien er det ikke Skatteetaten som fastsetter. Verdien på aksjene kommer frem etter at årsoppgjøret er ferdig, og aksjeverdien hun har er fra 2023. Aksjeverdien i neste års skatteoppgave er ikke klar før årsoppgjøret for 2024 er ferdig. 

Og bryllupet: tror dere helt seriøst at man får fradrag i næring for et privat bryllup?? 🤣 Om NOE av det kan kobles til næring så kan selskapet få et forholdsmessig fradrag, men det er svært lite. Alt som bærer preg av privat er privat 😘

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...