Gjest LivEinar Skrevet 3. mars #41941 Skrevet 3. mars Eyr skrev (25 minutter siden): Ikke helt heldig den måten CL prøver å kneble kritikk på heller. Får litt sekt følelse ja. De skrev at det ble slettet pga at det kun skal være en kjøp/salg siden men har sett flere innlegg etterpå som ikke er kjøp eller salg. Det er ganske spesielt at det på en kjøp/salg-side sensureres innlegg om firmaets betalingsform…
Kren-olsk Panda Skrevet 3. mars #41942 Skrevet 3. mars Eyr skrev (28 minutter siden): Ikke helt heldig den måten CL prøver å kneble kritikk på heller. Får litt sekt følelse ja. De skrev at det ble slettet pga at det kun skal være en kjøp/salg siden men har sett flere innlegg etterpå som ikke er kjøp eller salg. CL er en sekt og halleluja med Reme 4 1
Bibbi_ Skrevet 3. mars #41943 Skrevet 3. mars Eyr skrev (47 minutter siden): Ikke helt heldig den måten CL prøver å kneble kritikk på heller. Får litt sekt følelse ja. De skrev at det ble slettet pga at det kun skal være en kjøp/salg siden men har sett flere innlegg etterpå som ikke er kjøp eller salg. De sletter mye på den sida som ikke er positivt for Careless. 2 1
GulleGull Skrevet 3. mars #41944 Skrevet 3. mars (endret) LivEinar skrev (2 timer siden): Jeg - som også SET gjorde, tok kopier av tråden som blei sletta når den nærmet seg 100 innlegg. Det var lett å skjønne at dette kom til å bli kontroversielt (se vedlagte bilde med eksempler). SET står øverst på lista av 3 administratorer, som (med)eier og driver. I tillegg er det 1 moderator. De andre to administratorene jobber (som modellene) frivillig, basert på at CL er en stor, varm familie = en sekt. Medeier Reme brukte ordet «bevegelse» (movement). De to eierne har en ganske så gjerrig innstilling mht bruk av «frivillige», det ligner utnytting av arbeidskraft under dekke av vi/dere/oss «som har skapt noe sammen». jeg kan tenke meg at SET/Reme ikke er alt for positive til FB-sida CL kjøp/salg. Alle kan se den store aktiviteten i gruppa, mange kvitter seg av ulike årsaker med CL-klærne. I ei så stor FB-gruppe burde det vært flere og betalte ansatte som driftet den, ikke bare to frivillige administratorer (siden SET sier hun ikke deltar). Det viser at kjøp/salg-gruppa ikke prioriteres av de to eierne. SET påstår hun ikke er særlig aktiv i gruppa. Det er ikke riktig. Straks det kommer noe negativt på banen, deltar hun. Følgerne refererer ofte til henne og stiller spørsmål, slik vet hun hva som skjer. I den nevnte tråden var hun veldig på, hun skjønte at det var et brennbart tema som kunne skade CL. Sekt-bevegelsens rykte står i fare når mange følgere skreiv at med ei ny betalingsordning, ville de ikke handle. Sekt-bevegelsens rykte slår sprekker… Det «morsomme» her er hvor naive og tilgivende medlemmene er, legger seg helt flate for og kjøper SET sine forklaringer uten å blunke . (Jeg mener ikke snakke ned medlemmene, men flere ser opplagt ikke at SET er en forretningskvinne og har en agenda deretter) Kommer ikke til å bli Klarna tilbake med det første, Qliro har helt sikkert ikke noe «testperiode» for løsningen sin. Men en kontrakt på en viss tid som ikke Careless kan bryte uten at de tvil koste de penger. Mulig Klarna ikke vil ha Careless tilbake om Careless har brutt vilkårene tidligere feks. og det er derfor de plutselig ikke har Klarna lenger. Mulig jeg er kravstor men syntes det er rart å ikke annonsere en sånn omlegging av betalingsløsning uten å informere på nettsiden eller nyhetsbrev osv. Endret 3. mars av GulleGull La til tekst 2 2
elskersommer Skrevet 3. mars #41945 Skrevet 3. mars GulleGull skrev (43 minutter siden): Det «morsomme» her er hvor naive og tilgivende medlemmene er, legger seg helt flate for og kjøper SET sine forklaringer uten å blunke . (Jeg mener ikke snakke ned medlemmene, men flere ser opplagt ikke at SET er en forretningskvinne og har en agenda deretter) Kommer ikke til å bli Klarna tilbake med det første, Qliro har helt sikkert ikke noe «testperiode» for løsningen sin. Men en kontrakt på en viss tid som ikke Careless kan bryte uten at de tvil koste de penger. Mulig Klarna ikke vil ha Careless tilbake om Careless har brutt vilkårene tidligere feks. og det er derfor de plutselig ikke har Klarna lenger. Mulig jeg er kravstor men syntes det er rart å ikke annonsere en sånn omlegging av betalingsløsning uten å informere på nettsiden eller nyhetsbrev osv. Om de ikke kan gå ut av Qliro på en stund så kan nok dette koste de dyrt. Mange var klare på at de IKKE ville handle på careless om de ikke gikk tilbake til Klarna. 1 1
arnoyb Skrevet 3. mars #41946 Skrevet 3. mars elskersommer skrev (13 minutter siden): Om de ikke kan gå ut av Qliro på en stund så kan nok dette koste de dyrt. Mange var klare på at de IKKE ville handle på careless om de ikke gikk tilbake til Klarna. Har et inntrykk av at Qliro kredittsjekker kunden ved hvert kjøp, men at klarna sjekker innimellom. Kan være tilfeldig når jeg har handla, men inntrykket jeg har gjort meg og har konkludert med at det kan gjøre klarna litt dyrere enn Qliro. De tar jo da en større risk. Pluss at klarna har bedre app. Men at denne kredittsjekken kan oppleves negativt om man har en litt anstrengt økonomi, og dermed er noe mer negativ til Qliro som kunde. Mine refleksjoner. 1
elskersommer Skrevet 3. mars #41947 Skrevet 3. mars arnoyb skrev (9 minutter siden): Har et inntrykk av at Qliro kredittsjekker kunden ved hvert kjøp, men at klarna sjekker innimellom. Kan være tilfeldig når jeg har handla, men inntrykket jeg har gjort meg og har konkludert med at det kan gjøre klarna litt dyrere enn Qliro. De tar jo da en større risk. Pluss at klarna har bedre app. Men at denne kredittsjekken kan oppleves negativt om man har en litt anstrengt økonomi, og dermed er noe mer negativ til Qliro som kunde. Mine refleksjoner. Jeg har lite greie på dette fordi jeg betaler med en gang via kort eller vipps. Men har en datter som kun bruker Klarna.
GulleGull Skrevet 3. mars #41948 Skrevet 3. mars arnoyb skrev (44 minutter siden): Har et inntrykk av at Qliro kredittsjekker kunden ved hvert kjøp, men at klarna sjekker innimellom. Kan være tilfeldig når jeg har handla, men inntrykket jeg har gjort meg og har konkludert med at det kan gjøre klarna litt dyrere enn Qliro. De tar jo da en større risk. Pluss at klarna har bedre app. Men at denne kredittsjekken kan oppleves negativt om man har en litt anstrengt økonomi, og dermed er noe mer negativ til Qliro som kunde. Mine refleksjoner. Tror ved Klarna så har du en kredittgrense etter hva du har søkt om tidligere og så lenge du holder deg innenfor det så kredittsjekkes du ikke. Tror du har rett vedr at Qliro kreditsjekker hvert kjøp. Men bruker stort sett Klarna selv, så litt usikker på det med Qliro. 1
GulleGull Skrevet 3. mars #41949 Skrevet 3. mars elskersommer skrev (1 time siden): Om de ikke kan gå ut av Qliro på en stund så kan nok dette koste de dyrt. Mange var klare på at de IKKE ville handle på careless om de ikke gikk tilbake til Klarna. Ja så det var litt av begge delene, noen som forstår seg i hjel og andre som var litt mer bastante.
arnoyb Skrevet 3. mars #41950 Skrevet 3. mars GulleGull skrev (4 minutter siden): Tror ved Klarna så har du en kredittgrense etter hva du har søkt om tidligere og så lenge du holder deg innenfor det så kredittsjekkes du ikke. Tror du har rett vedr at Qliro kreditsjekker hvert kjøp. Men bruker stort sett Klarna selv, så litt usikker på det med Qliro. Ja det tror jeg stemmer. Det gjør nok Klarna dyrere, men de er jo så lettvint for kunden!
Mlk301 Skrevet 3. mars #41951 Skrevet 3. mars arnoyb skrev (22 minutter siden): Har et inntrykk av at Qliro kredittsjekker kunden ved hvert kjøp, men at klarna sjekker innimellom. Kan være tilfeldig når jeg har handla, men inntrykket jeg har gjort meg og har konkludert med at det kan gjøre klarna litt dyrere enn Qliro. De tar jo da en større risk. Pluss at klarna har bedre app. Men at denne kredittsjekken kan oppleves negativt om man har en litt anstrengt økonomi, og dermed er noe mer negativ til Qliro som kunde. Mine refleksjoner. Det kan være problemet, ja. Klarna hadde jo en større kredittsjekk for litt siden hvor man ble "godkjent" for så og så mye, men selv kunne sette ned grensen. Det ga et ganske stort "handlerom" for meg hvert fall, selv om det ikke er noe jeg ønsker å utnytte. De gangene jeg har brukt Qliro blir jeg kredittsjekket, og det kan jo være et hinder hvis man har kredittgjeld, mye på avbetaling osv.
Gjest LivEinar Skrevet 3. mars #41952 Skrevet 3. mars (endret) Nå har det vært såpass mye kritikk, at SET har behov for å spille på det følelsesmessige, som hun ofte gjør. Kritikere er (sitater fra snap i dag): …«alle som desperat ønsker å drømmer om at jeg skal feile». … «så mange jobber så hardt for at dette skal ryke» Jeg kan ikke si at jeg verken er desperat eller drømmer om noe som helst mht CL. Heller ikke jobber jeg hardt for at firmaet skal mislykkes. 😂 Men jeg er saklig kritisk til sider ved medeier SET og firmaets virksomhet. Så samler hun folket og minner dem om følgende (mine uthevinger): …«Men wow altså, se hva vi har skapt og fått til sammen!! Jeg er så stolt over at vi har gjort dette, at vi har suksess med noe som har disse verdiene CL har». Same old, same old… 😉 Endret 3. mars av LivEinar
KarateHagemor Skrevet 3. mars #41953 Skrevet 3. mars Kren-olsk Panda skrev (4 timer siden): CL er en sekt og halleluja med Reme Hvilken sekt ? 1
GulleGull Skrevet 3. mars #41954 Skrevet 3. mars LivEinar skrev (7 minutter siden): Nå har det vært såpass mye kritikk, at SET har behov for å spille på det følelsesmessige, som hun ofte gjør. Kritikere er (sitater fra snap i dag): …«alle som desperat ønsker å drømmer om at jeg skal feile». … «så mange jobber så hardt for at dette skal ryke» Jeg kan ikke si at jeg verken er desperat eller drømmer om noe som helst mht CL. Heller ikke jobber jeg hardt for at firmaet skal mislykkes. 😂 Men jeg er saklig kritisk til sider ved medeier SET og firmaets virksomhet. Så samler hun folket og minner dem om følgende (mine uthevinger): …«Men wow altså, se hva vi har skapt og fått til sammen!! Jeg er så stolt over at vi har gjort dette, at vi har suksess med noe som har disse verdiene CL har». Same old, same old… 😉 Uff må være slitsomt å hele tiden være på alt av kritikk. Tenker om man som bedrift er ærlig og redelig hele veien så trenger man ikke være redd for litt kritikk her og der. Hvor mange er det som ytrer kritikk? Kanskje en håndfull i denne tråden og vært enkelte negative innlegg på fb siden til kjøpe/bytte Carelss? Jeg er heller ikke ute etter å ødelegge , men er interessant å observere mekanismene som oppstår mellom influensere og seere/kunder og hvordan gråsoner, folk utnyttes og hvordan etikk og moralsk forfall skjer i fullt skue uten konsekvens😅 Litt dårlig formulert men.. 1 2
GulleGull Skrevet 3. mars #41955 Skrevet 3. mars (endret) KarateHagemor skrev (10 minutter siden): Hvilken sekt ? Om du blar bakover så ser du hvorfor noen har sammenlignet Reme og Careless som en sekt. Det er hvordan de opptrer og formulerer seg på sosiale medier bla. Endret 3. mars av GulleGull 3 1
Bibbi_ Skrevet 3. mars #41956 Skrevet 3. mars GulleGull skrev (4 minutter siden): Om du blar bakover så ser du hvorfor noen har sammenlignet Reme og Careless som en sekt. Det er hvordan de opptrer og formulerer seg på sosiale medier bla. De er ganske likt en sekt ja. Sara Emilie sier hopp og flokken hopper. 😂 3 1
Gjest LivEinar Skrevet 3. mars #41957 Skrevet 3. mars (endret) KarateHagemor skrev (17 minutter siden): Hvilken sekt ? GulleGull skrev (7 minutter siden): Om du blar bakover så ser du hvorfor noen har sammenlignet Reme og Careless som en sekt. Det er hvordan de opptrer og formulerer seg på sosiale medier bla. Se side 2067, bl.a.: «…SET mener selv at hun og følgerne sammen har skapt et univers, og medeier David Reme mener det er skapt a movement [en bevegelse]. Så å sammenligne det med en sekt ligger i dagen, også ut fra det de to eierne sier.» Endret 3. mars av LivEinar
GulleGull Skrevet 3. mars #41958 Skrevet 3. mars (endret) LivEinar skrev (12 minutter siden): Se side 2067, bl.a.: «…SET mener selv at hun og følgerne sammen har skapt et univers, og medeier David Reme mener det er skapt a movement [en bevegelse]. Så å sammenligne det med en sekt ligger i dagen, også ut fra det de to eierne sier.» Ikke for å glemme at Reme har vært leder i flere alternative kristne livssyns menigheter. Bla prinsemenigheten. Han er vant med å bevisst bruke retorikk og handlinger for å «samle» folket rundt en sak/overbevisning/tro. Det å satse på influensere som har en «fanbase» kan jo lett overføres til det han er vant med å lede fra før. SET har gått en god skole i retorikk der. Man må huske på at ingenting av det influensere sier og gjør er «tilfeldig» -selvom man fremstiller seg som vimsete, barnslig og mor godhjerta aldri så mye😅 Vedr Careless så er det noen som sitter å drar i trådene men lar SET være frontfigur og spille på det hun alltid har gjort ovenfor seerne sine. Endret 3. mars av GulleGull 1 3
MacadamiaNut Skrevet 3. mars #41959 Skrevet 3. mars KarateHagemor skrev (51 minutter siden): Hvilken sekt ? Sekten Keless 🤓 «If it looks like a duck, walks like a duck…» 7 2
Kren-olsk Panda Skrevet 3. mars #41960 Skrevet 3. mars KarateHagemor skrev (1 time siden): Hvilken sekt ? Filadelfia sekten til Reme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå