Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Det er en del i tråden her som reagerer når folk kommenterer vekten til Set og helserisikoen, som følger med en så stor overvekt i et svangerskap.

Why? For det første kommenterer hun sin egen vekt og kropp, mest av alle. For det andre, når du er en offentlig person, så må du tåle at folk har en mening om alt du foretar deg. Det er prisen å betale.

Du kan kreve at de oppfører seg ordentlig og ikke mobber, men å snakke om kropp i seg selv er verken stygt eller mobbing.

Heller ikke å diskutere alle helserisikoene hun utsetter seg for, i tillegg til at hun åpenbart fremmer fedme og ler det bort.

Og siden dette er et fritt land med ytringsfrihet, så må det være ok å kommentere andres kropper som de viser fram OG snakker om i full offentlighet!

Jeg har lov å synes at måten set ser ut på, slett ikke er flatterende, samtidig som jeg tenker at det er svært usunt og helseskadelig, både for henne og ungen.

Og så..denne er til SET: «Hvis du ikke vil ha kommentarer, nei vel, så begynn å kle på deg og slutt å snakk om vekt, din jævla dobbeltmoralist»

Jeg er sykt glad jeg ikke følger en eneste blogger lenger, for denne tråden holder i bøtter & spann 🤭

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

faltforfristelsen skrev (4 timer siden):

Så flink du var da! 🙏🏼 Jeg sier ikke at jeg spiste svært lite. Jeg sier at jeg brakk meg av alt og spiste usunt fordi det var det eneste jeg klarte å få i meg i perioder Jeg brakk meg seriøst av en skitten flekk på gulvet, lukt av zalo, vindusspylevæske i bilen. Tålte ikke ulike konsistenser og mye smak. 

Hvis du leser det jeg svarte litt lenger opp så forstår jeg at jeg kanskje har misset poenget, men at jeg er enig i at det er dumt å normalisere og dumt å lyve om det hun spiser. Har ingen problemer med å erkjenne at jeg kanskje har bommet på poenget, syns bare ting ikke nødvendigvis er så svart/hvitt som noen mener.

Du mente at de som kommenterte inne her ikke hadde vært kvalme i svangerskapene sine. Jeg dro fram mine egne erfaringer selv om denne tråden handler om SE. Så kommentaren om at jeg var flink er unødvendig. Er ikke det det handler om. Jeg forstår jo heller ikke jeg da hvis man er så kvalm og kaster opp at det er mulig å legge på seg så mye. Men det er sikkert fordi jeg ikke har den erfaringen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Jeg beklager å måtte si det, men alle de som hyller SE for å «ufarliggjøre» ekstrem vektoppgang i svangerskapet, og kjøper overprisede varer av ymse kvalitet, er ikke de mest begavede. Folk får bli så krenket de bare vil, men det er sannheten. 

Nettopp! 👏 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (28 minutter siden):

Det er en del i tråden her som reagerer når folk kommenterer vekten til Set og helserisikoen, som følger med en så stor overvekt i et svangerskap.

Why? For det første kommenterer hun sin egen vekt og kropp, mest av alle. For det andre, når du er en offentlig person, så må du tåle at folk har en mening om alt du foretar deg. Det er prisen å betale.

Du kan kreve at de oppfører seg ordentlig og ikke mobber, men å snakke om kropp i seg selv er verken stygt eller mobbing.

Heller ikke å diskutere alle helserisikoene hun utsetter seg for, i tillegg til at hun åpenbart fremmer fedme og ler det bort.

Og siden dette er et fritt land med ytringsfrihet, så må det være ok å kommentere andres kropper som de viser fram OG snakker om i full offentlighet!

Jeg har lov å synes at måten set ser ut på, slett ikke er flatterende, samtidig som jeg tenker at det er svært usunt og helseskadelig, både for henne og ungen.

Og så..denne er til SET: «Hvis du ikke vil ha kommentarer, nei vel, så begynn å kle på deg og slutt å snakk om vekt, din jævla dobbeltmoralist»

Jeg er sykt glad jeg ikke følger en eneste blogger lenger, for denne tråden holder i bøtter & spann 🤭

Ja det er jo det som er så fint med ytringsfriheten, man kan mene forskjellig og like forskjellige ting.

Jeg er en av dem som liker deler av det careless lager, mens annet syns jeg er mindre pent. Og enig i at det er mye som er overpriset. Jeg liker Belle og anna veldig godt. Ønsket meg den blazerkjolen, men fant en mye billigere på hm. Mye av nyhetene som kommer i vår er veldig lite nyskapende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Du mente at de som kommenterte inne her ikke hadde vært kvalme i svangerskapene sine. Jeg dro fram mine egne erfaringer selv om denne tråden handler om SE. Så kommentaren om at jeg var flink er unødvendig. Er ikke det det handler om. Jeg forstår jo heller ikke jeg da hvis man er så kvalm og kaster opp at det er mulig å legge på seg så mye. Men det er sikkert fordi jeg ikke har den erfaringen. 

Det at du var flink var ment som et kompliment, beklager om det så annerledes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo det som er så fint med ytringsfriheten, man kan mene forskjellig og like forskjellige ting.

Jeg er en av dem som liker deler av det careless lager, mens annet syns jeg er mindre pent. Og enig i at det er mye som er overpriset. Jeg liker Belle og anna veldig godt. Ønsket meg den blazerkjolen, men fant en mye billigere på hm. Mye av nyhetene som kommer i vår er veldig lite nyskapende. 

Ohh har du link til den på hm? 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

faltforfristelsen skrev (1 minutt siden):

Bare for å være nysgjerrig 🙊 Men tenker du over at du støtter alt denne dama driver med når du handler av henne? Alt fra lovbrudd - som alkohol i reklame, umerket reklame. Frekkhet, spydige, kynisme, blærete, utlevering av barna. Eller bryr man seg ikke om slikt? 🙂

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorisdott skrev (Akkurat nå):

Ohh har du link til den på hm? 😅😅😅

Mener det er denne, men desverre utsolgt 😭 men de har andre som er halve prisen av careless da.

Screenshot_20250128-141246__01.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Bare for å være nysgjerrig 🙊 Men tenker du over at du støtter alt denne dama driver med når du handler av henne? Alt fra lovbrudd - som alkohol i reklame, umerket reklame. Frekkhet, spydige, kynisme, blærete, utlevering av barna. Eller bryr man seg ikke om slikt? 🙂

Nei jeg har ikke tenkt over det tidligere, mulig jeg tenker over det i fremtiden hvis hun kommer med noe jeg liker. Jeg har også likt Sara Emilie veldig godt, men blitt mer skeptisk til henne i det siste. Noe som kanskje er grunnen til at jeg er her inne? 

At jeg stiller spørsmål med tanke på graviditet/overvekt eller liker noen av produktene, er ikke ensbetydende med at jeg er en av de som hyller henne. Jeg liker f.eks Glød fra Sophie Elise også, men dette betyr ikke at jeg støtter alt hun gjør. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kjøpt inn 22 tusen enheter i treningstøy. Det er 15 forskjellige plagg og 7 størrelser. Dvs ca 200 plagg i hver størrelse og noe av det skal til butikk. Så når hun sier det flyr ut av lageret så er ikke det så rart.

Nå er jeg usikker på hva de fleste treningstøy er laget av men her er det 90 % polyester i alt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (26 minutter siden):

Nei jeg har ikke tenkt over det tidligere, mulig jeg tenker over det i fremtiden hvis hun kommer med noe jeg liker. Jeg har også likt Sara Emilie veldig godt, men blitt mer skeptisk til henne i det siste. Noe som kanskje er grunnen til at jeg er her inne? 

At jeg stiller spørsmål med tanke på graviditet/overvekt eller liker noen av produktene, er ikke ensbetydende med at jeg er en av de som hyller henne. Jeg liker f.eks Glød fra Sophie Elise også, men dette betyr ikke at jeg støtter alt hun gjør. 

Takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (1 time siden):

Jeg har ingen formening om klærne hennes, da jeg aldri har kjøpt noe og heller aldri kommer til å gjøre det.

Ønsker ikke å støtte denne bransjen med en eneste krone..

Ja, ytringsfrihet er viktig. Flasher du kropp og vekt, må man regne med kommentarer. Det er blitt en uting generelt, at å kommentere kropp er «fy fy».

Noen må rett og slett sette foten ned når ting blir direkte helseskadelig. Og vekten din sier ingenting om hvem du er som person. «Du er bra nok som du er» har ingenting å gjøre med fedme, enda folk proklamerer det i øst og vest.

Fedme er usunt. Punktum. Og når en influenser jatter om både kropp og vekt, og i tillegg normaliserer en ekstrem vektøkning i svangerskapet, så må de tåle motreaksjoner.

Jeg mener hun er et elendig forbilde mtp alle de følgerne hun har. 

Endret av MacadamiaNut
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen formening om klærne hennes, da jeg aldri har kjøpt noe og heller aldri kommer til å gjøre det.

Ønsker ikke å støtte denne bransjen med en eneste krone..

Ja, ytringsfrihet er viktig. Flasher du kropp og vekt, må man regne med kommentarer. Det er blitt en uting generelt, at å kommentere kropp er «fy fy».

Noen må rett og slett sette foten ned når ting blir direkte helseskadelig. Og vekten din sier ingenting om hvem du er som person. «Du er bra nok som du er» har ingenting å gjøre med fedme, enda folk proklamerer det i øst og vest.

Fedme er usunt. Punktum. Og når en influenser jatter om både kropp og vekt, og i tillegg normaliserer en ekstrem vektøkning i svangerskapet, så må de tåle motreaksjoner.

Er forsåvidt enig, men den som burde sette foten ned er helsepersonell rundt henne og ikke oss. Slik påvirkningskraft har vi ikke på henne. Tipper hvis hun skal endre seg er det fordi helsepersonell sier noe, og da helst jordmoren som hun alltid har gått til. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

faltforfristelsen skrev (4 minutter siden):

Er forsåvidt enig, men den som burde sette foten ned er helsepersonell rundt henne og ikke oss. Slik påvirkningskraft har vi ikke på henne. Tipper hvis hun skal endre seg er det fordi helsepersonell sier noe, og da helst jordmoren som hun alltid har gått til. 

Seeren vet jo ikke om helsevesenet har sagt hun bør bremse ned vektoppgangen eller ikke (noe de mest sannsynlig har..).

"Vi har ikke denne påvirkningskraften på henne",sier du,men da må man også huske at hun faktisk har det på over 300K følgere..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (9 minutter siden):

Seeren vet jo ikke om helsevesenet har sagt hun bør bremse ned vektoppgangen eller ikke (noe de mest sannsynlig har..).

"Vi har ikke denne påvirkningskraften på henne",sier du,men da må man også huske at hun faktisk har det på over 300K følgere..

Det er sant, men som mange påpeker her inne så blir jo ikke sånne tilbakemeldinger godt mottatt. (bortforklaringer, spydige kommentarer, frekkhet osv i følge flere) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (14 minutter siden):

Det er sant, men som mange påpeker her inne så blir jo ikke sånne tilbakemeldinger godt mottatt. (bortforklaringer, spydige kommentarer, frekkhet osv i følge flere) 

Tror det er derfor denne tråden eksisterer, er vel flere her som har sendt henne meldinger om hun kan utdype eller som setter spm tegn til henne vedr det hun legger ut, som opplever de ikke får svar eller så blir man «hengt» ut på snappen hennes og latterliggjort. Da kommer de kritiske spm til det hun legger ut, her i steden. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
faltforfristelsen skrev (54 minutter siden):

Det er ingen andre enn henne selv som har ansvaret for sin egen og fosteret i magen din helse. Ingen av «oss» skal be henne om noe. Hun er en voksen kvinne og må ta ansvaret for en evt endring selv. 

Derimot å være motstemme til hennes normalisering og bagatellisering av hennes nå risikosvangerskap er særdeles viktig.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (1 time siden):

Det er ingen andre enn henne selv som har ansvaret for sin egen og fosteret i magen din helse. Ingen av «oss» skal be henne om noe. Hun er en voksen kvinne og må ta ansvaret for en evt endring selv. 

Derimot å være motstemme til hennes normalisering og bagatellisering av hennes nå risikosvangerskap er særdeles viktig.

Enig i at det kun er henne selv, men siden @MacadamiaNut sa noen måtte sette foten ned, tenkte jeg at disse "noen" heller burde være helsepersonell, fordi jeg tror ikke hun hører på de av følgerne som kommer med kritikk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (4 timer siden):

Har hørt flere tilfeller der de som sliter med ekstrem svangerskapskvalme har blitt anbefalt av jordmor å spise mindre karbohydraterog heller mer proteiner… Og SaraE spiser jo KUN karbohydrater… og litt fet ost + smør 😅Lite proteiner å finne i hennes kosthold om dagen… Ingen protein i chiabatta og safarikjeks 🤣

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...