Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

J.. skrev (6 minutter siden):

Haha,dette!

Fisker etter Vixen stemmer..

Se hva alle andre gjør, men ikke jeg! 🤪 Jeg forteller deg det. For jeg er forkjemperen mot utseendepress! 

F8875D06-F192-4A0F-AD65-07E8F3D85A6A.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LivEinar skrev (1 minutt siden):

Se hva alle andre gjør, men ikke jeg! 🤪 Jeg forteller deg det. For jeg er forkjemperen mot utseendepress! 

Er så tåpelig..

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (36 minutter siden):

Godt poeng, @KroniskEngasjert! Hva gjør dette med følgere/andre som knapt makter å komme seg ut av senga? Du setter helt betimelig spørsmålstegn ved SET sin selvutnevnte ambassadørrolle for ME.

I dag kommer VG og skal gjøre «portrettintervju» av henne, her mobiliseres det kraftig med Vixen i blikket! Da kjører hun nok på med den samme leksa som i går (og maaaange ganger tidligere). Lille henne som uten utdanning og med en alvorlig kronisk sykdom har gjort stor suksess. Og om alle trollene som ikke unner henne dette. Hun underslår bevisst detaljene i kritikken f.eks.: Eksponering av barn, latterliggjøring av følgere som stiller spørsmål, umerka reklame, salg av produkt som ikke holder mål,  og nå også egen tolking av hvordan rød-trekant-medisin skal brukes…

Jeg fikk som sagt svar fra Vixen på mitt spørsmål om de ville håndheve de regler de hadde satt. Svaret var som sagt at det gjorde de så langt det lot seg gjøre.

Jeg sendte noen flere spørsmål hvor jeg sa at enkelte finalister ikke oppfylte disse kravene i fjor. Å ville de være strengere i år?  Å da er det null svar og få fra Vixen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (9 minutter siden):

Å herrehatt så dum(t)... 😂 Sara du driter deg bare ut 😂

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk som sagt svar fra Vixen på mitt spørsmål om de ville håndheve de regler de hadde satt. Svaret var som sagt at det gjorde de så langt det lot seg gjøre.

Jeg sendte noen flere spørsmål hvor jeg sa at enkelte finalister ikke oppfylte disse kravene i fjor. Å ville de være strengere i år?  Å da er det null svar og få fra Vixen. 

Vixen har ingen troverdighet. Vixen, inkludert de såkalte finalistene, er etter min mening en stor gjeng som supporter hverandre etter tur. De «prisene» har ingen reell verdi, de er bare en systematisert del av et usunt og skadelig influenser-miljø. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Hva er det for svar? Så lenge det lar seg gjøre? 😂 Sier jo bare hvor useriøst dette Vixen greiene er. De eneste som tar det seriøst er vel dette lasset med mindre smarte influenser. Klart du finner noen som er ærlige og redlige influensere, men de er det ikke mange av. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (19 minutter siden):

Hvis man ikke ser at det der er filter, er man enten blind eller stokk dum. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (11 minutter siden):

Hva er det for svar? Så lenge det lar seg gjøre? 😂 Sier jo bare hvor useriøst dette Vixen greiene er. De eneste som tar det seriøst er vel dette lasset med mindre smarte influenser. Klart du finner noen som er ærlige og redlige influensere, men de er det ikke mange av. 

Her har du svaret jeg fikk😊

Screenshot_20241111-150454~2.png

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG er akkurat ute av døra hos frøken Tandberg og da er hun rask på og legge frem en negativ kommentar med navn så klart

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20241113-131606.png

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (19 minutter siden):

VG er akkurat ute av døra hos frøken Tandberg og da er hun rask på og legge frem en negativ kommentar med navn så klart

Screenshot_20241113-131606.pngIurer på om jeg skal begynne å legge ut sånne meldinger på IG kontoen der jeg jobber. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (1 time siden):

Se hva alle andre gjør, men ikke jeg! 🤪 

Endret av Sol79
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (Akkurat nå):

Utseendepress. Er det et ord en gang?

Det kan hun si. Som har botox, fillers og silikonpupper🤣🤣

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (42 minutter siden):

Svir nok å høre sannheten 🙈

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (49 minutter siden):

Utrolig morsomt at hun som har fylt leppene med så mye fillers nå at det er i overkant mye, skal belære andre om utseendepress  gjennom å vise frem Snapchat filter. Hvorfor har hun VG på besøk? Damage control etter kritikken? Det blir vel det sedvanlige; «jeg er grynder, omsetter for 100 millioner i året, ME historien, gravide historien på nytt med saftige detaljer, utlevering av barns sykdom, husbygging, haters og til sist at det hadde vært sååååå gøy å vinne Vixen igjen». 

Endret av Kattedama
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (7 timer siden):

Dette med medisiner og rød trekant er bare et kjent forsøk på å avlede fokuset på skjærefjøla. Kjent taktikk.

Og nå har hun fått VG på saken også 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kattedama skrev (10 minutter siden):

Utrolig morsomt at hun som har fylt leppene med så mye fillers nå at det er i overkant mye, skal belære andre om utseendepress  gjennom å vise frem Snapchat filter. Hvorfor har hun VG på besøk? Damage control etter kritikken? Det blir vel det sedvanlige; «jeg er grynder, omsetter for 100 millioner i året, ME historien, gravide historien på nytt med saftige detaljer, utlevering av barns sykdom, husbygging, haters og til sist at det hadde vært sååååå gøy å vinne Vixen igjen». 

Velskrevet oppsummering, @Kattedama

Mht snapfilter, en følger lovpriser nå SET som forbilde: «Og takk Gud for at du er tydelig på dette her»… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (2 timer siden):

I overkant mye fillers? Bevis på dette? Har du sett folk med mye fillers? Det er ikke Sara 🙈 da har du ikke mye erfaring med fillers 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (17 timer siden):

Jeg tror influensere/bedriftseiere som har hatt mange følgere over tid, f.eks.  SET og Sophie Elise - kommer i et avhengighetsforhold til følgerne. Og hvem er mest avhengige, SET av følgerne eller følgerne av SET? 🤔 Begge influenserne har samme mønster. De «betror» seg om hvor trasig de har det. Og vips så renner støtte, trøst og oppmuntring inn. Heiarop fra tusen(vis?) positive følgere på en dag gjør noe med deg. Det styrker troen på at det du er og det du sier, er viktig og riktig. Du blir vant til å bli sett og beundra, det skaper en avhengighet og et behov for mer.

SET sa sjøl i dag: For meg er det viktigste at dere får en god følelse av å se på meg, at dere syns det er gøy å følge meg. - Det er jo det å skape underholdning for dere som er det viktigste for meg. - Dere er viktige for meg, ikke bare fordi jeg tjener penger. Men for min psyke så hjelper det å ha dere her. - Jeg er også avhengig av tilbakemeldingene, samtalene, den livsstilen dere gir meg, ikke pengemessig, men sosialt, det setter jeg veldig pris på. 

Tandberg ser deg inn i øynene, sier jeg og du/dere/vi/oss, hun jobber hardt og bevisst for å personliggjøre forholdet (til et par hundre tusen følgere). 🤭 Følgerne er ikke reelle venner, det er ikke et gjensidig eller ekte vennskap. Men følgerne får underholdning og en god følelse av å kjenne influenseren og kanskje svarer hun en og anna gang. Hun får den feedbacken hun er så avhengig av - beundring, applaus, støtte og trøst. Når dette skal kombineres med salg av egne og andres produkter, skjærer det seg. SET vil ha i pose og sekk, både den typen følgerrespons fra før hun blei bedriftseier - og - promotering av salg og reklame uten motforestillinger. En umulig kombinasjon! 

Jeg vet hun skriver det for å skape venninnefølelse osv, men er det ikke ganske skremmende hvis selvtilliten til en person skal avhenge så mye av helt ukjente personer som ser gjennom snap-en hennes? Hvor ekte må det føles? Det er viktig for psyken hennes skriver hun, da ville jeg virkelig blitt bekymret om det var meg. Å være avhengig av tilbakemeldinger og samtaler (kun de positive, så klart) hun har med helt fremmede personer som kan være noen helt andre enn de de utgir seg for er skremmende, i alle fall i mine øyne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (1 time siden):

Jeg vet hun skriver det for å skape venninnefølelse osv, men er det ikke ganske skremmende hvis selvtilliten til en person skal avhenge så mye av helt ukjente personer som ser gjennom snap-en hennes? Hvor ekte må det føles? Det er viktig for psyken hennes skriver hun, da ville jeg virkelig blitt bekymret om det var meg. Å være avhengig av tilbakemeldinger og samtaler (kun de positive, så klart) hun har med helt fremmede personer som kan være noen helt andre enn de de utgir seg for er skremmende, i alle fall i mine øyne.

God kommentar, @K@tt! jeg deler din bekymring…
Noe SET ofte sier, er at hun delte like mye før hun fikk betaling på snap, så det er ikke bare for penger - det er bare en fin bonus og da kan hun jo gjøre det på heltid. Helt generelt tenker jeg at hvis influensere  har behov for å dele hele livet sitt på sosiale medier 24/7, ligner det noe som i verste fall kan være sykelig. (Ekshibisjonisme er et personlighetstrekk som innebærer en stadig trang til å være i sentrum for andres oppmerksomhet, å bli sett.)

Man kan gjemme seg bak at den detaljerte delinga er for å hjelpe andre (det argumentet bruker SET ofte), og at hun vil være en underholdningskanal for følgerne, derfor deler hun «alt». Uansett er det betenkelig med tanke på hva hun deler (om barna), hvor hardt hun går ut når hun møter motbør, manglende reklamemerking og egenrådighet - mht f.eks. rød-trekant-medisin. 

Kommunikasjon på SoMe er på et veldig overfladisk nivå og dreier seg her om korte kommentarer til SET sine snap’er og enkle svar på hennes generelle spørsmål. Det dreier seg minimalt om følgernes liv og tanker. Forholdet influenser-følgere er et ensidig og enveis forhold på det individuelle plan. Derfor er det betenkelig, at man kan bli psykisk avhengig av slik følger-respons. 🤔

Endret av LivEinar
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...