Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Angel75 skrev (3 minutter siden):

Hvordan? Hun nevner ikke careless og viser ikke et plagg eller annen annonse. Hun kunne lik så godt hatt fargelagt over det. Hun har ikke forbud mot å ha alkohol på sin snap kanal. Synd men sant.

Hun tjener fortsatt penger på innholdet. Ergo er det kommersielt. Og dermed forbudt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angel75 skrev (8 minutter siden):

Du vet det går ann å forstå noen, men ikke være enig? Alle kan komme til et punkt der man blir drita lei? Akkurat på den snapen så brøyt hun ingen lov, men blir meldt allikevel? Barnslig ja! Rett og bli meldt på de andre? Ja!

Et det slik en bedrifteier bør oppføre seg nei? Kan man ha forståelse for det? Ja! Verden er ikke svart hvit, selv om det hadde vært veldig enkelt. 

SE får ikke ett snev av forståelse fra min side. Hun er kun sur og tverr fordi hun må følge de regler som er satt. Å nå har hun nok fått beskjed fra noen om og skjerpe inn dette å da blir hun som en trassende 3 åring.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Hun tjener fortsatt penger på innholdet. Ergo er det kommersielt. Og dermed forbudt.

Er så rart att folk ikke ser dette? De tror att det er kun ved og vise tøyet att hun tjener penger 🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Det er ikke det. Vi vet ikke noe om at hun er sponset. Jeg tviler iallefall på det. Altså her bryter hun ikke loven så lenge hun ikke viser noen reklame. 

https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame#kortomreklameforbudet

Screenshot_20240903_125635_Chrome.jpg

Screenshot_20240903_125743_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det. Vi vet ikke noe om at hun er sponset. Jeg tviler iallefall på det. Altså her bryter hun ikke loven så lenge hun ikke viser noen reklame. 

https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame#kortomreklameforbudet

Screenshot_20240903_125635_Chrome.jpg

Screenshot_20240903_125743_Chrome.jpg

Men vi vet hun får betalt av Snapchat. Ergo hun får betalt. Altså det finnes en økonomisk interesse. Altså det er et lovbrudd.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi vet hun får betalt av Snapchat. Ergo hun får betalt. Altså det finnes en økonomisk interesse. Altså det er et lovbrudd.

Det er din tolkning. Så er spent på hva de svarer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er min tolkning? Du viste jo til Helsedirektoratet selv?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Hva er min tolkning? Du viste jo til Helsedirektoratet selv?

Ja, der det står hun kan vise alkohol. Andre i tråden skriver også hun kan vise alkohol om det ikke er reklame/annonse. Hun tjener ikke penger på alkohol, hun tjener penger på snapchat.

Altså du tolker det annerledes. 

Endret av Angel75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (23 minutter siden):

Men du er enig i att hun får betalt for og sende det på snapchat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (8 minutter siden):

Ja, der det står hun kan vise alkohol. Andre i tråden skriver også hun kan vise alkohol om det ikke er reklame/annonse. Hun tjener ikke penger på alkohol, hun tjener penger på snapchat.

Sara Emilie får betalt for det hun legger ut. Er du enig eller uenig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (16 minutter siden):

Men det har jo ikke noe med att du tjener penger på alkohol🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Men du er enig i att hun får betalt for og sende det på snapchat?

Ja, men det står i reglene at dersom avsender har økonomisk interesse i å informere eller gi assosiasjoner til alkohol, det har ikke noe med lønna til snapchat å gjøre. Men at hun får ikke noe fortjeneste på å vise den alkoholen, hun hadde fått de pengene uavhengig om det hadde vært Pepsi max.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Men det har jo ikke noe med att du tjener penger på alkohol🙈 

Visst du leser reglene jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sara Emilie får betalt for det hun legger ut. Er du enig eller uenig?

Les mitt svar til elskersommer 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt
elskersommer skrev (6 minutter siden):

Ja så klart jeg er opptatt av at bedrifter følger lover og regler? Har skjønt att dette er lite nøye for deg. 

Ikke «lite nøye», jeg går bare ikke med lupe og er ikke interessert i å ta noen bare for å ta dem (sånn som er tilfellet i denne tråden, bare se på innlegget som diskuteres nå). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det står i reglene at dersom avsender har økonomisk interesse i å informere eller gi assosiasjoner til alkohol, det har ikke noe med lønna til snapchat å gjøre. Men at hun får ikke noe fortjeneste på å vise den alkoholen, hun hadde fått de pengene uavhengig om det hadde vært Pepsi max.

Angel75 skrev (1 minutt siden):

Les mitt svar til elskersommer 😀

Men du er enig i at Sara Emilie tjener på innhold hun legger ut på Snapchat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Angel75 skrev (7 minutter siden):

Visst du leser reglene jo

Så du tolker reglene til at det bare for SE og legge ut alkohol på sin snapchat så lenge hun ikke reklamerer for "Vinmonopolet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Men du er enig i at Sara Emilie tjener på innhold hun legger ut på Snapchat?

Selvfølgelig tjener hun penger på snapchat. Jeg har vel aldri sagt noe annet.

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Så du tolker reglene til at det bare for SE og legge ut alkohol på sin snapchat så lenge hun ikke reklamerer for "Vinmonopolet"

Hun reklamerer ikke for alkohol og blir ikke sponset. Er slik jeg leser reglene ja. Hun har ingen egeninteresse av den, er ingen reklame for alkoholen. Er derfor jeg har markert på bildene jeg la ut.

Ja, hun tjener på snap, i know that. Men jeg mener allikevel at hun får vise alkohol på snapchat selv om jeg mener det er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig tjener hun penger på snapchat. Jeg har vel aldri sagt noe annet.

Flott. Takk.

Er du da og enig i at Sara Emilie tjener mer penger på mer innhold? Altså jo mer innhold hun legger ut, jo mer visninger får hun, og jo mer tjener hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Flott. Takk.

Er du da og enig i at Sara Emilie tjener mer penger på mer innhold? Altså jo mer innhold hun legger ut, jo mer visninger får hun, og jo mer tjener hun?

Nei, jeg tror ikke hun tjente mer om hun heller opp et glass Pepsi max eller et glass vin. Men mer innhold jo mer penger. 

Du får ta det med helsedirektoratet, jeg er uenig med deg 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...