Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama

I gang med den oppkast historien igjen, for 2 gang på noen mnd. Ny artikkel i Nettavisen om oppkastfobi? Skal jo selge Julekjoler om 6 uker🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

caremore skrev (20 minutter siden):

Var det salg?

Chroma skrev (2 timer siden):

Gikk forbi Careless butikken i Oslo i dag, det var faktisk litt liv der. 

Eller folk som prøvde å returnere varer? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (9 timer siden):

Sikkert nordlendinger på høstferie som ikke skjønner at det finnes en verden utenfor Norge 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (7 timer siden):

Var det salg?

Det aner jeg ikke, jeg gikk bare forbi, gikk ikke inn. :) 

Bibbi_ skrev (7 timer siden):

Eller folk som prøvde å returnere varer? 

Det var i alle fall noen som så på kjoler, de hang rett ved inngangen der jeg gikk forbi. Det er bok helt sikkert noen som liker disse kjolene, selv om mange her ikke forstår det - meg selv inkludert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unodostrez

Tenker at i en reels på Careless sine instagramsider, så kunne man kanskje stæsjet opp «julekjolene» med noen sko, kanskje en veske, et eller annet. I alle fall noe annet enn ankelsokker… Syns alt virker til å være hastverk-arbeid. Så fort vareprøver er i hus, så skal de UT TIL FOLKET 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Chroma skrev (14 timer siden):

Tviler på at det faktisk er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (4 minutter siden):

Tenker at i en reels på Careless sine instagramsider, så kunne man kanskje stæsjet opp «julekjolene» med noen sko, kanskje en veske, et eller annet. I alle fall noe annet enn ankelsokker… Syns alt virker til å være hastverk-arbeid. Så fort vareprøver er i hus, så skal de UT TIL FOLKET 

Hun kan jo designe hatter 👒til folket. Kan stæsje opp kjolene med 👒👒👒

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (4 timer siden):

Det var i alle fall noen som så på kjoler, de hang rett ved inngangen der jeg gikk forbi. Det er bok helt sikkert noen som liker disse kjolene, selv om mange her ikke forstår det - meg selv inkludert. 

Selger de hatter 👒 også?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (8 timer siden):

Bor sentralt i Oslo, men har ikke sett et eneste menneske med Careless kjole på seg. Har aldri vært i butikken selv, men Arkaden ligger i sentrum på turistfellen Karl Johans gate, og sentrum bugner av turister. Mange går også gjennom Arkaden som en snarvei, og ofte ser man på klær som henger ved inngangen, det gjør ihvertfall jeg av og til uten at det blir kjøp ut av det. Men klart at det er noen som liker kjolene, smaken er som baken. Ikke min smak, men kjøper aldri av influencere ei heller bruker jeg rabattkoder de deler ut. Rabatt, salg og kampanjer får jeg stadig opp på mail og sms fra kjeder og butikker jeg er medlem av. Og jeg sjekker alltid ut trustpilot hvis jeg vurderer å kjøpe fra butikker som jeg ikke har erfaring med, og Careless får mye kritikk på retur, str og kvalitet kombinert med stiv pris så det hadde ikke vært aktuelt om jeg så ikke hadde hørt om SE. Jeg hører på forbrukerne og ikke selgerne. 

Endret av K_mb
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forbi butikken på Arkaden i dag og overhørte ei inne i prøverommet (som forøvrig ligger utenfor butikken?!), som var skuffet over kjolene i forhold til hvor mange som hadde skrytt av dem. Jeg var litt nysgjerrig på kvaliteten selv og må si meg enig. Synes ikke prisen på kjolene kan forsvares i forhold til stoffet som er brukt, var også noen løse tråder her og der på noen av kjolene på stativet som ikke gir et veldig godt inntrykk. Bikinier og undertøy hadde mye ekstra stoff/fyll som jeg ikke helt skjønner poenget med? 

Synes det er bra med kvinnelige gründere som tør og satse, men disse produktene kunne vært bedre designet, og ihvertfall lavere priset. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøvftta skrev (10 timer siden):

Sikkert nordlendinger på høstferie som ikke skjønner at det finnes en verden utenfor Norge 🙈

Dette bare understreker nivået i denne tråden.

• Liker 6
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Bor sentralt i Oslo, men har ikke sett et eneste menneske med Careless kjole på seg. Har aldri vært i butikken selv, men Arkaden ligger i sentrum på turistfellen Karl Johans gate, og sentrum bugner av turister. Mange går også gjennom Arkaden som en snarvei, og ofte ser man på klær som henger ved inngangen, det gjør ihvertfall jeg av og til uten at det blir kjøp ut av det. Men klart at det er noen som liker kjolene, smaken er som baken. Ikke min smak, men kjøper aldri av influencere ei heller bruker jeg rabattkoder de deler ut. Rabatt, salg og kampanjer får jeg stadig opp på mail og sms fra kjeder og butikker jeg er medlem av. Og jeg sjekker alltid ut trustpilot hvis jeg vurderer å kjøpe fra butikker som jeg ikke har erfaring med, og Careless får mye kritikk på retur, str og kvalitet kombinert med stiv pris så det hadde ikke vært aktuelt om jeg så ikke hadde hørt om SE. Jeg hører på forbrukerne og ikke selgerne. 

Jeg skjønner liksom ikke helt hva dette skal bety? Du har ikke sett noen med Careless kjoler. Så de kan umulig selge noen? Uten en form for vekst kunne ikke Careless åpnet butikker. Uten salg kunne de ikke pumpet ut design og drop 10 ganger i året. Jeg har vondt for å tro at de som styrer skuta er totalt blottet for forretningsteft. For hvis noe går skikkelig dårlig så ekspanderer man ikke på dette viset. Man må tjene penger for å bruke penger. De får ikke gjort alt dette på krita. Hadde ikke damer kjøpt klær av henne hadde de heller ikke siktet så bredt som de gjør nå. Hvis kvaliteten og designet er så dårlig som det påstås her kan jeg ikke forstå at merket holder i flere år til. Men hvis de har forhandlet seg til omsetningsbasert leie og korte kontrakter med Thon, alti eller amfi. Så skal de vel presse det de kan ut av dette for å så legge ned. Men at du «aldri ser noen med careless kjoler på» det er ikke grunn nok for å anta at et merke går dårlig 😅

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToneVie skrev (34 minutter siden):

Jeg skjønner liksom ikke helt hva dette skal bety? Du har ikke sett noen med Careless kjoler. Så de kan umulig selge noen? Uten en form for vekst kunne ikke Careless åpnet butikker. Uten salg kunne de ikke pumpet ut design og drop 10 ganger i året. Jeg har vondt for å tro at de som styrer skuta er totalt blottet for forretningsteft. For hvis noe går skikkelig dårlig så ekspanderer man ikke på dette viset. Man må tjene penger for å bruke penger. De får ikke gjort alt dette på krita. Hadde ikke damer kjøpt klær av henne hadde de heller ikke siktet så bredt som de gjør nå. Hvis kvaliteten og designet er så dårlig som det påstås her kan jeg ikke forstå at merket holder i flere år til. Men hvis de har forhandlet seg til omsetningsbasert leie og korte kontrakter med Thon, alti eller amfi. Så skal de vel presse det de kan ut av dette for å så legge ned. Men at du «aldri ser noen med careless kjoler på» det er ikke grunn nok for å anta at et merke går dårlig 😅

NR 1: Slutt å legg ord i munnen min!!! Har ikke sagt at Careless umulig kan selge noe, men at det sikkert er noen som liker kjolene! Nr 2: Jeg bor i Oslo og har aldri sett noen med Careless-kjole i Oslo, selv om du håner det med en småler-smiley. Nr 3: Hvis du ser inne på trustpilot så er det mye misnøye og Careless ligger på middels hvorpå kvaliteten blir klaget på av flere, mange forbrukere bruker trustpilot som en pekepinn på hvor det ikke er lønnsomt å handle. 

Endret av K_mb
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NiceOrNothing skrev (På 13.10.2023 den 11.01):

Jeg har også nominert Frujohansen idag , oppfordrer flere til å gjøre det samme .🇳🇴

Den støtter jeg. Bransjen trenger en person som taler både positivt og negativt om denne bransjen, og som stiller kritiske spørsmål og spør andre faglige folk om blant annet lover og regler. Frujohnsen fortjener nominasjon syntes jeg👍🏼

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnfall skrev (2 minutter siden):

Den støtter jeg. Bransjen trenger en person som taler både positivt og negativt om denne bransjen, og som stiller kritiske spørsmål og spør andre faglige folk om blant annet lover og regler. Frujohnsen fortjener nominasjon syntes jeg👍🏼

Helt enig! Sterk stemme og eller forbilde 👏

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (10 timer siden):

Tviler på at det faktisk er tilfelle.

Det er helt greit for meg, jeg har aldri påstått at folk handlet, jeg sa bare at det var en del folk i butikken da jeg gikk forbi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToneVie skrev (16 timer siden):

Hun har uten tvil truffet en målgruppe. Er ikke bare bare og finne klær som man føler seg bra i , når man har litt størrelse på kroppen 

Møter daglig kunder som klager på utvalg fra str. 42 og opp

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...