Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Orly skrev (1 time siden):

Du vet jo ikke hvordan SE har det, derfor tenker jeg du kan la være å snakke de ned.  Flere burde i grunn snakke om diagnoser som kvinner har

Enig med deg at flere burde snakke, men ikke enig at hun burde snakke om det . 

Da kan hun henvise til eks endometriose forening , samme som diabetes burde henvise til dia forening … 

Vi bare husker for ikke så lenge siden om en tøff baby tema hun sa så mye feil info .

Så hun burde fortsette med reklamer og salg da det er hun jobber med og la andre profesjonelle ta seg snakke om sine områder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (1 time siden):

Flere burde i grunn snakke om diagnoser som kvinner har

Absolutt enig,kvinnehelse er en spøk.

MEN vil heller ha info fra fagpersoner eller noen som har riktig diagnose/er diagnotisert.

Sara er verken eller.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TittTitt skrev (40 minutter siden):

S - Stemmer det ja
K - Kvile hjelper og
T - Tabelett og, som feks Ibux

Sånn til info så skjønner man mer enn andre tror😊

Går sikkert bra det , Tar medisinen når det er vondt ,Hvis ikke blir det helt for j.. 😪🌺🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (1 time siden):

Enig med deg at flere burde snakke, men ikke enig at hun burde snakke om det . 

Da kan hun henvise til eks endometriose forening , samme som diabetes burde henvise til dia forening … 

Vi bare husker for ikke så lenge siden om en tøff baby tema hun sa så mye feil info .

Så hun burde fortsette med reklamer og salg da det er hun jobber med og la andre profesjonelle ta seg snakke om sine områder :) 

Jeg mener snakke om hvordan man selv har set og hvordan sykdommen kan være

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (2 timer siden):

Det er jeg enig i, men ikke influensere som ikke klarer å holde det informativt men bruker det som content! Det er forskjellen på å snakke om diagnoser kvinner har og legge det ut på en salgskonto uten å være informativ om saken. Og kredibiliteten til Tandberg er lav, så hun av alle burde ikke legge det ut.

Ærlig talt, mener du Sara ikke skal få si at hun har adenomyose, fordi hun bruker det som Content (altså begrunner sin handling med det), med mindre hun legger det fram på en informativ måte (som hun heller ikke bør da hun i følge kvinneguiden ikke har kredibiliteten)? Eller misforstår jeg hva du mener her nå? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (4 timer siden):

Jeg spurte FT før SaraE hadde møte med de om dette med merking og fikk svar i dag.. Både SE og Therese mener at de ikke trenger og merke med reklame om bilde er fra livet og opp. Men dette kan jo ikke stemme? Eller misforstår jeg helt?

IMG_20230925_153538.jpg

IMG_20230925_153501.jpg

Det står ikke konkret fra livet og opp, men det kan jo være et eksempel Therese har fått i direkte kontakt med FT, jeg vet ikke. 

«For eksempel kan man  etter en konkret helhetsvurdering komme til at det ikke er nødvendig å oppgi annonsøren hvis bare litt av et produkt vises». Altså man kan jo ikke benekte at veiledningen deres dessverre er vag, for hvor grensen går for hva som er litt av et produkt, er jo åpent for egen tolkning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whybother skrev (Akkurat nå):

Det står ikke konkret fra livet og opp, men det kan jo være et eksempel Therese har fått i direkte kontakt med FT, jeg vet ikke. 

«For eksempel kan man  etter en konkret helhetsvurdering komme til at det ikke er nødvendig å oppgi annonsøren hvis bare litt av et produkt vises». Altså man kan jo ikke benekte at veiledningen deres dessverre er vag, for hvor grensen går for hva som er litt av et produkt, er jo åpent for egen tolkning. 

Hvordan skal de kunne bli mer konkret mener du?

Skal de liste opp eksempler på alle typer produkter?

»flasker, hårspray, vaskemiddel etc: maks 3 cm fra bunn uten synlig kork»

»bilde, postere og annen vegghengt pynt: maks 20% av det totale arealet og uten kontrastfarger»

Åpenbart går ikke det. Derfor er regelen slik at det må tolkes. Men det skal altså tolkes dithen at dersom det en ser har markedsføringsverdi så skal innlegget merkes.

Og jeg vil påstå at fra livet og opp på en kjole er nok til at det har en markedsføringsverdi.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
whybother skrev (24 minutter siden):

Ærlig talt, mener du Sara ikke skal få si at hun har adenomyose, fordi hun bruker det som Content (altså begrunner sin handling med det), med mindre hun legger det fram på en informativ måte (som hun heller ikke bør da hun i følge kvinneguiden ikke har kredibiliteten)? Eller misforstår jeg hva du mener her nå? 

Ta av Careless kjolen, snakk om en relativ vanlig diagnose på en informativ måte så er vi der. Var det tydelig nok? :blomst2:

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Snublefot62 skrev (13 minutter siden):

»bilde, postere og annen vegghengt pynt: maks 20% av det totale arealet og uten kontrastfarger»

Åpenbart går ikke det. Derfor er regelen slik at det må tolkes. Men det skal altså tolkes dithen at dersom det en ser har markedsføringsverdi så skal innlegget merkes.

Og jeg vil påstå at fra livet og opp på en kjole er nok til at det har en markedsføringsverdi.

Ikke engang når det er 3 jurister involvert er det åpenbart ikke tydelig nok, også er det FT som er problemet? 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

De kunne jo gjerne spesifisert om «litt» betyr 10% eller 40% synlighet av produktet, vanskeligere enn det trenger det faktisk ikke å være. 

ja, du kan godt påstå at fra livet og opp av en kjole har nok markedsføringsverdi (og jeg er ikke uenig med deg), men poenget er at det blir din tolkning. Konkrete retningslinjer er absolutt enklere å forstå og følge, på samme måte vil det også bli tydeligere hva som faktisk er brudd på retningslinjene og dermed enklere å gi sanksjoner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

caremore skrev (5 minutter siden):

Ta av Careless kjolen, snakk om en relativ vanlig diagnose på en informativ måte så er vi der. Var det tydelig nok? :blomst2:

Beklager, denne tankegangen klarer jeg ikke forstå. Hvorfor skulle hun ta av seg carelesskjolen for å snakke om en diagnose mener du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
whybother skrev (Akkurat nå):

Beklager, denne tankegangen klarer jeg ikke forstå. Hvorfor skulle hun ta av seg carelesskjolen for å snakke om en diagnose mener du?

Ok. Jeg har ikke tenkt å utdype dette noe videre så lykke til videre med avsporingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (31 minutter siden):

Snakk om frøken vil ikke🙈

Screenshot_2023-09-25-20-12-54-943_com.snapchat.android.jpg

Håper hun har nok på sparekonto til bøtene hun vil motta,som en direkte konsekvens for dette valget.

Hun,som alle andre,står fritt til å tipse FT om manglende merking hos andre.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
caremore skrev (1 minutt siden):

Ok. Jeg har ikke tenkt å utdype dette noe videre så lykke til videre med avsporingen. 

Har full forståelse for at det noen ganger kan bli vanskelig å svare for seg når noen stiller kritiske spørsmål til ugjennomtenkte utsagn, det går fint. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, caremore said:

Da finnes det tabletter og smertestillende man kan ta. Denne diagnosen er relativ vanlig hos kvinner som har født, så helsevesenet kan bidra med løsninger. Men blir ikke like salgbart hvis man er løsningsorientert fremfor å dyrke sykdommer og diagnoser. 

6 hours ago, elskersommer said:

Datter har ei venninne med denne sykdommen. Hun har visst til tider mye smerter men disse to er ganske så ofte ute og går seg turer. Eller trener på studio. 

Tenker kanskje det er greit å ikke mene for mye om hvor ille SE har det med adenomyose. Ingen av oss er legen hennes. Det er kjempeflott at dere har erfaring med at dette ikke er så ille. Det er mange som må sloss seg gjennom systemet over flere år, med sykehusinnleggelser og større doser opiater, og omsider fjerning livmor. 

Synes det er veldig smålig å skulle sitte her og synse i helsa hennes. Hva har det å si for bedriften, eller for oss, hvor mye smerter hun har eller ikke? 

Føler jeg har sagt det SÅ mange ganger nå, det er så ekstremt mange ting å kritisere med bedriften hun driver. Helsa hennes er ikke en av de. Hun må faktisk kunne dele sånne ting om seg selv uten at vi trenger å sitte her og plukke det fra hverandre. 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whybother skrev (2 minutter siden):

Har full forståelse for at det noen ganger kan bli vanskelig å svare for seg når noen stiller kritiske spørsmål til ugjennomtenkte utsagn, det går fint. 

👏🏻

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...