Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

caremore skrev (5 minutter siden):

Hun kan bare skille Careless fra SE AS. Selge Careless på Careless Snap/IG , og Annonsører/spons på SE AS Snap/ IG. Men det betyr at alle vil se hvor mye Careless reklame hun pusher daglig. 

Det er så ekstremt. Hun eier ikke skam og troverdighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unodostrez skrev (20 minutter siden):

Krysser fingrene for at Fredrik Solvang kaller inn Reme og gjengen for en debatt om «vanskelig merking i reklame»

Ad sales burde jo sitte på kompetansen og veiledede og kurse sine ansatte. Men der er nok av uvilje der også. Det sier en del om hvor uprofesjonelle de er. Jeg jobber stadig vekk med kompetanseheving innen mitt fagfelt. Det er av både arbeidstaker og arbeidsgivers interesse. Jeg skal ha riktig kompetanse i det jeg gjør. På tross av bachelor og videreutdanning bruker jeg mye tid på kurs. Både fordi jeg vil gjøre en god jobb og for at jeg skal være profesjonell og trygg i min jobb. Hvorfor ønsker ikke denne bransjen kompetanseheving ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Mamak skrev (47 minutter siden):

Ad sales burde jo sitte på kompetansen og veiledede og kurse sine ansatte. Men der er nok av uvilje der også. Det sier en del om hvor uprofesjonelle de er. Jeg jobber stadig vekk med kompetanseheving innen mitt fagfelt. Det er av både arbeidstaker og arbeidsgivers interesse. Jeg skal ha riktig kompetanse i det jeg gjør. På tross av bachelor og videreutdanning bruker jeg mye tid på kurs. Både fordi jeg vil gjøre en god jobb og for at jeg skal være profesjonell og trygg i min jobb. Hvorfor ønsker ikke denne bransjen kompetanseheving ?

I følge Tandberg og enkelte andre så er det urettferdig at de i det hele tatt må merke reklame, det viser at hun ikke skjønner at det er en del av det å være yrkesinfluenser og at det er minimum av det som kan forventes når man driver med salg og tjener millioner i året. Å ikke presse umerket reklame på forbrukerne er en del av å ha en etisk tilnærming til yrkesutøvelsen, slik de fleste andre yrker har.

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (15 minutter siden):

I følge Tandberg og enkelte andre så er det urettferdig at de i det hele tatt må merke reklame, det viser at hun ikke skjønner at det er en del av det å være yrkesinfluenser og at det er minimum av det som kan forventes når man driver med salg og tjener millioner i året. Å ikke presse umerket reklame på forbrukerne er en del av å ha en etisk tilnærming til yrkesutøvelsen. 

 

 

Yes nemlig, du er spot on: å ha en etisk tilnærming til yrkesutøvelsen 👏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (6 timer siden):

Det er tydelig at verken SE eller gjengen i kommentarfeltet noen gang har hatt en faktisk jobb. Alle yrker har regler, retningslinjer, etikk, lover og kontrakter man må forholde seg til. At SE er for korttenkt til å forstå noe av dette, forklarer veldig godt hvorfor hun ikke evner å lære seg det mest grunnleggende i sin egen «jobb». 
 

Hvis det å være influenser er for komplisert for henne, så er det bekymringsfullt. 

Unødvendig og ganske sikkert helt feil generalisering...

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
snurpa skrev (8 minutter siden):

Unødvendig og ganske sikkert helt feil generalisering...

Hun har oppegående og ressurssterke følgere også.

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ett par influensere problematiserer presiseringene i regelverket ut mot sine følgere i kanalene sine nå, om man hadde stått i hvem som helst annen jobb hadde man vel ikke klaget på ett regelverk man måtte begynne å følge i jobben sin, ett regelverk som er for å sikre kundene sine interesser, noe som har manglet i lang tid. Er man seriøs så lager man seg vel nye rutiner for å imøtekomme regelverket så godt som mulig også får man ta problemene som oppleves med dette regelverket i de rette instanser, ikke med kundene sine før de selv i det hele tatt har forsøkt å etterkomme presiseringene i regelverket?!🤔 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verba skrev (12 timer siden):

enig. Jeg synes det er kjempebra at hun fikk et møte med FT! Ikke bare for seg selv men kanskje det blir en liten endring hos flere influensere osv. 

Min mening er at hun trenger ikke å merke det, fordi det er så lite av kjolen som vises. 
 

jeg også tror at det hadde vært BRA med en sånn debatt. Virkelig! 

Helt enig! Synes også det er bra hun oppdaterte etterpå hva som ble lagt frem. Er også enig i at om det er veldig lite som vises av kjolen/produktet, så trenger man vel ikke å merke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (57 minutter siden):

Ser ett par influensere problematiserer presiseringene i regelverket ut mot sine følgere i kanalene sine nå, om man hadde stått i hvem som helst annen jobb hadde man vel ikke klaget på ett regelverk man måtte begynne å følge i jobben sin, ett regelverk som er for å sikre kundene sine interesser, noe som har manglet i lang tid. Er man seriøs så lager man seg vel nye rutiner for å imøtekomme regelverket så godt som mulig også får man ta problemene som oppleves med dette regelverket i de rette instanser, ikke med kundene sine før de selv i det hele tatt har forsøkt å etterkomme presiseringene i regelverket?!🤔 

Spot on👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (10 timer siden):

I følge Tandberg og enkelte andre så er det urettferdig at de i det hele tatt må merke reklame, det viser at hun ikke skjønner at det er en del av det å være yrkesinfluenser og at det er minimum av det som kan forventes når man driver med salg og tjener millioner i året. Å ikke presse umerket reklame på forbrukerne er en del av å ha en etisk tilnærming til yrkesutøvelsen, slik de fleste andre yrker har.

Jeg klarer ikke skjønne at hun og noen andre i kommentarfeltet sammenligner influenser med eksempel idrettsutøvere som får sponse klær og ikke skriver reklame.   Skjønner ikke de forskjell på det . Hennes jobb som er egentlig en nett selger det hun skriver få 20% rabatt så får hun også fra det salget  og en idrettsutøver som våkner så tidlig for å trene og trene og trene og konkurrer, bruker spons klær .  Uansett om jeg blir påvirket og kjøper så er det forskjell. Hva gjør hun filmer seg i reklame klær og selger de ja da får hun penger for det, de har forskjellig jobb.

Hun kunne like jobbe i en butikk og gå med klær hun selger og får 35% rabatt for å kjøpe men ingen fortjeneste for salg. Da kunne vi snakke urettferdig at hun må reklamere noe…

 

 

Endret av Juhu25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om SE hadde satt pris på om andre yrkesgrupper fulgte regelverk like tilfeldig som henne? 

 

En sykepleier som ikke var så opptatt av reglene for medikamenthåndtering.

En lærer som ikke var så opptatt av rettferdighet. 

En pilot som ikke var så opptatt av sjekklister. 

 

"Det er så vanskelig når det er så mye regler" 

  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abrahima skrev (2 minutter siden):

Lurer på om SE hadde satt pris på om andre yrkesgrupper fulgte regelverk like tilfeldig som henne? 

 

En sykepleier som ikke var så opptatt av reglene for medikamenthåndtering.

En lærer som ikke var så opptatt av rettferdighet. 

En pilot som ikke var så opptatt av sjekklister. 

 

"Det er så vanskelig når det er så mye regler" 

Og eneste jobben hennes er å selge , filme seg og smile . Mye planlegging er det ikke når hun lager ikke noe spesielt enn gå i huset og snakke. Så regler burde hun klare sette seg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen er dessverre at SE ikke er den skarpeste kniven i skuffen og sliter nok med å følge med på det som er av regler osv. Har mer enn nok med å filme når det legges ut ferdigplen. 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Abrahima skrev (16 minutter siden):

Lurer på om SE hadde satt pris på om andre yrkesgrupper fulgte regelverk like tilfeldig som henne? 

 

En sykepleier som ikke var så opptatt av reglene for medikamenthåndtering.

En lærer som ikke var så opptatt av rettferdighet. 

En pilot som ikke var så opptatt av sjekklister. 

 

"Det er så vanskelig når det er så mye regler" 

Det er vel en grunn til at damen ikke har noe skikkelig jobb kanskje?! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (8 minutter siden):

Hvem samarbeidspartner er det SE sikter til her???

Bildet hentet fra frujohansen sin IG

Screenshot_20230921_090814_Instagram.jpg

Veldig profesjonelt  skrevet av sammarbeidspartner . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Juhu25 skrev (10 minutter siden):

Veldig profesjonelt  skrevet av sammarbeidspartner . 

Ja. Så hadde vært veldig interessant å visst hvem det er. Rart SE ikke vil gå ut med det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (9 minutter siden):

Ja. Så hadde vært veldig interessant å visst hvem det er. Rart SE ikke vil gå ut med det...

Ikke sikkert det er en samarbeidspartner engang,siden hun gjemmer navnet.

Men det gikk jammen fort fra "min/din mening spiller ingen rolle,dette er opp til FT å bestemme!" 

Helt til hun innså hun tok feil.

Da spilte hennes og alle andres meninger plutselig en stor rolle,lol.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Bibbi_ skrev (9 timer siden):

Hvem samarbeidspartner er det SE sikter til her???

Bildet hentet fra frujohansen sin IG

Screenshot_20230921_090814_Instagram.jpg

Petter Stordalen fikk høy bot fra FT for brudd på markedsføringsloven. Bor Tandberg / følgerne hennes og alle hun omgås under en stein? 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. Da var video sett og en god del kommentarer lest.

Det er mye «stakkars deg/dere influencere». Og heldigvis flere som stiller seg undrende til hvorfor dette skal være så vanskelig å gjennomføre.

Overraskende nok skriver Emilie Nereng (forøvrig en fornuftig dame vanligvis) at det er fordummende ovenfor forbrukerne å være så tydelig hva reklame angår. På hvilken måte lurer jeg på. Jeg tar det nesten som en selvfølge at de fleste vet at influencere (er det andre som gulper litt av dette ordet?) er mer eller mindre levende reklameplakater. Men jeg synes det er på høy tid at det blir mer transparent i hvilket omfang dette skjer. Og det er vel her skoen trykker.

Det er flere ting i Sara sin video som er mildt sagt.. pussig? Jeg vet ikke hvilket ord jeg skal bruke.  

Det at hun prøver å gjøre et poeng av at det ikke er bærekraftig å ha et plagg som er kjøpt for egne penger..        Bærekraftig, hun?!

Så må vi ikke glemme at hun føler seg urettferdig behandlet. Det er så mange andre influencere (gulp) som er myyye verre enn henne, og som ikke får konsekvenser. Whataboutism på sitt fineste.

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...