Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Er det lov å spørre om hun fortsatt har ME? Har hun fortalt noe om sykdommen? Hvordan det var før da hun ble ufør og hvordan det er nå? Jeg klikker inn på hennes Snap når det kommer opp, men følger henne ikke og får ikke med meg alt.

Får inntrykk, les: inntrykk, av at hun ikke har ME lenger? Har hun vært dårligere? Nå føler jeg hun flyr rundt og gjør masse greier hele tiden. Alt av aktivitet blir jo dokumentert, så uansett om hun ligger i et mørkt rom for å samle krefter innimellom all filmingen så klarer hun jo vanvittig mye? Og mellom filmingen forteller hun om alt hun har gjort siden sist hun filmet, så jeg tror ikke hun slapper av mellom slagene heller?

All inntekt man tjener over en viss grense vil føre til at uføretrygden reduseres, så jeg spør ikke fordi jeg er redd for at dama skal få noen av fellesskapets penger i tillegg til inntekten fra Snap. Hun må jo tjene for bra til å få en krone uføretrygd med så mange følgere og så mye reklame. Jeg spør om hun fortsatt er syk fordi jeg ikke kan forstå at hun har ME i dag. De jeg kjenner som har ME forstår det heller ikke (ja, jeg vet at folk er rammet i forskjellig grad. De jeg kjenner orker ikke holde telefonen for å se på Snapene til Sara engang. Ikke orker de å høre på så mye lyd/snakk eller se på videoene heller).

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, loveli skrev:

Er det lov å spørre om hun fortsatt har ME? Har hun fortalt noe om sykdommen? Hvordan det var før da hun ble ufør og hvordan det er nå? Jeg klikker inn på hennes Snap når det kommer opp, men følger helle ikke og får ikke med meg alt.

Får inntrykk, les: inntrykk, av at hun ikke har ME lenger? Har hun vært dårligere? Nå føler jeg hun flyr rundt og gjør masse greier hele tiden. Alt av aktivitet blir jo dokumentert, så uansett om hun ligger i et mørkt rom for å samle krefter innimellom all filmingen så klarer hun jo vanvittig mye? Og mellom filmingen forteller hun om alt hun har gjort siden sist hun filmet, så jeg tror ikke hun slapper av mellom slagene heller?

All inntekt man tjener over en viss grense vil føre til at uføretrygden reduseres, så jeg spør ikke fordi jeg er redd for at dama skal få noen av fellesskapets penger i tillegg til inntekten fra Snap. Hun må jo tjene for bra til å få en krone uføretrygd med så mange følgere og så mye reklame. Jeg spør om hun fortsatt er syk fordi jeg ikke kan forstå at hun har ME i dag. De jeg kjenner som har ME forstår det heller ikke (ja, jeg vet at folk er rammet i forskjellig grad. De jeg kjenner orker ikke holde telefonen for å se på Snapene til Sara engang. Ikke orker de å høre på så mye lyd/snakk eller se på videoene heller).

Det er noe som ikke stemmer det har du rett i.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, loveli skrev:

Er det lov å spørre om hun fortsatt har ME? Har hun fortalt noe om sykdommen? Hvordan det var før da hun ble ufør og hvordan det er nå? Jeg klikker inn på hennes Snap når det kommer opp, men følger henne ikke og får ikke med meg alt.

Hun har sagt mange ganger at ufør er satt på pause. Lever nå 100% av jobb og egen inntekt som hun skatter av. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, FruByråkrat skrev:

Hun har sagt mange ganger at ufør er satt på pause. Lever nå 100% av jobb og egen inntekt som hun skatter av. 

Ok, så bra at hun har blitt bedre! Flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, loveli said:

Hun forteller historien sin her: https://saraaemiliee.blogg.no/min-me-historie-del-3.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pikeliten skrev:

Tusen takk for link! :) Har lest hele historien hennes nå. Ikke rart jeg reagerte på energinivået når hun tross alt har blitt mye bedre og ikke lenger er aktivt uføretrygdet! Må også si at jeg synes hun er ekstremt heldig som fikk hjelp så tidlig og at både hennes familie hjalp henne og helsevesenet trodde på henne. Det er virkelig ikke alle som har det så "enkelt" når de blir syke, spesielt ikke av sykdommer som ikke kan bevises enkelt.

Bortsett fra at hun selger barna sine på SoMe så virker hun som en allright dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, loveli said:

Tusen takk for link! :) Har lest hele historien hennes nå. Ikke rart jeg reagerte på energinivået når hun tross alt har blitt mye bedre og ikke lenger er aktivt uføretrygdet! Må også si at jeg synes hun er ekstremt heldig som fikk hjelp så tidlig og at både hennes familie hjalp henne og helsevesenet trodde på henne. Det er virkelig ikke alle som har det så "enkelt" når de blir syke, spesielt ikke av sykdommer som ikke kan bevises enkelt.

Bortsett fra at hun selger barna sine på SoMe så virker hun som en allright dame.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, loveli skrev:

Hun har tre blogginnlegg om hennes ME historie. Les disse,ser det er linket til kun siste del her. 

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm

Feildiagnosering av CFS/ME er altså veldig vanlig, og det er veldig synd ettersom det ikke finns noen behandling for sykdommen. Mens sykdommer og lidelser de kanskje i stedet faktisk lider av, har gode og resultatbeviste behandlingsmetoder, som kunne hjulpet pasienten lenge før de måtte si seg uføre.

Endret av lamorte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at konstruktiv kritikk (ref instainnlegg ang filterbruk) alltid besvares med: «det viktigste er uansett å være snille og gode med andre». Underforstått at de som er uenige i en sak er dårlige mennesker som ønsker andre vondt. Det må være mulig å motta EN kommentar med konstruktiv kritikk (som i tillegg er et viktig tilskudd til debatten om skjønnhetspress) uten å ta det så ille opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PippiLa skrev:

Leit at konstruktiv kritikk (ref instainnlegg ang filterbruk) alltid besvares med: «det viktigste er uansett å være snille og gode med andre». Underforstått at de som er uenige i en sak er dårlige mennesker som ønsker andre vondt. Det må være mulig å motta EN kommentar med konstruktiv kritikk (som i tillegg er et viktig tilskudd til debatten om skjønnhetspress) uten å ta det så ille opp.

Mener du at hun ikke mottar konstruktiv kritikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Minni75 skrev:

Mener du at hun ikke mottar konstruktiv kritikk? 

Hun gjør ikke det. Hun blir «snarky» og lite hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BethD skrev:

Hun gjør ikke det. Hun blir «snarky» og lite hyggelig.

Det har jeg kjent på. Lurte bare på om jeg oppfattet innlegg til pippaLa rett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de sykt falske dådyrvippene, tydelig «falske» øyebryn OG silikon, så er ikke hun på min topp liste over troverdighet angående skjønnhetspress og filterbruk uansett.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Alex_rude skrev:

Med de sykt falske dådyrvippene, tydelig «falske» øyebryn OG silikon, så er ikke hun på min topp liste over troverdighet angående skjønnhetspress og filterbruk uansett.

Troverdig oppfattes hun ikke som.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Alex_rude skrev:

Akkurat det faller litt feil hos meg også. Spesielt når hun skryter over at hun er «sminkefri» en dag og det er sååå deilig. Ja det kan jeg tenke meg. Ser jo ingen forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BethD skrev:

Akkurat det faller litt feil hos meg også. Spesielt når hun skryter over at hun er «sminkefri» en dag og det er sååå deilig. Ja det kan jeg tenke meg. Ser jo ingen forskjell. 

Ja sant😅. Hun står jo mer el mindre opp ferdig sminket🙈. Blir faktisk for dumt..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg synes er utrolig rart med henne,  er at hun skal fronte det at det naturlige er det beste. Men hun selv har silikon i puppene , botox i leppene og vippe extentions. Virker også som hun har slanket seg veldig mye på kort tid.

Så denne frontingen av naturlig er best. Blir litt feil fra hennes side

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...