Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

elskersommer skrev (36 minutter siden):

Har ikke både SE og Therese sagt att de er opptatt av og være bærekraftig 

Jeg tror faktisk ikke de vet hvor stort begrepet «bærekraftig» er og hva det egentlig  innebærer. 

• Liker 14
  • Nyttig 1

Det er rimelig bra mye løgn ute og går hos disse influenserene. Og jeg forstår at de fleste ikke har tid til å følge med på alt så alle løgnene plukkes opp - men en må da begynne å vekke noe skepsis til disse personene med tanke på alt som avsløres etterhvert? Hvordan kan de egentlig ha kunder i det hele tatt lenger?

• Liker 12
  • Nyttig 1
elskersommer skrev (1 time siden):

Da lyver Therese her også. Jeg mener at dette er sagt flere ganger. Noen spør på Therese sin Instagram og får dette svaret

Bilde fra Therese instGram

IMG_20230830_210853.jpg

Vet ikke hva hun mener her

Screenshot_2023-08-30-21-34-20-539_com.android.chrome.jpg

Tror de må skrive ned alt de sier på siden sin, snap , ig , aviser . En dag sier de noe senere mener aldri sagt … Men bevis har andre og ikke dem selv. Rart 

Har ikke både SE og Therese sagt att de er opptatt av og være bærekraftig 

De vet ikke hva bærekraft betyr. 
Og hvor idiotisk er det å sitte å si at nei, vi er ikke bærekraftige, vi. Hallo!! 

• Liker 12

Annonse

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Det er rimelig bra mye løgn ute og går hos disse influenserene. Og jeg forstår at de fleste ikke har tid til å følge med på alt så alle løgnene plukkes opp - men en må da begynne å vekke noe skepsis til disse personene med tanke på alt som avsløres etterhvert? Hvordan kan de egentlig ha kunder i det hele tatt lenger?

Å i morgen er det nytt slipp hvor kjoler bare flyr ut fra lageret i Kristiansand 🙈

• Liker 8
Era Vulgaris skrev (8 timer siden):

De vet ikke hva bærekraft betyr. 
Og hvor idiotisk er det å sitte å si at nei, vi er ikke bærekraftige, vi. Hallo!! 

Og det viser hvor frakoblet denne gjengen er resten av verden.

Det er jo ikke uten grunn at hele verden skriker etter bærekraftig klesproduksjon og miljøvennlige tiltak. Disse influenserene klistrer navnet sitt over alt som gir de penger men som samtidig bidrar helt ekstremt til utslipp av mikroplast. Vi finner mikroplast i fugler, fisk og til og med morsmelk.

Og her sitter Therese fremfor alle følgerene sine og sier «nei jeg har aldri sagt vi er bærekraftige».

Therese er faktisk ikke bedre enn Sara Emilie og de burde skjerpe seg begge to.

Men nå er det bare fire dager igjen av fristen for å skaffe revisor for Careless gjengen.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Gipetto skrev (15 minutter siden):

I stedet for å gi henne gratis reklame burde mediene heller grave litt i virksomheten hennes, og skrive om hvor umoralsk dette er. Hvordan hun tjener pengene sine er direkte uetisk 

Annonse

Unodostrez skrev (2 minutter siden):

Ennå en artikkel? Dette viser jo bare hvor ille status er for henne. De fremstår som helt desperate! 

Adsales jobber som vi see hardt for å selge henne og markedsføre henne. De er de begge to helt avhengige av.

Samme hva de prater om. Men hvorfor ikke nakenhet og kropp? Det selger jo alltid.

• Liker 8
  • Nyttig 4

Denne konkrete saken gjelder ikke Sara,men det er samme type brudd hun gjør ref uthevet i gult.

Dette selskapet fikk altså 20K i bot per IG innlegg (4 stk totalt) hvorpå influencere de sponset ikke gjorde jobben sin riktig.

Mtp all umerket reklame Sara poster for Careless er det snakk om et svimlende beløp,hvis hun blir bøtelagt for alle.

Screenshot_20230831_095625_OneDrive.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 14
Annonse
J.. skrev (14 minutter siden):

Denne konkrete saken gjelder ikke Sara,men det er samme type brudd hun gjør ref uthevet i gult.

Dette selskapet fikk altså 20K i bot per IG innlegg (4 stk totalt) hvorpå influencere de sponset ikke gjorde jobben sin riktig.

Mtp all umerket reklame Sara poster for Careless er det snakk om et svimlende beløp,hvis hun blir bøtelagt for alle.

Screenshot_20230831_095625_OneDrive.jpg

Dette er et godt eksempel på hva loven sier, hva konsekvensene kan være og hvilken risiko Sara Emilie tar.

Og det skal svi å bryte loven så tydelig for å tjene penger. Da bør konsekvensen være så stor at det en tjener (eller kan tjene) går i bøter i stede for.

Og når vi nå har sett at SE faktisk vet, faktisk er godt kjent med at hun bryter loven bevisst - og fortsetter med en «prinsesse vil ikke»-holdning, da håper jeg det svir skikkelig den dagen det smeller.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Gjest Kattedama
Unodostrez skrev (1 time siden):

Ennå en artikkel? Dette viser jo bare hvor ille status er for henne. De fremstår som helt desperate! 

Det er bare en ren reklame  artikkel for undertøyet hennes der teksten er bara svada. Sikkert blitt intervjuet per telefon. Og det er ingen tvil om at hun bruker filter på bilder hun selv legger ut på Snap/IG. 

Endret av caremore

Jeg nevnte dette med BPA og Salabim her om dagen. I går fikk jeg svar! 🎉

Her er e-posten jeg sendte:
IMG_0930.thumb.jpeg.d504a60c76e011ecb788d9cea5bca3d9.jpeg.419977578840676a0ca3fcb1cafb3705.jpeg

Og her er svaret jeg til slutt fikk:
Capture.PNG.bd6badbd0007fe1f20179c570ede73bf.PNG

Og som en kanskje ser så har jeg jo egentlig ikke fått noe svar.

Det som skremmer meg her er at en selger som markedsfører seg mot utstyr spesielt for barn og mat/drikke, ikke vet hva produktene de selger inneholder. De påstår at de ikke inneholder BPA. Flott. Men hva er BPA erstatte med?

Som jeg viste til tidligere så er det ingen selvfølge at det fabrikken erstatter BPA med (oftest BPS eller BPF) er noe bedre å få i seg. Tvert i mot kanskje til og med verre.

Og selv ikke produksjonen, hvem nå det er, klarer å svare på spørsmålet mitt.

Skremmende. Mildt sagt.

• Liker 15
  • Nyttig 10
Snublefot62 skrev (20 minutter siden):

Jeg nevnte dette med BPA og Salabim her om dagen. I går fikk jeg svar! 🎉

Her er e-posten jeg sendte:
IMG_0930.thumb.jpeg.d504a60c76e011ecb788d9cea5bca3d9.jpeg.419977578840676a0ca3fcb1cafb3705.jpeg

Og her er svaret jeg til slutt fikk:
Capture.PNG.bd6badbd0007fe1f20179c570ede73bf.PNG

Og som en kanskje ser så har jeg jo egentlig ikke fått noe svar.

Det som skremmer meg her er at en selger som markedsfører seg mot utstyr spesielt for barn og mat/drikke, ikke vet hva produktene de selger inneholder. De påstår at de ikke inneholder BPA. Flott. Men hva er BPA erstatte med?

Som jeg viste til tidligere så er det ingen selvfølge at det fabrikken erstatter BPA med (oftest BPS eller BPF) er noe bedre å få i seg. Tvert i mot kanskje til og med verre.

Og selv ikke produksjonen, hvem nå det er, klarer å svare på spørsmålet mitt.

Skremmende. Mildt sagt.

Jeg vil forresten bare trekke frem tidspunktet for når den e-posten jeg fikk ble sendt. Klokken 02:47 i natt.

Det er greit med fleksitid og muligheter for fjernarbeid - men med lønnsnivået til denne gjengen så tviler jeg på at noen er villig til å sitte kl 02:47 for å svare på en e-post om BPA innhold i produktene.

Bortsett fra sjefen selv kanskje? Hint. Hint.

Og nei, det står ikke Sara Emilie bak sladdingen min.

Endret av Snublefot62
  • Liker 17
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...