Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

J.. skrev (3 timer siden):

Jeg sier jo det - at det ikke er ok at Sara deler drt i utgangspunktet.

Men,det fjerner ikke ansvaret fra Lill eller andre som deler videre info om barna.

Det er like skadelig uansett hvem kilden er.

"Sharenting" handler ikke utelukkende om foreldre som deler info i øs og pøs,men om å ikke utlevere barn,verken egne eller andres.

Navnet ble nok funnet på fordi det er ganske selvforklarende,men ikke utelukket til at kun foreldrene er en del av problemet.

Til en viss grad enig. Men alt står og faller på SE. Om hun ikke deler, er det ingen andre som kan gjenfortelle.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
Babyyoda skrev (1 time siden):

Til en viss grad enig. Men alt står og faller på SE. Om hun ikke deler, er det ingen andre som kan gjenfortelle.

I tillegg er det skremmende hvor mye som deles. Det som kritiseres her er bare en liten del av hva som deles, mye av det som deles er også personsensitiv informasjon. Dette er altså på en bedriftskonto med flere hundre tusen brukere. Dette deles for å tjene penger. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mye dette vil påvirke SE og. Careless. https://www.nrk.no/urix/eu-forbyr-a-odelegge-ubrukte-klaer-1.16417968

Interessant både mtp digitale sertifikater for å vise bærekraft men og at selgere må ha et bevisst ansvar til hele livsløpet til klesproduksjonen. Noe som jeg vil tro vil påvirke fast fashion opplegget til SE.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det fungerer veldig fint med samarbeid, nye partnere og bonusforeldre. Kan vi ikke isteden heie på at barneforeldrene (SE og R) faktisk gjør en innsats for å omgås på skikkelig vis, og gjør det som fungerer bra for de i hverdagen,  isteden for at vi skal  lete etter noe å kritisere. SE har jo sagt at den nye kjæresten til R er suveren med bonusbarna. Kanskje hun også kjører til skole eller barnehage i blant - selv om R selv kunne fått det til. Og ja, jeg vet at V har permisjon, men hvor rigid skal man være?

Hvis V ikke hadde kjørt, er jeg sikker på at det hadde vært galt også. «Trist for de eldste barna at V bare er sammen med den lille»…

Poenget mitt er bare at jeg ikke er enig i etthvert valg alle tar hele tiden, jeg har bare ikke behov eller tid til å fundere over  og henge meg opp i det som i det store bildet faktisk er bagateller. La folk få vurdere hvilke valg som er best i deres hverdag.

Det jeg synes er mer interessant er det sinnsyke overforbruket influenserne (mange i all fall) fronter. Enorme mengder «koseklær» og teddyjakker (som bare er kule en sesong) fra KappAhl som entusiastisk blir solgt inn, fulgt av Happyflops, Filiokus, den der andre utstyrsleverandøren (bespisning) til barn som ALLTID har sinnsyke «salg» (beklager, husker ikke navnet), plakater, sexleketøy, airfryere…. Jeg hadde altså vært så flau!!!! Fryktelig flau! Det er TV-shop i ny drakt! 
Og jeg kommer heller aldri til å forstå ønsket om å dele fra hverdagen sin, uansett om man er «privat» eller ikke. Og selfier og filming av seg selv non stop… Jeg forstår det ikke!!! 

Beklager, rotet meg litt vekk.😅  Poenget mitt var iallfall at vi ikke behøver å være slarvete kjerringer som trekker fram bagateller - det slår tilbake på oss/dem. 

• Liker 8
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Snublefot62 skrev (36 minutter siden):

Lurer på hvor mye dette vil påvirke SE og. Careless. https://www.nrk.no/urix/eu-forbyr-a-odelegge-ubrukte-klaer-1.16417968

Interessant både mtp digitale sertifikater for å vise bærekraft men og at selgere må ha et bevisst ansvar til hele livsløpet til klesproduksjonen. Noe som jeg vil tro vil påvirke fast fashion opplegget til SE.

Dette er gode nyheter! Da blir det ikke like enkelt å drive med grønnvasking for fast fashion bedriften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forholdet kommer til å ryke innen få år, er så kleint å se hvordan hun prøver å holde en samtale med han bak kamera mens hun filmer seg, selv samtidig som hun har så lyst til å bare snu telefonen og vise han frem. Når denne nyforelskelsen begynner å dø litt ut kommer han nok til å synes det bare er utrolig slitsomt. Bare det at hun presset på med frieri etter noen måneder som kjærester, altså, hvem gjør egentlig det? sikkert bare tull og ment som humor fra hennes side, men det må jo være litt sårt og få det ''nei''-et likevel? Hun virker skummelt spontan og en person som tar veldig forhastede beslutninger, så jeg håper virkelig for barna sin skyld at hun nå klarer å holde beina godt plantet på jorda og kjempe for dette forholdet så de klarer å få det til å fungere i det lange løp. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Missmischief skrev (Akkurat nå):

Bare det at hun presset på med frieri etter noen måneder som kjærester, altså, hvem gjør egentlig det? sikkert bare tull og ment som humor fra hennes side, men det må jo være litt sårt og få det ''nei''-et likevel?

Hun frir regelmessig i følge denne artikkelen som hun villig stilte opp i (hint: ba om å få publisitet rundt): https://www.nettavisen.no/livsstil/sara-emilie-tandberg-frir-til-kjaresten-hver-kveld-skjer-som-regel-etter-sex/s/5-95-679870

Sitat

Noe ekstravagant frieri har hun imidlertid ikke gjort ennå.

– Nei, det skjer som regel er etter sex. Også får jeg et nei, og prøver meg igjen neste dag, ler hun.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missmischief skrev (2 minutter siden):

At hun gidder..

Hun tjener jo grovt på det da.

All oppmerksomhet gir klingende mynt i kassa.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verba
Ellevill skrev (10 timer siden):

Det virker som om det fungerer veldig fint med samarbeid, nye partnere og bonusforeldre. Kan vi ikke isteden heie på at barneforeldrene (SE og R) faktisk gjør en innsats for å omgås på skikkelig vis, og gjør det som fungerer bra for de i hverdagen,  isteden for at vi skal  lete etter noe å kritisere. SE har jo sagt at den nye kjæresten til R er suveren med bonusbarna. Kanskje hun også kjører til skole eller barnehage i blant - selv om R selv kunne fått det til. Og ja, jeg vet at V har permisjon, men hvor rigid skal man være?

Hvis V ikke hadde kjørt, er jeg sikker på at det hadde vært galt også. «Trist for de eldste barna at V bare er sammen med den lille»…

Poenget mitt er bare at jeg ikke er enig i etthvert valg alle tar hele tiden, jeg har bare ikke behov eller tid til å fundere over  og henge meg opp i det som i det store bildet faktisk er bagateller. La folk få vurdere hvilke valg som er best i deres hverdag.

Det jeg synes er mer interessant er det sinnsyke overforbruket influenserne (mange i all fall) fronter. Enorme mengder «koseklær» og teddyjakker (som bare er kule en sesong) fra KappAhl som entusiastisk blir solgt inn, fulgt av Happyflops, Filiokus, den der andre utstyrsleverandøren (bespisning) til barn som ALLTID har sinnsyke «salg» (beklager, husker ikke navnet), plakater, sexleketøy, airfryere…. Jeg hadde altså vært så flau!!!! Fryktelig flau! Det er TV-shop i ny drakt! 
Og jeg kommer heller aldri til å forstå ønsket om å dele fra hverdagen sin, uansett om man er «privat» eller ikke. Og selfier og filming av seg selv non stop… Jeg forstår det ikke!!! 

Beklager, rotet meg litt vekk.😅  Poenget mitt var iallfall at vi ikke behøver å være slarvete kjerringer som trekker fram bagateller - det slår tilbake på oss/dem. 

Enig! Akkurat det samme jeg tenker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevill skrev (10 timer siden):

Enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene på instagram som SE har postet helt i starten burde vert slettet.  Thinspo på høyt nivå og en skikkelig trigger for enkelte som sliter med spiseforstyrrelser. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anelyy skrev (12 minutter siden):

De bildene på instagram som SE har postet helt i starten burde vert slettet.  Thinspo på høyt nivå og en skikkelig trigger for enkelte som sliter med spiseforstyrrelser. 

Hun er også mye naken og toppløs i "kroppskampens navn",som er bullshit unnskyldninger for å poste naken kropp.

Toppløsbilder med "free the nipple" i hytt og vær,en kampanje som kom og gikk like fort tydeligvis.

Hun starter mange slike kamper,men gjennomføringsevnen er heller elendig.

Edit - ekstremt mye fokus på kropp/det å poste kropp,om det så er "perfekt" kropp eller "mammakropp".

Alle har en kropp,hvordan den ser ut er ikke viktig.

Det er bare unnskyldninger for å poste naken/lettkledde bilder på Internett.

Endret av J..
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fælt så positiv hun er til hagen/fellesarialet nå da hun vet huset skal selges om 1 års tid eller 2..

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (13 minutter siden):

Merker hun snappene med reklame, når hun sitter og klager i den gule Amica kjolen?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Lill :) said:

Merker hun snappene med reklame, når hun sitter og klager i den gule Amica kjolen?

Nei, selvfølgelig ikke. 🙃 Bare å melde inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Fælt så positiv hun er til hagen/fellesarialet nå da hun vet huset skal selges om 1 års tid eller 2..

😂😂😂 

Drømmehuset som ikke var drømmehuset likevel

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (3 timer siden):

Jeg har sendt inn slike snapper i hopetall i ett par uker.  Å Therese Lien holder på i samme mønster

Null merking

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (52 minutter siden):

😂😂😂 

Drømmehuset som ikke var drømmehuset likevel

Heldigvis kan drømmer forandres og det er først etter man har bodd i et hus en stund man kjenner om det er riktig eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...