Pepssi Skrevet 2 timer siden #56101 Skrevet 2 timer siden Anemoi skrev (3 minutter siden): Line Victoria forsvarer en influenserkollega. LV har selv nesten 75 000 følgere på snap og passer på - både muntlig og skriftlig i innlegget sitt - å nevne det på Insta… Line Victoria er snart ferdig med sykepleierutdanning og fordypning i bakterier i kroppen hun. Det handler ikke om å forsvare Sara Emilie men for å opplyse. 3 1 1
arnoyb Skrevet 2 timer siden #56102 Skrevet 2 timer siden oss-to skrev (5 minutter siden): Dette handlar ikkje om ekle historier eller influensar-yrket. Å ha OB liggande i kroppen i ti dagar og måtte grave det ut sjølv er farleg , punktum. Dette er ein alvorleg helserisiko, og det bør vere tydelege åtvaringar om å oppsøkje profesjonell hjelp, dette er ikkje latterliggjering eller moralpreik om smak og vanar. Fokus må vere på helse og tryggleik, ikkje underhaldning og klikk . Men det er jo ikke det som preger diskusjonen her eller HT. 3 3
Era Vulgaris Skrevet 2 timer siden #56103 Skrevet 2 timer siden Pepssi skrev (59 minutter siden): Ja! Line victoria sa først at hun selv reagerte i starten på hvorfor Sara Emilie hadde lagt det ut men etter hun hadde tenkt seg om så tenkte hun at det var bra at Sara la det ut. Nettopp fordi det er så viktig at kvinner vet hvor farlig det er. Hvem er det som ikke vet at man skal skifte tampong oftere enn hver 10. dag? 2 3
oss-to Skrevet 2 timer siden #56104 Skrevet 2 timer siden arnoyb skrev (1 minutt siden): Men det er jo ikke det som preger diskusjonen her eller HT. Det spørst truleg kva briller ein les med. Sjølv har eg sett få, om ingen saker om barna kring denne situasjonen. Men at SE motiv er pengar og ikkje kvinnehelse er jo tydeleg.Og at kvinner kan være med å nedgrave kvinnehelse med å forsvare dette, finn eg forunderleg. 6
Pepssi Skrevet 2 timer siden #56105 Skrevet 2 timer siden Era Vulgaris skrev (3 minutter siden): Hvem er det som ikke vet at man skal skifte tampong oftere enn hver 10. dag? Alle vet jo at man skal det. Men det er jo viktig å påpeke hvor farlig det er om man glemmer det. 4
Minimeg1234 Skrevet 2 timer siden #56106 Skrevet 2 timer siden Era Vulgaris skrev (3 minutter siden): Hvem er det som ikke vet at man skal skifte tampong oftere enn hver 10. dag? Alle vet det, det er ikke det saken handler om. 2 1
Minimeg1234 Skrevet 2 timer siden #56107 Skrevet 2 timer siden oss-to skrev (3 minutter siden): Det spørst truleg kva briller ein les med. Sjølv har eg sett få, om ingen saker om barna kring denne situasjonen. Men at SE motiv er pengar og ikkje kvinnehelse er jo tydeleg.Og at kvinner kan være med å nedgrave kvinnehelse med å forsvare dette, finn eg forunderleg. Alt her inne handler om hvilke briller man har på. Jeg syns det er forunderlig at alvoret i saken skal dysses ned fordi SE forteller om det på sin SoMe kanal og tjener penger på det. Skal alle som tjener penger på å holde foredrag rundt omkring om kvinnehelse dysses ned fordi det tjenes penger på det? Jeg er skremt . 2 3
Sol79 Skrevet 2 timer siden #56108 Skrevet 2 timer siden Pepssi skrev (1 time siden): Ja! Line victoria sa først at hun selv reagerte i starten på hvorfor Sara Emilie hadde lagt det ut men etter hun hadde tenkt seg om så tenkte hun at det var bra at Sara la det ut. Nettopp fordi det er så viktig at kvinner vet hvor farlig det er. At TSS er farlig det lærte vi i 5. klasse. De som følger SE må være 25+. Er det virkelig noen voksne damer som ikke vet at det er lurt å gå med en tamping i to uker? Det er mulig SE lå i et mørkt rom da de gikk gjennom dette kapittelet på barneskolen, men jeg har virkelig større håp for menneskeheten. 2 5
oss-to Skrevet 1 time siden #56109 Skrevet 1 time siden (endret) Minimeg1234 skrev (49 minutter siden): Alle vet det, det er ikke det saken handler om. Samtidig gjer den jo det. Ho brukar noko potensielt farleg for å sjokkere for å få fleire klikk og pengar, utan tanke for konsekvensar. Slike snappar burde vore pepra med advarslar om å kontakte lege eller anna helsehjelp. Kor mange tenkjer "kan ho i 10 dagar, då må eg kunne eit døgn eller to"? Endret 1 time siden av oss-to Skrivefeil 2 4
skeiv-ostepop Skrevet 1 time siden #56110 Skrevet 1 time siden Pepssi skrev (31 minutter siden): Line Victoria er snart ferdig med sykepleierutdanning og fordypning i bakterier i kroppen hun. Det handler ikke om å forsvare Sara Emilie men for å opplyse. Jeg tenker det er rimelig naivt å ikke tenke at dette har en kommersiell baktanke for Line Victoria. 4 4
oss-to Skrevet 1 time siden #56111 Skrevet 1 time siden Minimeg1234 skrev (13 minutter siden): Alt her inne handler om hvilke briller man har på. Jeg syns det er forunderlig at alvoret i saken skal dysses ned fordi SE forteller om det på sin SoMe kanal og tjener penger på det. Skal alle som tjener penger på å holde foredrag rundt omkring om kvinnehelse dysses ned fordi det tjenes penger på det? Jeg er skremt . Eg er og skremd over at folk ikkje ser kor farlege slike "velmeinte" opplysningar kan vere. Det er ein stor skilnad mellom seriøs folkeopplysning og personlege framstøyt som fyrst og fremst er laga for klikk og merksemd. 4
Mlk301 Skrevet 1 time siden #56112 Skrevet 1 time siden Pepssi skrev (16 minutter siden): Alle vet jo at man skal det. Men det er jo viktig å påpeke hvor farlig det er om man glemmer det. Det vet jo også de fleste som bruker tampong, det er allmennkunnskap. Situasjonen hadde vært litt annerledes hvis hun fortalte om hva som hadde skjedd, at hun kontaktet lege og ble undersøkt/fikk hjelp. Rett og slett viste hva man skal gjøre i en sånn situasjon, men hun gjorde det motsatte. "Jeg glemte denne, og man skal visst ringe legen, men det gidder jeg ikke". 1 5
Pepssi Skrevet 1 time siden #56113 Skrevet 1 time siden Sol79 skrev (10 minutter siden): At TSS er farlig det lærte vi i 5. klasse. De som følger SE må være 25+. Er det virkelig noen voksne damer som ikke vet at det er lurt å gå med en tamping i to uker? Det er mulig SE lå i et mørkt rom da de gikk gjennom dette kapittelet på barneskolen, men jeg har virkelig større håp for menneskeheten. Det er forskjell på å glemme en tampong kontra å gi f i at man har i en tampong. Ingen her har sagt at det er lurt å gå med en tampong i to uker? Sara Emilie sa i går på snap at hun ikke visste om TSS, og det kan hende det er flere som ikke vet om farligheten. Jeg også synes det er merkelig at voksne kvinner ikke har hørt om TSS men synes det er bra at det blir tatt opp sånn at flere får vite det tilfelle de ikke visste det. 5 2
Pepssi Skrevet 1 time siden #56114 Skrevet 1 time siden skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Jeg tenker det er rimelig naivt å ikke tenke at dette har en kommersiell baktanke for Line Victoria. Selvfølgelig tjener hun på det. Men er det ikke bra da at hun opplyser? Det var jo så mye snakk her om at Sara Emilie burde sagt hvor viktig det er å dra til lege å få riktig medisin. Nå tok LV opp hvor viktig det er siden Sara ikke gjorde det 3 1
Pepssi Skrevet 1 time siden #56115 Skrevet 1 time siden Mlk301 skrev (3 minutter siden): Det vet jo også de fleste som bruker tampong, det er allmennkunnskap. Situasjonen hadde vært litt annerledes hvis hun fortalte om hva som hadde skjedd, at hun kontaktet lege og ble undersøkt/fikk hjelp. Rett og slett viste hva man skal gjøre i en sånn situasjon, men hun gjorde det motsatte. "Jeg glemte denne, og man skal visst ringe legen, men det gidder jeg ikke". Det er jeg enig i. Derfor mener jeg det er bra at LV delte sine tanker om dette. 3 2
Minimeg1234 Skrevet 1 time siden #56116 Skrevet 1 time siden oss-to skrev (1 minutt siden): Eg er og skremd over at folk ikkje ser kor farlege slike "velmeinte" opplysningar kan vere. Det er ein stor skilnad mellom seriøs folkeopplysning og personlege framstøyt som fyrst og fremst er laga for klikk og merksemd. Jeg er skremt over utsagn her inne. At fordi SE får klikk for en opplevelse så skal det tas mindre på alvor. 1 3
oss-to Skrevet 1 time siden #56117 Skrevet 1 time siden (endret) Minimeg1234 skrev (3 minutter siden): Jeg er skremt over utsagn her inne. At fordi SE får klikk for en opplevelse så skal det tas mindre på alvor. Vi får være einige om å være ueinige. Alle har vi våre verdiar vi navigerar etter. Og strengt tatt er det ikkje at det skal takast mindre på alvor som er saka. Endret 1 time siden av oss-to 4
oss-to Skrevet 1 time siden #56120 Skrevet 1 time siden Minimeg1234 skrev (2 minutter siden): Alvoret i saken kom frem. No tullar du. Ho burde ha merka alle snappane med "warning kontakt lege" om ho måtte dra denne historia. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå