Era Vulgaris Skrevet 10. november #55701 Skrevet 10. november Angel75 skrev (14 minutter siden): Siden jeg bruker ordet hate innimellom, så kom jeg over denne i en annen tråd her på KG, og den passer perfekt her og forklarer også en del av meldingene hun får på snap vil jeg tro. Kilde KG, vet ikke hvor den personen har funnet den. Uansett om det er et veletablert ord, så vil kanskje folk ha seg frabedt å bli karakterisert som det, når det impliserer at man har følelser knyttet til SE. Det er over alle grenser å tillegge folk følelser i en debatt, da man umulig kan vite noe om hva andre føler. 1 7
arnoyb Skrevet 10. november #55702 Skrevet 10. november Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Uansett om det er et veletablert ord, så vil kanskje folk ha seg frabedt å bli karakterisert som det, når det impliserer at man har følelser knyttet til SE. Det er over alle grenser å tillegge folk følelser i en debatt, da man umulig kan vite noe om hva andre føler. For meg virker det som de som ofte blir kalt hater heller vil kalles kritisk. Men hvorfor er fan innafor? Er jo ofte slik at enten er du hater eller fan. Må man være enten positiv eller negativ til SE? Eller er man enten kritisk eller fan? 6 1
Vokteren Skrevet 10. november #55703 Skrevet 10. november arnoyb skrev (4 minutter siden): For meg virker det som de som ofte blir kalt hater heller vil kalles kritisk. Men hvorfor er fan innafor? Er jo ofte slik at enten er du hater eller fan. Må man være enten positiv eller negativ til SE? Eller er man enten kritisk eller fan? Ordet hat er et svært negativt ord. Det er forskjell på å hate noen og mislike det en person gjør. Akkurat som at det er stor forskjell på å være fan av/like noen og det å f.eks. elske noen. 3 4
arnoyb Skrevet 10. november #55704 Skrevet 10. november Vokteren skrev (1 minutt siden): Ordet hat er et svært negativt ord. Det er forskjell på å hate noen og mislike det en person gjør. Akkurat som at det er stor forskjell på å være fan av/like noen og det å f.eks. elske noen. Ja det var jo poenget... 1 5
Gjest Anonym_2024 Skrevet 10. november #55705 Skrevet 10. november Var ikke denne Halloween pyntingen hun drev med før, sponset av NILLE?
Anemoi Skrevet 10. november #55706 Skrevet 10. november Da har Danmark kommet oss i forkjøpet og forbyr sosiale medier for barn under 15 år, men åpner for at de kan bruke det fra de er 13. Ap-regjeringen vil sette en absolutt aldersgrense på 15 år, ifølge barne- og familieminister Lene Vågslid. Forbudet vil også gjelde Snapchat. Dette er både juridisk og teknologisk nybrottsarbeid. Det vil ta noe tid, fordi høringsutkastet har fått over 8000 innspill, men det haster. Fra artikkelen i Dagbladet: «I juli gjorde nye retningslinjer fra EU-kommisjonen det mulig for Danmark og andre land å fastsette en nasjonal aldersgrense for bruk av sosiale medier. I likhet med Norge, ser flere andre land på muligheten for å innføre en grense.» Selv om det går sakte, går det framover, steg for steg. Å forby influensere som Sara Emilie å bruke barna sine som inntektsgivende innhold på SoMe, er neste steg. Å beskytte barna må settes foran influensernes rett til ytringsfrihet. https://www.dagbladet.no/nyheter/sosiale-medier-forbud-haster/83824345 8 1
oss-to Skrevet 10. november #55707 Skrevet 10. november Anemoi skrev (22 minutter siden): Da har Danmark kommet oss i forkjøpet og forbyr sosiale medier for barn under 15 år, men åpner for at de kan bruke det fra de er 13. Ap-regjeringen vil sette en absolutt aldersgrense på 15 år, ifølge barne- og familieminister Lene Vågslid. Forbudet vil også gjelde Snapchat. Dette er både juridisk og teknologisk nybrottsarbeid. Det vil ta noe tid, fordi høringsutkastet har fått over 8000 innspill, men det haster. Fra artikkelen i Dagbladet: «I juli gjorde nye retningslinjer fra EU-kommisjonen det mulig for Danmark og andre land å fastsette en nasjonal aldersgrense for bruk av sosiale medier. I likhet med Norge, ser flere andre land på muligheten for å innføre en grense.» Selv om det går sakte, går det framover, steg for steg. Å forby influensere som Sara Emilie å bruke barna sine som inntektsgivende innhold på SoMe, er neste steg. Å beskytte barna må settes foran influensernes rett til ytringsfrihet. https://www.dagbladet.no/nyheter/sosiale-medier-forbud-haster/83824345 Dette var glad sak!. Eg synest dette er heilt rett veg å gå, og eg håpar verkeleg at Noreg fortar seg med innføringa av aldersgrensa. Utviklinga det siste året viser tydeleg at dei som er mest kyniske, utnyttar barna til det fulle – både gjennom algoritmar, påverknadsinnhald og kommersiell drift. Vi kan ikkje sitte passivt og sjå på at barndomen blir tatt over av skjermer og marknadsføring – barn sitt vern må setjast fyrst. Sjølv om dette gjeld aldersgrense for bruk håpar eg dei implementerar også deltaking. 3 3
oss-to Skrevet 10. november #55708 Skrevet 10. november Era Vulgaris skrev (5 minutter siden): Det er stor forskjell på å være kritisk til noens handlinger og å hate en person. Når enkelte iler til for å forsvare alt som publiseres, er det et større grunnlag for å bli kalt en fan. Selv prøver jeg å unngå å polarisere debatten ved å sette folk i bås, men jeg aksepterer ikke å bli stemplet som en som hater henne. Jeg har ingen følelser knyttet til henne som person, men er derimot kritisk til mange av handlingene hennes. 🎯 5
Anemoi Skrevet 10. november #55709 Skrevet 10. november (endret) oss-to skrev (34 minutter siden): Dette var glad sak!. Eg synest dette er heilt rett veg å gå, og eg håpar verkeleg at Noreg fortar seg med innføringa av aldersgrensa. Utviklinga det siste året viser tydeleg at dei som er mest kyniske, utnyttar barna til det fulle – både gjennom algoritmar, påverknadsinnhald og kommersiell drift. Vi kan ikkje sitte passivt og sjå på at barndomen blir tatt over av skjermer og marknadsføring – barn sitt vern må setjast fyrst. Sjølv om dette gjeld aldersgrense for bruk håpar eg dei implementerar også deltaking. Enig! Influensere som SE flytter grenser ved å eksponere detaljert fra unnfangelsen av, gjennom graviditet, fødsel og babytid, og forsvarer det kraftig når hun blir kritisert. Mange yngre influensere har den samme ekstreme barneeksponeringen, noen under dekke av at det er folkeopplysning (lik SE om den eldste sønnen). Man kan også se denne grenseflyttingen når Sophie Elise nå bruker den lille sønnen sin som reklamemodell for ulike produkter. Når grenser så tydelig flyttes og eksponeringen forverres og utvides, ser stadig flere at en lovendring må på plass - særlig for å verne influenser-barna. Endret 10. november av Anemoi 5 5
Sol Rampelyset Skrevet 10. november #55710 Skrevet 10. november Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing. Sol, admin. 4
Kuleramme Skrevet 10. november #55711 Skrevet 10. november Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. 2 1 16
elskersommer Skrevet 10. november #55712 Skrevet 10. november Kuleramme skrev (10 minutter siden): Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. De er jo helt identiske 🤔 14
oss-to Skrevet 10. november #55713 Skrevet 10. november Kuleramme skrev (12 minutter siden): Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. Det er slik med fleire varer, såg det feks på "cowboy" støvlettane. 3 6
Tøvftta Skrevet 10. november #55714 Skrevet 10. november Kuleramme skrev (43 minutter siden): Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. Den fra temu ser finere ut 🙈 2 7
Outandabout Skrevet 10. november #55715 Skrevet 10. november What? Dette er jo rein kopi! Tenkte på det i dag. Vareprøver….. en av jakkene var så korte sa hun. En designer klarer vel å tegne en jakke lang nok til at den som syr forstår? 6 2
oss-to Skrevet 10. november #55716 Skrevet 10. november Outandabout skrev (23 minutter siden): What? Dette er jo rein kopi! Tenkte på det i dag. Vareprøver….. en av jakkene var så korte sa hun. En designer klarer vel å tegne en jakke lang nok til at den som syr forstår? Kan det være at CareLess markedsfører det som "egen design" men i realiteten brukar standarddesign/fabrikkproduksjon som andre selgarar også kan bruke? 4 8
Anemoi Skrevet 10. november #55717 Skrevet 10. november Kuleramme skrev (1 time siden): Sara er bare så kreativ og nyskapende.. Her viser hun siste vareprøvene på snap i dag 🤭 Lurer virkelig på om hun bare sitter og blar i en temukatalog. Sannelig min hatt, godt funnet, @Kuleramme! oss-to skrev (39 minutter siden): Kan det være at CareLess markedsfører det som "egen design" men i realiteten brukar standarddesign/fabrikkproduksjon som andre selgarar også kan bruke? Det har slått meg flere ganger… Letes det i og plukkes fra kataloger eller fabrikkproduksjoner, og så presenteres det som vareprøver og egen design? Og så gjør man små justeringer, dermed er følgerne også med og «designer»??? Ikke vet jeg… Har noen mer kunnskap om klesproduksjon og dette? 2 6
GulleGull Skrevet 10. november #55718 Skrevet 10. november oss-to skrev (49 minutter siden): Kan det være at CareLess markedsfører det som "egen design" men i realiteten brukar standarddesign/fabrikkproduksjon som andre selgarar også kan bruke? Ja de plukker ut varer av kataloger fra fabrikker, så kan man endre de litt mtp stoff, mønster, lengde osv. tror også mønster og stoff er noe som er begrenset til å velge fra en katalog. Jo mer modifikasjoner jo dyrere produksjon bla. 2 1 6
elskersommer Skrevet 10. november #55719 Skrevet 10. november Er spent på dropp til søndag.. Da slipper de turbukser,turjakker. Belle kjoler og julekjoler.🤔 Hun har jo hatt mye dropp som ikke har godt så bra 4
Anemoi Skrevet 10. november #55720 Skrevet 10. november elskersommer skrev (1 minutt siden): Er spent på dropp til søndag.. Da slipper de turbukser,turjakker. Belle kjoler og julekjoler.🤔 Hun har jo hatt mye dropp som ikke har godt så bra Vi har ikke fått oversikt over de siste to droppene… Det har SET alltid lagt ut tidligere. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå