Anemoi Skrevet lørdag kl. 17:25 #54241 Skrevet lørdag kl. 17:25 Anonym_2024 skrev (9 minutter siden): Lurer på om historier om fatshaming gjør at folk stopper opp og faktisk ser igjennom snappene hun legger ut? Hun er helt avhengig av at folk ser på snappene i mer enn 1 sek, for å få uttelling av krystallene. Det kan godt tenkes du har et poeng her. 🤔 Det er nok en utfordring å bli sett i mer enn sekundet… Influenser-innhold blir lett både intetsigende og uinteressant. I Bergen la SET f.eks. ut 8 bilder av mat og kaffe fra hotellfrokosten, og en film + 3 bilder på spaserturen til kontoret. 🤭 Og hun har nok erfaring fra at fatshaming «selger»… 4 4
Minimeg1234 Skrevet lørdag kl. 17:36 #54242 Skrevet lørdag kl. 17:36 (endret) Anemoi skrev (1 time siden): Det er fint om du sier hvem du siterer fra når du bruker anførselstegn. Kanskje flisespikkeri, men viktig når man siterer å få vite hvor sitatet er hentet fra, mange påminnelser om det her i tråden. Eller kanskje dette bare er noe du mener å huske blir sagt ofte? 😉 Det er flere som har skrevet lignende den tiden jeg har vært her. Ikke bare til meg men flere andre. Mye er slettet , det vet du også. Det blir bråk uansett hva jeg skriver. Om jeg hadde skrevet hvem eller når så hadde det også blitt bråk. Jeg tror ikke du er ute etter å vite hvem , Jeg avslutter her for jeg ønsker ikke videre Brukerdebatt eller avsporing. Endret lørdag kl. 17:37 av Minimeg1234 2 1 3
oss-to Skrevet lørdag kl. 17:36 #54243 Skrevet lørdag kl. 17:36 Minimeg1234 skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke skrevet om to feil.Du misforstår innlegget mitt noe kraftig . Eg meinte eigentleg å peike på at det ikkje alltid er lønsamt å svare på eit personangrep med eit nytt personangrep. Kanskje eg har misforstått noko , kan du forklare kva du meiner? 2 2
GulleGull Skrevet lørdag kl. 17:40 #54244 Skrevet lørdag kl. 17:40 (endret) oss-to skrev (5 minutter siden): Eg meinte eigentleg å peike på at det ikkje alltid er lønsamt å svare på eit personangrep med eit nytt personangrep. Kanskje eg har misforstått noko , kan du forklare kva du meiner? Det er nok ikke alle som forstår metaforer like godt😅 Endret lørdag kl. 17:42 av GulleGull Skrivefeil 3 2
Vokteren Skrevet lørdag kl. 17:42 #54245 Skrevet lørdag kl. 17:42 Anemoi skrev (7 timer siden): Nå syns jeg det er på tide å vise aktuelle eksempler. Her reklamerer SET for turtights og for turbukse, lagt ut før og etter Bergens-reisen. I filmene snur og vender hun på seg og reklamerer for buksene. Jeg syns ikke disse to filmene var særlig heldige i forhold til salg, det er åpenbart at buksene er veldig pølseskinntrange. Det ser ikke behagelig ut. Også jeg vil kunne ha sagt - den buksen syns jeg var for trang til deg, jeg ville ikke ha brukt så stramme bukser… Her er jeg enig med flere, kommentarer om at buksene er trange/stramme, er ikke fatshaming. Så hun skriver «tenk høyt med meg», men ønsker kun positive tilbakemeldinger? 5 2
Tigerfrue Skrevet lørdag kl. 18:06 #54246 Skrevet lørdag kl. 18:06 Angel75 skrev (1 time siden): Så da skal man ikke diskutere? Da er det bare en side som skal frem her i tråden? Altså et ekkokammer? Det fungerer desverre ikke slik. Mange som er mer positive til Sara har forsvunnet fra tråden for de må stå til rette hvorfor de liker henne. Man er dum om man liker henne. Det ser man jo også som en gjenganger her i tråden. Klart man skal få lov til å like Sara, og man er selvfølgelig ikke dum forde...... jeg synes hun er ei flott jente, som er stort sett blid...... flere av kjolene oppigjennom er fine også..... men det må jo på en måte ikke bli slik her inne at de positive blir/ er sånn " helt Isabel Raad squaden", for mye av det som sendes til henne er helt sykt, og jeg har bare sett bittelitt........altså noen av de er helt hjernevasket og tilber henne..... Hun driver business og privatlivet i ett salig kaos..... dette er ikke bra for bedriften hennes, ei heller privatlivet. 5 1
Minimeg1234 Skrevet lørdag kl. 18:26 #54247 Skrevet lørdag kl. 18:26 (endret) GulleGull skrev (56 minutter siden): Det er nok ikke alle som forstår metaforer like godt😅 Det er enklere å forstå metaforer om man alltid har samme mening enn når man har ulike meninger. Utgangspunktet for å skrive og forstå en metafor blir ulikt. Må legge til litt siden kommentaren din var etter at jeg visstnok ikke forstod metaforen. Jeg er sikkert ikke god på å forstå bestandig men hva er det som gjør at du føler at du måtte skrive det? Endret lørdag kl. 18:38 av Minimeg1234 2 2
Salmaker1 Skrevet lørdag kl. 18:47 #54248 Skrevet lørdag kl. 18:47 Anemoi skrev (8 timer siden): Nå syns jeg det er på tide å vise aktuelle eksempler. Her reklamerer SET for turtights og for turbukse, lagt ut før og etter Bergens-reisen. I filmene snur og vender hun på seg og reklamerer for buksene. Jeg syns ikke disse to filmene var særlig heldige i forhold til salg, det er åpenbart at buksene er veldig pølseskinntrange. Det ser ikke behagelig ut. Også jeg vil kunne ha sagt - den buksen syns jeg var for trang til deg, jeg ville ikke ha brukt så stramme bukser… Her er jeg enig med flere, kommentarer om at buksene er trange/stramme, er ikke fatshaming. Da må jeg bare spørre, ut ifra det du skriver her, ville du altså gått bort til SE (eller hvilken som helst annen kjent person) hvis du hadde møtt henne på gata i disse tightsene (ja, de skal være TIGHT!) og sagt «jeg synes de sitter litt trang på deg, kanskje du skulle tatt en str større?!? For det er jo det du skriver her, at du kunne gjort? 1 3
GulleGull Skrevet lørdag kl. 18:54 #54249 Skrevet lørdag kl. 18:54 Salmaker1 skrev (5 minutter siden): Da må jeg bare spørre, ut ifra det du skriver her, ville du altså gått bort til SE (eller hvilken som helst annen kjent person) hvis du hadde møtt henne på gata i disse tightsene (ja, de skal være TIGHT!) og sagt «jeg synes de sitter litt trang på deg, kanskje du skulle tatt en str større?!? For det er jo det du skriver her, at du kunne gjort? Jeg leste det sånn om man var i en salgsituasjon som SET er i på de screenshotene 1 6
Donnap Skrevet lørdag kl. 18:58 #54250 Skrevet lørdag kl. 18:58 Er det dropp igjen i morgen eller, synes det virker sånn? Det har vært mye dropp i det siste. 4
oss-to Skrevet lørdag kl. 19:06 #54251 Skrevet lørdag kl. 19:06 Donnap skrev (7 minutter siden): Er det dropp igjen i morgen eller, synes det virker sånn? Det har vært mye dropp i det siste. Dei hyppige små dropa kan vere eit strategisk grep for å redusere økonomisk risiko, tilpasse seg marknaden og halde kontantstraumen i gang 2 4
Salmaker1 Skrevet lørdag kl. 19:09 #54252 Skrevet lørdag kl. 19:09 GulleGull skrev (11 minutter siden): Jeg leste det sånn om man var i en salgsituasjon som SET er i på de screenshotene Ja, det er greit nok. Men samtidig, hun spør jo ikke om hva folk synes og tightsen PÅ henne? Jeg klarer liksom ikke å skjønne hvordan man kan komme på å si det, hvorfor det er nødvendig å si? Hvis hun synes den ser fin ut, er fornøyd og den er god å ha på, hvorfor skal noen da absolutt måtte mene noe om det? Det er jo ikke slik at hun spør «hva synes dere om denne tightsen PÅ MEG»? 1 4
Mei88 Skrevet lørdag kl. 19:21 #54253 Skrevet lørdag kl. 19:21 Harnoejegvilsi skrev (6 timer siden): Hvilket hull i markedet er det hun tetter? Spør fordi jeg oppriktig lurer? Jeg har store pupper, og kjøpte en av bh’ene. For det første var stroppene så lange at det gikk ikke justere de nok. For det andre så rullet bh seg under armene slik at jeg fikk røde irriterte merker. Altså gnag. Bh ble i tillegg fort stygg, da den nærmest smuldret opp i strikken og ble «hårete». Et hull i markedet? Kappahl har store størrelser, Ellos, Zalando, Zizzi, og mange flere. Det er ikke slik at man blir Albert Einstein og kommer opp med noe fullstendig revolusjonerende. Har tilgode å se noe hos Careless som jeg tenker at «Her Sara, her har du skapt noe, mange har etterlyst» Tvert i mot. Hvis man foreks skal snakke om dette med overvekt og klær tilpasset overvektige: Ofte svetter man litt mer enn andre, ergo så er materialet produktet er laget av, viktig. Sara produserer klær som ofte klamrer seg til kroppen, og ikke puster. Ergo ikke noe hull som er tettet i noe marked. Måtte gå inn på Arkaden en gang og fysisk ta på klærne, som bærer preg av dårlige stoffer, og dårlig søm. Også, uten å dra frem for promotering, men Isabel Raad, som også produserer klær. Hos henne promoteres klærne på en delikat og inspirerende måte, slik at selv jeg, som ikke er i målgruppen, kan synes de er fine. Som forbruker tenker jeg Sara promoterer klærne på en måte, der jeg faktisk tenker at klærne fremstår udelikate og lite fine. Den tightsen- De fleste kvinner har cellulitter. Det er foreks noe jeg selv er bevisst på, når jeg prøver klær. Jeg vil ikke ha klær som fremhever noe jeg i utgangspunktet ønsker ønsker skjule. Også skulle jeg ønske at Sara og flere tok til seg berettiget kritikk, fremfor å gjøre alt som ikke passer inn i narrativet, til hat og frekkheter. En annen ting ved Sara som influencer, er hva misjonen er. Hun lever opp til betegnelsen lat småbarnsmor. Hun som påstår at hun deler alt fra livet sitt, og som i tillegg bruker barna som content. Hun viser ikke en mor som leker med ungene, som lager middag, som et ute på tur, som er opptatt av god og bærekraftig mat, sunnhet, interiør, kreativitet. Også er vi sikkert mange i samme bås. Forskjell er at vi deler ikke alt fra livet vårt til flere hundre tusen. For egen del, skal influencere jeg skal følge, gi meg noe. De skal inspirere meg på en måte, som gjør at jeg opplever et ønske om å bli bedre selv, eller lære noe. Dessverre blir det færre og færre av dem, for et slikt innhold selger ikke. Jeg har mange ganger hørt om trollene på blandt annet kvinneguiden. Jeg leser litt i en del tråder, og ser enormt mange konstruktive innlegg, der man forstår at den som skriver har en klok og nyansert tilnærming til temaet som diskuteres. Skulle virkelig ønske at Sara med flere hadde innsett og tatt til seg, at det er hold i kritikken. Eneste jeg kan komme på,er at jeg med stor grad av lipødem kanskje kan få en turbukse uten søm rundt leggene, noe de fleste andre merker har,ergo de blir for trange i sømmen å jeg kan glemme de 4 2
Mei88 Skrevet lørdag kl. 19:25 #54254 Skrevet lørdag kl. 19:25 Salmaker1 skrev (15 minutter siden): Ja, det er greit nok. Men samtidig, hun spør jo ikke om hva folk synes og tightsen PÅ henne? Jeg klarer liksom ikke å skjønne hvordan man kan komme på å si det, hvorfor det er nødvendig å si? Hvis hun synes den ser fin ut, er fornøyd og den er god å ha på, hvorfor skal noen da absolutt måtte mene noe om det? Det er jo ikke slik at hun spør «hva synes dere om denne tightsen PÅ MEG»? Hun spør vel etter evt endringer, og svarer når folk nevner hva som bør velges vekk feks 5 1
oss-to Skrevet lørdag kl. 19:33 #54255 Skrevet lørdag kl. 19:33 Mei88 skrev (9 minutter siden): Eneste jeg kan komme på,er at jeg med stor grad av lipødem kanskje kan få en turbukse uten søm rundt leggene, noe de fleste andre merker har,ergo de blir for trange i sømmen å jeg kan glemme de Reknar med du veit men glidelåsar kan skape eit lokalt trykk eller gnagsår, spesielt hvis plagget sit tett og særleg om kroppen endrar seg i storleik gjennom dagen på grunna hevelse.Billige glidelåsar kan sitte hardt og ujevnt, noko som kan gjere ubehag verre. Det er litt prøve og feile metode🤗 5
Anemoi Skrevet lørdag kl. 19:37 #54256 Skrevet lørdag kl. 19:37 (endret) Salmaker1 skrev (50 minutter siden): Da må jeg bare spørre, ut ifra det du skriver her, ville du altså gått bort til SE (eller hvilken som helst annen kjent person) hvis du hadde møtt henne på gata i disse tightsene (ja, de skal være TIGHT!) og sagt «jeg synes de sitter litt trang på deg, kanskje du skulle tatt en str større?!? For det er jo det du skriver her, at du kunne gjort? Godt spørsmål, fint at du spør - jeg ser poenget ditt og uklarheten! ☺️ Her tenkte jeg selvfølgelig ikke på den helt usannsynlige situasjonen at jeg skulle møte Sara eller en annen kjendis på gaten, og gå bort og kommentere den trange buksen! Det skjønte du sikkert også at jeg ville svare. 😉 Men jeg kunne ha sendt inn melding med det jeg selv syns ville være konstruktiv kritikk: Den buksen syns jeg var for trang til deg. Tror du ikke det ville være bedre reklame å ha på en bukse som ikke var så stram? Da ville du fått bedre fram hvor bra buksen er. Alternativt: Jeg ville ikke ha brukt så stramme bukser, kan du også vise en størrelse større, hvordan den er på? Poenget er jo at hun skal få meg til å like buksen, at jeg skal se den på meg selv og kjøpe den. Nå forsvinner det poenget helt, jeg ser ikke en bekvem bukse, jeg ser bare en for trang bukse. 😅 Og jeg er også veldig usikker på om Sara og jeg ville ha definert konstruktiv kritikk på samme måte. Var jeg i «gjengen» hennes, ville jeg uansett aldri ha turt å skrive at jeg ikke syns buksen så særlig fin ut på henne, og at det var dårlig reklame i forhold til salg. Jeg ville valgt mine ord med omhu, for ikke å havne i gapestokken foran 190 000 fremmede mennesker. 😳 Endret lørdag kl. 19:38 av Anemoi 4 11
Anonym_2024 Skrevet lørdag kl. 20:11 #54257 Skrevet lørdag kl. 20:11 Salmaker1 skrev (1 time siden): Da må jeg bare spørre, ut ifra det du skriver her, ville du altså gått bort til SE (eller hvilken som helst annen kjent person) hvis du hadde møtt henne på gata i disse tightsene (ja, de skal være TIGHT!) og sagt «jeg synes de sitter litt trang på deg, kanskje du skulle tatt en str større?!? For det er jo det du skriver her, at du kunne gjort? Det kan ikke sammenlignes, Sara Emilie etterspør tilbakemeldinger stadig vekk. Det er ikke første gang hun viser en thigts som er for liten, men sist var hun tydelig på at hun var klar over at den var for liten og at den hadde en merkelig passform ettersom det var en vareprøve. Nå så har hun åpenbart et behov for å lage fuzz for å skape engasjement. 4 2
Minimeg1234 Skrevet lørdag kl. 20:40 #54258 Skrevet lørdag kl. 20:40 Bibbi_ skrev (3 timer siden): Er ikke derfor flere har forsvunnet. De klarer ikke å diskutere saklig, og da får man ikke være her. Det er mange som ikke er her pga de må stå til rette for hvorfor de liker SE selvom de fint klarer å diskutere saklig. 1 2
Minimeg1234 Skrevet lørdag kl. 20:43 #54259 Skrevet lørdag kl. 20:43 (endret) Anemoi skrev (1 time siden): Godt spørsmål, fint at du spør - jeg ser poenget ditt og uklarheten! ☺️ Her tenkte jeg selvfølgelig ikke på den helt usannsynlige situasjonen at jeg skulle møte Sara eller en annen kjendis på gaten, og gå bort og kommentere den trange buksen! Det skjønte du sikkert også at jeg ville svare. 😉 Men jeg kunne ha sendt inn melding med det jeg selv syns ville være konstruktiv kritikk: Den buksen syns jeg var for trang til deg. Tror du ikke det ville være bedre reklame å ha på en bukse som ikke var så stram? Da ville du fått bedre fram hvor bra buksen er. Alternativt: Jeg ville ikke ha brukt så stramme bukser, kan du også vise en størrelse større, hvordan den er på? Poenget er jo at hun skal få meg til å like buksen, at jeg skal se den på meg selv og kjøpe den. Nå forsvinner det poenget helt, jeg ser ikke en bekvem bukse, jeg ser bare en for trang bukse. 😅 Og jeg er også veldig usikker på om Sara og jeg ville ha definert konstruktiv kritikk på samme måte. Var jeg i «gjengen» hennes, ville jeg uansett aldri ha turt å skrive at jeg ikke syns buksen så særlig fin ut på henne, og at det var dårlig reklame i forhold til salg. Jeg ville valgt mine ord med omhu, for ikke å havne i gapestokken foran 190 000 fremmede mennesker. 😳 Jeg har skrevet til SE om barneeksponering. Fikk et høflig svar tilbake. Det handler litt om hvordan man skriver. Tenker derfor at om man skriver en høflig melding om klærne så får man et høflig svar tilbake (om man i det hele tatt får svar, tror hun får mange meldinger ) Endret lørdag kl. 20:46 av Minimeg1234 1 2
oss-to Skrevet lørdag kl. 20:52 #54260 Skrevet lørdag kl. 20:52 Minimeg1234 skrev (9 minutter siden): Jeg har skrevet til SE om barneeksponering. Fikk et høflig svar tilbake. Det handler litt om hvordan man skriver. Tenker derfor at om man skriver en høflig melding om klærne så får man et høflig svar tilbake (om man i det hele tatt får svar, tror hun får mange meldinger ) So flott! Eg er nysgjerrig – korleis formulerte du deg, og kva svar fekk du? Eg ønskjer å lære, for eg synest eg ikkje alltid skriv godt nok. Eg har ikkje fått svar på diskusjonen vår, og savnar litt avklaringa på kva eg misforstod. 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå