oss-to Skrevet søndag kl. 12:16 #53521 Skrevet søndag kl. 12:16 Minimeg1234 skrev (2 minutter siden): Typisk smart influenser. Jepp👍. Og det er bra.👍🙌
Donnap Skrevet søndag kl. 12:21 #53522 Skrevet søndag kl. 12:21 Anonym_2024 skrev (5 minutter siden): Jeg reagerer mest på de stive prisene. Hvem vil betale så mye for et miniskjørt i så dårlig materiale? Og hva skal man med et så kort skjørt utlover vinteren? Både Cubus, Lindex og Kappahal har hatt masse varer i ull de siste månedene, i tillegg har de også hatt salg på ull. Er man virkelig så opptatt av å støtte en god sak at man ikke vurderer hverken kvalitet eller pris? Jeg har faktisk ikke sett prisene, så bare sammen med ei som følger når SE prøvde dem, og det var dårlig reklame for produktene, med vanskelige knapper og kort og vidt skjørt. Tipper det skjørtet blåser fort opp i eventuell vind, men for all del, mange som liker korte skjørt. Knapper på klærne til Careless har jeg dårlig erfaring med, har fallt av før jeg rakk å prøve kjolene, så blir jo spennende om disse holder når de var så vanskelig å åpne som SE selv viste i videoen. Ja det virker som om endel av de som støtter SE kjøper klær uansett kvalitet for å støtte henne. Jeg var selv i SE boblen, og kjøpte altfor mye da jeg ble sterkt påvirket av hva hun delte, det er jo kun min egen feil, men jeg så ikke galskapen før etter at jeg hadde kjøpt flere plagg med feil og mangler. For min del handlet det nok mye om at jeg hadde lagt på meg mye, og ønsket klær å føle meg fin i. Når SE hadde dem på seg så var de jo nydelige, for de var veldig tilpasset hennes kropp. Jeg er smal i midjen, bred over hoftene og har store pupper, men hos meg blir kjolene altfor utringet. 7
Anonym_2024 Skrevet søndag kl. 12:23 #53523 Skrevet søndag kl. 12:23 oss-to skrev (7 minutter siden): Etter at produktet vart vist fram med gode resultat, kom og rabattkode og samarbeid – typisk døme på korleis promotering og timing ofte går hand i hand. Ikke glem at alle som har meldt seg opp til nyhetsbrevet , også får en mail om at 10% av overskuddet til ME forskning hver gang det er dropp.. 3 5
Donnap Skrevet søndag kl. 12:24 #53524 Skrevet søndag kl. 12:24 Anonym_2024 skrev (1 minutt siden): Ikke glem at alle som har meldt seg opp til nyhetsbrevet , også får en mail om at 10% av overskuddet til ME forskning hver gang det er dropp.. 🎯 3
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 12:30 #53525 Skrevet søndag kl. 12:30 Anonym_2024 skrev (2 minutter siden): Ikke glem at alle som har meldt seg opp til nyhetsbrevet , også får en mail om at 10% av overskuddet til ME forskning hver gang det er dropp.. Det er så flott at 10 prosent av overskuddet går til Me forskning. Jeg har en del år kjøpt produkter hvor endel av overskuddet går til brystkreftforeningens arbeid. 2 4 1
Orly Skrevet søndag kl. 12:32 #53526 Skrevet søndag kl. 12:32 Era Vulgaris skrev (31 minutter siden): Taktikk for å få tråden stengt og brukere utestengt. Og det har de jo lykkes med flere ganger , dessverre. oss-to skrev (46 minutter siden): Det er merkelig at folk som frammsnakkar positivitet rundt alt influensaren gjer, kallar kritiske spørsmål haters, samtidig som dei sjølv skriv nedsettande om dei som tør å stille spørsmål. Konstruktiv kritikk burde ikkje sjåast på som negativt, medan personangrep faktisk er problematisk. 👏 Era Vulgaris skrev (31 minutter siden): 4
oss-to Skrevet søndag kl. 12:32 #53527 Skrevet søndag kl. 12:32 Minimeg1234 skrev (15 minutter siden): Syns denne «drakta» er veldig fin . SE har virkelig bidratt i samfunnet med arbeidsplasser så jeg håper denne vil slå ann. Eg såg på biletet av ein modell i den drakta på CareLess si side. Dette ikkje er gensaren for meg, den dreg den seg oppover framme på magen og blir kort . Men flott du likar den. Det er bra. Ang arbeidsplassar. Kor mange arbeidsplassar har Sara Emilie skapt? Korleis bidreg denne drakta til arbeidsplassar. 4
Orly Skrevet søndag kl. 12:33 #53528 Skrevet søndag kl. 12:33 Anonym_2024 skrev (26 minutter siden): Jeg reagerer mest på de stive prisene. Hvem vil betale så mye for et miniskjørt i så dårlig materiale? Og hva skal man med et så kort skjørt utlover vinteren? Både Cubus, Lindex og Kappahal har hatt masse varer i ull de siste månedene, i tillegg har de også hatt salg på ull. Er man virkelig så opptatt av å støtte en god sak at man ikke vurderer hverken kvalitet eller pris? Ja prisene er jo helt ute tenker jeg, når det er så dårlig kvalitet og materiale , jeg skjønner bare ikke hvorfor folk fortsetter å kjøpe det 6 2
Era Vulgaris Skrevet søndag kl. 12:42 #53529 Skrevet søndag kl. 12:42 Orly skrev (7 minutter siden): Ja prisene er jo helt ute tenker jeg, når det er så dårlig kvalitet og materiale , jeg skjønner bare ikke hvorfor folk fortsetter å kjøpe det Er så viktig å støtte ME forskning, vet du. Det er jo ikke som om man kan donere direkte eller noe sånn. 7 3
elskersommer Skrevet søndag kl. 12:43 #53530 Skrevet søndag kl. 12:43 oss-to skrev (9 minutter siden): Eg såg på biletet av ein modell i den drakta på CareLess si side. Dette ikkje er gensaren for meg, den dreg den seg oppover framme på magen og blir kort . Men flott du likar den. Det er bra. Ang arbeidsplassar. Kor mange arbeidsplassar har Sara Emilie skapt? Korleis bidreg denne drakta til arbeidsplassar. Jeg kunne ikke kjøpt en så kort jakke/genser. Jeg har store bryster og nie mage. Den jakka/genser ville krøpet over magen. Å det blir ikke pent 6
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 12:43 #53531 Skrevet søndag kl. 12:43 (endret) oss-to skrev (11 minutter siden): Eg såg på biletet av ein modell i den drakta på CareLess si side. Dette ikkje er gensaren for meg, den dreg den seg oppover framme på magen og blir kort . Men flott du likar den. Det er bra. Ang arbeidsplassar. Kor mange arbeidsplassar har Sara Emilie skapt? Korleis bidreg denne drakta til arbeidsplassar. Hun skaper arbeidsplasser gjennom butikkene sine , hvor mange vet jeg ikke. Tror det er 7 butikker. Ettersom jeg forstår så kan man kjøpe den drakta i butikkene. Om folk liker den og kjøper den så vil det være med på å oppretteholde disse arbeidsplassene hun har skapt ved å ha fysiske butikker. liker folk den ikke så vil de ikke kjøpe den. Akkurat som hos alle andre som selger ulike produkter som ikke helt faller i smak hos kundene. Endret søndag kl. 12:44 av Minimeg1234 4 5
elskersommer Skrevet søndag kl. 12:45 #53532 Skrevet søndag kl. 12:45 Minimeg1234 skrev (13 minutter siden): Det er så flott at 10 prosent av overskuddet går til Me forskning. Jeg har en del år kjøpt produkter hvor endel av overskuddet går til brystkreftforeningens arbeid. . Men det gjør hun fordi hun MÅ. 1 4
Angel75 Skrevet søndag kl. 12:47 #53533 Skrevet søndag kl. 12:47 elskersommer skrev (Akkurat nå): . Men det gjør hun fordi hun MÅ. Det tror jeg ALLE som diskuterer her inne har fått med seg. Men for ME syke er det en god ting 💙 4 2 1
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 12:49 #53534 Skrevet søndag kl. 12:49 elskersommer skrev (2 minutter siden): . Men det gjør hun fordi hun MÅ. Hun kunne valgt en annen «sammarbeidspartner» som ikke hadde den 10 prosenten i kontrakten. 3 4
oss-to Skrevet søndag kl. 12:50 #53535 Skrevet søndag kl. 12:50 SE deler barnet sitt minutt for minutt frå millionvillaen, og fortel om vanskelege 4-månaders utviklingssteg , alt medan ho ser i telefonen 24/7. Dette er typisk for influensarrolla eksponerer ein barnet slik, blir det mogleg for alle å ha meiningar. Eg vurderer ikkje morsrolla, eg er imot eksponering av barn. Innlegget eg viser til bør vere ei vekkjing for både influensarar og foreldre om å vere til stades for barna sine – ikkje berre for følgjarane. https://www.vg.no/nyheter/i/yEkR0e/du-har-en-terrorist-i-lommen 5 6
Angel75 Skrevet søndag kl. 12:50 #53536 Skrevet søndag kl. 12:50 elskersommer skrev (6 minutter siden): Jeg kunne ikke kjøpt en så kort jakke/genser. Jeg har store bryster og nie mage. Den jakka/genser ville krøpet over magen. Å det blir ikke pent Så da kjøper de som har lik din kropp ikke slike klær. Det er ganske enkelt. Man kler seg jo etter sin egen smak og kropp. 4 1
Undrende123 Skrevet søndag kl. 12:51 #53537 Skrevet søndag kl. 12:51 (endret) Minimeg1234 skrev (18 minutter siden): Hun skaper arbeidsplasser gjennom butikkene sine , hvor mange vet jeg ikke. Tror det er 7 butikker. Ettersom jeg forstår så kan man kjøpe den drakta i butikkene. Om folk liker den og kjøper den så vil det være med på å oppretteholde disse arbeidsplassene hun har skapt ved å ha fysiske butikker. liker folk den ikke så vil de ikke kjøpe den. Akkurat som hos alle andre som selger ulike produkter som ikke helt faller i smak hos kundene. Ja, og mange flere arbeidsplasser "bak fasaden" også, som produktutvikling, ideer osv. Og så er det jo stas at det er et norsk merke som skaper norske arbeidsplasser. Da ønsker mange gjerne litt ekstra at det skal lykkes, i tillegg til at en del av inntektene går til et godt formål, så klart. Den beige Katrine-drakten blir fort mitt første CL-kjøp. Utrolig pent sett. Endret søndag kl. 13:02 av Undrende123 3 4
Anonym_2024 Skrevet søndag kl. 12:55 #53538 Skrevet søndag kl. 12:55 Minimeg1234 skrev (3 minutter siden): Hun kunne valgt en annen «sammarbeidspartner» som ikke hadde den 10 prosenten i kontrakten. Kunne hun? Hvordan vet du det? Har du dokumentasjon på dette? Samme gjelder arbeidsplasser som CL generer. Hvor mange får lønn fra CL og hvor mange er det NAV eventuelt har på tiltak hos CL? Hvor mange ansatte har CL utenom de få som jobber i 10-20 % stillinger i butikkene deres? Utdyp gjerne. 7 1
Anemoi Skrevet søndag kl. 12:56 #53539 Skrevet søndag kl. 12:56 (endret) Orly skrev (23 minutter siden): Ja prisene er jo helt ute tenker jeg, når det er så dårlig kvalitet og materiale , jeg skjønner bare ikke hvorfor folk fortsetter å kjøpe det På snap gjør SET noe av det hun kan aller, aller best, entusiastisk og overbevisende markedsføring. Det er wow, fantastisk, se på dette da, såååå kult, best i verden, se her da, nydelig å ha på osv. Hun drar her og der og viser alltid stretch (favorittord) og justeringer. Følgerne ser at plaggene så å si alltid (ikke uventet) kler SET, de er som laget til henne… Følgerne har ofte et «forhold» til denne selgeren, de syns de kjenner henne, de har tillit til at hun skaper klær for at akkurat du skal føle deg vel i klærne. Dette er effektiv og kraftfull markedsføringsteknikk. Så kan det være at når du får klærne hjem til deg, og prøver dem på - at de ikke var så fine på deg som de var på Sara Emilie. Eller at du også føler deg fin… Men du rister av deg litt misnøye, du syr ut eller inn, fester knapper - og sparer penger til neste dropp… Endret søndag kl. 12:57 av Anemoi 8 2
oss-to Skrevet søndag kl. 13:01 #53540 Skrevet søndag kl. 13:01 Minimeg1234 skrev (17 minutter siden): Hun skaper arbeidsplasser gjennom butikkene sine , hvor mange vet jeg ikke. Tror det er 7 butikker. Ettersom jeg forstår så kan man kjøpe den drakta i butikkene. Om folk liker den og kjøper den så vil det være med på å oppretteholde disse arbeidsplassene hun har skapt ved å ha fysiske butikker. liker folk den ikke så vil de ikke kjøpe den. Akkurat som hos alle andre som selger ulike produkter som ikke helt faller i smak hos kundene. Fast fashion skaper mange arbeidsplassar, men ofte under dårlege vilkår med låg løn, lange dagar og lite tryggleik. Samtidig fører industrien til store klimautslepp, plastforureining og tekstilavfall. Spørsmålet er derfor om ein kan kalle slike arbeidsplassar etiske, når både menneske og miljø betaler prisen. 6 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå