Istapp Skrevet fredag kl 11:57 #47001 Skrevet fredag kl 11:57 Dupers skrev (2 timer siden): Tg2 er jo helt vanlig. Kan være 1 cm feil på trappetrinn og et blomsterbed som er 1 m over bakken som ikke har gelender. Om membran på bad er over 15(?) År får badet tg2 automatisk. Mangler man den sprekken i døra til våtrom får man tg2. Tg2 betyr egentlig bare at bygningsnormen mest trolig har endret seg etter huset ble bygd. Tg2 bør man sørge for at man ikke har i egen bolig, da retter man opp. På slikt vis ivaretas boligen og man får Tg1 ved et salg om boligen er vedlikeholdt - dette gjelder også bad! 1
Nikoletta Skrevet fredag kl 12:30 #47002 Skrevet fredag kl 12:30 Istapp skrev (30 minutter siden): Tg2 bør man sørge for at man ikke har i egen bolig, da retter man opp. På slikt vis ivaretas boligen og man får Tg1 ved et salg om boligen er vedlikeholdt - dette gjelder også bad! Tg2 på bad får man vel om badet er over 10 år, og hvem pusser opp huset hvert 10 år? Man ivaretar da boligen sin selv om ikke alt er tg1 ved kjøp og salg? Nå skled vel dette ut i forhold til at tråden handler om en influenser, beklager. Syntes bare dette var en underlig ting å påstå, men skal ikke fyre mere oppunder avsporinger. 3 2
Angel75 Skrevet fredag kl 12:34 #47003 Skrevet fredag kl 12:34 Nikoletta skrev (2 minutter siden): Tg2 på bad får man vel om badet er over 10 år, og hvem pusser opp huset hvert 10 år? Man ivaretar da boligen sin selv om ikke alt er tg1 ved kjøp og salg? Nå skled vel dette ut i forhold til at tråden handler om en influenser, beklager. Syntes bare dette var en underlig ting å påstå, men skal ikke fyre mere oppunder avsporinger. Er helt enig. Vis meg en annonse av et hus som ikke er helt nytt som er uten Tg2. Snakk om å svartmale mer enn nødvendig! Men er jo snakk om Sara sitt hus. Så da må man jo det. 2 1
GulleGull Skrevet fredag kl 12:45 #47004 Skrevet fredag kl 12:45 (endret) Var det ikke dropp i går eller husker jeg feil? Noen som vet hvordan det gikk i såfall for det pleier være rapport om salget på snappen så vidt jeg vet, noen som har fått med seg? Endret fredag kl 12:46 av GulleGull
Debbie M Skrevet fredag kl 12:47 #47005 Skrevet fredag kl 12:47 LivEinar skrev (3 timer siden): Dette ser ut som et uskyldig bilde av mor og barn, hvis man tar det ut av konteksten. Men - det er derimot et skjermbilde fra en reklamefilm fra i går der mamma SET reklamerer for kjolen (slipp samme kveld) - med et to uker gammelt spedbarn på armen. Privatliv og jobb blandes uten skrupler, mor snakker og skryter av kjolen, drar opp skjørtet for å vise at hun har svart truse under, og at tøyet ikke er gjennomsiktig. Barnet blir en rekvisitt, mens mor nok mener noe annet - og at dette «bare» viser mammalivet når mamma «må» jobbe… Dagen lang eksponeres spedbarnet i alle slags situasjoner, med forklarende tale/tekst = det SET forsvarer som «små drypp». Dette er uforsvarlig og helt forkastelig barneeksponering! Det du sa 👆🏻👏🏻 Jeg reagerte på at hun sier hun kjeder seg og har prøvd alle filtrene på Snap, og at hun har rundet Farmville. Er hun litt enkel? Dette er jo sinnsykt å poste! -kan da ikke huske at jeg kjedet meg knapt 2 uker inn i barseltida slik at jeg møtte døyve kjedsomheten min med spill på mobilen! Grøsser ved tanken på stakkars ballerina som kjeder vettet av sin nybakte mor, jeg er faktisk målløs….. 💔 5 8
Debbie M Skrevet fredag kl 12:50 #47006 Skrevet fredag kl 12:50 Nikoletta skrev (17 minutter siden): Tg2 på bad får man vel om badet er over 10 år, og hvem pusser opp huset hvert 10 år? Man ivaretar da boligen sin selv om ikke alt er tg1 ved kjøp og salg? Nå skled vel dette ut i forhold til at tråden handler om en influenser, beklager. Syntes bare dette var en underlig ting å påstå, men skal ikke fyre mere oppunder avsporinger. Huset er bygd i 2016 så det er ikke 10 år. Les rapporten, der står det at fukt er målt under flis og at dokumentasjon på membran mangler på alle våtrom. Sett deg gjerne inn i saken før du kommer med beskyldninger om falske påstander. 4 1 1
Debbie M Skrevet fredag kl 12:52 #47007 Skrevet fredag kl 12:52 Angel75 skrev (16 minutter siden): Er helt enig. Vis meg en annonse av et hus som ikke er helt nytt som er uten Tg2. Snakk om å svartmale mer enn nødvendig! Men er jo snakk om Sara sitt hus. Så da må man jo det. Det er mange TG2 i den rapporten for ett hus som er 9 år gammelt, og det er fakta. Vis meg ett 9 år gammelt hus som har like mange da? 2 3
Istapp Skrevet fredag kl 13:01 #47008 Skrevet fredag kl 13:01 Debbie M skrev (3 minutter siden): Det er mange TG2 i den rapporten for ett hus som er 9 år gammelt, og det er fakta. Vis meg ett 9 år gammelt hus som har like mange da? Har solgt både hus og leiligheter, hvor eldste leilighet var fra begynnelsen på 60-tallet. Ikke en eneste Tg2 har jeg hatt på objektene jeg har solgt. Våtrommene og el-anlegg er alltid utført av fagpersoner og dokumentasjon forelagt. Foreligger ikke dokumenter på arbeidet skal det automatisk trekkes ned i Tg-nivå. Fukt på et så nytt bygg tyder på dårlig utført arbeid eller ikke fagkompetent utøvelse. 1 9
GulleGull Skrevet fredag kl 13:01 #47009 Skrevet fredag kl 13:01 (endret) Debbie M skrev (11 minutter siden): Huset er bygd i 2016 så det er ikke 10 år. Les rapporten, der står det at fukt er målt under flis og at dokumentasjon på membran mangler på alle våtrom. Sett deg gjerne inn i saken før du kommer med beskyldninger om falske påstander. Ja det er noe som heter våtromsnormen, så membran er pålagt å ha på badet . Du har en meget dårlig sak forsikringsmessig om du oppdager fukt på badet og membran ikke er lagt. Nå er det opplyst om da i rapporten, men antar du får dårlig eller ingen forsikring når man vet om fuktskader og ingen membran? Så det må fikses opp i før det gjør større skade. Reklamasjonsfristen om disse badene er gjort av håndverkere er 5 år (hvis ikke dette har vært «gjør det selv prosjekt») Så om badene er straks 10 år gamle så kan man heller ikke gå etter de. Endret fredag kl 13:02 av GulleGull 4
Debbie M Skrevet fredag kl 13:06 #47010 Skrevet fredag kl 13:06 Istapp skrev (Akkurat nå): Har solgt både hus og leiligheter, hvor eldste leilighet var fra begynnelsen på 60-tallet. Ikke en eneste Tg2 har jeg hatt på objektene jeg har solgt. Våtrommene og el-anlegg er alltid utført av fagpersoner og dokumentasjon forelagt. Foreligger ikke dokumenter på arbeidet skal det automatisk trekkes ned i Tg-nivå. Fukt på et så nytt bygg tyder på dårlig utført arbeid eller ikke fagkompetent utøvelse. Akkurat! 👏🏻 Bare enkle, men viktige byggetekniske normer som lufting av utvendig panel, slik som her, det gir meg ett inntrykk av slett arbeid over hele fjøla. Og, det summerer seg fint opp med alle anmerkningene i rapporten. Fansen må innrømme at SE kanskje ikke gjorde ett godt kjøp for 2 år siden, og så må de åpne rapporten og ikke bare henge seg opp i at det er pga at det er SE sitt. Vær litt seriøs her da. 3 1 1
Stargaze Skrevet fredag kl 13:23 #47011 Skrevet fredag kl 13:23 Debbie M skrev (14 minutter siden): Akkurat! 👏🏻 Bare enkle, men viktige byggetekniske normer som lufting av utvendig panel, slik som her, det gir meg ett inntrykk av slett arbeid over hele fjøla. Og, det summerer seg fint opp med alle anmerkningene i rapporten. Fansen må innrømme at SE kanskje ikke gjorde ett godt kjøp for 2 år siden, og så må de åpne rapporten og ikke bare henge seg opp i at det er pga at det er SE sitt. Vær litt seriøs her da. Hun var vel mest opptatt av å ha det største og dyreste huset i området… 1 5
Nikoletta Skrevet fredag kl 13:26 #47012 Skrevet fredag kl 13:26 Debbie M skrev (34 minutter siden): Huset er bygd i 2016 så det er ikke 10 år. Les rapporten, der står det at fukt er målt under flis og at dokumentasjon på membran mangler på alle våtrom. Sett deg gjerne inn i saken før du kommer med beskyldninger om falske påstander. Vel.. om du leser det jeg skriver så hadde du sluppet å skrive dette 😂 God helg 🙂 2
Mellion Skrevet fredag kl 13:29 #47013 Skrevet fredag kl 13:29 Huset er bomb av rot, også sitter jeg og tenker hvor er V? Hvorfor drar ikke han lasset i forhold til husarbeid når SE sitter fast med en baby på fanget. Kan ikke skjønne at jobben tar en helt vanlig arbeidsdag? Men ikke vet jeg altså. Litt møter her og der men SE velger jo alt av produkter.. hva mer er det å drive med en litt økonomi på siden der? Tar det 8 timer med kontortid? Han virker «opptatt» hele dagen 4
Dupers Skrevet fredag kl 13:42 #47014 Skrevet fredag kl 13:42 Debbie M skrev (49 minutter siden): Det er mange TG2 i den rapporten for ett hus som er 9 år gammelt, og det er fakta. Vis meg ett 9 år gammelt hus som har like mange da? Hvordan er huset 9 år gammelt når finn.no sier det ble solgt for første gang I 2002? Bygde de nytt hus i 2016 når det gamle ikke var mer enn 14år?
Debbie M Skrevet fredag kl 13:55 #47015 Skrevet fredag kl 13:55 Dupers skrev (12 minutter siden): Hvordan er huset 9 år gammelt når finn.no sier det ble solgt for første gang I 2002? Bygde de nytt hus i 2016 når det gamle ikke var mer enn 14år? Jeg så det i rapporten, men jeg kan ta feil, det har skjedd før også det 😇
Debbie M Skrevet fredag kl 14:01 #47016 Skrevet fredag kl 14:01 Debbie M skrev (2 minutter siden): Jeg så det i rapporten, men jeg kan ta feil, det har skjedd før også det 😇 Det står 2016 på framsiden av prospektet også, på Finn. «Lekker enebolig fra 2016….»
LivEinar Skrevet fredag kl 14:09 #47017 Skrevet fredag kl 14:09 Debbie M skrev (7 minutter siden): Det står 2016 på framsiden av prospektet også, på Finn. «Lekker enebolig fra 2016….» Det kan være at tomta er kjøpt i 2014, og huset bygd i 2016. Se vedlagte skjermbilde fra salgsoppgaven.
Debbie M Skrevet fredag kl 14:11 #47018 Skrevet fredag kl 14:11 (endret) Nikoletta skrev (46 minutter siden): Vel.. om du leser det jeg skriver så hadde du sluppet å skrive dette 😂 God helg 🙂 Beklager, men jeg syns det du skriver er litt vanskelig å forstå, hva mener du med; «en underlig ting å påstå..»? Dersom man har gått til anskaffelse av en enebolig så vedlikeholder man, det er ikke gjort i dette tilfelle. Kun ett bad som har blitt integrert, ellers er ingen oppgradering som er gjort i nyere tid. Det er jo ingen som forventer at man kan ta over en enebolig uten merknader, men det er mengden. Det krever en innsats å eie hus, så håper SE vet hva 27-mill-kåken koster å vedlikeholde- og man bør jo ikke vente 10 år! 😂 Endret fredag kl 14:12 av Debbie M 2
Angel75 Skrevet fredag kl 14:50 #47019 Skrevet fredag kl 14:50 Debbie M skrev (1 time siden): Akkurat! 👏🏻 Bare enkle, men viktige byggetekniske normer som lufting av utvendig panel, slik som her, det gir meg ett inntrykk av slett arbeid over hele fjøla. Og, det summerer seg fint opp med alle anmerkningene i rapporten. Fansen må innrømme at SE kanskje ikke gjorde ett godt kjøp for 2 år siden, og så må de åpne rapporten og ikke bare henge seg opp i at det er pga at det er SE sitt. Vær litt seriøs her da. Ser ingen fans her som forsvarer at hun har gjort et godt kjøp. Sikker på at du har lest i rett tråd? Hva med å være seriøs selv? 2 1
GulleGull Skrevet fredag kl 15:51 #47020 Skrevet fredag kl 15:51 Jeg spurte om droppet som var i går her tidligere i dag, men det er kanskje ikke postet noe på snappen om det ennå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå