Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvem med sine fulle fem deler sånne ting med «kunder»? Skulle tatt seg ut. Kundene våre hadde løpt om jeg snakket sånn til dem. Og spørs om jeg ikke hadde fått en advarsel også.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

We pride ourselves

Ingen pride å spore hos SE i hvert fall….

• Liker 6
Skrevet (endret)

Om disse usmakelige snappene som SET har lagt ut i dag…
De er delt på samtlige forum jeg kikker innom - reaksjonene er samstemte, dette er vemmelig, hundrevis  er enige om det. 

Så ser man SET juble over økende følgertall. Det er naturlig, desto mer oppmerksomhet, desto flere nysgjerrige følgere. Mange nye blir etter hvert følgere som aldri klikker innom henne, dvs passive følgere som hun ikke tjener noe på. De bare er der og kan telles, de genererer ingen inntekt. Og inntekt trenger hun sårt i disse hus-tider…

Jeg tror SET her kun tenker nåtid, og ikke langsiktig. Skjønner hun ikke at så enormt mye negativ oppmerksomhet faktisk på sikt virker - negativt? Som influenser er man avhengig av tillit, å bli sett og likt. På sikt virker det å utelukkende få negativ oppmerksomhet på SoMe - negativt. Dette påvirker merkevaren: Sara Emilie sjøl, og forretningsdriften hennes. På litt sikt. 

For det vil ikke gå over. Det er en elv som det er umulig å stoppe nå, og SET vil sjøl sørge for at stadig mer vann og at mindre bekker øker både vannmengde og strie strømmer, gjennom sin egen atferd/snapping. Vi så eksempler på det både i dag - og sist uke da hun ikke klarte å skjule misunnelsen over at både Ulrikke og Karianne hadde født før henne.
SET jublet over 10.000 følgere på ei uke - sannheta var 8000 på 2-3 uker. (Igjen - uten å følge og kunne dokumentere, ville jeg ikke oppdage bløffen hennes…) Samtidig økte Karianne beviselig med 60.000 følgere på ei uke. Ikke rart SET ser konkurrentene i hvitøyet og kjører på med det SET sjøl tror virker og er morsomt, rier og rumpehull osv. 

SET vil nok fortsette i samme duren uten å skjønne at hun på sikt ødelegger omdømmet sitt. Hun vil fortsette å kalle kritikere for hatere, ha utspill mot fiktive nettroll som en fornærma tenåring, hun vil øke barneeksponeringa, hun vil merke egenreklame når det passer henne++ Hun har sin innarbeidede stil og kaller den morsom og på kanten, mens mange (og antagelig de fleste) oppfatter den som vulgær og usmakelig. For å blir sett og hørt, går hun stadig lengre.
Slik er hun sjøl sin verste fiende. 

Endret av LivEinar
  • Liker 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg lurer på hva hun definerer som målgruppen og om hun tror hun treffer med det hun legger ut nå (ref rumpehull).

Eller bryr hun seg kun om impulsive seerhopp og ikke langvarige seerrelasjoner?

• Liker 8
Skrevet
Stargaze skrev (8 timer siden):

Og hvem med sine fulle fem deler sånne ting med «kunder»? Skulle tatt seg ut. Kundene våre hadde løpt om jeg snakket sånn til dem. Og spørs om jeg ikke hadde fått en advarsel også.

Ingen kommentar på disse snappene, der er nok det meste nevnt. Men sammenligning med en "vanlig" jobb synes jeg ikke går. Nå regner jeg med at du ikke lever av å dele ditt liv på some å selge alt du gjør selvfølgelig. De som følger henne er jo dær for å få med seg hennes liv utlevert, dine kunder er der for produkter eller tjenester. Så det som gir advarsel i våre jobber skaper nok inntekt i influenseres jobb. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (19 minutter siden):

Jeg lurer på hva hun definerer som målgruppen og om hun tror hun treffer med det hun legger ut nå (ref rumpehull).

Eller bryr hun seg kun om impulsive seerhopp og ikke langvarige seerrelasjoner?

For meg virker det som denne type snapping lager tettere relasjoner til følgerne. Hun blir mer "ekte og ærlig", "sier det som det er" osv. At det på mange følgere bryter en barriere fra følger til venn, også når hun legger ut flere snapper som er enige med henne. Da blir følgere hørt å føler man har en kommunikasjon ikke bare enveis informasjon. Så virker det som mange ser på dette som ærlig humor. 

• Nyttig 3
Skrevet

Hadde ei god gravid venninne eller min nå gravide samboer sagt dette til meg hadde jeg tenkt det var morsomt. Og jeg hadde nok ledd av det.

Men om en bekjent eller perifær relasjon hadde sagt det hadde jeg tenkt det var kleint og at jeg ikke var målgruppen for kommentaren. Hadde det vært en bedriftseier her lokalt hadde jeg tenkt det var useriøst og vulgært.

Dette gjenspeiler vel det parasosiale vennskapsforholdet Sara Emilie har og prøver å skape med mange av følgerene sine. Vennefølelsen er pri 1. Men jeg tror hun bommer på publikummet sitt. De trofaste følgerne vil helt sikkert synes dette er morsomt (noe det virker som om de gjør og), mens de som ikke har den relasjonen til Sara Emilie virker å ikke like det.

• Liker 5
Skrevet
arnoyb skrev (8 minutter siden):

For meg virker det som denne type snapping lager tettere relasjoner til følgerne. Hun blir mer "ekte og ærlig", "sier det som det er" osv. At det på mange følgere bryter en barriere fra følger til venn, også når hun legger ut flere snapper som er enige med henne. Da blir følgere hørt å føler man har en kommunikasjon ikke bare enveis informasjon. Så virker det som mange ser på dette som ærlig humor. 

Jeg skjønner hva du mener, og jeg tror flere tenker det du beskriver. Men hvor mange er det egentlig i virkeligheten som har relasjoner der man snakker med hverandre om bæsj og rumpehull? Jeg tar høyde for at jeg kan være snerpete og at alle vennene mine er dølle, men jeg har aldri hatt en samtale om egne tarmbevegelser med noen. Ikke mens jeg var gravid heller. Det nærmeste jeg kommer er når jeg har gått fjellturer over flere dager og flere tusen høydemeter, fordi i en slik situasjon skjer det noe med intimgrenser i en gruppe - og magehelse er relevant å snakke om fordi alle er våkne for høydesyke eller utmattelse. 

Dette er en av de tingene som er fascinerende og skremmende med sosiale medier og parasosiale relasjoner. De forskyver grensene på veldig mange plan, og som her, til det absurde. Sara Emilie snakker i realiteten om rumpehullet sitt til alle fra styret i bedriften sin, kunder, fans, familie, barn, venner og kritikere. Uansett hvordan man ser på dette isolerte faktum, så sier det noe om hva som oppleves som "innenfor" via en skjerm (for noen) og hva som ville vært totalt sosialt selvmord i virkeligheten. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Krokodilletårer i dag fordi hun ikke fødte i natt heller. Hun er jo helt besatt. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
FruJohansen skrev (31 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener, og jeg tror flere tenker det du beskriver. Men hvor mange er det egentlig i virkeligheten som har relasjoner der man snakker med hverandre om bæsj og rumpehull? Jeg tar høyde for at jeg kan være snerpete og at alle vennene mine er dølle, men jeg har aldri hatt en samtale om egne tarmbevegelser med noen. Ikke mens jeg var gravid heller. Det nærmeste jeg kommer er når jeg har gått fjellturer over flere dager og flere tusen høydemeter, fordi i en slik situasjon skjer det noe med intimgrenser i en gruppe - og magehelse er relevant å snakke om fordi alle er våkne for høydesyke eller utmattelse. 

Dette er en av de tingene som er fascinerende og skremmende med sosiale medier og parasosiale relasjoner. De forskyver grensene på veldig mange plan, og som her, til det absurde. Sara Emilie snakker i realiteten om rumpehullet sitt til alle fra styret i bedriften sin, kunder, fans, familie, barn, venner og kritikere. Uansett hvordan man ser på dette isolerte faktum, så sier det noe om hva som oppleves som "innenfor" via en skjerm (for noen) og hva som ville vært totalt sosialt selvmord i virkeligheten. 

Jeg er heller ikke vant til det i mine relasjoner. 
Men har også sett eksempler på det motsatte. 

Endret av Klink
  • Nyttig 1
Skrevet
hvaduikkeser skrev (32 minutter siden):

Krokodilletårer i dag fordi hun ikke fødte i natt heller. Hun er jo helt besatt. 

Det skjønner jeg godt. Hun har holdt på med murringer lenge nå og normalt sett så har hun jo født de nærmeste dagene. 

• Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Det skjønner jeg godt. Hun har holdt på med murringer lenge nå og normalt sett så har hun jo født de nærmeste dagene. 

Ja når hun har gått å forventet fødsel i 5-6 uker allerede, og fremdeles har nesten 2 uker igjen til termin kan jeg forstå tida blir lang. Dumt å gå å forvente fødsel så lenge før termin, det er jo bare å pine seg selv. 

• Liker 7
Skrevet

Det er helt normalt med maserier lenge før fødsel. Det betyr ikke at hun føder innen noen timer, eller føder til samme tid hun fødte de andre. Hun har ekstremt lav smerteterskel. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
hvaduikkeser skrev (2 minutter siden):

Det er helt normalt med maserier lenge før fødsel. Det betyr ikke at hun føder innen noen timer, eller føder til samme tid hun fødte de andre. Hun har ekstremt lav smerteterskel. 

Skulle trodd dette var hennes første fødsel. Ikke nummer fire.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Annonse
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Ja når hun har gått å forventet fødsel i 5-6 uker allerede, og fremdeles har nesten 2 uker igjen til termin kan jeg forstå tida blir lang. Dumt å gå å forvente fødsel så lenge før termin, det er jo bare å pine seg selv. 

hvaduikkeser skrev (Akkurat nå):

Javel siden du sier det så er det nok enstemming vedtatt at hun har lav smerteterskel. Jeg kjente aldri kynnere i mine svangerskap. Venninna mi derimot som aldri har framstått sOm at hun har hatt lav smerteterskel, hadde det hun sa var kjempe vonde kynnere og på slutten av sitt svangerskap trodde også hun at noe var på gang og fikk ikke sove om natta på grunn av dem. 

Bra dere er perfekte ! 

• Nyttig 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Skulle trodd dette var hennes første fødsel. Ikke nummer fire.

Eller så kjenner hun sin kropp bedre enn dere? Spesielt etter tre fødsel? Er ikke grenser for hvor useriøs en diskusjon kan bli altså! 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Javel siden du sier det så er det nok enstemming vedtatt at hun har lav smerteterskel. Jeg kjente aldri kynnere i mine svangerskap. Venninna mi derimot som aldri har framstått sOm at hun har hatt lav smerteterskel, hadde det hun sa var kjempe vonde kynnere og på slutten av sitt svangerskap trodde også hun at noe var på gang og fikk ikke sove om natta på grunn av dem. 

Bra dere er perfekte ! 

Venter hun sitt fjerde barn? Skulle tro Sara hadde litt erfaring etter tre fødsler. Ikke har hun fått beskjed om at fødsel er i nærheten av i gang på kontroll heller🤷‍♀️ 

• Liker 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Eller så kjenner hun sin kropp bedre enn dere? Spesielt etter tre fødsel? Er ikke grenser for hvor useriøs en diskusjon kan bli altså! 

Tydeligvis ikke siden hun har «født» i 5-6 uker allerede. 

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Klink skrev (2 minutter siden):

Det er ganske åpenbart at hun er totalt frakoblet sin egen kropp.

Og problemet er at hun skaper et ganske skjevt og skadelig bilde av sluttperioden av graviditeten. Hun overdriver og krisemaksimerer. Og dette kan påvirke mange andre følgere som ser på henne og skal ha sitt første barn.

• Liker 6
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...