Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sara kan ikke gå/være i aktivitet for at hun er så svimmel. Men kjøre bil, det kan hun! 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Sladdermor skrev (3 minutter siden):

Sara kan ikke gå/være i aktivitet for at hun er så svimmel. Men kjøre bil, det kan hun! 

Det går fint så lenge det ikke er mer en 40 km i timen, til/fra barnehagen😬

• Liker 4
Skrevet
LivEinar skrev (1 time siden):

Det du skriver, stemmer. Hun snappet først (etter sykehusbesøket) at det var 3 cm, så modererte hun etter hvert det til 2-3 cm, nå hos jordmor var det 2 cm… 
Heller ingen utflating nå i dag, se snap. På meg virker det som om SET sin utålmodighet pusher fødselen... 

IMG_7324.jpeg

Det høres ut som at den jordmoren Sara bruker ikke vet hva hun driver med. Man stripper ikke en gravid som ikke er moden, det kan føre til ubehagelige mase rier som ikke fører til noe fødsel. Det er fortsatt flere uker til termin, hun er utrolig egoistisk som skal prøve å føde før både kropp og barn er klar. Utrolig at dette er faktisk en mor som har 3 barn fra før, den oppførselen der minner meg om en utålmodig førstegangs fødende. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva skal hun snakke om når ungen blir født? Hun er helt ekstrem når det gjelder dette svangerskapet. Maken til jabbing hele jævla tida.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Jeg tror at utfordringen til Careless er at modellen deres ikke skalerer uendelig.

Det er ganske åpenbart at de driver med fast fashion og skaper en kunstig tidsnød for å få folk til å ta noen raske valg de kanskje ellers ikke ville tatt. Dette gjør de ved å ha evige dropp med begrenset lager. Kombinert med usikkerhet rundt størrelser så får de og mange kunder til å kjøpe dobbelt.

Denne måten har åpenbart gitt de en veldig stor suksess. Så langt. Men Sara Emilie sikter jo hele tiden høyere, større og mer. Men hvor lenge kan de egentlig fortsette?

Norge er ikke uendelig stort. Markedet de mener de har funnet hull i har begrenset med kunder. Og selv om Sara Emilie har klart å få flere av disse kundene til å kjøpe flere kjoler i flere farger (og størrelser) så begrenses jo også de av størrelse på klesskap, lommebok og hvor mange kjoler de får på seg om gangen.

Kombinert med at Careless tydeligvis ikke får til logistikk rundt salg, kvalitetskontroll på varene, planlegging av levering/lansering, stabil betalingsløsning og til og med ser seg nødt til å bytte leverandør for betalingsutsettelse (fra Klarna til Qurio) så er det bare et tidsspørsmål før veksten stagnerer. Om den ikke allerede har gjort det?

Jeg tipper resultatet i år blir en vekst i omsetning fra i fjor. Men jeg tror og at gjeldsgraden er økt og likviditeten like lav som før. Og med misnøyen en ser vokser rundtomkring og stadig flere feil som skjer så blir det egentlig et reelt spørsmål om resultatet for 2025 også blir høyere enn foregående år. Eller like høyt?

Nå skal ikke jeg være for skråsikker i min spådom men jeg tror veksten har flatet ut for Careless. Og dersom de ikke forbedrer kvaliteten og kundeservicen vesentlig, og ordner opp i internt rot, så vil det bli tøffe år fremover med nedleggelser av butikker i stede for åpning av nye. Eller finner nye marked eller nye stiler.

Hvor lang tid tar det før det blir synlig på Brønnøysund registeret om det er konkurs? 

• Liker 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (7 minutter siden):

Hvor lang tid tar det før det blir synlig på Brønnøysund registeret om det er konkurs? 

Så snart det åpnes bobehandling.

Men vi vet jo ikke om de er konkurs. Det kan like gjerne være styrt avvikling eller flytting/rebranding/omstart.

Det er derfor det er så rart at et firma hvor 100% av eierene er influensere ikke sier noe. De av alle vet jo at folk finner ut av sånt. Og spekulerer gjerne i mangel på informasjon.

• Liker 2
Skrevet
Nillani skrev (54 minutter siden):

Hva skal hun snakke om når ungen blir født? Hun er helt ekstrem når det gjelder dette svangerskapet. Maken til jabbing hele jævla tida.

Bleieskift hvor mange timer sover ungen hvor mye spiste den nå😂osv osv

• Liker 6
Skrevet
Floriamint skrev (8 minutter siden):

Bleieskift hvor mange timer sover ungen hvor mye spiste den nå😂osv osv

Hvor mye melk hun har pumpet/ammet er også en trend blant noen nå… 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (1 minutt siden):

Hvor mye melk hun har pumpet/ammet er også en trend blant noen nå… 

Kommer helt sikkert til å filme puppene. Vise hvor store de er og hvor mye melk hun har, tross latterlig store silikon. 

• Liker 5
Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Kommer helt sikkert til å filme puppene. Vise hvor store de er og hvor mye melk hun har, tross latterlig store silikon. 

Har hun silikon? Så hun «flashet» puppen på en snap, så ikke så «struttende» ut? Men det trenger kanskje ikke være sånn selvom det er silikon? Har ingen erfaring derfor jeg spørr. 

• Liker 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (46 minutter siden):

Så snart det åpnes bobehandling.

Men vi vet jo ikke om de er konkurs. Det kan like gjerne være styrt avvikling eller flytting/rebranding/omstart.

Det er derfor det er så rart at et firma hvor 100% av eierene er influensere ikke sier noe. De av alle vet jo at folk finner ut av sånt. Og spekulerer gjerne i mangel på informasjon.

Har noen av de på eiersiden egentlig reklamert noe særlig for snowroller i vinter? Synes det er lenge siden jeg har sett noen kjekdresser i monitor

• Liker 1
Skrevet
GulleGull skrev (4 timer siden):

Bra innlegg @Snublefot62! Enig med du.

Hvis de skal sikte høyere, større og mer så kan de heller ikke fortsette «tappe» selskapet for penger for så låne opp mer penger på selskapet.

Hun snakker om utlandet, men hvem skal hjelpe de der? Careless er ikke spesielt stort -de har en liten kundekrets som handler mye av gangen. SET er ikke kjent i utlandet og det er pga sosiale mediene  til SET  som holder det gående. Hvilken investor vil ta på seg den risikoen det vil være  å lansere Careless i utlandet? 

De tallene hun viser frem på snap etter dropp  er omsetningen der og da og ikke hva de faktisk tjener på det etter alt av retur, reklamasjoner, påfølgende salg av nedprisede plagg  osv er «gjort opp». 

Jeg skjønner heller ikke helt det at hun skal satse på Frankrike(paris)?  Jeg ser liksom ikke for meg disse små franske damene med careless kjoler. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (4 timer siden):

Mulig jeg husker feil, og kanskje noen andre husker bedre - men snakket ikke hun konkret om å utvide til USA for ei tid tilbake?

Eller var det Snowroller kanskje?

Jeg hørte hun sa Frankrike.. men det var 2 land så da er det kanskje usa og Frankrike?

• Liker 1
Skrevet
arnoyb skrev (4 timer siden):

Er det jordmora selv som prater her? Eller en annen insider? For hun sier jo at tilstanden er lik som da hun var på føden. Da mange her inne mente det var uansvarlig å dra hjem å føden lot det være opp til henne om hun ville bli eller dra hjem for fødsel kunne starte, eller ikke. 

Var vel ikke mange her som mente det var uansvarlig men hun fikk meldinger fra følgere på Snapchat som mente dette.. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke helt det at hun skal satse på Frankrike(paris)?  Jeg ser liksom ikke for meg disse små franske damene med careless kjoler. 

Fra et google søk:

• Overvekt og fedme i Frankrike:
    I 2021 viste en undersøkelse at 47 % av den voksne befolkningen i Frankrike hadde overvekt (BMI over 25) eller fedme (BMI over 30). 

• Høyre fedmeandel enn i Norge:
    I Norge hadde 51 % av den voksne befolkningen overvekt (BMI over 25), mens 17 % av den franske befolkningen hadde fedme (BMI over 30), noe som er høyere enn i Norge. 

Så kanskje ikke et feil land å satse på....
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Var vel ikke mange her som mente det var uansvarlig men hun fikk meldinger fra følgere på Snapchat som mente dette.. 

En av innleggene som latteligjorde hadde 6 tommel opp og tre nyttig merker. Ut fra aktiviteten her så vil jeg si at det er mange.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (32 minutter siden):

Har hun silikon? Så hun «flashet» puppen på en snap, så ikke så «struttende» ut? Men det trenger kanskje ikke være sånn selvom det er silikon? Har ingen erfaring derfor jeg spørr. 

Hun har silikon ja. 

• Liker 2
Skrevet
arnoyb skrev (6 minutter siden):

Fra et google søk:

• Overvekt og fedme i Frankrike:
    I 2021 viste en undersøkelse at 47 % av den voksne befolkningen i Frankrike hadde overvekt (BMI over 25) eller fedme (BMI over 30). 

• Høyre fedmeandel enn i Norge:
    I Norge hadde 51 % av den voksne befolkningen overvekt (BMI over 25), mens 17 % av den franske befolkningen hadde fedme (BMI over 30), noe som er høyere enn i Norge. 

Så kanskje ikke et feil land å satse på....

Ok.. da har jeg tatt helt feil.. å det beklager jeg virkelig for altså..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
arnoyb skrev (5 minutter siden):

En av innleggene som latteligjorde hadde 6 tommel opp og tre nyttig merker. Ut fra aktiviteten her så vil jeg si at det er mange.

Hadde vært så mye bedre om du kunne legge frem det innlegget?  Så vi ser hvor ille det er

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...