arnoyb Skrevet mandag kl 11:04 #43761 Del Skrevet mandag kl 11:04 GulleGull skrev (6 minutter siden): Føler ikke det er ett problem her, jeg opplever at man faktisk ettergår det SET sier pga den utstrakte villedningen av følgere som foregår på snappen hennes. Ingen som liker å bli manipulert eller løyet for derfor så blir engasjementet stort selv på «små» saker. Klarer ikke huske en ting som har blitt en «etablert sannhet» her som ikke har rot i virkeligheten ? Opplever at det meste blir dokumentert av ting av betydning ihvertfall. Det overrasker ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet mandag kl 11:08 #43762 Del Skrevet mandag kl 11:08 LivEinar skrev (24 minutter siden): Tomtegrensen markeres med tynne røde streker. SET sin tomt går like utenfor terrassen nede, mot vest. Se Google Maps for å finne tomtegrenser. Se også kart på mitt innlegg i går. Mot sør er det skrånende terreng, ikke plass til en stor trampoline. Den stiplede linja på ditt bilde er markering på stier gjennom friområdet. På ditt bilde vises ingen tomtegrenser. Se bildet fra SET, man ser mot vest, veien og husene der, pluss litt av terrassen nede. Ser veldig ut som hun har satt trampolinen utenfor sin egen tomt. Så det er jo ikke rart hun fikk mer hage når hun satte den store trampolinen på en annens tomt. Men det er jo Sara Emilie, hun må jo få ta seg til rette. Man er jo bare psyk om man mener folk skal holde seg til sine egne grenser. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet mandag kl 11:22 #43763 Del Skrevet mandag kl 11:22 Snublefot62 skrev (4 timer siden): Jeg har aldri hørt uttrykket. Men om noen hadde sagt at jeg var seig (eller de sa at de var seige i kveld), så hadde jeg tenkt mer i din retning at man var treig (drøyer tida). Jeg hadde ikke nødvendigvis koblet det til seng eller trøtthet - men ikke utelukket at begge deler kunne vært en grunn. Om min yngste ikke ville roe seg og sovne om kvelden.. så sa jeg mange ganger " nei i kveld er hun seig" Altså hun dro ut tiden å nektet og sove😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet mandag kl 11:32 #43764 Del Skrevet mandag kl 11:32 I dag var det på nytt masse jamring om hvor mye hun og V har på tapeten. Det er slipp av badetøy, klargjøring av hus til salg. også hadde de glemt att de måtte på møte om noe vaskerom i nye huset.. alt dette var så ufattelig mye for paret. Så sier hun " si meg en ting.. hvordan får dere med vanlig jobb til og få gått på slike møter/bygge hus? Må dere bruke ferien deres på slike ting?" Bilde fra SE sin Snapchat 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet mandag kl 11:37 #43765 Del Skrevet mandag kl 11:37 elskersommer skrev (3 minutter siden): I dag var det på nytt masse jamring om hvor mye hun og V har på tapeten. Det er slipp av badetøy, klargjøring av hus til salg. også hadde de glemt att de måtte på møte om noe vaskerom i nye huset.. alt dette var så ufattelig mye for paret. Så sier hun " si meg en ting.. hvordan får dere med vanlig jobb til og få gått på slike møter/bygge hus? Må dere bruke ferien deres på slike ting?" Bilde fra SE sin Snapchat Jeg aner ikke hva de må gjøre før et dropp, så det kan jeg ikke svare på. Men klargjøring til salg er jo en del av det hun deler på some og derfor kan hun inkludere det som jobb om hun bare redigerer og legger tekst å sånt. Er ikke dette et innafor spørsmål? Hunn innser at hun er heldig som ikke må svare til noen på hvordan hun bruker tida si å lurer på hvordan vi som ikke har en fri arbeidsdag gjør det. Skjønner ikke helt hva du reagerer på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet mandag kl 12:02 #43766 Del Skrevet mandag kl 12:02 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Dette er en ganske åpenbar strategi for å få folk til å se snappene hennes, for å få med seg "hele konteksten". Og med det øker en seertiden på de offentlige snappene hennes, og hun får mer betalt fra Snapchat. Og den går igjen fra noen få brukere her inne. Men som jeg har nevnt nå et par ganger - selv om en støtt og stadig er inne på kontoen hennes så er man aldri garantert å få "hele konteksten". Ikke vet man om hun har sagt noe for over 24 timer siden om temaet, og ikke vet en om noe er blitt slettet etter at det ble lagt ut. Så å henvise til snappen for å få full innsikt er ganske meningsløst. Bortsett fra at Sara Emilie tjener mer penger. At det er en strategi får du stå for. Om hun tjener penger eller ikke på dette bryr jeg meg fint lite om. Er bare mange som mener noe om noen de ikke liker eller følger. Det er ganske meningsløst. Men som vanlig prøver man å danne en sannhet som ikke er sann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet mandag kl 12:05 #43767 Del Skrevet mandag kl 12:05 LivEinar skrev (2 timer siden): Det sier seg sjøl at en tråd på KG ikke er ment å skulle gi «et objekt blikk av hva Sara presenterer på snap». Dette er jo ikke et forum som skal gi referat av det hun sier, skriver og gjør! I et forum som dette skal man diskutere det som legges ut, ikke objektivt gjengi det. Jeg har fulgt SET i ca et år, og vært aktiv her inne siden i høst. Og jeg syns diskusjonene i tråden følger opp viktige sider av det influenseren sjøl presenterer på SoMe. Selv om diskusjonen ofte er kritisk, det er ikke å skape «falske sannheter» (ditt uttrykk). Jeg får ofte motstemmer på det jeg legger ut, det er helt greit og gir oppklaringer og viser ulike meninger. Viktig da er selvfølgelig at man diskuterer temaet, og ikke gir brukerkarakteristikker. Når SET holder en så høy medieprofil, og (som hun sier) velger å dele «alt», må hun/vi også tåle at det blir diskusjoner. Javisst. Og enda beskylder du meg for å være en annen bruker og være venninne av Sara. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 12:06 #43768 Del Skrevet mandag kl 12:06 Angel75 skrev (Akkurat nå): At det er en strategi får du stå for. Om hun tjener penger eller ikke på dette bryr jeg meg fint lite om. Er bare mange som mener noe om noen de ikke liker eller følger. Det er ganske meningsløst. Men som vanlig prøver man å danne en sannhet som ikke er sann. Men hva er poenget å be folk om å se på det hun legger ut/følge henne, når vi begge er enige i at det uansett kun er Sara Emilie som har det hele bildet? Jeg vet uansett ikke om det mangler noe - og har fortsatt kun det jeg ser å diskutere ut fra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet mandag kl 12:07 #43769 Del Skrevet mandag kl 12:07 elskersommer skrev (34 minutter siden): I dag var det på nytt masse jamring om hvor mye hun og V har på tapeten. Det er slipp av badetøy, klargjøring av hus til salg. også hadde de glemt att de måtte på møte om noe vaskerom i nye huset.. alt dette var så ufattelig mye for paret. Så sier hun " si meg en ting.. hvordan får dere med vanlig jobb til og få gått på slike møter/bygge hus? Må dere bruke ferien deres på slike ting?" Bilde fra SE sin Snapchat Herregud, panneklask de lux 😂🤦♀️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet mandag kl 12:07 #43770 Del Skrevet mandag kl 12:07 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Men hva er poenget å be folk om å se på det hun legger ut/følge henne, når vi begge er enige i at det uansett kun er Sara Emilie som har det hele bildet? Jeg vet uansett ikke om det mangler noe - og har fortsatt kun det jeg ser å diskutere ut fra. Poenget er vel å bidra til å fylle opp lommeboken til SE. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet mandag kl 12:14 #43771 Del Skrevet mandag kl 12:14 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Men hva er poenget å be folk om å se på det hun legger ut/følge henne, når vi begge er enige i at det uansett kun er Sara Emilie som har det hele bildet? Jeg vet uansett ikke om det mangler noe - og har fortsatt kun det jeg ser å diskutere ut fra. Når jeg har kommentert dette er det for at det er åpenlyst at den som kommenterer bare vet det lille som er delt her inne og at kommentaren virker malplassert når man her sett en større helhet. Da får man slengt at nå prøver man bare å gi SE inntekter. men nei, da prøver man bare ha en diskusjon der de man diskuterer med ikke velger å bare diskutere en liten dråpe som gir en unødvendig diskusjon og mulig et feil bilde av en situasjon. At dere ikke ser dette synes jeg er rart for i mange tilfeller virker det som mange oppegående mennesker her inne. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym_2024 Skrevet mandag kl 12:16 #43772 Del Skrevet mandag kl 12:16 (endret) Tilbake til det å etablere en sannhet som ikke er sann, og den manglende tilliten og troverdigheten SET til tider mangler. Historien bak «Sara floppen», den historien der hun sier at Careless har brukt 2 år på å finne en fabrikk som kan støpe de myke nok og at skoen er et eget design fra Careless. I Snap nr. 1 delt februar 2025 skriver hun at tanken er å videreutvikle den og få sålen myk. Et par måneder etter er skoen mirakuløst klar for produksjon? Så tilbake til det med designet som designer i Bergen står bak, det viser seg altså at skoen allerede er designet, men at det Careless har gjort er å plukke fra en katalog på en messe. Så mye for designet og ikke minst engasjere følgere ved å legge ut snapper av hva de kunne tenke seg av design. Er ikke det sleip markedsføring, at hun later som at hun skal ta med følgerne på prosessen rundt designet? Endret mandag kl 12:20 av Anonym_2024 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 12:17 #43773 Del Skrevet mandag kl 12:17 arnoyb skrev (Akkurat nå): Når jeg har kommentert dette er det for at det er åpenlyst at den som kommenterer bare vet det lille som er delt her inne og at kommentaren virker malplassert når man her sett en større helhet. Da får man slengt at nå prøver man bare å gi SE inntekter. men nei, da prøver man bare ha en diskusjon der de man diskuterer med ikke velger å bare diskutere en liten dråpe som gir en unødvendig diskusjon og mulig et feil bilde av en situasjon. At dere ikke ser dette synes jeg er rart for i mange tilfeller virker det som mange oppegående mennesker her inne. Men hvorfor kan ikke du korrigere det som er feil da i stede for å bare slenge tilbake at vedkommende får følge Sara Emilie eller ikke kommentere? Det ene kan faktisk bidra til diskusjon - den andre skaper bare misnøye og "oss mot de". Det skaper bare dårlig stemning. Visst du vet hva som er feil, si det og korriger det. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym_2024 Skrevet mandag kl 12:21 #43774 Del Skrevet mandag kl 12:21 Anonym_2024 skrev (4 minutter siden): Tilbake til det å etablere en sannhet som ikke er sann, og den manglende tilliten og troverdigheten SET til tider mangler. Historien bak «Sara floppen», den historien der hun sier at Careless har brukt 2 år på å finne en fabrikk som kan støpe de myke nok og at skoen er et eget design fra Careless. I Snap nr. 1 delt februar 2025 skriver hun at tanken er å videreutvikle den og få sålen myk. Et par måneder etter er skoen mirakuløst klar for produksjon? Så tilbake til det med designet som designer i Bergen står bak, det viser seg altså at skoen allerede er designet, men at det Careless har gjort er å plukke fra en katalog på en messe. Så mye for designet og ikke minst engasjere følgere ved å legge ut snapper av hva de kunne tenke seg av design. Er ikke det sleip markedsføring, at hun later som at hun skal ta med følgerne på prosessen rundt designet? Hvis det jeg har lagt ut her er feil, så korriger meg gjerne 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet mandag kl 12:24 #43775 Del Skrevet mandag kl 12:24 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Men hvorfor kan ikke du korrigere det som er feil da i stede for å bare slenge tilbake at vedkommende får følge Sara Emilie eller ikke kommentere? Det ene kan faktisk bidra til diskusjon - den andre skaper bare misnøye og "oss mot de". Det skaper bare dårlig stemning. Visst du vet hva som er feil, si det og korriger det. Da må jeg begynne med screenshot, å det gidder jeg som regel ikke. Så engasjert er jeg ikke i om noen velger å danne seg et bilde på bakgrunn av veldig lite info, det får man bare gjøre om man synes det er greit. Når det er noe jeg er nok engasjert i til å kommentere og dokumentere, så gjør jeg det. Men lysten til å diskutere med folk som ikke gidder sjekke fakta før man har bestemt hva som er hva, er ikke veldig stor. Så da får du bare komme med at da får jeg la være å kommentere på disse postene også, forventer ikke annet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 12:27 #43776 Del Skrevet mandag kl 12:27 arnoyb skrev (1 minutt siden): Da må jeg begynne med screenshot, å det gidder jeg som regel ikke. Så engasjert er jeg ikke i om noen velger å danne seg et bilde på bakgrunn av veldig lite info, det får man bare gjøre om man synes det er greit. Når det er noe jeg er nok engasjert i til å kommentere og dokumentere, så gjør jeg det. Men lysten til å diskutere med folk som ikke gidder sjekke fakta før man har bestemt hva som er hva, er ikke veldig stor. Så da får du bare komme med at da får jeg la være å kommentere på disse postene også, forventer ikke annet. Igjen så er vi tilbake til dette med fakta. Storyen til Sara Emilie er ikke fakta. Det er et nåbilde av det som ligger der nå (og 24 timer tilbake i tid). Hun kan ha lagt til nye ting, og slettet annet. Og noe kan ha forsvunnet av naturlige årsaker. Så fakta er det kun Sara Emilie som vet så skal en ha alle fakta, og hele bilde før en kommenterer hver gang - så er det en gullstandard som gjør at ingen kan kommentere noe av det hun legger ut. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet mandag kl 12:28 #43777 Del Skrevet mandag kl 12:28 Anonym_2024 skrev (1 time siden): Denne stusser jeg over. Du følger ikke Sara men kan uttrykke deg såpass bastant om at tråden ikke gir et objektiv blikk på hva Sara presenterer på Snap? Hvordan vet du hva som stemmer eller ikke hvis du ikke følger? I forbindelse med dette boligsalget har hun selv valgt å henvise til «den gule appen», samme gjorde hun i forbindelse med Titanbrett gate. Er dette « falske sannheter» når det blir ordrett gjengitt her? Eller det legges ut bilder fra den gule appen? Som jeg skrev så fulgte jeg Sara for 1 år siden og da var det mange ganger delt et skjermbilde tatt utifra en sammenheng. Skjermbildet viste ikke alt Sara sa om saken. Jeg titter av og til innom Sara på snap enda. Kan ikke se at det har vært mye snakk om hva advokaten til Sara har sagt her i tråden. Det er jo en relevant del av saken. Men jeg følger ikke Sara fast nå. Så jeg vil ikke uttale meg om saken, siden jeg ikke kjenner alt som er lagt ut. Var det en forståelig forklaring? 😃 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet mandag kl 12:31 #43778 Del Skrevet mandag kl 12:31 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Igjen så er vi tilbake til dette med fakta. Storyen til Sara Emilie er ikke fakta. Det er et nåbilde av det som ligger der nå (og 24 timer tilbake i tid). Hun kan ha lagt til nye ting, og slettet annet. Og noe kan ha forsvunnet av naturlige årsaker. Så fakta er det kun Sara Emilie som vet så skal en ha alle fakta, og hele bilde før en kommenterer hver gang - så er det en gullstandard som gjør at ingen kan kommentere noe av det hun legger ut. Men å oppsøke så mye informasjon som mulig i en sak kan jeg ikke se skulle skade en diskusjon. Jeg synes ikke de få screenshot som blir delt her er noe å danne seg et bilde av. Har aldri påstått at det skal være denne gullstandarden din, men ett bilde av en hel sammenheng er ikke nok til at jeg gidder ta diskusjonen seriøst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet mandag kl 12:33 #43779 Del Skrevet mandag kl 12:33 Bella50 skrev (4 minutter siden): Som jeg skrev så fulgte jeg Sara for 1 år siden og da var det mange ganger delt et skjermbilde tatt utifra en sammenheng. Skjermbildet viste ikke alt Sara sa om saken. Jeg titter av og til innom Sara på snap enda. Kan ikke se at det har vært mye snakk om hva advokaten til Sara har sagt her i tråden. Det er jo en relevant del av saken. Men jeg følger ikke Sara fast nå. Så jeg vil ikke uttale meg om saken, siden jeg ikke kjenner alt som er lagt ut. Var det en forståelig forklaring? 😃 Da blir du å få høre at vi bare vet hva SE sier, ikke faktisk hva advokaten sier. Da veier det mye tyngre for mange her inne at ei som jobber innen eiendom sa i et annet forum at SE tar feil 🤷♀️🤯 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet mandag kl 12:39 #43780 Del Skrevet mandag kl 12:39 (endret) arnoyb skrev (1 time siden): Jeg aner ikke hva de må gjøre før et dropp, så det kan jeg ikke svare på. Men klargjøring til salg er jo en del av det hun deler på some og derfor kan hun inkludere det som jobb om hun bare redigerer og legger tekst å sånt. Er ikke dette et innafor spørsmål? Hunn innser at hun er heldig som ikke må svare til noen på hvordan hun bruker tida si å lurer på hvordan vi som ikke har en fri arbeidsdag gjør det. Skjønner ikke helt hva du reagerer på. Det jeg tenkte er att mye av det hun faktisk gjør på dagtid må andre ta seg av etter arbeidstid eller lørdager. 🙂 Endret mandag kl 12:39 av elskersommer 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå