Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Anonym_2024 skrev (1 minutt siden):

Hun sier at de har søkt, så da er det vel dokumentert hos kommunen? Hun sier at hun alt på det rene….

Ja, og det er i så fall bra.
Det som jeg syns er rart - er at hun i forbindelse med fighten med tidligere eier/megler sa hun ikke visste noe om (de originale) bygningstegningene som ligger hos kommunen, og manglende godkjenninger i forhold til bruk. Hun har eid huset i snart tre år, og skulle selvfølgelig satt seg inn i og vite hva som er godkjent eller ikke godkjent i huset sitt - ut fra originaltegningene.

Det er uklart for meg, men det kan godt tenkes det vil forbli uklart. 😆 Vi har ingen rett til å vite alle detaljer. Men dette er sikkert sentralt i forhold til de to forsikringsselskapene til SET som kjøper - og - selgeren…
Og - så lenge SET deler, vil det hun sier, bli diskutert i ulike SoMe-fora. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (22 minutter siden):

Jeg har sjekket men synes det var kronglete og finne ut av det på den siden i kommunen 

Har søkt kjapt  i postlistene under byggesak Nittedal kommune nå, men verken funnet noe dokumenter utgående el inngående i postlisten på navn eller adresse der i den perioden SET har eid huset. Men det betyr jo ikke at det kan ligge noe der i postlistene jeg ikke har fått søkt opp. 

Endret av GulleGull
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg har lurt litt på, er plasseringa av trampolinen… Tomtegrensa i vest er jo veldig nær huset, og her ser det ut som om trampolinen settes opp på friområdet? I så fall, det er ikke tillatt…

IMG_1454.jpeg

IMG_1465.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (44 minutter siden):

Har søkt kjapt  i postlistene under byggesak Nittedal kommune nå, men verken funnet noe dokumenter utgående el inngående i postlisten på navn eller adresse der i den perioden SET har eid huset. Men det betyr jo ikke at det kan ligge noe der i postlistene jeg ikke har fått søkt opp. 

Jeg har også søkt, finner ikke noe jeg heller. Postlisten er offentlig, så det skal ligge tilgjengelig om det finnes noe. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke har søkt om disse endringene, slik hun påstår (det foreligger dog ingen dokumentasjon fra henne på at det er gjort) så betyr det at noen ( i prinsippet hvem som helst) kan sende inn tips til kommunen om at det er en mulig ulovlighetssak. Jeg påstår ikke at det er det, men det er i verste fall konsekvensene av det hun viser på Snap. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym_2024 skrev (3 minutter siden):

Hvis hun ikke har søkt om disse endringene, slik hun påstår (det foreligger dog ingen dokumentasjon fra henne på at det er gjort) så betyr det at noen ( i prinsippet hvem som helst) kan sende inn tips til kommunen om at det er en mulig ulovlighetssak. Jeg påstår ikke at det er det, men det er i verste fall konsekvensene av det hun viser på Snap. 

Det kan virke som Kommunen har litt av hvert å ta tak i her. Bra at det er tatt mange skjermbilder. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil man kjøpe hus av noen som fremstår uredelig? Hun dokumenterer alt, men ikke at endringene er søkt om? Det er så mye merkelig og alvorlig informasjon hun deler, men det er fordekket som brød og sirkus til folket. For de fleste i dette landet er kjøp av et hus til over 11.millioner en stor avgjørelse, men ikke for denne personen ser det ut til. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ikke at å sette opp en privat trampoline på kommmunal grunn, er en bagatell. Grunnen til det er ikke spesielt at jeg ønsker å «ta» SET, for meg dreier det seg om primært om barns sikkerhet  Regelverket for lekeapparater på offentlig tilgjengelige områder er strengt med tanke på akkurat det. 

SET har lagt ut et titalls bilder og film fra oppsetninga av trampolinen, som helt klart ligger på kommunens friområde. Det betyr at alle barn som vil, kan bruke denne trampolinen - her er det fritt fram. Og jeg kan nok tenke meg at naboene kvier seg for å si fra, da får heller jeg være «nabokjerringa» denne gangen. 😅 

«Et eksempel på utplasserte lekeapparater som ikke kan tillates på kommunale områder er trampoliner ment for privat bruk. Disse kommer i konflikt med de strenge sikkerhetsforskriftene som gjelder for lekeapparater på offentlige arealer.»

https://www.larvik.kommune.no/kultur-idrett-og-frivillighet/aktuelt/disse-reglene-gjelder-for-privat-lekeutstyr-paa-kommunale-omraader/

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (6 minutter siden):

Jeg syns faktisk ikke at å sette opp en privat trampoline på kommmunal grunn, er en bagatell. Grunnen til det er ikke spesielt at jeg ønsker å «ta» SET, for meg dreier det seg om primært om barns sikkerhet  Regelverket for lekeapparater på offentlig tilgjengelige områder er strengt med tanke på akkurat det. 

SET har lagt ut et titalls bilder og film fra oppsetninga av trampolinen, som helt klart ligger på kommunens friområde. Det betyr at alle barn som vil, kan bruke denne trampolinen - her er det fritt fram. Og jeg kan nok tenke meg at naboene kvier seg for å si fra, da får heller jeg være «nabokjerringa» denne gangen. 😅 

«Et eksempel på utplasserte lekeapparater som ikke kan tillates på kommunale områder er trampoliner ment for privat bruk. Disse kommer i konflikt med de strenge sikkerhetsforskriftene som gjelder for lekeapparater på offentlige arealer.»

https://www.larvik.kommune.no/kultur-idrett-og-frivillighet/aktuelt/disse-reglene-gjelder-for-privat-lekeutstyr-paa-kommunale-omraader/

jeg hadde nok spurt kommunen om lov som ett minimum om jeg absolutt skulle ha en diger trampoline. For det er jo en fare for at noen tenker det er fritt frem å bruke den når den står på kommunal grunn. Samtidig så er vel, slik det ser ut på bildet kanskje ikke så stor fare for at det blir flust av ikke inviterte unger på den pga friområdet ligger tett innpå huset og det kan jo se ut som det er privat tomt.. men ja kjipt om noen skader seg på den som ikke var ment til å være på den trampolina.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (9 minutter siden):

Beklager at jeg må ha deg inn med t-skje, men hva skjer hvis barnet mitt hadde brukt trampolina egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (10 minutter siden):

Helt korrekt. Her hadde folk i et nabolag satt ut langt mindre risikable leker enn en trampoline på et kommunal friareal som de også klippet. Da kommunen oppdaget dette samlet de inn alt som var satt ut og satte på lager hos kommunen, nettopp pga dette med sikkerhet og forsikring. Hun kan få store problemer dersom et barn bruker trampolinen og skader seg hvis tomta ikke er inngjerdet/sperret av med «vesentlig hindring», og/ eller trampolinen ikke er sikret (eks hengelås på nettet når ikke i bruk). Kan dessverre disse reglene altfor godt pga tidligere konflikter i et borettslag jeg bodde i.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Beklager at jeg må ha deg inn med t-skje, men hva skjer hvis barnet mitt hadde brukt trampolina egentlig? 

Forhåpentligvis ingenting, men skulle det skje noe så ville det jo blitt en sak. Det er jo ikke ufarlig å herje på en trampoline. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Hvis barnet ditt skader seg kan SE bli erstatningsansvarlig dersom det var åpent og fritt fram (ikke gjerde/hekk eller ikke hengelås eller annen type avstengning av selve trampolinen). Det samme gjelder for basseng. 
Står den på kommunal grunn kan hun da i tillegg få trøbbel med kommunens forsikringsselskap ved en skade sak.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Hvis barnet ditt skader seg kan SE bli erstatningsansvarlig dersom det var åpent og fritt fram (ikke gjerde/hekk eller ikke hengelås eller annen type avstengning av selve trampolinen). Det samme gjelder for basseng. 
Står den på kommunal grunn kan hun da i tillegg få trøbbel med kommunens forsikringsselskap ved en skade sak.

Dersom den står på hennes tomt blir hun Ikke erstatningspliktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (41 minutter siden):

Nei, det kan andre stå for å kalle folk for dumme 🤡

Kaller jeg noen av brukerene her unne for dumme? Vil faktisk at du siterer det innlegget! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ting jeg er så forundret over.. Hvorfor synes mange det er helt greit at influencere kan bryte loven på mange ting? De skal få ture frem og gjøre det som passer de selv.. 

Finnes det egne lover for influencere?

Endret av elskersommer
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Postlister er offentlege så kven som helst kan lese dei. Kanskje også meir matnyttig en å sitte på forum . Men trur og ein beskytte seg mot å komme på postlista.

Når det er sagt viser dette eit av (mange) problem med influensarbransjen. Dei delar enorme mengder informasjon om seg sjølve og barna . Tenk på kor mykje informasjon vi sitt på, og kor mykje meir informasjon vi kan få tak i grunna informasjonen dei har gjeve .Om ein då vil bruke seg av den informasjonen. Influensarane tek stor rissiko med sin eigen men mest av alt bornas privatliv.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Ja det kan hun også bli, men det er iansett ikke lov å ha det på kommunal grunn pga det anses som Privatisering av kommunal tomt, hindrer allmen ferdsel og det er annet krav til sikkerhet og vedlikehold når det står på kommunal grunn. De kan jo ikke gå god for en sliten trampoline. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (14 minutter siden):

Man er ansvarlig for andre barn , så om noe hadde skjedd så hadde SE stått ansvarlig, det gjelder både trampoline og svømmebasseng 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 minutter siden):

Jo om den ikke er forsvarlig sikret 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...