arnoyb Skrevet 8 timer siden #42041 Del Skrevet 8 timer siden Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Saraemiliee AS er jo som alle andre influensere, og ikke akkurat noe hun har skapt, og ikke noe jeg ville kalt for firma. Careless derimot har hun skapt, og foreløpig går firmaet "bra". Bortsett fra når SE viser alkohol eller ikke merker reklame riktig, da er det firma 😬 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 7 timer siden #42042 Del Skrevet 7 timer siden Bibbi_ skrev (17 minutter siden): Saraemiliee AS er jo som alle andre influensere, og ikke akkurat noe hun har skapt, og ikke noe jeg ville kalt for firma. Careless derimot har hun skapt, og foreløpig går firmaet "bra". Saraaemiliee As er et firma. Det går med god lønnsomhet. Et firma som går med mange milioner i omsetning, gjør seg ikke selv. Sara har skapt det. Sara har skaffet seg følgere, hun har skaffet seg management/reklame inntekter. Og det er en jobb som må gjøres for å kunne få muligheter til reklameinntekter på Snap. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 7 timer siden #42043 Del Skrevet 7 timer siden Bella50 skrev (1 time siden): Saraaemiliee As og Careless As regner jeg som suksess. Å hva med resten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 7 timer siden #42044 Del Skrevet 7 timer siden elskersommer skrev (2 timer siden): Så du mener att alle de firma som SE driver er ett prosjekt som går "bra" Du må gjerne fortelle meg hvem forutenom careless det er som går bra😊 Jeg anser det ikke som et prosjekt. Snublefot62 har framstilt seg som en med kunnskap innen firma, så finner det merkelig å kalle det Sara driver er et prosjekt. Men viser seg igjen, stol ikke på det som blir skrevet på KG. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 7 timer siden #42045 Del Skrevet 7 timer siden elskersommer skrev (16 minutter siden): Å hva med resten? Så du mener at man ikke kan prøve og feile? Må man ha suksess i alt man vil prøve seg på? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 7 timer siden #42046 Del Skrevet 7 timer siden Bibbi_ skrev (4 timer siden): Er hun redd for at noen ikke har fått med seg at hun er gravid? Bare må holde på magen på hvert eneste bilde 😂 Ulrikke er gravid også, men må ikke holde på magen... mer klasse og stil, og modenhet over henne. Helt normalt å holde seg slik på magen. Selv om kanskje ikke du har gjort det om du har barn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 5 timer siden #42047 Del Skrevet 5 timer siden elskersommer skrev (1 time siden): Å hva med resten? Jeg vet ikke, men jeg tror Salabim var en fiasko. Snowroller sa Sara at de håpet de klarte å snu det, dersom det var mulig. Det var vel et selskap som gikk i minus, når de kjøpte det. Jeg kjenner ikke til om de har klart å snu trenden. Amicas tror jeg går i pluss. Og jeg tror Babyboks gikk i pluss, før hun avviklet selskapet. Det ble vel avviklet når pandemien slo til. Men totalt sett, så har Sara gjort det knallbra. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 5 timer siden #42048 Del Skrevet 5 timer siden Bella50 skrev (4 timer siden): Saraaemiliee As og Careless As regner jeg som suksess. Glemte. Saraaemiliee AS går i pluss. Men det skulle vel egentlig bare mangle når det er nærmest ren inntekt? Altså så lenge Snapchat betaler ut store summer og bedrifter faktisk inngår samarbeid for å reklamere for ting, så går det med overskudd. Så det glemte jeg, og godt du påpekte det. Men Careless AS er jeg ikke enig med deg nødvendigvis er en suksess. For hva er kriteriene for suksess? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 5 timer siden #42049 Del Skrevet 5 timer siden Bella50 skrev (37 minutter siden): Jeg vet ikke, men jeg tror Salabim var en fiasko. Snowroller sa Sara at de håpet de klarte å snu det, dersom det var mulig. Det var vel et selskap som gikk i minus, når de kjøpte det. Jeg kjenner ikke til om de har klart å snu trenden. Amicas tror jeg går i pluss. Og jeg tror Babyboks gikk i pluss, før hun avviklet selskapet. Det ble vel avviklet når pandemien slo til. Men totalt sett, så har Sara gjort det knallbra. Salabim er en fiasko. Snowroller er en fiasko hvor selskapet gikk med overskudd året før de kom inn, 300k i minus det året de kom inn og over 400k i minus året etter. Så får vi se hva 2024 bringer. Amicas er en fiasko vil jeg påstå. Babyboks vet jeg ingenting om men merkelig å legge ned noe som er en suksess? Careless AS hadde 16 mill i overskudd i 2023, og 23 mill i gjeld. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 5 timer siden #42050 Del Skrevet 5 timer siden Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Glemte. Saraaemiliee AS går i pluss. Men det skulle vel egentlig bare mangle når det er nærmest ren inntekt? Altså så lenge Snapchat betaler ut store summer og bedrifter faktisk inngår samarbeid for å reklamere for ting, så går det med overskudd. Så det glemte jeg, og godt du påpekte det. Men Careless AS er jeg ikke enig med deg nødvendigvis er en suksess. For hva er kriteriene for suksess? Hun skriver vel av ganske mange av de faste utgiftene sine på firma? Hun har jo hatt under gjennomsnittslønna og i forhold til forbruk har det skurra litt i ganske mange år. Og hun har vel sagt at i fjor tok hun ut mye i lønn for å bygge hus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 5 timer siden #42051 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Snublefot62 skrev (14 minutter siden): Glemte. Saraaemiliee AS går i pluss. Men det skulle vel egentlig bare mangle når det er nærmest ren inntekt? Altså så lenge Snapchat betaler ut store summer og bedrifter faktisk inngår samarbeid for å reklamere for ting, så går det med overskudd. Så det glemte jeg, og godt du påpekte det. Men Careless AS er jeg ikke enig med deg nødvendigvis er en suksess. For hva er kriteriene for suksess? Nyttig innlegg! 👍🏻 Få av oss brukere her i tråden har vel tung faglig kompetanse i forhold til å vurdere Careless AS økonomisk. De fleste av oss kan synse og tro, men uten dokumentasjon har det liten betydning. Det konkrete vi har, er tall fra 2023, tror ikke tallene for 2024 er kommet ennå? Jeg er ingen økonom, men syns dette er interessant, og liker å søke litt kunnskap før jeg mener noe bastant. CL hadde utvilsomt meget god lønnsomhet i 2023. Men - både likviditeten og soliditeten for firmaet er svak. Det vil si at firmaets evne til å betale løpende utgifter som regninger, lønn, utviklingskostnader, skatt osv - er svak. Firmaets evne til å tåle tap, er også svak, dvs at Careless AS er en bedrift med lav egenkapital og dårlig evne til å tåle tap. @Snublefot62 har vel orientert om og dokumentert dette grundig tidligere, om jeg ikke husker feil. Det er altså tre viktige faktorer som alle må være med i en vurdering av bedrifta, to av faktorene var dårlige for CL i 2023. Dermed er det vel både forenklet og overfladisk - og ikke minst alt for tidlig, å erklære Careless AS som en ubetinget suksess… eller en fiasko… 😉 Endret 4 timer siden av LivEinar 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #42052 Del Skrevet 4 timer siden Bella50 skrev (50 minutter siden): Jeg vet ikke, men jeg tror Salabim var en fiasko. Snowroller sa Sara at de håpet de klarte å snu det, dersom det var mulig. Det var vel et selskap som gikk i minus, når de kjøpte det. Jeg kjenner ikke til om de har klart å snu trenden. Amicas tror jeg går i pluss. Og jeg tror Babyboks gikk i pluss, før hun avviklet selskapet. Det ble vel avviklet når pandemien slo til. Men totalt sett, så har Sara gjort det knallbra. Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Salabim er en fiasko. Snowroller er en fiasko hvor selskapet gikk med overskudd året før de kom inn, 300k i minus det året de kom inn og over 400k i minus året etter. Så får vi se hva 2024 bringer. Amicas er en fiasko vil jeg påstå. Babyboks vet jeg ingenting om men merkelig å legge ned noe som er en suksess? Careless AS hadde 16 mill i overskudd i 2023, og 23 mill i gjeld. For øvrig, poenget mitt med det jeg tok opp tidligere at dette ikke krever særlig forretningssans. Hun har et selskap som ikke kan gå galt (nærmest kun inntekt), et selskap hun langt i fra er alene om å drive med mye gjeld og resten av selskapene går med minus. Hvor er denne forretningssansen? Normalt når man omtaler noen med forretningssans så viser de til en historikk med mange vellykkede prosjekt/selskap - ikke bare ett og kanskje et halvt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 4 timer siden #42053 Del Skrevet 4 timer siden Dupers skrev (9 minutter siden): Hun skriver vel av ganske mange av de faste utgiftene sine på firma? Hun har jo hatt under gjennomsnittslønna og i forhold til forbruk har det skurra litt i ganske mange år. Og hun har vel sagt at i fjor tok hun ut mye i lønn for å bygge hus. Var vell overskudd hun tok ut stort, ikke lønn? Det er ganske forskjellig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 4 timer siden #42054 Del Skrevet 4 timer siden arnoyb skrev (3 timer siden): Bortsett fra når SE viser alkohol eller ikke merker reklame riktig, da er det firma 😬 Bella50 skrev (3 timer siden): Saraaemiliee As er et firma. Det går med god lønnsomhet. Et firma som går med mange milioner i omsetning, gjør seg ikke selv. Sara har skapt det. Sara har skaffet seg følgere, hun har skaffet seg management/reklame inntekter. Og det er en jobb som må gjøres for å kunne få muligheter til reklameinntekter på Snap. Det er greit å misforstå med vilje så dere har noe å "ta meg på". Men det er greit det. Jeg vet selv hva jeg mener, og det er nok for meg. 💁♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 4 timer siden #42055 Del Skrevet 4 timer siden Snublefot62 skrev (25 minutter siden): Glemte. Saraaemiliee AS går i pluss. Men det skulle vel egentlig bare mangle når det er nærmest ren inntekt? Altså så lenge Snapchat betaler ut store summer og bedrifter faktisk inngår samarbeid for å reklamere for ting, så går det med overskudd. Så det glemte jeg, og godt du påpekte det. Men Careless AS er jeg ikke enig med deg nødvendigvis er en suksess. For hva er kriteriene for suksess? Ja hva for utgifter har saraemiliee AS ? Ferieturer, biler, mobiler? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 4 timer siden #42056 Del Skrevet 4 timer siden Bibbi_ skrev (10 minutter siden): Ja hva for utgifter har saraemiliee AS ? Ferieturer, biler, mobiler? Når man lever av å utlevere livet så kan vell det meste avskrives som brukt som innhold til blogging 🤷🏼♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurpa Skrevet 2 timer siden #42057 Del Skrevet 2 timer siden Snublefot62 skrev (2 timer siden): Glemte. Saraaemiliee AS går i pluss. Men det skulle vel egentlig bare mangle når det er nærmest ren inntekt? Altså så lenge Snapchat betaler ut store summer og bedrifter faktisk inngår samarbeid for å reklamere for ting, så går det med overskudd. Så det glemte jeg, og godt du påpekte det. Men Careless AS er jeg ikke enig med deg nødvendigvis er en suksess. For hva er kriteriene for suksess? Det er vel nettopp kriteriene til prisen hun oppfyller, da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daddys blomster Skrevet 2 timer siden #42058 Del Skrevet 2 timer siden snurpa skrev (15 minutter siden): Det er vel nettopp kriteriene til prisen hun oppfyller, da. Nettopp 👏👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daddys blomster Skrevet 2 timer siden #42059 Del Skrevet 2 timer siden arnoyb skrev (6 timer siden): Bortsett fra når SE viser alkohol eller ikke merker reklame riktig, da er det firma 😬 Det er firma når det passer seg 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 1 time siden #42060 Del Skrevet 1 time siden Daddys blomster skrev (32 minutter siden): Det er firma når det passer seg 🤪 Det er ikke lett å vite når SET mener noe er privat og firma. Beste hadde vært om det var 2 kontoer en privat og en bedrift. Denne sammenblandingen eksklusiv venninnegjeng, samhold , bedriftseier og influenser som kjører reklame, alkohol og venne- og felleskapsfølelse for å tjene penger er veldig uheldig og veldig uetisk. I andre kommersielle sammenhenger er det veldig strengt og man skal ikke manipulere folk -folk skal vite at det er kommersielt og kunne gjøre bevisste valg om å «delta» eller ikke. Nå er det veldig ullent slik stilen er hos mange influensere. Det slås hardt ned på i andre bransjer. Det kommer snart til å nå blant flere influensere også og bøtene vil komme, spørsmålet er ikke lenger om men når det kommer. Men klart de ønsker jo melke kua så lenge det er mulig og har samvittighet til det det ut til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå