Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

SET sitt mantra er hvor enestående hennes historie har vært og er. At det er fantastisk at hun trosset sykdom, ikke fikk vgs, blei uføretrygda, men likevel klarte å bli forretningskvinne og medeier av en (i dag) vellykka bedrift. Nå har hun etter eget utsagn mirakuløst nok vært frisk i 10 år. Prognosen for å bli bra av ME er god hvis man får det som barn/ung, det nevner ikke SET med et ord. 

Mange unge har opplevd ei ødelagt eller amputert ungdomstid pga store psykiske og fysiske utfordringer/sykdom. Mange unge har droppet ut av vgs og aldri fullført. Og mange har likevel slitt seg til utdanning, arbeid og gode liv. SET sin historie er ikke unik, selv om hun sjøl rått og i alle sammenhenger framstiller det slik. Derfor byr selvskrytet hennes meg så imot.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Villa31 skrev (15 timer siden):

Jeg fikk kyssesyken i voksen alder, ble aldri frisk. Er i dag ufør, etter 6 år i nav systemet, utredninger, arbeidsvurdering, rehab opphold osv. 

Jeg kan ikke fatte at SE står frem med den ME historien sin, og prater så mye om det som hun gjør. Hun er IKKE et ansikt utad når det gjelder ME. 
Om hun fikk kyssesyken som ung, og ME diagnosen så var hun nok en av de få heldige som ble raskt frisk. Det skjer, da spesielt med unge mennesker. 
men jeg tviler på at hun i det hele tatt har hatt ME. 

Hun hadde aldri fått ME diagnosen i dag. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (5 timer siden):

Og likevel øker bare careless i omsetning, så dette korthuset du snakker om er ikke nødvendigvis i ferd med å rase. Jeg tar ikke mer utdanning "i tilfelle" nåværende utdanning ikke funker, gjør du? Vi vanlige folk sparer, har forsikringer og gjør endringer hvis det oppstår behov for det, og det tipper jeg Sara Emilie også gjør. Og hvis careless og sosiale medier går adundas for henne, så er det sikkert mange som vil ansette henne med den erfaringen hun har. Kanskje ikke med bok lønn til å finansiere huset til 25 millioner, men jeg antar at hun har en plan hvis hun etterhvert ser antydninger til at dette ikke går. De hadde ikke fått lånet hvis banken ikke trodde hun kunne finansiert det.

Når det er sagt er jeg enig i at careless ikke har de beste/fineste varene, og at Sara Emilie gjør mye kritikkverdig som gjør at hun kanskje mister flere følgere, men jeg tror ikke hun er dum. 

Hjelper lite med økt omsetning om tallet som står i bunnen under 2 streker ikke er bra😊

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (18 timer siden):

Klanen iler støttende til… SET la ut det her på snap.

E29FB8F9-0991-43EA-A7D6-83F6E0F1F1D2.jpeg

Der mista hun meg ja. Yummy altså 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel en sønn med diabetes også,så bør vel være litt mer forsiktig... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnanna15 skrev (2 timer siden):

Hun har vel en sønn med diabetes også,så bør vel være litt mer forsiktig... 

jeg stusset faktisk på at hun velger kafé-date med svære kakestykker for kvalitetstid med sønnen som har diabetes. Ikke at diabetikere ikke kan spise kake, men hvorfor velge akkurat det, med et barn på ni år, midt i uka? Hvilke vaner lærer hun bort? Er jo så mye annet de kunne gjort sammen. Ikke rart hun ser ut som hun gjør.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Sol, admin. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkekokkendin skrev (2 timer siden):

jeg stusset faktisk på at hun velger kafé-date med svære kakestykker for kvalitetstid med sønnen som har diabetes. Ikke at diabetikere ikke kan spise kake, men hvorfor velge akkurat det, med et barn på ni år, midt i uka? Hvilke vaner lærer hun bort? Er jo så mye annet de kunne gjort sammen. Ikke rart hun ser ut som hun gjør.

Rart at hun som er så kvalm orker å spise ett stort stykke med marsipankake… 😅 Ble stille fra hun i ettermiddag/kveld, så mulig hun er så innmari kvalm at hun «tilfeldigvis» må avlyse Vixen imorgen; eller at omgangssyken «tilfeldigvis» har tikket inn. Vet dere; kommer den så ler vi høyt av at vi har trodd rett 😅🤣

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klittings skrev (24 minutter siden):

Rart at hun som er så kvalm orker å spise ett stort stykke med marsipankake… 😅 Ble stille fra hun i ettermiddag/kveld, så mulig hun er så innmari kvalm at hun «tilfeldigvis» må avlyse Vixen imorgen; eller at omgangssyken «tilfeldigvis» har tikket inn. Vet dere; kommer den så ler vi høyt av at vi har trodd rett 😅🤣

Og hun som blir så sløv av kvalmestillende at hun ikke orker å gå tur, men kjører bil og drar på kafé 😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sikkert ikke svar her inne siden så mange misliker careless, men jeg prøver. Jeg elsker Alva blondetruse, har tre av dem. Men den har vært outletvare ei stund, og nå utsolgt. Ønsker meg en lignende truse om noen har tips! 🤩 Den er litt tykk, blonde hele veien, og gir ganske godt hold på meg. Fin og funksjonell. 

Lagt til: grunnet vektnedgang er mine tre blitt store, så fant ut nå at det var tomt på outlet.

Endret av faltforfristelsen
Lagt inn mer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (På 29.1.2025 den 22.30):

Er mange med adhd og autisme spekter lidelser som er feildiagnostisert med ME, som har det man kaller komprnsasjons-burnout. Husk at fastleger kan sette diagnosen, de har ikke nødvendigvis kunnskap om dette, og mange er udiagnostisert (altså adhd og autisme), og ergo forstår man ikke at kriteriet «ikke kan forklares av andre årsaker» i ME-diagnosen faktisk ikke er oppfylt.

ME er fortsatt en sekkediagnose, man sammenlikner epler, pærer, kokosnøtter, bananer og resten av fruktfatet. I SE sin historie er det jøvlig mye som skurrer, mest av alt pga alle de logiske bristene hun selv har skapt med ulike versjoner av tidslinje, symptomer og utvikling….

P.S. Beklager orddelingsfeil, Apple har begynt å dele opp sammensatte ord etter siste oppdatering!😱

Sara fikk ME diagnosen hos anerkjent ME spesialist. Ikke av fastlegen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på familien Nyhus sin Snapchat og der snakker Monica om Snapchat og att det gikk rykter om at "utforsk" skulle forsvinne. Å hun virket noe nervøs for att det ble borte.

Hva vil dette si for SE og andre influencere? Jeg vet liksom ikke hva det betyr😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Så litt på familien Nyhus sin Snapchat og der snakker Monica om Snapchat og att det gikk rykter om at "utforsk" skulle forsvinne. Å hun virket noe nervøs for att det ble borte.

Hva vil dette si for SE og andre influencere? Jeg vet liksom ikke hva det betyr😊

At man må følge de for å se content'et deres.

Mao kan man ikke snike på de lenger.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (7 minutter siden):

At man må følge de for å se content'et deres.

Mao kan man ikke snike på de lenger.

Så det vil si mindre penger for de?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niffler skrev (På 29.1.2025 den 22.16):

Okei! Tusen takk for svar. Da er det altså forskjellige på voksne og barn ved diagnose og sykdomsforløp. Det visste jeg faktisk ikke 😊 Vet du om det er mulig å bli syk igjen? Altså etter å f.eks hatt det som barn, bli "frisk" (litt som SET) for å så få tilbakefall eller hva man kan kalle det?

Ja. Jeg er et eksempel på det. Nå i voksen alder har det aldri vært verre. Jeg følte jeg satt og fulgte med på en tog krasj about to happen da jeg fulgte henne. Syns det er rart hu sier at hu har blitt frisk når hu fortsatt sliter med bilkjøring og må sitte når hu sminker seg f.eks.  Da er hun ikke frisk, men har fått bedre funksjonsnivå. Det er en vesentlig forskjell. Jeg håper for hennes del med snart 4 barn at hun fortsetter å være frisk som hu sier. Men med det tempoet frykter jeg faktisk at hu kan bli verre igjen. Det unner jeg ingen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (33 minutter siden):

Så det vil si mindre penger for de?

Ja. Veldig mange % ser på storys via "utforsk",så hele den andelen med "følgere" forsvinner. Men man kan alltids velge å søke opp/følge vedkommende for å se.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ikkekokkendin skrev (På 30.1.2025 den 10.52):

Tipper både hun og broren er autister sånn som faren. Hun mangler jo alt av sosiale antenner.

Har autisme heter det. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (13 minutter siden):

Ja. Veldig mange % ser på storys via "utforsk",så hele den andelen med "følgere" forsvinner. Men man kan alltids velge å søke opp/følge vedkommende for å se.

Takk for svar.. men da var det vel noe av dette @Snublefot62 mente da dette var ett tema her inne for en stund tilbake. Fordi SE sa att det ikke stemte att Snapchat ville betale ut mindre penger men de ville betale ut nye mer fremover.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 minutter siden):

Takk for svar.. men da var det vel noe av dette @Snublefot62 mente da dette var ett tema her inne for en stund tilbake. Fordi SE sa att det ikke stemte att Snapchat ville betale ut mindre penger men de ville betale ut nye mer fremover.

Tror ikke mindre utbetaling er noen reell bekymring.

SC prøver bare å ta mer kontroll over seeren ved å sluse de inn ved å "tvinge" de til å følge,ikke bare snoke sporadisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (19 minutter siden):

Tror ikke mindre utbetaling er noen reell bekymring.

SC prøver bare å ta mer kontroll over seeren ved å sluse de inn ved å "tvinge" de til å følge,ikke bare snoke sporadisk.

Men om de vil tvinge folk til å se så er det alikevel kanskje mindre folk som gidder å gå inn og trykke følg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...