Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke hun drar på Vixen.. hun har ikke snakket noe om det. Verken kjole eller att hun skal møte de andre jentene . Før har hun styra med dette i lang tid

Hun viste frem en kjole en dag, en rød satengsak med stretch, men hun viste den ikke helt frem, men sa den var beregnet til vixen 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (4 timer siden):

Nei nei....mitt tøy nupper ikke. Jeg er super nøye på og bruke stoffer som ikke nupper🙈

Bilde fra Jodel og SE sin Snapchat 

Screenshot_2025-01-27-12-17-55-785_com.tellm.android.app.jpg

IMG_20250127_121911.jpgHadde jeg funnet «smuler» med tilhørende trådfester så hadde jeg blitt litt bekymret for kostholdet mitt. Ikke rart hun er kvalm, hun må jo spise tekstiler om det der skal være «smuler» etter noe hun har spist.

• Liker 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt behovet for å kommentere vekten hennes. Ja jeg er enig i at det er dumt å normalisere overvekt, men virker som det er mange her som ikke har vært plaget med kvalme i svangerskapene sine. Jeg var ganske lik Sara ifht mat, da jeg brakk meg av ALT og klarte å spise svært lite. Det innebar også å spise matvarer som ikke holdt meg mett lenge nok, og jeg måtte ha påfyll jevnt av disse matvarene for å ikke bli for sulten. Ble jeg for sulten ble Jeg kvalm, og igjen brakk meg/kastet opp. Jeg var dog ikke like ekstrem som henne, og gikk "bare" opp 15 kg totalt (var allerede overvektig og ble anbefalt å ikke gå opp så mye). Jeg kunne i perioder spise massevis av salt potetgull fordi det var det eneste som hjalp på kvalmen, og da sa jordmor at det var helt greit hvis det var det eneste jeg fikk i meg. Fordi det er det det handlet om, hva man klarer å få i seg for å balansere kvalmen, og samtidig holde seg sånn noenlunde gående.

Er selvfølgelig enig i at det mange grep SE kan ta for å ikke øke så mye i vekt som hun gjør, og at det ikke gir helt mening med den vektøkninga når hun sier hun kaster opp så mye. Feit mat kan gjøre deg enda kvalmere. Jeg tror rett og slett hun har havnet i en vond sirkel med behov for å balansere kvalmen, spiser mat som kan trigge kvalme, og så må balansere kvalmen igjen. I tilegg til mat som metter for lite, som gir behov for oftere måltider. Tror heller ikke det er så lett for henne med denne vektøkningen om hun gir uttrykk for, men at det er en overlevelsesstrategi å gjøre narr av der fordi hun syns det er vanskelig etter 16ukers. 

Det er også sant at det er lettere å legge på seg igjen når man først har vært stor. Og når man har hatt en usunn livsstil over tid, er det lett å havne tilbake der. Og dermed enda vanskeligere å snu igjen.

Jeg kjenner mange som har opplevd å gå opp mye i svangerskapene sine uten å stappe i seg 3000 kalorier om dagen. Så at det er en viss grad av sannhet i det Sara sier kan jeg godt tro. 

Endret av faltforfristelsen
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det bare er meg, men jeg får litt Britney Spears vibber av SE. 
Alltid innendørs, og danser foran speilet, heilt til hun blir øm i rumpa, for den disser og klasker rundt bak der. Den siste skal jeg ikke adressere til Britney 🔥

SE bør ha litt bismak i munnen ang det treningstøyet; hun har vært sengeliggende pga ME i mange år (ref SE), hun har straks fire svangerskap bak seg, og da er visst trening ikke aktuelt!  Og de 16-ukene, det var jaggu ikke lett for henne å få inn en powerwalk i ny og ne, så hvordan hun kan uttale seg om behovet på markedet er rett og slett komisk! 😂 det blir som å gå til tannlegen for å klippe seg…. Helt på jordet!

unner henne noen venner da, hun putter på seg maska og alt er «hahaha», men hun må være utrolig ensom! Og, hun sminker seg hver eneste dag, hallo, hadde man vært såååå kvalm hadde man gitt bang i det 😰 Kan ikke huske å ha sett henne sosial på evigheter, ei heller nevnt timeslange telefonsamtaler med Therese og Monica. Hun har da ikke noe liv utenom alle pappkassene med fæle prøver, en kverulant av en mann og ja, barna vet jo vi alt om, og ett husprosjekt som hun kan si adjø til om; 3-2-1 💰💣 siden følgerene detter av som fluer.

Hvilke private mål har DU i livet, SE? Livet hun lever er jo helseskadelig, både fysisk og psykisk, trist å se forfallet.

• Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debbie M skrev (2 timer siden):

Mulig det bare er meg, men jeg får litt Britney Spears vibber av SE. 
Alltid innendørs, og danser foran speilet, heilt til hun blir øm i rumpa, for den disser og klasker rundt bak der. Den siste skal jeg ikke adressere til Britney 🔥

SE bør ha litt bismak i munnen ang det treningstøyet; hun har vært sengeliggende pga ME i mange år (ref SE), hun har straks fire svangerskap bak seg, og da er visst trening ikke aktuelt!  Og de 16-ukene, det var jaggu ikke lett for henne å få inn en powerwalk i ny og ne, så hvordan hun kan uttale seg om behovet på markedet er rett og slett komisk! 😂 det blir som å gå til tannlegen for å klippe seg…. Helt på jordet!

unner henne noen venner da, hun putter på seg maska og alt er «hahaha», men hun må være utrolig ensom! Og, hun sminker seg hver eneste dag, hallo, hadde man vært såååå kvalm hadde man gitt bang i det 😰 Kan ikke huske å ha sett henne sosial på evigheter, ei heller nevnt timeslange telefonsamtaler med Therese og Monica. Hun har da ikke noe liv utenom alle pappkassene med fæle prøver, en kverulant av en mann og ja, barna vet jo vi alt om, og ett husprosjekt som hun kan si adjø til om; 3-2-1 💰💣 siden følgerene detter av som fluer.

Hvilke private mål har DU i livet, SE? Livet hun lever er jo helseskadelig, både fysisk og psykisk, trist å se forfallet.

Herlig befriende og på-kanten-innlegg, @Debbie M!!! Ser poengene du peker på, også tankerekka di og dybden i spørsmålene…

Endret av LivEinar
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (8 timer siden):

Jeg forstår ikke helt behovet for å kommentere vekten hennes. Ja jeg er enig i at det er dumt å normalisere overvekt, men virker som det er mange her som ikke har vært plaget med kvalme i svangerskapene sine. Jeg var ganske lik Sara ifht mat, da jeg brakk meg av ALT og klarte å spise svært lite. Det innebar også å spise matvarer som ikke holdt meg mett lenge nok, og jeg måtte ha påfyll jevnt av disse matvarene for å ikke bli for sulten. Ble jeg for sulten ble Jeg kvalm, og igjen brakk meg/kastet opp. Jeg var dog ikke like ekstrem som henne, og gikk "bare" opp 15 kg totalt (var allerede overvektig og ble anbefalt å ikke gå opp så mye). Jeg kunne i perioder spise massevis av salt potetgull fordi det var det eneste som hjalp på kvalmen, og da sa jordmor at det var helt greit hvis det var det eneste jeg fikk i meg. Fordi det er det det handlet om, hva man klarer å få i seg for å balansere kvalmen, og samtidig holde seg sånn noenlunde gående.

Er selvfølgelig enig i at det mange grep SE kan ta for å ikke øke så mye i vekt som hun gjør, og at det ikke gir helt mening med den vektøkninga når hun sier hun kaster opp så mye. Feit mat kan gjøre deg enda kvalmere. Jeg tror rett og slett hun har havnet i en vond sirkel med behov for å balansere kvalmen, spiser mat som kan trigge kvalme, og så må balansere kvalmen igjen. I tilegg til mat som metter for lite, som gir behov for oftere måltider. Tror heller ikke det er så lett for henne med denne vektøkningen om hun gir uttrykk for, men at det er en overlevelsesstrategi å gjøre narr av der fordi hun syns det er vanskelig etter 16ukers. 

Det er også sant at det er lettere å legge på seg igjen når man først har vært stor. Og når man har hatt en usunn livsstil over tid, er det lett å havne tilbake der. Og dermed enda vanskeligere å snu igjen.

Jeg kjenner mange som har opplevd å gå opp mye i svangerskapene sine uten å stappe i seg 3000 kalorier om dagen. Så at det er en viss grad av sannhet i det Sara sier kan jeg godt tro. 

Jeg forstår ikke hva du mener med «behovet for å kommentere vekten hennes»? Dette du skriver om nå er vel det majoriteten av innleggene i diskusjonen her handler om? Så da er du enten like «ille» som de som kommenterer vekten hennes eller så forbigår (dessverre) poenget i denne debatten om vektøkningen deg (også).

Endret av Seroquel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

faltforfristelsen skrev (9 timer siden):

Ja jeg er enig i at det er dumt å normalisere overvekt, men virker som det er mange her som ikke har vært plaget med kvalme i svangerskapene sine.

Selv om man ikke skriver små noveller om personlige erfaringer når man uttaler seg,betyr ikke at man mangler erfaring.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke hva du mener med «behovet for å kommentere vekten hennes»? Dette du skriver om nå er vel det majoriteten av innleggene i diskusjonen her handler om? Så da er du enten like «ille» som de som kommenterer vekten hennes eller så forbigår (dessverre) poenget i denne debatten om vektøkningen deg (også).

Ja poenget forbigår meg sikkert.. Slik jeg ser det er poenget at det er helseskadelig å gå opp så mye, og det er dumt å normalisere det. Jeg forstår det. Likevel er det faktisk ikke så svart på hvitt som mange her mener. Det er mer enn bare mat som påvirker vektoppgang i et svangerskap, men mange går også opp fordi de ikke klarer å spise noe annet enn enkelte matvarer. Og hva er alternativet da hvis du ikke klarer å få i deg sunnere mat fordi du kaster opp av det? 

Lagt til etterpå: Er selvfølgelig også dumt hvis hun bevisst lyver som noen her påstår, men her oppfattes det noe ulikt. 

Endret av faltforfristelsen
Lagt til
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (10 timer siden):

Men at hun kommenterer sin egen vekt og jabber om det snap etter snap, og nærmest oppfordrer andre til å stappe innpå for det er helt ufarlig, det er ok? 

Nå handler dette om SE men jeg kan da nevne at jeg slet med kvalme og oppkast i mine svangerskap. Jeg kastet opp hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen. Fra uke 5 til rundt uke 20 med første, med andre var det slik hele svangerskapet. Ble jeg et snev sulten så kastet jeg opp. Så jeg tok litt eple, noen druer, et tørt knekkebrød, et par mariekjeks. I mitt første svangerskap hadde jeg gått opp 7 kg da jeg var 7 mnd på vei. I mitt andre la jeg på meg 4 kg totalt. Så da veit du det. 

Du sammenligner deg med SE og sier du spiste svært lite. Vel, SE sa først hun spiste to rundstykker om dagen, nå i ettertid har hun sagt hun hiver innpå. Å det ser man jo da når hun har klart å legge på seg 20 + kg. 

Men det som er ille her er den ufarliggjøringen SE driver med. Det er det som er viktigst her. Hun må da gå opp 50 kg for min del, det er ikke det jeg bryr meg om. Hun er et forbilde for noen, dessverre. Å du burde hun ikke holde på slik hun gjør. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (4 minutter siden):

Men at hun kommenterer sin egen vekt og jabber om det snap etter snap, og nærmest oppfordrer andre til å stappe innpå for det er helt ufarlig, det er ok? 

Nå handler dette om SE men jeg kan da nevne at jeg slet med kvalme og oppkast i mine svangerskap. Jeg kastet opp hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen. Fra uke 5 til rundt uke 20 med første, med andre var det slik hele svangerskapet. Ble jeg et snev sulten så kastet jeg opp. Så jeg tok litt eple, noen druer, et tørt knekkebrød, et par mariekjeks. I mitt første svangerskap hadde jeg gått opp 7 kg da jeg var 7 mnd på vei. I mitt andre la jeg på meg 4 kg totalt. Så da veit du det. 

Du sammenligner deg med SE og sier du spiste svært lite. Vel, SE sa først hun spiste to rundstykker om dagen, nå i ettertid har hun sagt hun hiver innpå. Å det ser man jo da når hun har klart å legge på seg 20 + kg. 

Men det som er olle her er den ufarliggjøringen SE driver med. Det er det som er viktigst her. Hun må da gå opp 50 kg for min del, det er ikke det jeg bryr meg om. Hun er et forbilde for noen, dessverre. Å du burde hun ikke holde på slik hun gjør. 

Så flink du var da! 🙏🏼 Jeg sier ikke at jeg spiste svært lite. Jeg sier at jeg brakk meg av alt og spiste usunt fordi det var det eneste jeg klarte å få i meg i perioder Jeg brakk meg seriøst av en skitten flekk på gulvet, lukt av zalo, vindusspylevæske i bilen. Tålte ikke ulike konsistenser og mye smak. 

Hvis du leser det jeg svarte litt lenger opp så forstår jeg at jeg kanskje har misset poenget, men at jeg er enig i at det er dumt å normalisere og dumt å lyve om det hun spiser. Har ingen problemer med å erkjenne at jeg kanskje har bommet på poenget, syns bare ting ikke nødvendigvis er så svart/hvitt som noen mener.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (10 timer siden):

Men hadde du makten i SoMe til å ufarliggjøre dette for tusenvis av følgere? 
At noen overskrider «normal» vektoppgang er et individuelt «problem» -men at SE deler sine holdninger og ufarliggjør ett ekstremt usunt og livsfarlig svangerskap (for 2) er idiotisk, men igjen så grunner det vel igjen SE manglende kunnskap og viten.

Husk at hun er selger!! og her åpner hun opp til en ny menighet halleluja-gjeng som dessverre kommer til å bli svindlet, når de handler kjoler med «smuler» og undertøy som siger mer enn smør under sola.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@faltforfristelsen Min oppfatning her er at tallene i diskusjonen har SE bidratt med selv. Tallene er et uttrykk for graden av alvorligheten og risiko knyttet til svangerskapet, og brukes derfor i diskusjonen. Det er få her som snakker om hennes overvekt isolert, men diskusjonen går på overvekt i forbindelse med svangerskap. I Norge brukes begrepet overvekt og kg som et utrykk for anbefalinger, f.eks anbefales ikke overvektige gravide å øke vekt mer en et visst antall kg. Her har det vist seg mange, i mine øyne, hårsåre debattanter som ikke liker begrepet overvekt og benevnelse av måleenhet kg. Når fokuset blir størst på begreper brukt for å beskrive noe, blir hele poenget borte. Og det viktigste er helse knyttet til svangerskap. SE bruker tross alt dette svangerskapet for alt hun kan, fra tester, nipt, ultralyd, ukes oppdatering osv. Dermed blir hennes systematiske bagatellisering av ekstrem vektøkning (når man bruker norske anbefalinger som utgangspunkt) svært farlig og oppsiktsvekkende. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debbie M skrev (55 minutter siden):

At noen overskrider «normal» vektoppgang er et individuelt «problem» -men at SE deler sine holdninger og ufarliggjør ett ekstremt usunt og livsfarlig svangerskap (for 2) er idiotisk, men igjen så grunner det vel igjen SE manglende kunnskap og viten.

Husk at hun er selger!! og her åpner hun opp til en ny menighet halleluja-gjeng som dessverre kommer til å bli svindlet, når de handler kjoler med «smuler» og undertøy som siger mer enn smør under sola.

Livsfarlig? Slapp av du a! 😅😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anya66 skrev (8 minutter siden):

Du bør lese deg litt opp på farene ved svangerskapsdiabetes og pre eklampsi. Begge deler kan i verste fall være livstruende for både mor og barn. 

Enkelte ser allikevel ut til å mene at det er viktigere å forsvare disse ignorante influenserne uansett hva de driver med. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debbie M skrev (1 time siden):

Hva er poenget ditt med at hun er selger? Sånn sett i sammenheng med overvekt og graviditet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anya66 skrev (58 minutter siden):

Neivel? Så det å ikke kunne ta keisersnitt i en akutt situasjon vil ikke være livsfarlig?

Forklar meg om du kan.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
faltforfristelsen skrev (41 minutter siden):

Hva er poenget ditt med at hun er selger? Sånn sett i sammenheng med overvekt og graviditet? 

Vil tro at det er flere gravide som følger henne nå, altså en ny gjeng som har fått øynene opp for henne. Og at hun er så raus med å dele at hun ikke har ett perfekt svangerskap vil gjøre at andre som i samme båt føler seg ikke alene, slik som kan skje når man blir ukomfortabel med seg selv.
Og det var ikke måte på hvor gravidvennlig alt er blitt- amming og «god plass til en gravidmage»’ på repeat.

SE er på snap for å tjene penger, ikke får å være forståelsesfull 💰💰💰

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (1 time siden):

Man må se på SET sin rolle på SoMe. Hun er ingen privatperson som deler livet sitt på snap og insta.

Tandberg blander kynisk rollene som privatperson og bedriftseier. I det ene øyeblikket står hun i morgenkåpe og lager frokost - øyeblikket etter er hun selger og reklamerer for CL sin treningsjakke. Denne blandinga er hennes inntektsbringende konsept. Følgerne er hennes disponible kundegruppe som hun vil overtale til å kjøpe mest mulig av egne og andres produkter. 

SET har gjennom hele svangerskapet delt alt fra unnfangelse til graviditetsproblemer (inkludert ekstrem vektøkning). Hvorfor gjør hun det? Jo, fordi hun er en garva forretningskvinne som kan de fleste markedsføringstriksene, og hun vet at dette er innhold som selger = gir klikk og interesse blant følgerne = reklamemuligheter for produktene hennes = penger i kassa. 💰💵💰

Endret av LivEinar
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (18 minutter siden):

Man må se på SET sin rolle på SoMe. Hun er ingen privatperson som deler livet sitt på snap og insta.

Tandberg blander kynisk rollene som privatperson og bedriftseier. I det ene øyeblikket står hun i morgenkåpe og lager frokost - øyeblikket etter er hun selger og reklamerer for CL sin treningsjakke. Denne blandinga er hennes inntektsbringende konsept. Følgerne er hennes disponible kundegruppe som hun vil overtale til å kjøpe mest mulig av egne og andres produkter. 

SET har gjennom hele svangerskapet delt alt fra unnfangelse til graviditetsproblemer (inkludert ekstrem vektøkning). Hvorfor gjør hun det? Jo, fordi hun er en garva forretningskvinne som kan de fleste markedsføringstriksene, og hun vet at dette er innhold som selger = gir klikk og interesse blant følgerne = reklamemuligheter for produktene hennes = penger i kassa. 💰💵💰

Merkelig at ikke folk ser dette..: 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (5 minutter siden):

Merkelig at ikke folk ser dette..: 

Jeg beklager å måtte si det, men alle de som hyller SE for å «ufarliggjøre» ekstrem vektoppgang i svangerskapet, og kjøper overprisede varer av ymse kvalitet, er ikke de mest begavede. Folk får bli så krenket de bare vil, men det er sannheten. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...