Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sara Emilie Tandberg sitt svar til dr_sandtorv er bare utrolig flaut å bevitne. 

IMG_3333.jpeg

IMG_3334.jpeg

IMG_3335.jpeg

Endret av Kattedama
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 timer siden):

Hjelper ikke om skjærefjøla er i metall når hun hever deigen over toalettskålen og lar rene kjøkkenhåndkle ligge på skittent gulv.

Gulv som ikke blir vasket på mange måneder. «Bakteriefobi» 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette viser at kritikken mot ulike sider ved SET som influenser, ikke bare kommer fra noen dumme «kjerringer» eller få ekle «nett-troll» her på KG. 😉 Flere kjente og seriøse stemmer på insta bifaller og peker på akkurat det samme som kritikken her.  For ikke å snakke om mengden kommentarer på innlegg der…

Endret av LivEinar
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (2 minutter siden):

Dette viser at kritikken mot ulike sider ved SET som influenser, ikke bare kommer fra noen dumme «kjerringer» eller få ekle «nett-troll» her på KG. 😉 Flere kjente og seriøse stemmer på insta bifaller og peker på akkurat det samme som kritikken.  For ikke å snakke om mengden kommentarer på innlegg der…

Enig! 
Når hun stor iført kjole fra eget merke i en Foto Knudsen reklame og fikk tyn for det, fikk kritikerne virkelig høre det. Alt skjedde på hennes hjemmebane, hennes Instagram-konto. Hun skapte et svært giftig klima i form av at hun sammen med følgerne sine virkelig skulle ta «nett-trolla». 

Det samme nå når noen stiller spørsmål rundt det å bruke graviditet som agn for å få flere følgere og flere klikk. Henger ut de som stiller spørsmål, og regelrett driter de ut sammen med følgerne. 

Her derimot, i denne saken der hun blir kritisert på en annen persons Instagram, har hun ikke et valg. Hun er nødt å svare pent og pyntelig for å redde eget skinn.  Hadde noen sendt henne en melding om dette, hadde personen muligens blitt hengt ut. Derfor jeg tenker at desse stemmene som faktisk stiller spm på egne kanaler er superviktige. Eksempel er @frujohansen og Henrik troy 

Fru Johansen peker på viktige moment på en saklig måte. Troy setter fingeren på kritikkverdige forhold gjennom humor. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (21 minutter siden):

Jeg håper noen nettaviser setter søkelys på denne saken😊

Tips dem! Managementet hennes bør jo også ta seg en pære! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (6 minutter siden):

Tips dem! Managementet hennes bør jo også ta seg en pære! 

En dame som skriver at hun tok kontakt med managementet, men fikk aldri svar. Anbefaler folk å lese i kommentarfeltet til dr_sandtorv,  Ingeborg Senneset har også kommentert. Fremkommer opplysninger om det brettet som ikke Sara Emilie Tandberg har opplyst om. 

Endret av Kattedama
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det kommer frem i lyset hvordan hun driver på. Måtte bare noen også gå klærne bedre etter i sømmene. Ikke akkurat kvalitet som står til gull der heller, i fht prisen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Forbrukertilsynets hjemmesider: 

I tillegg til å merke reklame, er det også viktig å tenke på følgende:

• Er påstander som gis om produktet eller tjenesten riktig? Kan de dokumenteres?
  • Er de viktigste forholdene om produktet eller tjenesten omtalt, slik at forbrukerne ikke får feil inntrykk? For eksempel:
    • Er prisen på produktet eller tjenesten riktig? Er det tilleggsutgifter som man ikke kommer unna hvis man vil kjøpe produktet?
    • Er det tydelig om det reklameres for et abonnement eller et engangskjøp?
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stargaze skrev (2 timer siden):

Fint at det kommer frem i lyset hvordan hun driver på. Måtte bare noen også gå klærne bedre etter i sømmene. Ikke akkurat kvalitet som står til gull der heller, i fht prisen.

Ser hun får en del kritikk på IG til dr_sandtorv. Jeg håper virkelig folk får øya opp nå, og forstår hun kun er ute etter å tjene penger , uansett hvordan det går utover andre. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Careless så veldig mye bedre enn droppshipping da? Blir produsert billig i Kina og sendt til stort lager i Norge der det blir sendt ut fra.. Når man ser på inntektene til Careless så må jo produksjonen være billig. Må innrømme å ha bestilt kjoler og bikinier derfra, men så formløst og rart at det har gått i retur. Kjøpte faktisk ullsokker derifra, de har jeg, og de er gode og varme, men korte i skaftet og vide i foten 😅 Lærer så lenge man lever si 🙄

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klittings skrev (1 time siden):

Er Careless så veldig mye bedre enn droppshipping da? Blir produsert billig i Kina og sendt til stort lager i Norge der det blir sendt ut fra.. Når man ser på inntektene til Careless så må jo produksjonen være billig. Må innrømme å ha bestilt kjoler og bikinier derfra, men så formløst og rart at det har gått i retur. Kjøpte faktisk ullsokker derifra, de har jeg, og de er gode og varme, men korte i skaftet og vide i foten 😅 Lærer så lenge man lever si 🙄

Som deg, @Klittings, syns jeg det er interessant å se på firmaet Careless. Bedriftseier SET sine kjoler har store likhetstrekk, dette designet er vel en del av konseptet hennes. Det skapes et «vi» og «de andre». Kjolene er gjenkjennbare. Det fins også en offisiell side for videresalg og gjenbruk, så etter hvert går det en god del rundt i disse kjolene. 

Jeg omgås mange mennesker i ulike settinger. Flere ganger nå har jeg vært i sammenhenger der to like  careless-kjoler (med damer 😉) har dukket opp. Ulike farger, men veldig gjenkjennelige og klart samme type kjole. Damene blir tydelig litt flaue, men prøver å hilse hverandre muntert: «Åja. Er du også en tilhenger av Careless...»

Jeg måtte spørre av en kjole-eierne om hva hun syns om dette. Svaret var: «Jeg syns kjolen er ok, men litt oppskrytt i forhold til andre merker. Når det er så mange som har de [kjolene] kan man risikere å møte noen som har maken. Det syns jeg egentlig ikke er så gøy. Det føles litt kipt. Alle liker jo å være unike…»

Er konseptet for smalt og variasjonen for liten? Vil markedet bli mettet? Vil det komme nye design og har firmaet muskler nok? Jeg regner med at dette vurderes fortløpende. Veldig mye ligger på skuldrene til bedriftseier, som er i flere roller samtidig. Hun er en levende reklameplakat på SoMe 24/7, men sutrer over at hun må merke egenreklame. Det er da ikke en bedriftseier verdig?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er virkelig ikke verdig på noen som helst måte.

Hun skal og må merke reklame. At hun protesterer så voldsomt på det hele tiden, er jo bare eksempel på hvor lite profesjonell hun er. 

Det er tydelig at hun blir skikkelig trigget av kritikk, og jeg tenker at når hun likevel velger å stå i det, er det fordi hun tjener så sinnsykt mye penger på det.

Da hun poppet opp med reklame for de skjærebrettene hos meg, ble jeg nesten lattermild. Hun snakker om hvor farlig mikroplast er, samtidig som hun har tjent seg rik på tusener på tusener av plastplagg.

At hun liksom skal være en slags autoritet på hva som er hygienisk, faller på sin egen urimelighet.

Jeg husker jeg for flere år siden syntes hun var bedre til reklamemerking enn mange av de andre influenserne - det synes jeg definitivt ikke lenger. Ikke bar er hun dårlig på det, hun dummer seg ut med korstoget sitt mot regler hun ikke liker. 

Og når hun sier hun bare "deler drypp" fra hverdagen til ungene, er hun virkelig på jordet. Hun deler private helseopplysninger som er spesielt fremhevet som personopplysninger som skal skjermes. Jeg håper vixen-juryen tar det med i betraktningen - det er et alvorlig overtramp.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...